Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM
- dani88
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2010, o 11:55
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Chajew
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
e30 Marcina
??
wole nie myslec jak to bedzie latac.... pogratulowac projektu, do zobaczenia na torze 
-
Blacha
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
MIchał a co za bolid stroisz? Przez chwile myślałem że to twój driftowóz ale ty masz 1JZ-GTE a poza tym turbinka jakaś większa...Michał_Małecki pisze:Życzę wszystkim najlepszego w nowym roku!
Mówi się, że jaki sylwester, taki cały rok. No więc ja sylwestra spędziłem strojąc 2JZ-GTE na GT3582R
Chyba widze drążek wybieraka biegów z BMW (konwersja skrzyni do 2JZ-GTE)?
Te kolektory wydechowe braliście chyba hurtem, jak ma się ich jakość do ceny?? Jaki jest cel do osignicia? więcej km czy mniejszy lag?
Taki setup tylko nie wiem czy z podobną turbiną miał Bartek Chrzanowski i dawało to radedani88 pisze:e30 Marcina??
wole nie myslec jak to bedzie latac.... pogratulowac projektu, do zobaczenia na torze
Powodzenia i pozdrawiam
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Witam po dłuższej przerwie.
Prawdę mówiąc po sezonie nie miałem większych planów na 2012 związanych z moim driftowozem. Niektóre moje części znalazły się w autach klientów, a sam samochód zapadł w długi sen zimowy jeszcze zanim tak naprawdę rozpoczęła się zima. Powoli tworzyłem sobie listę punktów, które chciałbym zrobić na nowy sezon i w pewnym momencie okazało się, że wyszło ich całkiem sporo. Zabrałem się wiec niedawno do roboty, bo po sesji na studiach miałem trochę więcej wolnego czasu.
Na ostatnim treningu na torze zrobiłem z dyfra mielonkę, więc pojechałem na szrot i kupiłem kolejny dyfer 4.44. Marcin go pospawał i liczę, że przejeżdżę na nim kolejny sezon. Przy okazji zamówiłem sobie regulowane wahacze na tył, złożyłem całe zawieszenie z tyłu na poliuretanach oraz powymieniałem łożyska w kołach z tyłu.



Jeszcze pół roku temu uważałem, że wydać 1 tys. zł na rozrząd w silniku, który można kupić za 3 tys. zł jest niepotrzebnym wydatkiem. Jednak ostatnio szał na JZ?ety zrobił się na tyle duży, że postanowiłem zadbać o mój silnik. W trakcie sezonu podczas którejś z wieczornych chłost po okolicy rozszczelniła mi się pompa wody na łożysku, ale na szybko ją uszczelniliśmy i olałem sprawę. Z okazji zimy wymieniłem więc zarówno pompę wody, termostat jak i cały rozrząd.
Nowa pompa wody

Elementy rozrządu

Pozdrawiam Japończyka, który dokręcał tą śrubę; miałem momenty, w których chciałem olać tą całą wymianę rozrządu właśnie przez nią.

Rozrząd złożony ? swoją drogą niezbyt tania ta przyjemność?


W końcu przyszedł czas na graty bezpośrednio związane z mocą silnika. Kolektor wydechowy KSRacing bardzo spoko, jakość wykonania rewelacja, ale przykręcenie go na silniku w aucie na fest to ?tylko? 2 godziny. Na nim zasiadło wielbione przeze mnie GT3076R.


