Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

Witam wszystkich.

Czas przedstawić projekt mojego bardzo dobrego kolegi Marcina, z którym razem tworzymy zespół http://www.wmmotorsport.pl" onclick="window.open(this.href);return false; . Marcin w ubiegłym sezonie rewelacyjnie jeździł na zawodach driftingowych, czego skutkiem było 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Driftingowego Pucharu Polski. Dzięki temu Marcin w nadchodzącym sezonie będzie mógł brać udział w kultowych zawodach Driftingowych Mistrzostw Polski organizowanych przez PFD. Długo zastanawialiśmy się nad tym, jak przygotować do tych zawodów E30tkę Marcina. Pojawił się początkowo pomysł instalacji turbosprężarki w M60B40, które dotychczas dzielnie służyło mojemu koledze. Jednak po wspólnych analizach kosztów i ewentualnych problemów doszliśmy do wniosku, że trzeba pójść inną drogą. Wybór mógł być tylko 1. Na początku listopada wsiedliśmy w busa z lawetą i pojechaliśmy do Krakowa, aby kupić half cut?a Toyoty Aristo i silnik 2JZ-GTE pod maską.

Przez prace nad samochodami klientów, której wówczas mieliśmy naprawdę sporo, za projekt Marcina wzięliśmy się krótko przed świetami Bożego Narodzenia. Po drodze jednak powoli kompletowaliśmy potrzebny osprzęt. W międzyczasie połączyliśmy także skrzynię z BMW E36 328i z silnikiem 2JZ. Cały zestaw sprzęgła oparliśmy na zmodyfikowanym jednomasowym kole zamachowym z M50 2.0 oraz docisku sprzęgła z X5 3.0d. Do tego oczywiście spiekowa tarcza sprzęgła na 4 łopatkach. Jeżeli ktoś jest zainteresowany takim zestawem w swoim JZ, to zapraszamy.

Nasz plan był prosty. Bezawaryjne 400-450KM genialne wstające od dołu. Dzięki zbudowaniu E36 2JZ GTE na GT3582R dla naszego klienta Piotrka Ficińskiego mieliśmy okazję sprawdzić, jak zachowuje się silnik na muszli wydechowej 0.82 A/R. Pełen boost ~1.25bar łapaliśmy w tamtym projekcie od okolic 3500RPM ? wynik bardzo ładny, ale my jednak potrzebujemy boostu wcześniej. Zdecydowaliśmy się na GT3582R z muszlą wydechową o rozmiar mniejszą ? 0.63 A/R. Wiedzieliśmy, że w ten sposób przyhamujemy możliwość osiągnięcia wyższych wartości maksymalnych, ale ważniejsze dla nas było wstawanie turbo. Muszla wydechowa 0.63 A/R w połączeniu z rurowym kolektorem wydechowym KSRacing dała genialny efekt. Auto od samego dołu robi taki armagedon, że spokojnie mogę powiedzieć ? zmieniło ono moją psychikę! Naprawdę, bez żartów.

24 grudnia przed Wigilią posadziliśmy silnik na łapach. Nasze mamy wydzwaniały już do nas, abyśmy wracali do domu, bo wieczerze zaraz zaczną :) . Szliśmy jednak w zaparte. Pomiędzy świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem dokończyliśmy mechanicznie projekt i w Sylwestra wyjechaliśmy na strojenie. 2JZGTE na GT3582R w połączeniu z karoserią E30tki na wąskiej lampie ważącą 980kg zrobiło na nas takie wrażenie, że przez godzinę musiałem się przyzwyczajać do tego, co się dzieje, a dopiero potem mogłem skupić się na strojeniu. Ostatecznie zatrzymaliśmy się na doładowaniu 1.0bar (według map sensora dokładnie 0.98bar), ponieważ taki boost w połączeniu z odpowiednim zapłonem i AFR dał nam samochód genialnie przyspieszający bez utraty trakcji na 3. biegu na 17? felgach. Nie było sensu jechać z boostem dalej, ponieważ samochód zaczynał strasznie gubić trakcję. Ciężko Marcinowi goniłoby się przeciwników w przejazdach w parach. Stroiliśmy silnik tak, aby na oponach, na które Marcin może sobie pozwolić finansowo, samochód przyspieszał w poślizgu.

