BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Model: e36 323 compact 1998

Modyfikacje

Silnik: M50B28 vanos
W pełni odbudowany m50b25 vanos. Przehonowane tuleje cylindrów pod tłoki m52b28, wał m52b28, korba m50b25nv, nowe pierścienie, nowe panewki, nowe ślizgi, nowy rozrząd.
Generalnie wszystko w tym silniku jest nowe, łącznie z popychaczami zaworowymi.

Układ dolotowy:
Usunięta przepływka, wykorzystuje map sensor. Duży intercooler, ledwo wlazł, ale wlazł. Dolot będzie 2,5". Blowoff chiński HKS.

Układ wydechowy:
Jeszcze się za niego nie zabrałem. 2.5 lub 3" pełny przelot.
Turbo GT35 Anitsurge z dupą .63, wastegate 44mm.

Układ paliwowy / wtryskowy:
Wtryski Siemens Deka 850cc. Pompa paliwowa Bosch 044.

Elektronika / wskaźniki:
Plan na auto zakłada jak najmniejszą ilość wskaźników, a w zasadzie to wcale, poza seryjnymi.
Wszystkim zarządza standalone EMU, który łączy się z telefonem przez moduł bluetooth i tam wyświetlane są wszelkie niezbędne informacje.
Na wypadek warninga ustawiliśmy kody błędów dla oryginalnej kontroli "check engine".

Układ chłodzenia:
Nowa seryjna chłodnica Nissens.

Układ napędowy:
Sprzęgło na bazie jednomasu M50B20. Roztoczone, wyważone. Tarcza na razie organiczna z BMW 740. Docisk M57D30.
Szpera po pełnej regeneracji, zaciśnięta do 40% 3.45.

Układ hamulcowy:
Przód tarcze 325mm powerdisc z E46 330d, tył seria compact na tarczach.

Zawieszenie:
ISC Drift + komplet rozpórek.
Nowe wahacze, swożnie, poliuretanowe tuleje wahacza.

BODY KIT i wnętrze:
Seria M-Pakiet.

Po wielu dziwnych perypetiach wracam z kolejnym autem. W międzyczasie zbłądziłem z V8 na vanosach, które kosztowało mnie wiele nerwów i kasy.
W momencie awarii V8 kupiłem Compacta za okazyjną kwotę, aby móc się poruszać. Po atrakcjach z V8 wymyśliłem sobie, że przez zimę poskładam nowy silnik.
Zima minęła na składaniu, na wiosnę kupiłem budę e30stki aby umieścić tam swoje dzieło. Okazało się, że buda jest tak zżarta że nie opłaca się tego robić.
Minęło kolejnych kilka miesięcy i stwierdziłem, że skoro compact jest w przyzwoitym stanie a większość części które gromadziłem do e30stki pasuje to zbudujemy mocnego
Compacta. Nie ma tego zbyt wiele, buda średnio lubiana, więc nie będzie to kolejne e30 czy coupe.

Sam swap miał być szybką akcją. Wjeżdżam, dwa dni i wyjeżdżam. Silnik wjechał jednego wieczoru, ale od razu stwierdziłem że pozbywamy się fabrycznej wiązki na rzecz
nowo poskładanej pod EMU. I tak pierwszą przejażdżkę odbyłem prawie miesiąc po wsadzeniu silnika. Silnik obecnie jest dotarty, wszelkie wycieki polikwidowane, intercooler wisi,
przymierzam się do produkcji układu dolotowego.

Od początku przyświecała myśl, że wszystko robię w aucie sam. Przy swapie korzystałem z pomocy bandy znajomych oszołomów, wiązkę i EMU składał mój znakomity kolega Marcin
(który na swym koncie ma popełnioną ponad 500 konną astrę 4x4). Reszta rzeczy to własne siły i czas. Wczoraj ćwiczyłem spawanie dolotu, także czas zamówić kwaskę i pospawać.