Downpipe

Wirnik, przewody do chłodzenia wodą, spływ


Z góry

EBC MAC

Chłodnica oleju

Dzisiaj silnik odpaliliśmy z Marcinem już na GT30 - wszystko poszło gładko.
. Cały projekt w swoim czasie opiszemy na forum. Kolektory KSRacing wzięliśmy łącznie 3 - 1 dla mnie, 1 dla naszego klienta Piotrka Ficińskiego i 1 właśnie dla Marcina. Zamawiając je nie mieliśmy konkretnego celu, ale już wiemy, że spisują się rewelacyjnie.
Stay tuned,
Michał Małecki & Marcin Wittchen.
Prawdę mówiąc po sezonie nie miałem większych planów na 2012 związanych z moim driftowozem. Niektóre moje części znalazły się w autach klientów, a sam samochód zapadł w długi sen zimowy jeszcze zanim tak naprawdę rozpoczęła się zima. Powoli tworzyłem sobie listę punktów, które chciałbym zrobić na nowy sezon i w pewnym momencie okazało się, że wyszło ich całkiem sporo. Zabrałem się wiec niedawno do roboty, bo po sesji na studiach miałem trochę więcej wolnego czasu.
Na ostatnim treningu na torze zrobiłem z dyfra mielonkę, więc pojechałem na szrot i kupiłem kolejny dyfer 4.44. Marcin go pospawał i liczę, że przejeżdżę na nim kolejny sezon. Przy okazji zamówiłem sobie regulowane wahacze na tył, złożyłem całe zawieszenie z tyłu na poliuretanach oraz powymieniałem łożyska w kołach z tyłu.



Jeszcze pół roku temu uważałem, że wydać 1 tys. zł na rozrząd w silniku, który można kupić za 3 tys. zł jest niepotrzebnym wydatkiem. Jednak ostatnio szał na JZ?ety zrobił się na tyle duży, że postanowiłem zadbać o mój silnik. W trakcie sezonu podczas którejś z wieczornych chłost po okolicy rozszczelniła mi się pompa wody na łożysku, ale na szybko ją uszczelniliśmy i olałem sprawę. Z okazji zimy wymieniłem więc zarówno pompę wody, termostat jak i cały rozrząd.
Nowa pompa wody

Elementy rozrządu

Pozdrawiam Japończyka, który dokręcał tą śrubę; miałem momenty, w których chciałem olać tą całą wymianę rozrządu właśnie przez nią.

Rozrząd złożony ? swoją drogą niezbyt tania ta przyjemność?


W końcu przyszedł czas na graty bezpośrednio związane z mocą silnika. Kolektor wydechowy KSRacing bardzo spoko, jakość wykonania rewelacja, ale przykręcenie go na silniku w aucie na fest to ?tylko? 2 godziny. Na nim zasiadło wielbione przeze mnie GT3076R.


Downpipe

Wirnik, przewody do chłodzenia wodą, spływ


Z góry

EBC MAC

Chłodnica oleju

Dzisiaj silnik odpaliliśmy z Marcinem już na GT30 - wszystko poszło gładko.
Tak, to driftowóz Marcina. Myślę, że pierwsze testy na torze już w ten piątek.dani88 pisze:e30 Marcina??
wole nie myslec jak to bedzie latac.... pogratulowac projektu, do zobaczenia na torze
Nie, to nie moje autko. 2JZGTE ze skrzynią od BMW E36 328i w starej, poczciwej E30tce na wąskiej lampieBlacha pisze:MIchał a co za bolid stroisz? Przez chwile myślałem że to twój driftowóz ale ty masz 1JZ-GTE a poza tym turbinka jakaś większa...
Chyba widze drążek wybieraka biegów z BMW (konwersja skrzyni do 2JZ-GTE)?
Te kolektory wydechowe braliście chyba hurtem, jak ma się ich jakość do ceny?? Jaki jest cel do osignicia? więcej km czy mniejszy lag?
Powodzenia i pozdrawiam
Stay tuned,
Michał Małecki & Marcin Wittchen.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
Na gotowo pod maską

Dolot do turbo


Tunel nawiewu na chłodnice oleju

Stay tuned,
Michał.

