BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/660 1bar

Post autor: master86 »

leo pisze:
Możesz coś więcej napisać porównując go do starego?
Starego setupu? kolektora?
Na chwile obecną zbyt wiele nie powiem bo nie zbyt wiele nią jeździłem (nie mam przeglądu od roku bo auto stało...) i śnieg spadł. A tak poza tym to na zwykłych zimnych oponach 235 na 4-tym biegu jak turbo się wkręci zrywa trakcje... Jak będę miał wykres w domu (aktualnie jest na laptopie u Lamika) to go przyrównam do starego. (ta sama hamownia, te same paliwo, całkiem inny setup :devill2: )
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/660 1bar

Post autor: k64 »

master86 pisze:
leo pisze:
Możesz coś więcej napisać porównując go do starego?
Starego setupu? kolektora?
Na chwile obecną zbyt wiele nie powiem bo nie zbyt wiele nią jeździłem (nie mam przeglądu od roku bo auto stało...) i śnieg spadł. A tak poza tym to na zwykłych zimnych oponach 235 na 4-tym biegu jak turbo się wkręci zrywa trakcje... Jak będę miał wykres w domu (aktualnie jest na laptopie u Lamika) to go przyrównam do starego. (ta sama hamownia, te same paliwo, całkiem inny setup :devill2: )
heh, walki inne, moje turbo, 3,2L , napedziles mnie karol na ruszenie dupy bo wiosna idzie :wink2:
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/660 1bar

Post autor: master86 »

Na dzień dzisiejszy można powiedzieć że jest wystrojone, turbina jak już Kamil wspomniał jest z jego suszary i niestety pomimo większego litrażu i vanosów nie wstaje za szybko ale to głównie przez to że są ostre wałki... Wykres jest pokazany wraz z ciśnieniem doładowania, przy pomiarze był wyłączony mac i wastegate trzymie mi niecały bar doładowania do końca :heh: Oto i wykres:
Obrazek

Jak widać trochę późno wstaje, ale tak jak kiedyś wspominałem hamownia ta ma zbyt małe obciążenie i turbo budzi się później niż na drodze, o ile wcześniej, tego dowiem się dopiero na wiosnę...
Dla przykładu mogę dać wykres z starym i nowym setupem (ten sam dyfer,opony, hamownia,paliwo i całkiem inny silnik, turbina, osprzęt) :
Obrazek


Na przyszły sezon muszę dołożyć pompy paliwa bo na wyższym doładowaniu ciśnienie spada na pb(a jak przejde na e85 to niema o czym mówić), jest też problem z uślizgiem przy większym booście(jak go dociągam to jest spory negatyw), może lepsza opona by coś pomogła. Prawdopodobnie zmienię też i dyfer na dłuższy (myślę nad 2.93 o ile pójdzie przełożyć z mojego szpere...). Później e85 i męskie doładowanie :devill2:

W kwestii specyfikacji wałków... Są to odpowiedniki wałków z catcamsa pod turbo (zdaje się majster ma takie org.), z tym że catcams sprzedaje je do wersji bez vanosa, a ja mam je zrobione pod 2xvanos(pełna regulacja ma się rozumieć) :devill2: .
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/660 1bar

Post autor: Szpera »

Świetny wynik jak na 1b ! a co do turbo to jest gt35 1.0ar ? bo wygląda na większe, no i ma polerowaną muszlę, czy to jest ta co u Dawida ? ?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: master86 »

Turbo to t76, kupiłem je od . (z jego projektu) potencjał do 1000hp, kiedyś miałem gt35 z dużą dupą i stary wykres jest z tą właśnie turbiną. Jeśli chodzi o dawida to on ma pośrednią turbinę z potencjałem na 700-800km.
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/660 1bar

Post autor: Szpera »

Już wszystko jasne ;) JAK na taką lochę to wstawanie jeszcze ujdzie jak tak :]
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: Pan. B »

Bardzo fajnie wstaje jak na t76, wałki i pojemność robią robotę jak widać na wykresie.
Pionierski projekt, bi vanos w m50 i hardcorowy rozwiert to coś czego w pl jeszcze chyba nie było.
Bez awaryjności Master! :piwo:
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: DawidLwa »

Wiem Karol ze to nie pora roku ani pogoda ale jak miedzy przepięciami biegów ta locha sie zachowuje ? Wiem ze masz FS ale tak z ciekawości porownac do Kamila 3.0 bez vanosow ... Ogólnie to jest git kolejne 600 ps aż milo wkladaj lepsze pompy i dawaj z bostem ... Bo jest z czego dmuchnąć i jest w co dmuchnąć :pasuje:
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: master86 »

