E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Auto czeka na polerkę po malowaniu :D

Obrazek


Tak wygląda po polerce i w częściowym "uzbrojeniu" pozwalającym na jazdę. Brakuje listew, nerek i znaczków. Niebawem w pełnej krasie :heh:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Autko obecnie wygląda troche lepiej :D ma nerki, listwy, normalne koła a przede wszstkim znaczki BMW ;)

Obrazek


W środku w końcu zagościła podsufitka po kilku latach nieobecności, w końcu nie wiszą żadne kable ani wtyczki. Podsufitka czarna z eMki. To by było wszystko z wizualnych zmian.

Postanowaiłem na zimę zmienić wałki ponieważ od początku tego silnika były tam włożone wałki z jakiegoś M52(prawdopodobnie B20) a okazało się że można troszeczkę poprawić seryjnymi wałkami BMW ssący od M54B30 a w miejscu wydechu założyłem ssący od M50B25nv. Żeby się tam dostać to turbo musi zrobić wypad:

Obrazek

tutaj oba wałki założone
Obrazek

Ustawianie wydechowego specjalnym kątomierzem :D
Obrazek

Wszystko złożone wraz z vanosem(zmodyfikowanym), który przyśpiesza wałek o 200% względem serii.
Obrazek

Jak spawacie kolektory TS z jednym WG, który obsługuje oba kanały to przegrody trzeba wspawać fest ;)

Obrazek

Podlazło to pod grzyba WG i ciągle był uchylony
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: master86 »

elmo0104 pisze:
Wszystko złożone wraz z vanosem(zmodyfikowanym), który przyśpiesza wałek o 200% względem serii.
Chyba w drugą stronę :piwo: , z 40 stopni na 25 :wink2:
Ale mniejsza z tym ważne że prace idą do przodu i licznego stada życzę.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Nie rozumiem;p W każdym razie ruch tłoka jest dwa razy większy niż w seryjny vanosie.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Kruku
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2012, o 20:51
Imię: Adam
lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: Kruku »

elmo0104 pisze:
Wszystko złożone wraz z vanosem(zmodyfikowanym), który przyśpiesza wałek o 200% względem serii.
Na czym polega ta modyfikacja vanosa, co trzeba przerobić?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

W zasadzie wszystko co w vanosie jest to było przerabiane od tłoka i obudowy po śrubkę trzymającą wałek ze skośnym wielowpustem w środku. Nie spisałem ile co było toczone/planowane ale w zasadzie było liźnięte wszystko po trochu przez to i przez dystans między obudowę vanosa a dekiel cylindra udało się uzyskać kolejne 10mm ruchu tłoka czyli podwoiliśmy jego ruch.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: szarybmw »

Tylko czy teraz gdy tłoczek sie wysunie nie będzie zbyt mała powierzchnia na wielowypuście i go nie ukręci ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

To się okaże:) ale jestem dobrej myśli.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Kruku
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2012, o 20:51
Imię: Adam
lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: Kruku »

a jak odczucia z jazdy po tej modyfikacji?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: master86 »

Jak się odpowiednio nie za steruje to raczej na minus... W trybie on-off po za sterowaniu wałek będzie za optymalnym położeniem i korzyści nie będzie. Zostaje tylko emu lub ms3. Co nie zmienia faktu że wg mnie modyfikacja jak najbardziej na plus. A tak z ciekawości to ile masz teraz luzu w gmp przy za sterowanym vanosie między tłokiem a zaworem? Dla przykładu wg catcamsa dla sportowych wałków pod bivanosa podoją że po za sterowaniu musi być co najmniej 1mm luzu.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: Miś »

Po tej przeróbce jeszcze bardziej zwiększy się współotwarcie? Też nie widzę sensu-korzyści, wręcz odwrotnie.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Do sterowania vanosem zrobie sobie mały diwajs. Co do współotwarcia to w silniku Veyrona właśnie przyśpiesza się ssący a wydech opóźnia gdy wchodzi doładowanie więc w tym silniku współotwarcie też wzrasta. Zobaczymy co się będzie działo przecież nic tam nie spawam i nie kleje na stałe. Lepiej jest coś pokombinować niż sostawiać sterowanie tym vanosem seryjnemu sterownikowi.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: master86 »

Miś pisze:Po tej przeróbce jeszcze bardziej zwiększy się współotwarcie? Też nie widzę sensu-korzyści, wręcz odwrotnie.
Przecież właśnie tak działają zmienne fazy że każde za sterowanie zwiększają współotwarci e i to czy jest sens trzeba sprawdzić doświadczalnie, m3 mają na ssącym 60 stopni regulacji, tu jest zrobione 50 stopni. jak będzie odpowiedni sterownik to się ten zakres wykorzysta...
Po swoim projekcie wiem że w 35 stopniach regulacji z ori wałkami się w optymalnym zakresie idzie zmieścić... U mnie jest 45 stopni regulacji i dzięki temu łatwiej się w szczelić w optymalny zakres co do stopnia bez konieczności robienia korekty bo np zakresu brakło a silnik wykazuje jeszcze jakieś profity. ( oczywiście przy montażu trzeba sprawdzić luz przy tłoku po za sterowaniu i tego się trzymać przy ustawianiu rozrządu)
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: Szpera »

elmo0104 pisze: okazało się że można troszeczkę poprawić seryjnymi wałkami BMW ssący od M54B30 a w miejscu wydechu założyłem ssący od M50B25nv
Jakieś odczucia po tym zabiegu, turbo lepiej wstaje ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: k64 »

Szpera pisze:
elmo0104 pisze: okazało się że można troszeczkę poprawić seryjnymi wałkami BMW ssący od M54B30 a w miejscu wydechu założyłem ssący od M50B25nv
Jakieś odczucia po tym zabiegu, turbo lepiej wstaje ?
lepsza gora
ODPOWIEDZ