Atomowy dupowoz E34 m50b20 T-LPG ~~220KM300Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Atomowy dupowoz E34 m50b20 T-LPG ~~220KM300Nm

Post autor: atom1 »

Obrazek

[bedzie problem ze zdjeciami bo juz nie chce mi sie ich miliona przerzucac na 800 a mam wszystkie na 1024 bo takie wg mnie najlepiej widac (z tych najmniejszych) ]

Model: E34 m50b20

Modyfikacje w trakcie

Silnik:

Układ dolotowy: seria

Układ wydechowy: przerobiony od m50b25

Układ paliwowy / wtryskowy: poki co seria, - docelowo bosch z volvo z koncowka 831 ;-)

Elektronika / wskaźniki: seria - docelowo ekjumajster 3, wskazniki go na pewno gałgany ale tu czekam na pomoc ;-)

Układ chłodzenia: jest klima wiec dodatkowy wiatrak i ciute wieksza chlodnica-ponoc

Układ napędowy: seria

Zawieszenie: jakies tam niewielkie obnizenie

BODY KIT i wnętrze: nie ma zadnego kitu chybaze bylaby nim biala maska;-) w srodku derma i pelne obc


(daty ,czas napraw i gotowy projekt jest orietacyjny :D )

Witam, zalogowalem sie niedawno bo musialem podejrzec kilka kwestii, woz kupilem juz ponad rok temu bo musialem miec cos wiekszego :-)) a ze musialo miec hak byc kombi i z klima, a fajnie jakby byl i naped ...wypadlo na bete :clap:
ale do rzeczy :-) jako ze seryjne 2.0 nie jedzie a w miare sie porusza, padl plan na T, szukalem gotowych swapow na 2.5 czy 2.8 ale .... odpuscilem z przyczyn i wywodow tylko mi znanych ;] jako ze wczesniej kupilem silnik z dojczland dla czujnikow walu i walka, to teraz mi lezal a kupic nikt nie chcial, postanowilem ze go odnowie, odszczurze i uszczelnie tak tez sie stalo:

Obrazek
niestety jest z e36 wiec na koniec trzeba bedzie zdjac miske i przelozyc, reszta z tego co patrze jest identyko (lapa klimy i centrum olejowe)

troche uszczelnienia, pod dekiel, miske, obudowe oleju, i kolektor wydechowy, pod ssakiem zmienialem 2 miechy temu wiec odpuszczam :-))
Obrazek

nastal czas czysczenia:
Obrazek
po zdjeciu pokrywy ujrzalem czystostan :D silnik wyglada na prawde miodnie, bez nagarow, odlozonych syfow itp no swiezutki az normalnie pomyslalem ze faktycznie moglby miec taki przebieg jak gosc mowil
Obrazek

nowe barwy bojowe:D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

no i efekt kulminacyjny :-)
Obrazek
CZAS NA NAJLEPSZE :-) (w miare mozliwosci postaram sie pisac ceny gratow zeby byl poglad ile t bedize kosztowac)

Projekt calkowicie bedzie wykonany przez moja osobe ;-) strojenie bedzie ogarnial kumpel, wiadomo ze flansze itp beda robione prezz osoby trzecie, projekt ma byc NISKOBUDZETOWY i jeszcze raz NISKOBUDZETOWY. Totalny soft HMT :-)

nie bedzie sprezary z tira tylko
Obrazek
Obrazek
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: probuje wkleic temat :-))

Post autor: atom1 »

juz rozebrana wyciagniete koleczki
Obrazek
Obrazek
wstepnie obrocona tak jak mi sie widzi i wyczyszczona :-)
turbo znane raczej wszystkim (mam takie samo w crx) sprezara z volvo 2.3T tdo4-16hl
Obrazek
wybor padl na nia bo daje rade do ponad 300 kucy( a i tak tylu miec nie bede) ma wbudowany bov wiec 100 mniej, i wg kolejna kasa mniej
c 600
wtryski z volvo
Obrazek
0-280-155-831 31.8 334.2 240.4 55.1 3.8
zdjecie z plaskooczkowej 34
c50

icek nie mogl byc super wielki- bo zostaje klima, wiec jedyne miejsce gdize pasuje to pod chlodnica wody a przed klima- liczylem wszystko i ma wejsc:D - okaze sie
pochodzi z e60 :-) takze zostal w rodzinie
Obrazek
Obrazek
c100

