Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: makaveli »

konketna robota, mam nadzieję, że zobaczymy wykres.
pojedziesz na jakieś zawody, sprawdzić czas na 400m?

przy takich parametrach LC nawet na ulicy by sie przydała, co by te prosiaki killować, one mają zajebiste starty, nawet gdy są tylko tylno pędne.

co do tematu sa vs det3 - każdy ma swoje zdanie, nie ma co sie przekomażać. jezdze na vemsie, ale teraz pewnie kupilbym bym emu.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

jesli faktycznie nie ma vanosow , a kontrola trakcji i pozadna procedura nie potrzebna to komputer sportowy nie potrzebny, det 3 na fuel implant spelni swoje zadanie w 100% , szkoda kasy.
patrykp
User
Posty: 15
Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
Imię: Patryk
lokalizacja: Kalisz

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: patrykp »

Moje ulubione E36 - Grubo i tłusto ! :clap:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

Coś tam się znowu ruszyło.

Docelowy olej + zimniejsze świece platynowe NGK

Obrazek

Obrazek

Skończony układ wydechowy. Całość wydechu z nierdzewki poza samym tłumikiem który był eksperymentem, jak się okazało bardzo udanym. Wymiary puszki 600x300x150, pełny przelot i brak środkowego tłumika, a jest dużo ciszej niż z poprzednik układem na dwóch tłumikach. Byłem przekonany że po odpaleniu niewiele się zmieni w porównaniu do pustego wydechu a tu cisza !

Obrazek

Szału ni ma, ale efekt dźwiękowy lepszy niż się spodziewałem, później wkleję lepsze zdjęcia całego wydechu
Obrazek

Skończona elektronika - DET 3 w trybie fuel-implant steruje wtryskiwaczami 850cc przy podniesionym do 3,5bar ciśnieniu na listwie, co daje ok 1000cc/min. Szacowana -wydajność kompletu wtryskiwaczy to 1000-1100KM...

Obrazek

Obrazek

Auto jeździ, czekam na opony, sondę i strojenie. Ale że nie zawsze jest różowo - przy pełnym zagrzaniu silnika sączył się olej z tyłu głowicy. Gorzej być nie mogło - wyciek na łączeniu połówek głowicy ? (w S50 głowica jest dwuczęściowa). Lusterko prawdę ci powie - pęknięcie w rogu obudowy górnej...

Obrazek

Trzeba ściągnąć pokrywę i doraźnie wzmocnić to klejem dwuskładnikowym do metalu, wymiana całego elementu to minimum 10 godzin pracy i wiąże się z ponownym ustawianiem luzów zaworowych które w S50 reguluje się mechanicznie płytkami. Obudów mam jeszcze ze trzy więc kiedyś można to będzie podmienić. Pęknięcie powstało prawdopodobnie podczas wkładania silnika.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: forti »

Mozesz tez zespawac obudowe i nie trzeba bedzie regulowac.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: szarybmw »

Możesz zdradzić co byłe eksperymentowane przy budowie tłumika ? Chyba rury perforowanej nie ściskałeś , bo to by zmniejszyło przekrój . Chyba że coś z matami wygłuszającymi ?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

szarybmw pisze:Możesz zdradzić co byłe eksperymentowane przy budowie tłumika ? Chyba rury perforowanej nie ściskałeś , bo to by zmniejszyło przekrój . Chyba że coś z matami wygłuszającymi ?
Tłumik to ponad 1-metrowej długości gigant z 12-litrowego diesla, komorowy, bez dodatkowego wygłuszenia. Zanabyty po taniości, rozpruty i przerobiony na przelotowy + wygłuszenie z wełny szkalnej. Przekrój wydechu jest identyczny co do mm, od wylotu turbiny aż do samej końcówki.