Prace idą wolno, ale nigdzie mi się nie spieszy. Nie chcę zrobić akcji jak z poprzednią Beemką - zrobił wszystko i sprzedał bo nie mógł patrzeć na samochód :D

Turbograty pochodzą od ., a kolektor wydechowy (tymczasowy) to zdaje się po Serku jest ;)

Mała fotorelacja:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e36 328ti

Post autor: tdserek »

git dospawaj do kolektora jakas podpore pod turbo i zlap ja do bloki w miejscu montazu kompressora klimy.
piotrpisz
Turbo-Team
Posty: 261
Rejestracja: 7 maja 2012, o 17:05
Imię: Piotr
lokalizacja: Pisz

Re: BMW e36 328ti

Post autor: piotrpisz »

O ile dobrze pamiętam to tarcza z bmw 740 nie podejdzie wielkoscia do m50 gdyż ma wymiar 265-270 jak również wiekszy wieloklin :hammer: chyba ze sie myle :heh:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Karolo »

Tarcza sprzęgła jak napisałeś nie podejdzie, bo ma inny wieloklin. A ten kolektor wydechowy to bez urazy powinien dawno na złomie wylądować albo służyć za ciąg instalacji CO w blokach - taka moja opinia. Poza tym pięknie i czysto :cool2:
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Wąski »

piotrpisz pisze:O ile dobrze pamiętam to tarcza z bmw 740 nie podejdzie wielkoscia do m50 gdyż ma wymiar 265-270 jak również wiekszy wieloklin :hammer: chyba ze sie myle :heh:

zależy który rok ! ?
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Tarcza generalnie jest to Kager, 240mm, która przeleżała dobry rok na półce.
Podejść musi, bo siedzi i jest zamontowana. Trochę tych sprzęgieł przerobiłem w poprzedniej e36, więc wyluzujcie z twierdzeniami forumowymi ;)

Kolektor wydechowy, jak i reszta wydechu od downpipe'a do końca będzie rzeźbiona jak już auto zacznie jeździć i mniej więcej wszystko zostanie wystrojone i przetestowane.
Turbo napędzi wszystko, nawet rura z instalacji CO w bloku, a dla 5-10KM w jedną czy drugą stroną nie chce mi się teraz bawić. Od tego jest zima.

W najbliższym czasie należy dorobić się instalacji turbo, strojenia na 850cc, ustawienia warningow, procedury startu, sterowania boostem przez ebc, ustawieniem czujników stuku.
Obecnie auto jeździ na mapach i konfiguracji, która powstała w 5min, żeby tylko wyjechać i dotrzeć.
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW e36 328ti

Post autor: nfs »

kolektor wygląda jakby WG wentylował tylko cylindry 4,5,6 albo foto tak dziwnie wyszło.
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 328ti

Post autor: DawidLwa »

+1 za EMU
-1 za kolektor

Po za tym jest ok zycze 450+
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

estetycznie i bedzie dobrze. kolektor moze nie jest super ale i tak bedzie robic dobre kreski, nie takie kible widzialem i jest ok. ze swojej strony powodzenia bo worek kasy poszedl i polecam sie na przyszlosc.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pan. B »

JW
Poprawilbym jedynie wyj. wg.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Kolejny dzień wrażeń za mną. Klimatyzacja raczej już nie wróci, przynajmniej nie z tym kolektorem - nie mieści się z łapą sprężarki.
W każdym razie turbo wisi, dolot mam już mniej więcej ogarnięty. W tygodniu trzeba będzie powalczyć z wydechami.

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Widzę, że mój serwer na którym trzymałem fotki nie żyje.. a to nie dobrze.
Za to BMW wczoraj ożyło po 3tyg przerwy. Trochę się namęczyłem ze spawaniem, ale etap testowy został uruchomiony, działa, nic nie cieknie ani nie pierdzi.
Zaliczyłem tylko małą przejażdżkę po ulicy na seryjnych wtryskach bez doładowania, w tygodniu zmienię wtryski na 850tki, wrzucę kolegę na prawy fotel z laptopem i mam nadzieję, że znów poczuję co to boost.

Na pewno przez zimę zmieni się delikatnie krajobraz pod maską, zamiast silikonów wyspawam sobie dolot z kwasiaka. Póki co był plan na szybkie uruchomienie i złapanie zajawki na dalszą zabawę.

Wszystko wykonane we własnym zakresie i praktycznie bez rąk do pomocy, także myślę że nie wyszło najgorzej ;)

Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

pieknie, dzialaj i boostuj :heh:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 328ti

Post autor: szarybmw »

Jakich wymiarów masz IC że zaraz za zderzakiem jest ? Czy może go pod kątem zamocowałeś ?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Icek to 600x300x76mm
Stoi prosto za zderzakiem. Trochę się namęczyłem, żeby tam upchać. Tym bardziej, że wiatrak od klimy jest tuż za nim,
Podciąłem mocowania zderzaka i tu gdzie jest IC nie ma wzmocnienia pod zderzakiem.
ODPOWIEDZ