Tak, dupa jest 12cm2, do 2.5 litra będzie idealna, w dwójaku liczę się ze sporym lagiem. Dlatego chyba zgłoszę się do mcgivera po czipa z podniesioną odcinką, żeby chociaż trochę skorzystać z tego boostu.
Turbokebab e36 320/325 coupe
-
SIMRowiec
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Turbokebab e36 320i coupe
Chyba nikt wcześniej nie składał tego z taką podkładką więc wynalazłeś nową metodę rozwiązania problemu, opisz ją u siebie w temacie dla przyszłych pokoleń
WG to model który FMIC miał w ofercie, zarówno jego jak i hx35w kupiłem w super cenie na pośmiertnej wyprzedaży uturbionej hondy.
Tak, dupa jest 12cm2, do 2.5 litra będzie idealna, w dwójaku liczę się ze sporym lagiem. Dlatego chyba zgłoszę się do mcgivera po czipa z podniesioną odcinką, żeby chociaż trochę skorzystać z tego boostu.
Tak, dupa jest 12cm2, do 2.5 litra będzie idealna, w dwójaku liczę się ze sporym lagiem. Dlatego chyba zgłoszę się do mcgivera po czipa z podniesioną odcinką, żeby chociaż trochę skorzystać z tego boostu.
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: Turbokebab e36 320i coupe
Ponoć da się podnieść odcinke za pomocą det-a
poszukaj
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Turbokebab e36 320i coupe
da się w fuel implancie
-
SIMRowiec
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Turbokebab e36 320i coupe
W sobotę trochę podziałałem przy kebabie i na tą chwilę wygląda to tak:



no i najważniejsze:

dolot, jest już właściwie skończony, przymiarka BOV-a

Holset średnio nadaje się do down-mounta, ze wszystkim jest naprawdę ciasno, z położenia wastegate'a też nie jestem do końca zadowolony możliwe, że będę jeszcze to przerabiał. Nie zdążyłem zrobić zdjęć ale mam też zrobiony dolot od turbo do ic, przy czym jeszcze z nim walczę bo przy jego aktualnym położeniu prześwit pod autem wynosi 8cm a to raczej mało :/ zrobiłem także dolot do turbiny, zastosowałem zwężkę która ciasno wchodzi do wnętrza strony zimnej, dodatkowo wkleiłem ją na silikon, całość bardzo dobrze pasuje, po sklepaniu blachy osłaniającej poduszkę silnika nawet się z nią nie styka.
Aktualnie mam dylemat, czy stosować restryktor oleju przed turbiną, spotkałem się już z wieloma zdaniami. Jedni piszą że holset nie wymaga restryktora a inni piszą że wręcz przeciwnie ale nigdzie nie ma podane jaką miałby mieć średnicę. Jak ktoś ma to ogarnięte to proszę o podpowiedź.



no i najważniejsze:

dolot, jest już właściwie skończony, przymiarka BOV-a

Holset średnio nadaje się do down-mounta, ze wszystkim jest naprawdę ciasno, z położenia wastegate'a też nie jestem do końca zadowolony możliwe, że będę jeszcze to przerabiał. Nie zdążyłem zrobić zdjęć ale mam też zrobiony dolot od turbo do ic, przy czym jeszcze z nim walczę bo przy jego aktualnym położeniu prześwit pod autem wynosi 8cm a to raczej mało :/ zrobiłem także dolot do turbiny, zastosowałem zwężkę która ciasno wchodzi do wnętrza strony zimnej, dodatkowo wkleiłem ją na silikon, całość bardzo dobrze pasuje, po sklepaniu blachy osłaniającej poduszkę silnika nawet się z nią nie styka.
Aktualnie mam dylemat, czy stosować restryktor oleju przed turbiną, spotkałem się już z wieloma zdaniami. Jedni piszą że holset nie wymaga restryktora a inni piszą że wręcz przeciwnie ale nigdzie nie ma podane jaką miałby mieć średnicę. Jak ktoś ma to ogarnięte to proszę o podpowiedź.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: Turbokebab e36 320i coupe
pokaz to zdjęcie z połączenia turbiny i IC bo też mam z tym mały dylemat. Ja u siebie odwróciłem muszlę kompressora i wyszedłem pod kolektorem
BMWexpert Motorsport
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: Turbokebab e36 320i coupe
Wiesz co jak ja bym miał taki dolot robić to bym się załamał u siebie gdzie mam pełno miejsca nie mogę ogarnąć jak z tym sobie poradzić :/ Tym bardziej ze nie mam możliwości spawania amelinum a nierdzewkę migomatem to słabo będzie wyglądać:/
-
rom089
- User
- Posty: 115
- Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
- Imię: roman
- lokalizacja: bydgoszcz
Re: Turbokebab e36 320i coupe
nierdzewke mozna migiem
tylko trzeba argon zamiast dwutlenku no i drut nierdzewny i idzie az milo 
-
max325
- User
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
- Imię: marek
- lokalizacja: czestochowa
Re: Turbokebab e36 320i coupe
Wystarczajaca jest mieszanka.rom089 pisze:nierdzewke mozna migiem tylko trzeba argon zamiast dwutlenku no i drut nierdzewny i idzie az milo
-
SIMRowiec
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Turbokebab e36 320i coupe
Nie jest tak źle z tym dolotem, w holsecie przeszkadza trochę gigantyczna muszla kompresora i jej wylot zagięty pod jakimś dziwnym kątem, na szczęście można wszystko przekręcać i idzie jakoś znaleźć optymalną pozycję. Wstyd się przyznawać ale ja spawam zwykłym czarnym drutem w osłonie CO2 i spawy wychodzą nawet spoko. Wydech który kupiłem też wygląda na spawany taką metodą i przeżył bez problemu parę lat więc nie zamierzam się nad tym jakoś spuszczać.
-
SIMRowiec
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Turbokebab e36 320i coupe
W sobotę udało się podpiąć ecumaster'a, mieliśmy stroić jednak okazało się, że holset puszcza olej. Jak go dostałem to był suchy, dlatego na razie wydaje mi się że jest to wina spływu który wyszedł w sumie poziomy a i średnicą nie powala. Dlatego chciałbym zastosować elektryczną pompkę oleju do przetłoczenia go z turbiny do miski. Widziałem takie rozwiązanie u korony i dawało radę. Nie wiem tylko gdzie taką pompkę znaleźć. Wszelkie pomysły mile widziane.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Turbokebab e36 320i coupe
Pompa tłocząca olej z dyfra na chłodnicę w Nissanach S13.SIMRowiec pisze:Nie wiem tylko gdzie taką pompkę znaleźć. Wszelkie pomysły mile widziane.
Maleckis Motorsport
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: Turbokebab e36 320i coupe
A masz restryktor oleju na wejsciu ?
Był temat o spływie w miskę poniżej lustr , Widzę że potwierdzasz moją teorię .
Był temat o spływie w miskę poniżej lustr , Widzę że potwierdzasz moją teorię .
-
SIMRowiec
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Turbokebab e36 320i coupe
Na wejściu mam restryktor 1,5 mm. Rozglądałem się za pompą z s13 już jakiś czas temu ale teraz to rarytas i ciężko ją dorwać.
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: Turbokebab e36 320i coupe
To też nie jest idealne wyjście . Sam Korona pisał że miał problemy z taką pompką przy splywie .
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Turbokebab e36 320i coupe
A jesteś pewien, że dotychczas ta turbosprężarka miała dobre i szczelne uszczelnienie? Była sucha, bo może ktoś ją wyczyścił. Masz Holseta, masz żeliwny kolektor, więc turbina wypadła w miejscu, w którym zawsze nam wypadała. Nie mieliśmy nigdy problemów z puszczaniem oleju przez turbosprężarkę prócz jednego HX, który wymagał restryktora 0.8mm. Jakbyś nadal chciał iść w stronę pompki do spływu to mam chyba z 2 szt od S13tek.
Maleckis Motorsport