Kilka wieczornych chłost po okolicach pokazało, że samochód ma przeogromny potencjał. Czekam teraz tylko, jak Marcin ogarnie je w pełni i będzie mógł jak równy z równym rywalizować na Mistrzostwach Polski. Trzymam za Marcina kciuki i Was także do tego nakłaniam!

Tyle w ramach wstępu, czas na fotorelację.

Kolektor wydechowy KSRacing

Obrazek

Nowy rozrząd Greddy, rolka i napinacz OEM z Toyoty

Obrazek

2JZ z GT35 podczas prac nad nim przed włożeniem do karoserii

Obrazek

W E30tce Marcina po wypadku w parach na zawodach w Warszawie zrobiliśmy demontowalny przód dla przyspieszenia ewentualnych napraw pod maską

Obrazek

M60B40 po raz ostatni w karoserii, dobrze się spisywała

Obrazek

Obrazek

1. przymiarka JZ?eta w E30tce

Obrazek

Jego pozycja nam się nie spodobała, więc zabrałem się za odkręcenie miski do przerobienia (wiem, wiem, troche włosy miałem za długie, ale to był okres, gdzie nie robiliśmy nic innego, tylko ciągła praca w warsztacie :D ).

Obrazek

Przerobienie miski pozwoliło nam wsunąć 2JZ o dobrych pare cm dalej

Obrazek

Nadal było nam mało, więc Marcin dopadł szlifierkę, aby zrobić jeszcze trochę miejsca (to było już tak spokojnie koło 15.00 w Wigilię?)

Obrazek

Na gotowo jeszcze bez łap

Obrazek

Obrazek

Pasowanie miski i maglownicy z Z3

Obrazek

I odpalenie

http://www.youtube.com/watch?v=AIaGx83GzTo" onclick="window.open(this.href);return false;

Screamer pipe

Obrazek

Serwo przerobione wcześniej pod swap M60 idealnie pasowało również pod JZ

Obrazek

Dolot od turbo do IC

Obrazek

Obrazek

Intercooler

Obrazek

Dolot od IC do TB

Obrazek

Po stronie dolotu raczej ciasno

Obrazek

Wydech

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Film z wyjazdu na strojenie w Sylwestra.

http://www.youtube.com/watch?v=7pZInsBU480" onclick="window.open(this.href);return false;

To było coś! Ludzie fajerwerki odpalali w niebo, a my chłostaliśmy na autostradzie na całego :) . Rozemocjonowany byłem przez kolejny tydzień, zresztą nasz klient Piotrek Ficiński, jak dzwoniłem do niego w Nowy Rok, aby opisać jak 2JZ śmiga w karoserii o 500kg lżejszej, to najpierw kazał mi się uspokoić hah!

Marcin tankując podczas strojenia

Obrazek

Ja, siedząc i myśląć, gdzie jeszcze dowalić zapłonu :D

Obrazek

Downpipe po strojeniu zrobił się złoty

Obrazek

Wcześniej odświeżone zostało wnętrze oraz rozbudowaliśmy klatkę bezpieczeństwa

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Centrum dowodzenia Marcina

Obrazek

W zawodach King of Europe, w których Marcin także zamierza wziąć udział, wymagany jest system gaśniczy. Pare dni temu właśnie go zamontowaliśmy. Na zdjęciu widać także układ paliwowy oparty na bezpiecznym aluminiowym zbiorniku paliwa, swirl pocie i zewnętrznej pompie Walbro 255lph.

Obrazek

Na gotowo pod maską

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy ciśnieniu doładowania 1.0bar hamownia pokazała 398.9 KM i 513.5 NM.

