BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
witam. jeżeli chodzi o cyferki to przy tym samym doładowaniu holset jednak zrobił ich więcej niż gt30xxx.
porównując te dwa auta jakie odczucia Michale?
porównując te dwa auta jakie odczucia Michale?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
- Imię: grzegorz
- lokalizacja: wroclaw
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Co to za zawieszenie ? Żołta sprezyna rodem z gwintu low end FK ?
Prosze o opisanie dokladniej budowy sprzegla, jezeli mozna to rysunek pogladowy np przekroj z wymiarami w jakims paintcie, z czego jest tarcza ? m30 z DKZ ? Wysprzeglik i lapa sprzegla seria ? Szykuje podobny zestaw sprzegla i chce miec pewnosc ze dobrze wydam zlotowki u tokarza.
Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.
Prosze o opisanie dokladniej budowy sprzegla, jezeli mozna to rysunek pogladowy np przekroj z wymiarami w jakims paintcie, z czego jest tarcza ? m30 z DKZ ? Wysprzeglik i lapa sprzegla seria ? Szykuje podobny zestaw sprzegla i chce miec pewnosc ze dobrze wydam zlotowki u tokarza.
Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
wydaje mi się, że nie wypada wogóle do jz-taduchu22 pisze: Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.

"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
-
- Turbo-Team
- Posty: 219
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Łomża
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Zdecydowanie nie w temacieduchu22 pisze:
Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.


-
- Forumowicz
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
- Imię: Michał
- lokalizacja: Częstochowa
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Szkoda ze do porównania używacie Holseta z 8 łopatkowym wirnikiem. Napewno cyferki byłyby inne przy wirniku z 7 łopatami i żeliwie 12 cm.
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
- Imię: grzegorz
- lokalizacja: wroclaw
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
No dobra glupie pytanie
Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.

Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.duchu22 pisze:No dobra glupie pytanie![]()
Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
- Imię: grzegorz
- lokalizacja: wroclaw
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Tyle tez znalazlem, mnie interesuja konkretne wymiary np: roznica poziomu montowania docisku i plaszczyzny kola zamachowego i jaka konkretnie tarcza(zeby pasowala gruboscia) do tej konkretnej wysokosci zeby wszystko pasowalo odrazu bez poprawek. Roztoczenie pod 240 czyli ile zeby bylo dobrze ? PozdrawiamBlacha pisze:Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.duchu22 pisze:No dobra glupie pytanie![]()
Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Jak masz 228 mm w seri to sie domyśl ile....duchu22 pisze: Roztoczenie pod 240 czyli ile zeby bylo dobrze ? Pozdrawiam
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
duchu22 pisze:Tyle tez znalazlem, mnie interesuja konkretne wymiary np: roznica poziomu montowania docisku i plaszczyzny kola zamachowego i jaka konkretnie tarcza(zeby pasowala gruboscia) do tej konkretnej wysokosci zeby wszystko pasowalo odrazu bez poprawek. Roztoczenie pod 240 czyli ile zeby bylo dobrze ? PozdrawiamBlacha pisze:Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.duchu22 pisze:No dobra glupie pytanie![]()
Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
Wszystkie potrzebne wymiary znajdziesz na przykład w mim projekcie. Z tego co pamiętam to powierzchnia cierna jest o 8,8mm głębiej w kole zamachowym niż powierzchnia przylegania docisku do koła zamachowego. Tarcza od M30 ma 240mm wiec roztoczyć musisz tak żeby nie wchodziła na wcisk a miała trochę luzu po obwodzie. Większość z nas(korzystających z tego rozwiązania) daje swoje graty np do Otoczaka i on robi to już po swojemu(dopasowuje, roztacza, odelża wyważa) i nikt z nas nie kłopocze się tymi wymiarami.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Niby praktycznie takie same setupy ? kolektory Treadstone, wydechy 3.0? przelotowe, takie same pojemnościowo układy dolotowe. Jedyną różnicą jest turbosprężarka i to właśnie ona sprawia, że są to zupełnie dwa inne samochody. Na HX35 to auto zachowuje się praktycznie seryjnie do 3500 obr. Dopiero później zaczyna być szybciej. Natomiast na GT30 od razu czuć, że coś jest lepiej, nie trzeba wielce butować auta, aby się zorientować. Szybsza jest reakcja turbiny na przepustnicę, szybciej boost wchodzi (o dobre 500-700 obr.), latając sobie po zakrętach czy szybciej po prostych to już większej różnicy nie ma, ale już np. na nawrotach czy węższych zakrętach, to Garrett masakruje Holseta zdecydowanie swoim wstawaniem. Jak porównywaliśmy HX35 vs Garrett GT na japońskich silnikach (1JZ i RB25), to przeważnie Holset generował i więcej momentu i więcej mocy. Czasami nawet zdecydowanie więcej. Natomiast krzywe na Garrecie były bardziej spokojne, dzięki czemu samochód bardzo dobrze się napędzał, nie tracił przyczepności tak jak na Holsecie, który nagle się obudził i speakował moment nieziemsko. Tak czy inaczej, różnica w koszcie jest spora i jak widać, to do okolic 0.8-1.0bar i ulicznych zabaw raczej bardziej opłaca się iść w Holseta. Jednak moim zdaniem, jeżeli chcemy walczyć o konkretne wyniki, to Holset do motorsportu się po prostu nie nadaje. Jest ekstra do zabawy i tyle.sierRKA pisze:witam. jeżeli chodzi o cyferki to przy tym samym doładowaniu holset jednak zrobił ich więcej niż gt30xxx.
porównując te dwa auta jakie odczucia Michale?
Akurat w tym przypadku tarcza sprzęgła jest z S50B30. Wysprzęglik seria, łapka sprzęgła seria.duchu22 pisze:Co to za zawieszenie ? Żołta sprezyna rodem z gwintu low end FK ?
Prosze o opisanie dokladniej budowy sprzegla, jezeli mozna to rysunek pogladowy np przekroj z wymiarami w jakims paintcie, z czego jest tarcza ? m30 z DKZ ? Wysprzeglik i lapa sprzegla seria ? Szykuje podobny zestaw sprzegla i chce miec pewnosc ze dobrze wydam zlotowki u tokarza.
Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.
2JZ to inna liga. Dziwi mnie Twoje pytanie o to porównanie.
Ja u siebie w poprzednim driftowozie miałem cały zestaw z M57D30, także dwumasowe koło zamachowe. Jednak rozwiązanie z jednomasem, to zdecydowanie lepsza opcja. Taki zestaw na spieku radzi sobie nawet w 2JZ.Blacha pisze:Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
o takie porównanie mi chodziło, bardzo rzeczowe-dziękuje. daje to wiele do myślenia, wiadomo koszta są bardzo ważne ale jednak GT to gran turismo.Michał_Małecki pisze:Niby praktycznie takie same setupy ? kolektory Treadstone, wydechy 3.0? przelotowe, takie same pojemnościowo układy dolotowe. Jedyną różnicą jest turbosprężarka i to właśnie ona sprawia, że są to zupełnie dwa inne samochody. Na HX35 to auto zachowuje się praktycznie seryjnie do 3500 obr. Dopiero później zaczyna być szybciej. Natomiast na GT30 od razu czuć, że coś jest lepiej, nie trzeba wielce butować auta, aby się zorientować. Szybsza jest reakcja turbiny na przepustnicę, szybciej boost wchodzi (o dobre 500-700 obr.), latając sobie po zakrętach czy szybciej po prostych to już większej różnicy nie ma, ale już np. na nawrotach czy węższych zakrętach, to Garrett masakruje Holseta zdecydowanie swoim wstawaniem. Jak porównywaliśmy HX35 vs Garrett GT na japońskich silnikach (1JZ i RB25), to przeważnie Holset generował i więcej momentu i więcej mocy. Czasami nawet zdecydowanie więcej. Natomiast krzywe na Garrecie były bardziej spokojne, dzięki czemu samochód bardzo dobrze się napędzał, nie tracił przyczepności tak jak na Holsecie, który nagle się obudził i speakował moment nieziemsko. Tak czy inaczej, różnica w koszcie jest spora i jak widać, to do okolic 0.8-1.0bar i ulicznych zabaw raczej bardziej opłaca się iść w Holseta. Jednak moim zdaniem, jeżeli chcemy walczyć o konkretne wyniki, to Holset do motorsportu się po prostu nie nadaje. Jest ekstra do zabawy i tyle.sierRKA pisze:witam. jeżeli chodzi o cyferki to przy tym samym doładowaniu holset jednak zrobił ich więcej niż gt30xxx.
porównując te dwa auta jakie odczucia Michale?
Pozdrawiam,
Michał.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
Pytanko czy trzeba chlodnice oleju zakladac czy nie bo widze ze przy zestawie do 350km tego nie ma a przy opcji na 400? kiedy sensownie jest zalozyc chlodnice oleju auto ma byc do jazdy na codzien.? ogolnie miasto
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
moim zdaniem chłodnica oleju nawet do serii m50 by się przydała
m50 po chwili pałowania czasami popychacze zaczynają klepać dopiero jak olej wraca do normy to przestaje
m50 po chwili pałowania czasami popychacze zaczynają klepać dopiero jak olej wraca do normy to przestaje
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM
mi kiedyś popychacze klepały od dośc długiego czasu , a po kilkunastominutowym pałowaniu na zlocie przestały jak reka odiołWąski pisze:moim zdaniem chłodnica oleju nawet do serii m50 by się przydała
m50 po chwili pałowania czasami popychacze zaczynają klepać dopiero jak olej wraca do normy to przestaje
