chciałbym przedstawić w tym temacie mój aktualny projekt. Jest to moje drugie podejście do uturbiania bmw, pierwsze zakończyło się porażką ze względu na fatalny stan wyjściowy samochodu. Tym razem zadbałem o bardziej odpowiednią bazę, priorytetem była zdrowa buda dlatego nie wybrzydzałem kiedy trafiło się ładne 320i. Samochód przez ostatnie 2 lata jeździł w sporcie, wcześniej w kjs-ach a potem w drifcie. Gdy go kupiłem był już pozbawiony wnętrza, obniżony, zeszperowany itd. Projekt miałem zacząć wcześniej jednak przydarzyła mi się stłuczka, niestety z mojej winy i auto wymagało naprawy, co pociągnęło też za sobą spore koszty. Z tego powodu nie mogę zacząć od stage 2 jak miałem w planach, i póki co niektóre graty mogą się wydawać trochę na wyrost ale z czasem nabiorą sensu

Model: BMW E36 320i coupe
kolor brillantrot
Modyfikacje
Silnik: Stage I
M50B20nv nieodprężany
Turbo td04hl-15g już nieaktualne, będzie holset hx35w
doładowanie 0,5-0,7 bar
Układ dolotowy:
rury z nierdzewki fi 60 mm na cały układ, duży ic z dostawczaka (chyba sprinter), stożek, przepływka po stronie wydechu
Układ wydechowy:
kolektor treadstone kupiony od tdserka, wydech 2,5 cala z projektu Grad'a także kupiony u tdserka

Układ paliwowy / wtryskowy:
Wtryski 320cc z volvo
Elektronika / wskaźniki:
ECUmaster DET II wskaźniki boost i EGT
Układ chłodzenia:
seria nowa chłodnica
Układ napędowy:
przerobiony i odchudzony jednomas m50, tarcza 4-ro spiekowa, docisk m57
skrzynia z bmw m3 3.0, short-shifter
wał napędowy z tds'a
seryjny most 100% szpera
Zawieszenie:
sportowe sprężyny, amortyzatory gazowe
nawiercane i nacinane tarcze, sportowe klocki
rozpórki przód i tył
BODY KIT i wnętrze:
wybebeszone, 2 kubełki bimarco, szelki, tylne szyby i szyberdach z plexi
felgi 17" Autec z oponami 235

centrum dowodzenia



kolektor już zamontowany

nowy wydech po lewej

intercooler też

orurowanie w trakcie prac

olej do turbiny

spiek, szczerze polecam warsztat który go robił (Warszawa ul. Skoczylasa 10) bardzo dobrzy fachowcy z terminami trochę gorzej ale mi się nie spieszyło.
No i najważniejsze-CENA. Za to cudo zapłaciłem 360 zł, dodatkowo w cenie jest szlif docisku.

skrzynia z m3

wał z tds'a

no i zabawki na stage 2 - półosie od m3 3.2 cabrio, ogólnie mam cały wózek, razem z dyfrem S3,15 czekające na większą moc

no i wszystko szło pięknie do momentu przymiarki skrzyni a właściwie płyty między skrzynie a blok :/

Teraz zastanawiam się co z tym fantem zrobić, prawdopodobnie przerobie jakoś to żeliwo. Jako alternatywę mam hx35 który pasowałby idealnie pod ten kolektor ale przy 2 litrach późno wstanie i jak mocniej dmuchnie to przy nieodprężonym silniku wywali uszczelkę w najlepszym wypadku.