Z fs nie będzie żadnych problemów zmiana biegów zajmuje mi między 0.3 a 0.35 sec (sprawdzone na logach), u Ciebie Dawidzie jest gorzej z budzeniem i bez fs jest ok więc nie mam się o co martwić. A jak będzie źle to zainwestuje w nitro.
Porównywałem też wstawanie tej turbiny z setupem od kamila i u niego też trochę wcześniej wstawała z tym że on hamował na dłuższym biegu. Ale raczej wina leży w charakterystyce wałków. Co świetnie widać na twoim wykresie, gdzie boost już jest a niut dochodzi później :śmiech:
czaqqr
User
Posty: 48
Rejestracja: 31 mar 2013, o 18:21
Imię: robert
lokalizacja: łódź

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: czaqqr »

mógł byś zdradzić kto się podjął zrobienia kopii wałków :) i czy zrobił to z dobrym efektem ? , chciał bym jakieś pod wolnossące m54 a cena schricka jak wiadomo od dawna zabija... mógł byś jakiś kontakt podesłać na pw ? pozdrawiam
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: hawking »

czaqqr pisze:mógł byś zdradzić kto się podjął zrobienia kopii wałków :) i czy zrobił to z dobrym efektem ? , chciał bym jakieś pod wolnossące m54 a cena schricka jak wiadomo od dawna zabija... mógł byś jakiś kontakt podesłać na pw ? pozdrawiam
to może Catcams?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: master86 »

Korzystając z okazji pogoniłem trochę moją maszynę... Na drodze na 4 biegu przy 4 tyś jest pełny ogień, czyli tak jak na starym setupie... (charakterystyka mocy zresztą praktycznie się pokrywa na wykresie). Jak już pisałem nie raz, hamownia u Lamika póki co jeszcze jest inercyjna (w tym sezonie zostanie przerobiona pod 4 napędy z hamulcem :ok: ) z tond 1000 obrotów później boost na wykresie. Jak na taką loche jestem mega zadowolony...

Po zmianie wałków i dołożeniu itb doszedł mi nieco inny problem a konkretnie niskie podciśnienie na wolnych obrotach (widać to na wykresie i jest porównanie do starego setupu) A problem jest w tym, że serwo już nie daje rady i pedał hamulca jest twardy. Pompa i serwo jest z golfa 4 vr6, wcześniej na tarczach z e46 3.0 nie szło wyczuć hamulca przy nagłym hamowaniu i koła mi stawały a teraz muszę pedał giąć żeby zahamować :sad: Wszelkie sugestie mile widziane...

A tak poza tym to czekam na nowe pompy od .,będę jeszcze zakładał czujnik ciśnienia paliwa skonfigurowany z kompem (nie mam zaufania do regulatora paliwa), również ciśnienie oleju mam zamiar wpiąć do kompa w razie awarii przy katowaniu i tak człowiek nie spojrzy na zegar, a nawet jak zacznie piszczeć to na pełnym obciążeniu już będzie po wszystkim... Koszty nie wielkie bo wystarczy zakupić czujniki niskiego ciśnienia paliwa z nowszych modeli bmw na wtrysku bezpośrednim...
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: k64 »

master86 pisze:Korzystając z okazji pogoniłem trochę moją maszynę... Na drodze na 4 biegu przy 4 tyś jest pełny ogień, czyli tak jak na starym setupie... (charakterystyka mocy zresztą praktycznie się pokrywa na wykresie). Jak już pisałem nie raz, hamownia u Lamika póki co jeszcze jest inercyjna (w tym sezonie zostanie przerobiona pod 4 napędy z hamulcem :ok: ) z tond 1000 obrotów później boost na wykresie. Jak na taką loche jestem mega zadowolony...

Po zmianie wałków i dołożeniu itb doszedł mi nieco inny problem a konkretnie niskie podciśnienie na wolnych obrotach (widać to na wykresie i jest porównanie do starego setupu) A problem jest w tym, że serwo już nie daje rady i pedał hamulca jest twardy. Pompa i serwo jest z golfa 4 vr6, wcześniej na tarczach z e46 3.0 nie szło wyczuć hamulca przy nagłym hamowaniu i koła mi stawały a teraz muszę pedał giąć żeby zahamować :sad: Wszelkie sugestie mile widziane...

A tak poza tym to czekam na nowe pompy od .,będę jeszcze zakładał czujnik ciśnienia paliwa skonfigurowany z kompem (nie mam zaufania do regulatora paliwa), również ciśnienie oleju mam zamiar wpiąć do kompa w razie awarii przy katowaniu i tak człowiek nie spojrzy na zegar, a nawet jak zacznie piszczeć to na pełnym obciążeniu już będzie po wszystkim... Koszty nie wielkie bo wystarczy zakupić czujniki niskiego ciśnienia paliwa z nowszych modeli bmw na wtrysku bezpośrednim...
wlasnie przyszly.

do zobaczenia na kamieniu ! nie uwal nic do tego czasu :wink2:
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: Pan. B »

Może nie wyeliminuje to niskiego podciśnienia ale zbiorniczek podciśnienia mógłby rozwiązać problem hamulca?
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: DawidLwa »

U mnie to samo. Pokręć wałkiem ssącym i będzie hamulec :piwo:
ODPOWIEDZ