skręciłem na starych śrubach z pierwszego montażu. Poszły bez bólu na 104 nm. Wielokrotnie miałem przyjemność stosować nowe śruby które płyną przy 90.
Zdecydowałem się na głowicę z vanosem nie bez przyczyny. Chociaż wałki mają mniejszy wznios i są "mniej ostre" to i tak regulacja wałka wydechowego robi niezłą robotę. Może głowica nie jest tak masywna, sprężyny nie tak twarde, a trzonki zaworów nie tak grube, ale i tak jest to kawał dobrej niemieckiej technologii


Trochę suchych faktów o plusach zastosowania sterownika 413. Ceny intercars:
czujnik wału 130 zł
czujnik wałka 100 zł
przepływomierz hotfilm 240 zł
seryjne czujniki stukowe
zaawansowana możliwość edycji map przy opóźnionym i wyprzedzonym vanosie na seryjnym sterowniku
go figure


za namową forumowego kolegi skorzystałem z usług poczciwego rzemechy z Katowic