Obrazek
forti pisze:Mozesz tez zespawac obudowe i nie trzeba bedzie regulowac.
Nie zaspawasz tego bez wyjmowania, a to wiąże się z ponownym składaniem całego rozrządu. Zresztą już w międzyczasie o 7 rano zostało rozebrane i naprawione, jak urlop to urlop, teraz trzeba czekać parę godzin aż klej epoksydowy całkowicie zwiąże. Kawałek metalu nie był odłamany, po prostu na samym rogu trzeba było uszczelnić od wewnątrz i na zewnątrz.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

to jeszcze pompy paliwa doloz abo s.pot bp chyba tez masz 2x seryjne' a potem dolewa sie paliwa ma ustawieniach a na listwie c. spada '
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

. pisze:to jeszcze pompy paliwa doloz abo s.pot bp chyba tez masz 2x seryjne' a potem dolewa sie paliwa ma ustawieniach a na listwie c. spada '
Są 2 seryjne pompy o wydajności łącznej 320l/h co daje 5,33l/min - przy 700KM wtryskiwacze będą potrzebowały łącznie ok 3,6-3,8l/min więc zapas jest. Mierzyłem osobiście ok. 3 tygodnie temu manometrem ciśnienie tłoczenia - podają ok 5,4 bara. Tak więc przy nadciśnieniu w kolektorze 1,5 bar i ciśnieniu na listwie +3,5bar pompy nadal będą sobie radziły. Ale nie powiem, przemknęło mi przez myśl czy nie założyć regulatora 3,0bar aby zapas był większy.

PS: jeśli ktoś zastanawia się ile takie auto pali przy upalaniu na max:
przy 700KM wtryskiwacze będą potrzebowały łącznie ok 3,6-3,8l/min
- to jest odpowiedź
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

a to dlaczego nie regulator 5bar z m3? mi przy 550km braklo pompy' wydajnosc wlasnie ok 300l/h ale e85 wiec 30% wiecej+- '
najlatwiej chyba zmiezyc podpietym regulatorem i do flaszki lac ' choc brak wtedy obciazenia i ciagniecia przez wtryski...

cielawe ten klej ok jest?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

. pisze:a to dlaczego nie regulator 5bar z m3? mi przy 550km braklo pompy' wydajnosc wlasnie ok 300l/h ale e85 wiec 30% wiecej+- '
najlatwiej chyba zmiezyc podpietym regulatorem i do flaszki lac ' choc brak wtedy obciazenia i ciagniecia przez wtryski...

cielawe ten klej ok jest?

Regulator 5 bar z M3 nie nadaje się do doładowanego silnika, chyba że pompa utrzyma minimum 7 bar. Ciśnienie na listwie liczy się dodając nominalne ciśnienie regulatora (w tym przypadku 5bar) do ciśnienia rzeczywistego w kolektorze (czy to w wartościach ujemnych dla podciśnienia czy dodatnich przy doładowaniu). Zatem już przy 0,5bar doładowania ciśnienie na listwie zacznie spadać bo seryjne pompy podają jak pisałem 5,4bar. Wyższe ciśnienie nie zawsze znaczy lepiej.
Co do kleju - stosowałem wiele razy do klejenia/uszczelniania, po kilku dniach jest dosłownie twardy jak metal, trudno go nawet zarysować czymś ostrym.
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: DOHC »

Korona a jak sprawdzałeś ciśnienie jakie produkują pompy ? Blokując przepływ ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

DOHC pisze:Korona a jak sprawdzałeś ciśnienie jakie produkują pompy ? Blokując przepływ ?

Pozdrawiam
Dokładnie, blokując przepływ. Nominalnie powinno być max 5,5bar, ja zmierzyłem 5,4; przy okazji był to test szczelności układu paliwowego.
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: DOHC »

Chciałem CI tylko zwrócić uwagę że ciśnienie jakie pompa jest zdolna wytworzyć spada z wydajnością, uważaj więc gdy zbliżysz się do wartości granicznych bo może być tak że jak będziesz miał 3 bary ciśnienia + 2 doładowania to pompy już nie dadzą rady utrzymać 5 bar. Na poparcie moich słów na szybko znalezione w necie charakterystyki elektrycznych pomp paliwa:
Obrazek
Obrazek

IMO lepiej nie przeginać z ciśnieniem paliwa i nie stąpać po granicy bo może się ostatecznie okazać że całość jest dość niestabilna i akcje typu spadek napięcia powodują znaczne zmiany ciśnieina---> AFR.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: leo »

miałeś już kiedyś platynowe świeczki w turbodoładowanym silniku?

Ja kupiłem kpl i umarły bardzo szybko od wysokiej temperatury, zalecane są do instalacji gazowych gdzie teoretycznie panuje wyższa temp ale chyba nie aż tak. Moje umarły chyba po 200-300km i dawały objaw jak by na chwile w podciśnienu przy wciskaniu gazu uciekała iskra....
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