Turbokebab e36 320/325 coupe

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Turbokebab e36 320/325 coupe

Post autor: SIMRowiec »

Witam,
chciałbym przedstawić w tym temacie mój aktualny projekt. Jest to moje drugie podejście do uturbiania bmw, pierwsze zakończyło się porażką ze względu na fatalny stan wyjściowy samochodu. Tym razem zadbałem o bardziej odpowiednią bazę, priorytetem była zdrowa buda dlatego nie wybrzydzałem kiedy trafiło się ładne 320i. Samochód przez ostatnie 2 lata jeździł w sporcie, wcześniej w kjs-ach a potem w drifcie. Gdy go kupiłem był już pozbawiony wnętrza, obniżony, zeszperowany itd. Projekt miałem zacząć wcześniej jednak przydarzyła mi się stłuczka, niestety z mojej winy i auto wymagało naprawy, co pociągnęło też za sobą spore koszty. Z tego powodu nie mogę zacząć od stage 2 jak miałem w planach, i póki co niektóre graty mogą się wydawać trochę na wyrost ale z czasem nabiorą sensu ;)

Model: BMW E36 320i coupe
kolor brillantrot

Modyfikacje

Silnik: Stage I
M50B20nv nieodprężany
Turbo td04hl-15g już nieaktualne, będzie holset hx35w
doładowanie 0,5-0,7 bar

Układ dolotowy:
rury z nierdzewki fi 60 mm na cały układ, duży ic z dostawczaka (chyba sprinter), stożek, przepływka po stronie wydechu

Układ wydechowy:
kolektor treadstone kupiony od tdserka, wydech 2,5 cala z projektu Grad'a także kupiony u tdserka :D

Układ paliwowy / wtryskowy:
Wtryski 320cc z volvo

Elektronika / wskaźniki:
ECUmaster DET II wskaźniki boost i EGT

Układ chłodzenia:
seria nowa chłodnica

Układ napędowy:
przerobiony i odchudzony jednomas m50, tarcza 4-ro spiekowa, docisk m57
skrzynia z bmw m3 3.0, short-shifter
wał napędowy z tds'a
seryjny most 100% szpera

Zawieszenie:
sportowe sprężyny, amortyzatory gazowe
nawiercane i nacinane tarcze, sportowe klocki
rozpórki przód i tył

BODY KIT i wnętrze:
wybebeszone, 2 kubełki bimarco, szelki, tylne szyby i szyberdach z plexi
felgi 17" Autec z oponami 235

Obrazek

centrum dowodzenia :)
Obrazek

Obrazek

kolektor już zamontowany
Obrazek

nowy wydech po lewej
Obrazek

intercooler też
Obrazek

orurowanie w trakcie prac
Obrazek

olej do turbiny
Obrazek

spiek, szczerze polecam warsztat który go robił (Warszawa ul. Skoczylasa 10) bardzo dobrzy fachowcy z terminami trochę gorzej ale mi się nie spieszyło.
No i najważniejsze-CENA. Za to cudo zapłaciłem 360 zł, dodatkowo w cenie jest szlif docisku.
Obrazek

skrzynia z m3
Obrazek

wał z tds'a
Obrazek

no i zabawki na stage 2 - półosie od m3 3.2 cabrio, ogólnie mam cały wózek, razem z dyfrem S3,15 czekające na większą moc
Obrazek

no i wszystko szło pięknie do momentu przymiarki skrzyni a właściwie płyty między skrzynie a blok :/
Obrazek

Teraz zastanawiam się co z tym fantem zrobić, prawdopodobnie przerobie jakoś to żeliwo. Jako alternatywę mam hx35 który pasowałby idealnie pod ten kolektor ale przy 2 litrach późno wstanie i jak mocniej dmuchnie to przy nieodprężonym silniku wywali uszczelkę w najlepszym wypadku.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: Karolo »

U mnie w okolicy mam gościa od remontów generalnych silników w specjalizacji maszyn rolniczych. Straszny pedant i też robi głównie sprzęgła spiekowe do maszyn rolniczych. 400 za taką przyjemność bierze i mega profi. Ogólnie fajny projekt :ok: Podoba mi sie w szczególności, że dbasz o przeniesienie napędu. Graty z emy są na prawde wytrzymałe i warto :D

Co do skrzyni, jak masz tig-a to na pewno da sie to ściąć i pospawać na nowo, później sobie zrobisz w płaczyźnie nowe otwory na śruby.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: SIMRowiec »

Dzięki za dobre słowo :) Auto ma być do driftu a tam co chwila ukręcają się półosie więc stwierdziłem, że już na początku zainwestuje w mocniejsze. Cały most z emki udało mi się wyrwać w dobrych pieniądzach więc długo się nie zastanawiałem. Co do turbiny to właśnie nie mam jak tego pospawać dlatego zmienię ją na hx35, bo taka docelowo ma być. Generalnie aktualny setup ma mi posłużyć jakieś 3-4 miesiące zanim pozbieram kasę na resztę gratów do stage 2. Stage 2 będzie to stroker podobny do tego z projektu szarybmw, przy czym u mnie będą kute tłoki z audi s4 i wał z m21b24.