EcuMaster det3 z mapem jest w drodze :-)
(Zdjecie w krotce:D)
c550

poki co tyle mam nadzieje ze projekt uda sie skonczyc jak najszybciej- ale jest duzo przeciwnosci losu :-)

silnik mam zamiar wlozyc w przyszla sobote- zamontowac icka i zalozyc juz zegary zeby miec fajny dostep w komorze, zdjac miske jako ze i tak musze zdjac, zrobie juz splyw, pozostaje kwestia czujnika cis oleju z deklem, mam nadzieje ze uda mi sie wniego jeszcze wspawac czujnik temp oleju, oraz dorobic trojnik do smarowania przed zlozeniem zeby potem miec latwiej :-))

clay proces opozni takze instalacja gazowa :piwo: mam juz drugi kolektor ssacy, takze trzeba bedzie w nim zrobic odwierty i kupic nowa listwe gazu oraz parownik bo ten ktory mam na pewno nie da sobie rady, takze kolejny 1000 pojdize... ;/

co do wskaznikow to jako ze ma byc LOW $ mysle nad dyskretnym vdo look boost

ew mam juz kiedys kupione ag smoke, temp cisnienie oleju, wypadaloby kupic boosta i miec juz jakis poglad a kiedys egt bo w tej serii wystepuje, problem taki ze bedzie juz niezly festym 4 gajgery na ktore totalnie nie widze miejsca w becie ;/
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Atom-owe E34 m50b20 turbo

Post autor: atom1 »

Jakos sie udalo, nawet temat ustawic :-)) niestety nie moge juz dodac wiecej zdjec, tak wyglada woz aktualnie ;-) raczej zewnetrznie i w srodku nic sie nie zmieni- maska bedize oklejona folia albo jakos kolorowo albo jako reklama, ew po zimie pojdize w lakier

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: Atom-owe E34 m50b20 turbo

Post autor: maveric004 »

Witaj Fajnie że dłubiesz w b20 projekt podobny do mojego trzymam kciuki :clap:
Awatar użytkownika
spooch
User
Posty: 58
Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: spooch »

Zazdroszczę...czasu na dłubanie :wink2:
pozdro
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: atom1 »

nie ma czego zazdroscic bo tez go nie mam, samochod codziennie sie porusza, to do sklepu z gratami to tu to tam, dlatego proces tak dlugo trwa, poza tym wazniejsze zeby klienteli robic wozy , swoj na koncu ale choc jest kasa na dlubanie ;-)) praktycznie wszystkie graty juz sa, jutro dorzuce fotki

przewod smarowania z koncowkami + koncowki do chlodzenia wody 80zl
Obrazek
Obrazek

rurka od klimy do splywu miski :D darmo
Obrazek

robi sie czwórnik pod podstawke czujnika cisnienia oleju- ???zl

wskaznik VDO look boost 78zl
Obrazek

zlaczka 90st na przepustnice 45
Obrazek

rurki z kwasa juz sa 50mm - freeeeee

wydech w idealnym stanie od audi 2.5 TDI akurat po zewnatrz 62mm takze bedzie na dp cos sie porzezbi :D = 50zl

kolektory wydechowe od m52 rurowe- mam nadzieje ze kupione -50zl
Obrazek
flansze na dp i i wlot do sprezary ok 80zl - sie robia

bandaz termiczny 20m -40 zeta
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: atom1 »

no i dzis mialem 10min to uzbrajam ssaka
Obrazek

jeszcze tylko zrobic odwierty na lpg :D
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: Blacha »