Dolot do turbo


Tunel nawiewu na chłodnice oleju

Stay tuned,
Michał.
Maleckis Motorsport
- bartpa
- Turbo-Team
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
- Imię: bartek
- lokalizacja: małopolska
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
taka chlodnica to ja mam do wspomagania 
-
Blacha
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
Bardzo ładnie Michał to wygląda, oby nie było awarii, napisze jeszcze co zmieniłeś w zawieszeniu bo widze regulacje twardości i cambery... 
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
JZ przy większych katuszach ma tendencję do grzania płynu chłodniczego, więc musiałem zadbać o konkretne wiatraki. Przez to mam mało miejsca na chłodniczkę oleju, a nie chciałem jej montować gdzieś po bokach IC przed kołami, ponieważ tam najczęściej idą clipping pointy. Walnąć IC to jeszcze pół biedy, ale walnąć chłodnicą oleju... wole nie ryzykować. Do tej chłodniczki i tak wchodzi 1.5l oleju - sprawdzałem.bartpa pisze:taka chlodnica to ja mam do wspomagania
W sumie to niewiele zmieniałem w zawieszeniu. Pod koniec poprzedniego sezonu założyłem K-Sporta używanego, stąd regulacja twardości. Źle mi się jeździło na fabrycznych camberach K-Sporta, bo miały mniejszy k.w.s.z. niż poduszki z M3. Kupiłem więc jakieś mocowania camberów z Allegro z możliwością obracania dookoła osi, trochę pociąłem je gumówką i ustawiłem pozycje seryjnych poduszek od M3. Aaa... no i kluczowe. Ponaparzałem z młotka w miejsca, gdzie przy max skręcie mi koła ocierałyBlacha pisze:Bardzo ładnie Michał to wygląda, oby nie było awarii, napisze jeszcze co zmieniłeś w zawieszeniu bo widze regulacje twardości i cambery...
Pozdr.
Michał
Maleckis Motorsport
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
po dlugim czasie...
nie wiem czemu ale bardzo się ciesze, że wleciał tutaj garret. mnie jakoś osobiście tutaj holset strasznie nie pasował.
pozdrawiam
nie wiem czemu ale bardzo się ciesze, że wleciał tutaj garret. mnie jakoś osobiście tutaj holset strasznie nie pasował.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- bartpa
- Turbo-Team
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
- Imię: bartek
- lokalizacja: małopolska
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
Michał_Małecki pisze:JZ przy większych katuszach ma tendencję do grzania płynu chłodniczego, więc musiałem zadbać o konkretne wiatraki. Przez to mam mało miejsca na chłodniczkę oleju, a nie chciałem jej montować gdzieś po bokach IC przed kołami, ponieważ tam najczęściej idą clipping pointy. Walnąć IC to jeszcze pół biedy, ale walnąć chłodnicą oleju... wole nie ryzykować. Do tej chłodniczki i tak wchodzi 1.5l oleju - sprawdzałem.bartpa pisze:taka chlodnica to ja mam do wspomagania
Michał
MIchal nie ma takiej opcji zeby ci do tej chlodnicy weszlo 1.5l oleju. Jak wejdzie szklanka poltorej to wszystko. Porownaj do kartonu po soku gdzie wchodzi 2 litry.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
Witam.
Dziś przed jutrzejszym treningiem na torze wpadliśmy z Marcinem na hamownię zmierzyć mojego świstaka. Rezultat to 405KM i 485NM. Boost to około 1.2bar na wejściu i od 5 tys. obr. silnika płynnie narastający do 1.5bar.

Taki setup zebrał już pierwsze ofiary w postaci półosi, która wczoraj podjęła decyzję, aby rozdzielić się na dwie części...
Pozdrawiam,
Michał.
Dziś przed jutrzejszym treningiem na torze wpadliśmy z Marcinem na hamownię zmierzyć mojego świstaka. Rezultat to 405KM i 485NM. Boost to około 1.2bar na wejściu i od 5 tys. obr. silnika płynnie narastający do 1.5bar.

Taki setup zebrał już pierwsze ofiary w postaci półosi, która wczoraj podjęła decyzję, aby rozdzielić się na dwie części...
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
gratulacje 400+
dziko urywa trakcje? 
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012
Z trakcją nie jest źle. Podczas strojenia Marcin chilloutowo ogarniał moje auto, że nie wydawało mi się szybkie. Jak wsiadłem i wklepałem czwórkę, to zrobiłem się mokry i odpuściłem. Mniejsza waga robi swoje już przy troche mocniejszych autach. Zobaczymy jak jutro będzie mi się jeździć. Pozdr.. pisze:gratulacje 400+dziko urywa trakcje?
Maleckis Motorsport
-
DOHC
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
-
Żołnierz
- User
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
- Imię: Michał
- lokalizacja: SZO
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4
Jak tam po treningu? 