Dzisiaj z Radomskiego spa przybyło odchudzone koło zamachowe :D
Obrazek

Mam już ostatni element układanki, dlatego jutro przystąpię do składania, mam nadzieję że obędzie się bez niespodzianek.
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: maveric004 »

Witaj fajnie że ruszyłeś z projektem :clap: Autko będzie tylko do driftu czy też będziesz śmigał po mieście ?? pytam się bo widzę ze masz sprzęgło bez sprężynek nie boisz się szarpania przy ruszaniu??
P.S. myślałem ze pierwszy zakuje m50b20 ale to plany na przyszłą zimę :cool2:

Powodzenia w modach!!!
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: SIMRowiec »

Dzięki. Trochę mi to zajęło ale co poradzić, miałem parę komplikacji. Znając moje szczęście to z tą kucizną jeszcze mnie wyprzedzisz ;)
Auto po mieście będzie jeździć ale tylko późną nocą :D Szarpania przy ruszaniu się nie boję, natomiast sprężyny w docisku to tylko dodatkowy element, który się może popsuć. Mam nawet tarczę ze sprężynkami i pierwotnie sprzęgło miało je mieć ale wykonujący odradził je jak się dowiedział ile mocy planuje.

Sprzęgło w komplecie, mam nadzieje że działać będzie równie dobrze jak wygląda
Obrazek

Żeby mogło pracować, przerobiłem nieco oryginalną łapę wysprzęglika
Obrazek

Wymagało to sporo gimnastyki ale w końcu wleciała też skrzynia
Obrazek

Po złożeniu sprzęgło działa aż miło, pedał nie wchodzi za głęboko ale wystarczająco by bezproblemowo wysprzęglić. Przy okazji skróciłem też łapę idącą od skrzyni do wybieraka oraz łącznik wybieraka tak by wszystko pasowało. Do tego dołączyłem jeszcze short-shifter i podkładki kompensujące luzy na wybieraku. Efekt jest niesamowity, biegi wchodzą ciasno, z przyjemnym kliknięciem.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: Karolo »

Kanał widzę budowany w erze dużych Fiatów :) Fajnie działasz, to sprzęgło naprawde solidne!
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: Drapek »

sprzęgło wygląda profi :cool2: pewnie będzie tak też działać. Koniecznie napisz czy spełnia oczekiwania jak już trochę polatasz na nim :wink2: :wink2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: g-rad »

Co daje taka przeróbka łapy skrzyni ?
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: SIMRowiec »

Dzięki tej przeróbce, nie trzeba przerabiać kołka od podpierania łapy wysprzęglika ani samego wysprzęglika, wszysko poza łapą jest ori i działa. Jedyne co to łapa musi mięć wypukłość i zaokrąglenie w miejscu kontaktu z łożyskiem oporowym. Na zdjęciu widać ją po samym spawaniu, miejsce kontaktu jeszcze trochę poprawiliśmy szlifując.
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: g-rad »

Mam identyczny zestaw tylko zamiast tarczy spiekowej mam organiczną, seryjny wysprzęglik, skrzynia zf S5D310Z, nie przerabiałem ani łapy, ani wysprzęglika - auto jeździ, sprzęgło trzyma, pedał bez problemu wysprzęgla już przy połowie. Zdziwiłem się, że przerabialiście tą łapę.
Awatar użytkownika
Aguirre
Turbo-Team
Posty: 345
Rejestracja: 12 lut 2011, o 15:09
Imię: Bogusław
lokalizacja: Łowicz

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: Aguirre »

Ale on ma jednomas z m50 i docisk jest siłą rzeczy bliżej silnika więc konieczne jest wtedy zbliżenie łożyska do docisku.Jak masz ori dwumasę to zabieg jest zbędny.
GG 9597379
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: g-rad »

też mam zamach m50 pod który podłożyłem podkładkę 5mm bodajże z automata
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: SIMRowiec »

Zawsze przy tym setupie trzeba zbliżyć łożysko oporowe do docisku, bo bez tego może się rozpaść wysprzęglik i trzeba zwalać skrzynie i to naprawiać. Jest kilka rozwiązań problemu, ty wybrałeś podkładkę, inni wydłużają trzpień wysprzęglika i kołek w dzwonie skrzyni, ja swoje rozwiązanie podpatrzyłem u korony który spawa jedną łapę z dwóch. Moje rozwiązanie ma tą zaletę, że wykorzystałem kawał złomu leżący w pobliżu, więc kosztowało mnie tyle co nic a też działa :)

Wczoraj przyszedł do mnie mój hx35w i 50mm wastegate na v-bandach. Ten zestaw ma już na sumieniu jeden silnik 2.2 z Hondy, co bardzo mnie cieszy :P przynajmniej wiem, że działa, oby kebabowi się lepiej przysłużył.

Obrazek
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: g-rad »

No to teraz już wszystko rozumiem, żeby było śmieszniej - nieświadom problemu założyłem tą podkładkę bo miałem za długie śruby i stwierdziłem, że i tak pewnie będzie trzeba dopasować wysprzęglik. Traf chciał, że wszystko zadziałało od strzała :blink2: Bardzo dobry wybór wg, ten model jest wykorzystywany w wielu projektach i nie widziałem, żeby ktoś na niego narzekał. Gratuluje turbulatora i czekam na pierwszy przejazd na nadciśnieniu ;)
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: Turbokebab e36 320i coupe

Post autor: szarybmw »

Bardzo jestem ciekawy kiedy to bedzie wstawać w 2.0l . dupa rozumiem ze 12cm ?
Składaj szybko pozdro :pasuje:
ODPOWIEDZ