Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
- User
- Posty: 103
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Ożarów Maz
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
konketna robota, mam nadzieję, że zobaczymy wykres.
pojedziesz na jakieś zawody, sprawdzić czas na 400m?
przy takich parametrach LC nawet na ulicy by sie przydała, co by te prosiaki killować, one mają zajebiste starty, nawet gdy są tylko tylno pędne.
co do tematu sa vs det3 - każdy ma swoje zdanie, nie ma co sie przekomażać. jezdze na vemsie, ale teraz pewnie kupilbym bym emu.
pojedziesz na jakieś zawody, sprawdzić czas na 400m?
przy takich parametrach LC nawet na ulicy by sie przydała, co by te prosiaki killować, one mają zajebiste starty, nawet gdy są tylko tylno pędne.
co do tematu sa vs det3 - każdy ma swoje zdanie, nie ma co sie przekomażać. jezdze na vemsie, ale teraz pewnie kupilbym bym emu.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
jesli faktycznie nie ma vanosow , a kontrola trakcji i pozadna procedura nie potrzebna to komputer sportowy nie potrzebny, det 3 na fuel implant spelni swoje zadanie w 100% , szkoda kasy.
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Kalisz
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Moje ulubione E36 - Grubo i tłusto ! 

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Coś tam się znowu ruszyło.
Docelowy olej + zimniejsze świece platynowe NGK


Skończony układ wydechowy. Całość wydechu z nierdzewki poza samym tłumikiem który był eksperymentem, jak się okazało bardzo udanym. Wymiary puszki 600x300x150, pełny przelot i brak środkowego tłumika, a jest dużo ciszej niż z poprzednik układem na dwóch tłumikach. Byłem przekonany że po odpaleniu niewiele się zmieni w porównaniu do pustego wydechu a tu cisza !

Szału ni ma, ale efekt dźwiękowy lepszy niż się spodziewałem, później wkleję lepsze zdjęcia całego wydechu

Skończona elektronika - DET 3 w trybie fuel-implant steruje wtryskiwaczami 850cc przy podniesionym do 3,5bar ciśnieniu na listwie, co daje ok 1000cc/min. Szacowana -wydajność kompletu wtryskiwaczy to 1000-1100KM...


Auto jeździ, czekam na opony, sondę i strojenie. Ale że nie zawsze jest różowo - przy pełnym zagrzaniu silnika sączył się olej z tyłu głowicy. Gorzej być nie mogło - wyciek na łączeniu połówek głowicy ? (w S50 głowica jest dwuczęściowa). Lusterko prawdę ci powie - pęknięcie w rogu obudowy górnej...

Trzeba ściągnąć pokrywę i doraźnie wzmocnić to klejem dwuskładnikowym do metalu, wymiana całego elementu to minimum 10 godzin pracy i wiąże się z ponownym ustawianiem luzów zaworowych które w S50 reguluje się mechanicznie płytkami. Obudów mam jeszcze ze trzy więc kiedyś można to będzie podmienić. Pęknięcie powstało prawdopodobnie podczas wkładania silnika.
Docelowy olej + zimniejsze świece platynowe NGK


Skończony układ wydechowy. Całość wydechu z nierdzewki poza samym tłumikiem który był eksperymentem, jak się okazało bardzo udanym. Wymiary puszki 600x300x150, pełny przelot i brak środkowego tłumika, a jest dużo ciszej niż z poprzednik układem na dwóch tłumikach. Byłem przekonany że po odpaleniu niewiele się zmieni w porównaniu do pustego wydechu a tu cisza !

Szału ni ma, ale efekt dźwiękowy lepszy niż się spodziewałem, później wkleję lepsze zdjęcia całego wydechu

Skończona elektronika - DET 3 w trybie fuel-implant steruje wtryskiwaczami 850cc przy podniesionym do 3,5bar ciśnieniu na listwie, co daje ok 1000cc/min. Szacowana -wydajność kompletu wtryskiwaczy to 1000-1100KM...


Auto jeździ, czekam na opony, sondę i strojenie. Ale że nie zawsze jest różowo - przy pełnym zagrzaniu silnika sączył się olej z tyłu głowicy. Gorzej być nie mogło - wyciek na łączeniu połówek głowicy ? (w S50 głowica jest dwuczęściowa). Lusterko prawdę ci powie - pęknięcie w rogu obudowy górnej...

Trzeba ściągnąć pokrywę i doraźnie wzmocnić to klejem dwuskładnikowym do metalu, wymiana całego elementu to minimum 10 godzin pracy i wiąże się z ponownym ustawianiem luzów zaworowych które w S50 reguluje się mechanicznie płytkami. Obudów mam jeszcze ze trzy więc kiedyś można to będzie podmienić. Pęknięcie powstało prawdopodobnie podczas wkładania silnika.
www.turboBMW.pl
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Mozesz tez zespawac obudowe i nie trzeba bedzie regulowac.
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Możesz zdradzić co byłe eksperymentowane przy budowie tłumika ? Chyba rury perforowanej nie ściskałeś , bo to by zmniejszyło przekrój . Chyba że coś z matami wygłuszającymi ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Tłumik to ponad 1-metrowej długości gigant z 12-litrowego diesla, komorowy, bez dodatkowego wygłuszenia. Zanabyty po taniości, rozpruty i przerobiony na przelotowy + wygłuszenie z wełny szkalnej. Przekrój wydechu jest identyczny co do mm, od wylotu turbiny aż do samej końcówki.szarybmw pisze:Możesz zdradzić co byłe eksperymentowane przy budowie tłumika ? Chyba rury perforowanej nie ściskałeś , bo to by zmniejszyło przekrój . Chyba że coś z matami wygłuszającymi ?

