m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Z ciekawostek:
skręciłem na starych śrubach z pierwszego montażu. Poszły bez bólu na 104 nm. Wielokrotnie miałem przyjemność stosować nowe śruby które płyną przy 90.
Zdecydowałem się na głowicę z vanosem nie bez przyczyny. Chociaż wałki mają mniejszy wznios i są "mniej ostre" to i tak regulacja wałka wydechowego robi niezłą robotę. Może głowica nie jest tak masywna, sprężyny nie tak twarde, a trzonki zaworów nie tak grube, ale i tak jest to kawał dobrej niemieckiej technologii :pasuje: Po części eliminuje to efekt tragicznego zamulenia silnika "od dołu" po montażu super zwężki dolotowej w postaci turbo ;)


Trochę suchych faktów o plusach zastosowania sterownika 413. Ceny intercars:
czujnik wału 130 zł
czujnik wałka 100 zł
przepływomierz hotfilm 240 zł
seryjne czujniki stukowe
zaawansowana możliwość edycji map przy opóźnionym i wyprzedzonym vanosie na seryjnym sterowniku

go figure :piwo:

Obrazek

za namową forumowego kolegi skorzystałem z usług poczciwego rzemechy z Katowic :)
Obrazek
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: filip »

ta uszczelka nie wytrzyma powyzej doładowania 0,6 - 0,7 bara jeśli nie masz oringów w bloku.

p.s. miałeś dzwonić jakoś ostatnio...
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: korona »

filip pisze:ta uszczelka nie wytrzyma powyzej doładowania 0,6 - 0,7 bara jeśli nie masz oringów w bloku.

p.s. miałeś dzwonić jakoś ostatnio...
Wytrzyma, identyczna jeździ do dziś w moim B28, i półtora bara znosiła.
www.turboBMW.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: filip »

w moim m20 przy 0,9 b wygięło ją w osiem ( obie płaszczyzny były planowane), może przy takim rozstawie i wielkości kanałów wodnych w m50 wytrzyma, w każdym razie życzę powodzenia
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

To nie jest taka uszczelka jak w Twoim projekcie. Ta posiada stalowe okucia cylindrów, dwie warstwy kryngielitu zbrojonego + jeden cienki listek miedzi.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: filip »

Mówimy o moim byłym e30 m20b25T? Jest dokładnie taka sama po tym co napisałeś - poza tym ze do m20, dodam tylko ze głowica była na 110 nm ;). Generalnie problemem w m20 jest dość uciążliwy kształt kanałów wodnych w głowicy przy doładowaniu większym ciśnieniem. Są na to sposoby typu spawanie kanałów (po tej operacji głowica wymaga kompletnej obróbki) + do tego np cometic albo oringowanie albo i to i to - mniejsza ze szczegółami. Tylko moim zdaniem m20 nie jest warte takiej inwestycji chociaż wydźwięk m20 T daje rade!

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Obrazek
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: KonradGT »

zdzierana do golej blachy ze wiekszosc w podkladzie?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

czerwone sa szybkie :dry:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Karolo »

Bardzo ładny kolor :) Zinnoberot?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Wąski »

Jak nie jestem za czerwonym to ten jest naprawdę fajny :ok:
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Obrazek
the eagle has landed :cool2:
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: sierRKA »

taka e30 ciagle mi się śni po nocach, szkoda tylko że nie ma w nich wzmianki o lotto.
jeszcze trochę pracy zostało ale coraz bliżej.pzdr
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
bazej171
User
Posty: 133
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:22
Imię: Błażej
lokalizacja: Warszawa/Łuków

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: bazej171 »

sliczna teraz jest :) troche lepiej wyglada jak wczesniej :P
ODPOWIEDZ