LPG to pewnie sekwencja, z tego co wiem można nie wiercić tylko zastosować specjalne podkładki pod wtryski, kolega zamówił coś takiego do V-ki
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: atom1 »

zaczynamy dzialac, stary silnik powoli robi ewakuacje :D
Obrazek

icek z klima praktycznie na pici wlos :-) ale powinno sie udac
Obrazek
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: krzysiu134 »

Widzę że też planujesz wykorzystać kolektory z m52 będziesz odcinał flanszę i na tym robił kolektor i czy inaczej ? Tylko daj do dobrego spawacza bo jak żle przetopi to będzie pękać flansze prawdopodobnie są ze stali żaroodpornej .Robiąc dziśaj kolektor to do seryjnych dorobiłbym tylko taką przejściówkę jak na zdjęciu
Obrazek

PS masz jeszcze hondę bo też miałe taką z turbo
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: atom1 »

nie jest to glupie, ale mysallem zeby odcinac po calosci zostawic po 4-5 cm rurki i do tego prosta dospawac po calosci zeby sie nie pierdzielic zaduzo
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: atom1 »

dzisiaj wylecial silnik :-))
Obrazek
komora zostala umyta ale zdjecie przed myciem :-))
Obrazek
slupek czeka na podmianke osprzetu
Obrazek
misko e36 wyjdz!
Obrazek

no i na koniec nowy siurek, troche jednak byl zadlugi i musialem go jeszcze skrocic bo wychodzil w klime :D
Obrazek


no i na koniec zagadka dla misia i agatki
Obrazek
do czego to usrojstwo podpiac ob lezy luzem razem z komputerem?

a no i jak cos mam caly zestaw do e36:
miska, bagnet, smok, oslona, walu, podporka smoka, srubki i pewnie te stelaze do bagnetu co sie przykreca do bloku jakby ktos byl cheny prosze pisac pw z cena bo niew eim ile to stoi
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: atom1 »

dzisiaj sie udalo przy pomocy 4 ciełowieka, nie sadzilem ze tak dlugo zejdzie z tym swapem, niby podmiana ale strasznie meczaca, jednak honda to jest to :-)), duzo zeszlo czasu na kombinacjach typu zalozenie icka
Obrazek
musialem troche podciac dolne wzmocnienie :-)) i oslone wentylator ale siedzi miodnie i wentylator mogl zostac wiec bezinwazyjnie sie udalo wygospodarowac miejsce kosztem niestety przeplywu powietrza przez niego

czwórnik rowniez udalo sie zamontowac, pasuje idealnie, wyjscie na sprezare, seryjny czujnik i temp oleju- w malo miarodajnym miejscu ale bedzie widac kiedy zaczyna sie cos dziac :-)
Obrazek

wkladanie bylo juz przyjemnoscia, niestety musialem wywalic ic bo przeszkadzalo misce sie pasowac :-) potem znow zalozylem w gimnastyce, klime udalo sie uratowac bez spuszczania gazu wiec samiutkie plusy
Obrazek
no i tak to wyglada docelowo, kabli od gazu jest masa ale narazie olewam temat, to co bylo trzeba rozdzielac jest na kostkach, reszte schowam jak bede montowal sprezare, bo i tak parownik musi przejsc gdizes tam w miejsce obudowy filtra powietrza
Obrazek

odpalil przyjemnie, zaterkotal zachlopotal, chwile zapukal panewkami, zanim zassal wszedzie oliwy :-))
na jutro zostalo odpowietrzyc zagrzac i zobaczyc czy sie nie rozplynie <haha> aaa i jeszcze maska :-)
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: Aquaz »

Następnym razem pokręć bez sygnału na pompie na rozruszniku by olej spokojnie sobie doleciał albo na wyjętych świecach bez oporów by kontrolka zgasła oleju, bo możesz łatwo na starcie przytrzeć sobie silnik :piwo:
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: Atomowy dupowoz E34 m50b20 (turbo w trakcie)

Post autor: żabol_E34 »

A nie lepiej nalać oleju do pompy, przed przykręceniem filtra oleju?
ODPOWIEDZ