BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Macie gdzieś to opisane ? Jestem pod wrażeniem co piszesz o wytrzymałości tego silnika, no i kilku projektach na tej jednostce, super sprawa!! PS v6 z GTRa mi się marzy :D
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

O Asconie coś można znaleźć tutaj:
http://classiccarsgorzow.pl/forum/viewt ... &start=510" onclick="window.open(this.href);return false;
Raczej nie ma regularnych update'ów. Obecnie jest przebudowywana i wyjedzie mocniejsza.

Tu jest jakiś filmik z zeszłego roku z Civickiem b18c6 turbo 350KM.
https://www.youtube.com/watch?v=6_NBCZc2Q6o" onclick="window.open(this.href);return false;

Astra chyba nigdy nie doczekała się aktualnego tematu, ale wygląda tak:
http://motokiller.pl/219827/Astra-32-V6-turbo-500KM-" onclick="window.open(this.href);return false;
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: BMW e36 328ti

Post autor: sztymc »

Asconka :) Piękna :D Też mam taką tylko 4d, ale do takiego stanu jeszcze daaaaaleko :D Moze kiedyś 4,7 V8 to tam gdzieś upcham :D Sorry za OT rozmarzyłem sie :)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Kolejny update.
1.1b, 50,5% wykorzystania wtrysków (850) i takie o:

https://www.youtube.com/watch?v=7wdSdJkdekQ" onclick="window.open(this.href);return false;
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

hehe prawidlowy komentarz na sam koniec. :wink2: gratulacje
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Jest dobrze :)

Stroiliśmy też wczoraj 300zx'a na nowej sprężarce. Wygląda na to, że potencjał ma ciut lepszy od GT35. Bardzo stabilnie się zachowuje.
Niestety pojawiły się problemy z zapłonem i skończyliśmy na doładowaniu 1.2b i wtryskami otwartymi na 63% z 850cc.
Wjadą mocniejsze cewki i zobaczymy co dalej.

Masę tej fury jednak mocno czuć, po przesiadce z lekkiego compacta różnica była bardzo zauważalna.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Bumka cały czas na chodzie, w międzyczasie ogarnięte pierdoły.
W ostatnich tygodniach:
- wymieniona tarcza na spieka
- niepotrzebne uszczelnienie miski, winowajcą wyciek z uszczelniacza skrzyni biegów
- dziś wymienione wszystkie uszczelnienia skrzyni
- wymieniona zdechła sonda EGT

A tak generalnie to sobie sapiemy po okolicy strasząc ludzi ;)
I fotka z piękna Asconą B 3.2 biturbo, która kończy się składać na obecny sezon w odświeżonym setupie.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Ładnie idzie !! Gratki , będą jakieś kreski ? PS, nie spodziewałem się że Ascona jest taka mała, ile to waży ?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Jak się kiedyś zbiorę w sobie i przejadę te 100km na hamownie to pewnie będą ;)

Ascona to dość małe autko, stan na gotowo to były okolice 990kg.
Przy zeszłorocznej mocy 330koni dostępnych od samego dołu był to dość burtalny samochód, szczególnie z powodu braku trakcji.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Minęło trochę czasu, po wielu testach oponowych w poszukiwaniu trakcji na tyle wylądował Federal SS 245/40/17. Budżetu na semi-slicka nie starczyło.

Dzisiaj udało się wyskoczyć na otwarcie sezonu do Chojny. Nic oficjalnego, ale można było stanąć, potestować na 1/4.

Wnioski. Przełożenie 3.45 na 1/4 się nie nadaje, dwa pierwsze biegi praktycznie nie mają trakcji. Do tego 50 metrów przed metą kończy się 4. bieg i albo lecę na odcince albo tracę czas na wrzucenie 5.
Tak czy siak dupa. EGT stabilne 915 stopni na pełnym ogniu. Za to muszę się wybrać na lekką korektę, bo mi gdzieś 0.1b uciekła i obecnie ładuje 1.0b.

Czasy żadne nie były mierzone, a filmik który póki co znalazłem to z losowym e39 z nieznanym silnikiem i totalnie spapranym startem z 2500obr/min (na filmiku też fajnie latający 500 konny CRX 4x4 z Niemiec):
https://www.youtube.com/watch?v=vhqMtk2L4ak" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW e36 328ti

Post autor: SAS performance »

Pat-325 pisze:Minęło trochę czasu, po wielu testach oponowych w poszukiwaniu trakcji na tyle wylądował Federal SS 245/40/17. Budżetu na semi-slicka nie starczyło
Załóż coś o wyższym profilu i ciśnienie od 1,5b w dół w oponach. Odczujesz różnicę in plus (nawet na zimówce). A ciśnienie ustalaj patrząc jak ścina oponę, jeśli ząbkuje ją po zewnętrznej to już za nisko zszedłeś z ciśnieniem i opona zaczyna się podwijać.

Przy drag racingu, szerokość gumy to 25% sukcesu. A największe dwa błędy to niski profil i "normalne" ciśnienie.

Przykład, samochód FWD, 1400kg wagi, około (bardziej prawie) 400KM, brak trakcji do połowy trójki. Opona semi slick federal 225/40/17, ciśnienie 2,4b. Temperatura 15st. Przeszliśmy na chińską zimówkę 205/60/15, ciśnienie 1,5b, trakcja zaczęła się zaczynać od połowy dwójki. Jak kolega poskłada silnik na nowo, atakujemy oponę 225/65/16 (oczywiście jakąś budżetową) i ciśnienie pewnie 1,1 do 1,3b. Bo słabsze o 50KM audi w quattro odjeżdżają ze startu zatrzymanego :/
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW e36 328ti

Post autor: nfs »

SAS performance pisze:
Przy drag racingu, szerokość gumy to 25% sukcesu. A największe dwa błędy to niski profil i "normalne" ciśnienie.
Give that man a cookie :ok:

Tu widać o czym mowa:
Obrazek

W drifcie też mniejsze ciśnienie (okolice 1,5BARa) daje lepsze napędzanie.
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e36 328ti

Post autor: farmer91 »

ja ci cały, czas mówię że masz zejść z ciśnieniem :P a w drifcie to i poniżej 1 bara schodzi się nawet zależnie od ułożenia trasy i mocy auta, po dobrym rozgrzaniu kapci i tak podbija ciśnienie o 0,1-0,2 bara
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

I już krzyczą. Najpierw zmienię przełożenie, żeby 50 metrów przed metą nie zastanawiać się czy zostawić 4. bieg czy wrzucić 5.
Do tego jak odbiorę docelowy komplet stylingów 32 z prochu i piasku, to komplet który obecnie użytkuję będzie miał semislicka na takie zabawy i wtedy was posłucham :)

No i procedura! Muszę zmusić mojego magika, żeby podpiął kabelki - a nie jest to łatwe ;)
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e36 328ti

Post autor: master86 »

U mnie z tym przełożeniem było na styk, na oponach 17/225/45 (semi slicki), z tym że startowałem z dwójki i odcinke na 7500, lampe miałem na 7200 i się nie oświecała a na mecie miałem ponad 200km/h)
ODPOWIEDZ