Nie zaspawasz tego bez wyjmowania, a to wiąże się z ponownym składaniem całego rozrządu. Zresztą już w międzyczasie o 7 rano zostało rozebrane i naprawione, jak urlop to urlop, teraz trzeba czekać parę godzin aż klej epoksydowy całkowicie zwiąże. Kawałek metalu nie był odłamany, po prostu na samym rogu trzeba było uszczelnić od wewnątrz i na zewnątrz.forti pisze:Mozesz tez zespawac obudowe i nie trzeba bedzie regulowac.
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
to jeszcze pompy paliwa doloz abo s.pot bp chyba tez masz 2x seryjne' a potem dolewa sie paliwa ma ustawieniach a na listwie c. spada '
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Są 2 seryjne pompy o wydajności łącznej 320l/h co daje 5,33l/min - przy 700KM wtryskiwacze będą potrzebowały łącznie ok 3,6-3,8l/min więc zapas jest. Mierzyłem osobiście ok. 3 tygodnie temu manometrem ciśnienie tłoczenia - podają ok 5,4 bara. Tak więc przy nadciśnieniu w kolektorze 1,5 bar i ciśnieniu na listwie +3,5bar pompy nadal będą sobie radziły. Ale nie powiem, przemknęło mi przez myśl czy nie założyć regulatora 3,0bar aby zapas był większy.. pisze:to jeszcze pompy paliwa doloz abo s.pot bp chyba tez masz 2x seryjne' a potem dolewa sie paliwa ma ustawieniach a na listwie c. spada '
PS: jeśli ktoś zastanawia się ile takie auto pali przy upalaniu na max:
- to jest odpowiedźprzy 700KM wtryskiwacze będą potrzebowały łącznie ok 3,6-3,8l/min
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
a to dlaczego nie regulator 5bar z m3? mi przy 550km braklo pompy' wydajnosc wlasnie ok 300l/h ale e85 wiec 30% wiecej+- '
najlatwiej chyba zmiezyc podpietym regulatorem i do flaszki lac ' choc brak wtedy obciazenia i ciagniecia przez wtryski...
cielawe ten klej ok jest?
najlatwiej chyba zmiezyc podpietym regulatorem i do flaszki lac ' choc brak wtedy obciazenia i ciagniecia przez wtryski...
cielawe ten klej ok jest?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
. pisze:a to dlaczego nie regulator 5bar z m3? mi przy 550km braklo pompy' wydajnosc wlasnie ok 300l/h ale e85 wiec 30% wiecej+- '
najlatwiej chyba zmiezyc podpietym regulatorem i do flaszki lac ' choc brak wtedy obciazenia i ciagniecia przez wtryski...
cielawe ten klej ok jest?
Regulator 5 bar z M3 nie nadaje się do doładowanego silnika, chyba że pompa utrzyma minimum 7 bar. Ciśnienie na listwie liczy się dodając nominalne ciśnienie regulatora (w tym przypadku 5bar) do ciśnienia rzeczywistego w kolektorze (czy to w wartościach ujemnych dla podciśnienia czy dodatnich przy doładowaniu). Zatem już przy 0,5bar doładowania ciśnienie na listwie zacznie spadać bo seryjne pompy podają jak pisałem 5,4bar. Wyższe ciśnienie nie zawsze znaczy lepiej.
Co do kleju - stosowałem wiele razy do klejenia/uszczelniania, po kilku dniach jest dosłownie twardy jak metal, trudno go nawet zarysować czymś ostrym.
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Korona a jak sprawdzałeś ciśnienie jakie produkują pompy ? Blokując przepływ ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Dokładnie, blokując przepływ. Nominalnie powinno być max 5,5bar, ja zmierzyłem 5,4; przy okazji był to test szczelności układu paliwowego.DOHC pisze:Korona a jak sprawdzałeś ciśnienie jakie produkują pompy ? Blokując przepływ ?
Pozdrawiam
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
Chciałem CI tylko zwrócić uwagę że ciśnienie jakie pompa jest zdolna wytworzyć spada z wydajnością, uważaj więc gdy zbliżysz się do wartości granicznych bo może być tak że jak będziesz miał 3 bary ciśnienia + 2 doładowania to pompy już nie dadzą rady utrzymać 5 bar. Na poparcie moich słów na szybko znalezione w necie charakterystyki elektrycznych pomp paliwa:


IMO lepiej nie przeginać z ciśnieniem paliwa i nie stąpać po granicy bo może się ostatecznie okazać że całość jest dość niestabilna i akcje typu spadek napięcia powodują znaczne zmiany ciśnieina---> AFR.
Pozdrawiam


IMO lepiej nie przeginać z ciśnieniem paliwa i nie stąpać po granicy bo może się ostatecznie okazać że całość jest dość niestabilna i akcje typu spadek napięcia powodują znaczne zmiany ciśnieina---> AFR.
Pozdrawiam
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
miałeś już kiedyś platynowe świeczki w turbodoładowanym silniku?
Ja kupiłem kpl i umarły bardzo szybko od wysokiej temperatury, zalecane są do instalacji gazowych gdzie teoretycznie panuje wyższa temp ale chyba nie aż tak. Moje umarły chyba po 200-300km i dawały objaw jak by na chwile w podciśnienu przy wciskaniu gazu uciekała iskra....
Ja kupiłem kpl i umarły bardzo szybko od wysokiej temperatury, zalecane są do instalacji gazowych gdzie teoretycznie panuje wyższa temp ale chyba nie aż tak. Moje umarły chyba po 200-300km i dawały objaw jak by na chwile w podciśnienu przy wciskaniu gazu uciekała iskra....
BMWexpert Motorsport