Obrazek

Film z hamownii

http://www.youtube.com/watch?v=LNnbVRFB7Bc" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest jeszcze sporo zapasu zarówno dla turbo, jak i układu paliwowego. Jeżeli kiedyś będzie Marcinowi potrzebne więcej, to wystarczy dostroić. Pomijając jednak wartości wykres pokazuje efekty tego, że skupialiśmy się głównie na biegach 2. i 3. Całe strojenie silnika było zrobione pod kątem właśnie tych biegów i dlatego podczas pomiaru na hamownii na 5. biegu wyszły takie ?schodki?.

Dla mnie projekt genialny, niszczy mój umysł każdego dnia. Mam nadzieję, że Wam także się spodobał. Dodam, że auto w takiej konfiguracji waży 980 kg :) .

Pozdrawiamy serdecznie,

Wittchen Marcin & Małecki Michał.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: k64 »

a to dziwaczny wykres lecacy nbM na leb na gorze :blink2: wina tego rozrzadu 2jz ?

niby gt35 garretta a taki sam wynik mialem przy 0,9 bara na mojej gt35 replice (pomijajac fakt pozniejszego wstawania miedzy innymi o 500cm3 mniej i mega roznica AR wydechowym bo tutaj macie malenstwo 0,65 )

czy faktycznie wyczuwalny jest mega kop od 2500 w waszym 2jz czy raczej lagodnie zaczyna sie napedzac.
CHcialbym sie przewiesc i porownac :dry:
bo ani gadanie ani cyferki nie oddaja tego, powiedzmy 1000rpm 3 bieg, gaz w podloge, dochodzimy do 3tys i zostaja 2 paski na ziemi? :dry:

projekt miazdzy cyce, powodzenia wam zycze , do zobaczenia na bemowie :clap:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Pat-325 »

kozak projekt!
będzie w piątek na poznaniu? chętnie pomacam a jak będzie okazja to wsadzę tyłek na prawy :)
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: tdserek »

Siemka nice zestaw:D
mozesz dokladnie podac zestawienie co i jak jaka skrzynia bo widac ze chyba m30 tak?
napisz dokladnie tak jak to sie należy w projektach i jeszcze raz gratkiD:
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: smokcebe »

Im fucking love it. 2jz to jest życie. Gratki i udanej chłosty. :clap:
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Żołnierz »

Michał_Małecki pisze:W międzyczasie połączyliśmy także skrzynię z BMW E36 328i z silnikiem 2JZ.
;)


Gratuluje, projekt na prawdę rewelacyjny. Trzymam kciuki za jak najlepsze wyniki w przyszłym sezonie :)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

. pisze:a to dziwaczny wykres lecacy nbM na leb na gorze :blink2: wina tego rozrzadu 2jz ?

niby gt35 garretta a taki sam wynik mialem przy 0,9 bara na mojej gt35 replice (pomijajac fakt pozniejszego wstawania miedzy innymi o 500cm3 mniej i mega roznica AR wydechowym bo tutaj macie malenstwo 0,65 )
Gdzie na łeb na szyję spada NM? Chodzi Ci o górny zakres obrotów? Od peaku momentu do odcięcia spada o 80NM - to prawdę mówiąc jak na JZ niewielki spadek na seryjnych wałkach. Po za tym, przypomnij sobie swój wykres. Masz peak momentu 504NM @ 4800RPM. Do odcięcia moment spada o ponad 100NM. Zauważ to, co ważne w Marcina aucie, że praktycznie od 2800 do odcięcia 6800RPM cały czas moment jest powyżej 400NM.
. pisze:czy faktycznie wyczuwalny jest mega kop od 2500 w waszym 2jz czy raczej lagodnie zaczyna sie napedzac.
CHcialbym sie przewiesc i porownac :dry:
bo ani gadanie ani cyferki nie oddaja tego, powiedzmy 1000rpm 3 bieg, gaz w podloge, dochodzimy do 3tys i zostaja 2 paski na ziemi? :dry:

projekt miazdzy cyce, powodzenia wam zycze , do zobaczenia na bemowie :clap:
Nie zostawia pasków na ziemi, bo właśnie o to podczas strojenia walczyliśmy. Chcieliśmy zrobić samochód, który będzie się napedzał w poślizgu na miarę finansów Marcina. Spodziewaliśmy się troszkę wyższego wyniku, natomiast w żadnym wypadku nie chcieliśmy osiągnąć wartości bliskich 500KM. Marcin chce cieszyć się driftingiem i to mi się mega podoba. Żeby gonić przeciwników trzeba mieć trakcję. Robiąc np. powyżej 500KM - tak jak u Piotrka Ficińskiego w E36 - trzeba byłoby driftować na bardzo przyczepnych oponach. Kupowanie nowych semi-slików po to, aby mieć trakcję, to moim zdaniem już coraz mniejsza frajda z jazdy, a coraz bardziej zacięta rywalizacja o każdy pkt.

Na Bemowie nas nie będzie, mamy w tym samym czasie King of Europe na Torze Poznań.
Pat-325 pisze:kozak projekt!
będzie w piątek na poznaniu? chętnie pomacam a jak będzie okazja to wsadzę tyłek na prawy :)
Będzie, będzie, wpadaj tak jak się umawialiśmy - na ploty :heh: .
tdserek pisze:Siemka nice zestaw:D
mozesz dokladnie podac zestawienie co i jak jaka skrzynia bo widac ze chyba m30 tak?
napisz dokladnie tak jak to sie należy w projektach i jeszcze raz gratkiD:
Napisałem przecież, że skrzynia jest od E36 328i, docisk od X5 3.0d, a koło zamachowe to custom na bazie jednomasu z M50 2.0.

Pozdrawiamy,

Wittchen Marcin & Małecki Michał.
Maleckis Motorsport
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: tdserek »

podjarany bylem nie doczytalem:D :D duzo trzeba sie nascierac by polaczyc skrzynie zf z 328?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Karolo »

Co tu dużo gadać, grubo jak na WMM przystało :D Troche ta masa całkowita wozu mnie zastanawia, E30 z taką klatką musi być extremalnie odelżone, żeby tyle ważyło. Macie jakiś pomiar z wagi?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

tdserek pisze:podjarany bylem nie doczytalem:D :D duzo trzeba sie nascierac by polaczyc skrzynie zf z 328?
Łatwo nie jest, ale wszystko jest do ogarnięcia :wink2: .
Karolo pisze:Co tu dużo gadać, grubo jak na WMM przystało :D Troche ta masa całkowita wozu mnie zastanawia, E30 z taką klatką musi być extremalnie odelżone, żeby tyle ważyło. Macie jakiś pomiar z wagi?
Dowodu z ważenia nie mamy. Ważyliśmy ją na pobliskim złomie - mogą być odchyły w jedną lub drugą stronę. Dokładność na złomach mają co do 10kg. Dzięki za miłe słowa.

Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Grzesi(E30)k »

No w końcu! Słuszny silnik w jedynej najsłuszniejszej budzie :D


Podziwiam was za ilość nietuzinkowych projektów na pro poziomie :)
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

Pierwsze testy za nami :pasuje:

Obrazek
Maleckis Motorsport
Jajnik
User
Posty: 31
Rejestracja: 5 gru 2011, o 19:31
Imię: Jarek
lokalizacja: Ząbki/Warszawa

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Jajnik »

Jak wrażenia z jazdy?
nismos13
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2011, o 15:48
Imię: Piotr
lokalizacja: Poznań

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: nismos13 »

no na treningu było wesoło auto podaje aż miło tylko kierowca widać był przyzwyczajony do V8 (moc od samego dołu) ale pod koniec było już lepiej :heh:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Drugi drift świstak www.wmmotorsport.pl czyli E30 2JZGTE

Post autor: Michał_Małecki »

Jajnik pisze:Jak wrażenia z jazdy?
Jest kilka rzeczy do poprawy, ale potencjał jest spory :heh: .

Filmik z jednego z przejazdów:

http://www.youtube.com/watch?v=z0ugsDJKeyc" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdr.
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