BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: sierRKA »

witam. jeżeli chodzi o cyferki to przy tym samym doładowaniu holset jednak zrobił ich więcej niż gt30xxx.
porównując te dwa auta jakie odczucia Michale?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
duchu22
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
Imię: grzegorz
lokalizacja: wroclaw

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: duchu22 »

Co to za zawieszenie ? Żołta sprezyna rodem z gwintu low end FK ?

Prosze o opisanie dokladniej budowy sprzegla, jezeli mozna to rysunek pogladowy np przekroj z wymiarami w jakims paintcie, z czego jest tarcza ? m30 z DKZ ? Wysprzeglik i lapa sprzegla seria ? Szykuje podobny zestaw sprzegla i chce miec pewnosc ze dobrze wydam zlotowki u tokarza.

Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: sierRKA »

duchu22 pisze: Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.
wydaje mi się, że nie wypada wogóle do jz-ta :rolleyes2:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: pluto »

duchu22 pisze:
Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.
Zdecydowanie nie w temacie :śmiech: Marnie :wink2:
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: Szary »

Szkoda ze do porównania używacie Holseta z 8 łopatkowym wirnikiem. Napewno cyferki byłyby inne przy wirniku z 7 łopatami i żeliwie 12 cm.
duchu22
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
Imię: grzegorz
lokalizacja: wroclaw

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: duchu22 »

No dobra glupie pytanie :heh:

Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: Blacha »

duchu22 pisze:No dobra glupie pytanie :heh:

Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.
duchu22
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2011, o 21:08
Imię: grzegorz
lokalizacja: wroclaw

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: duchu22 »

Blacha pisze:
duchu22 pisze:No dobra glupie pytanie :heh:

Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.
Tyle tez znalazlem, mnie interesuja konkretne wymiary np: roznica poziomu montowania docisku i plaszczyzny kola zamachowego i jaka konkretnie tarcza(zeby pasowala gruboscia) do tej konkretnej wysokosci zeby wszystko pasowalo odrazu bez poprawek. Roztoczenie pod 240 czyli ile zeby bylo dobrze ? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: Karolo »

duchu22 pisze: Roztoczenie pod 240 czyli ile zeby bylo dobrze ? Pozdrawiam
Jak masz 228 mm w seri to sie domyśl ile....
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: elmo0104 »

duchu22 pisze:
Blacha pisze:
duchu22 pisze:No dobra glupie pytanie :heh:

Dalej jestem zainteresowany opisem sprzegla jezeli to nie zadna tajemnica.
Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.
Tyle tez znalazlem, mnie interesuja konkretne wymiary np: roznica poziomu montowania docisku i plaszczyzny kola zamachowego i jaka konkretnie tarcza(zeby pasowala gruboscia) do tej konkretnej wysokosci zeby wszystko pasowalo odrazu bez poprawek. Roztoczenie pod 240 czyli ile zeby bylo dobrze ? Pozdrawiam


Wszystkie potrzebne wymiary znajdziesz na przykład w mim projekcie. Z tego co pamiętam to powierzchnia cierna jest o 8,8mm głębiej w kole zamachowym niż powierzchnia przylegania docisku do koła zamachowego. Tarcza od M30 ma 240mm wiec roztoczyć musisz tak żeby nie wchodziła na wcisk a miała trochę luzu po obwodzie. Większość z nas(korzystających z tego rozwiązania) daje swoje graty np do Otoczaka i on robi to już po swojemu(dopasowuje, roztacza, odelża wyważa) i nikt z nas nie kłopocze się tymi wymiarami.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: Michał_Małecki »

sierRKA pisze:witam. jeżeli chodzi o cyferki to przy tym samym doładowaniu holset jednak zrobił ich więcej niż gt30xxx.
porównując te dwa auta jakie odczucia Michale?
Niby praktycznie takie same setupy ? kolektory Treadstone, wydechy 3.0? przelotowe, takie same pojemnościowo układy dolotowe. Jedyną różnicą jest turbosprężarka i to właśnie ona sprawia, że są to zupełnie dwa inne samochody. Na HX35 to auto zachowuje się praktycznie seryjnie do 3500 obr. Dopiero później zaczyna być szybciej. Natomiast na GT30 od razu czuć, że coś jest lepiej, nie trzeba wielce butować auta, aby się zorientować. Szybsza jest reakcja turbiny na przepustnicę, szybciej boost wchodzi (o dobre 500-700 obr.), latając sobie po zakrętach czy szybciej po prostych to już większej różnicy nie ma, ale już np. na nawrotach czy węższych zakrętach, to Garrett masakruje Holseta zdecydowanie swoim wstawaniem. Jak porównywaliśmy HX35 vs Garrett GT na japońskich silnikach (1JZ i RB25), to przeważnie Holset generował i więcej momentu i więcej mocy. Czasami nawet zdecydowanie więcej. Natomiast krzywe na Garrecie były bardziej spokojne, dzięki czemu samochód bardzo dobrze się napędzał, nie tracił przyczepności tak jak na Holsecie, który nagle się obudził i speakował moment nieziemsko. Tak czy inaczej, różnica w koszcie jest spora i jak widać, to do okolic 0.8-1.0bar i ulicznych zabaw raczej bardziej opłaca się iść w Holseta. Jednak moim zdaniem, jeżeli chcemy walczyć o konkretne wyniki, to Holset do motorsportu się po prostu nie nadaje. Jest ekstra do zabawy i tyle.
duchu22 pisze:Co to za zawieszenie ? Żołta sprezyna rodem z gwintu low end FK ?

Prosze o opisanie dokladniej budowy sprzegla, jezeli mozna to rysunek pogladowy np przekroj z wymiarami w jakims paintcie, z czego jest tarcza ? m30 z DKZ ? Wysprzeglik i lapa sprzegla seria ? Szykuje podobny zestaw sprzegla i chce miec pewnosc ze dobrze wydam zlotowki u tokarza.

Moze troche nie w temacie ale jak wypada to auto w porownaniu z e36 2JZ bigturbo.
Akurat w tym przypadku tarcza sprzęgła jest z S50B30. Wysprzęglik seria, łapka sprzęgła seria.

2JZ to inna liga. Dziwi mnie Twoje pytanie o to porównanie.
Blacha pisze:Roztoczony jednomas z M50 pod tarcye 240mm, tarcya z M30 lub M52b28 i docisk z M57... zestaw dość często występujący w projektach na tymforum, Michał miał taki w driftowozie M50+kompresor a Korona w poprzednim setupie swojego bolidu.
Ja u siebie w poprzednim driftowozie miałem cały zestaw z M57D30, także dwumasowe koło zamachowe. Jednak rozwiązanie z jednomasem, to zdecydowanie lepsza opcja. Taki zestaw na spieku radzi sobie nawet w 2JZ.

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: sierRKA »

Michał_Małecki pisze:
sierRKA pisze:witam. jeżeli chodzi o cyferki to przy tym samym doładowaniu holset jednak zrobił ich więcej niż gt30xxx.
porównując te dwa auta jakie odczucia Michale?
Niby praktycznie takie same setupy ? kolektory Treadstone, wydechy 3.0? przelotowe, takie same pojemnościowo układy dolotowe. Jedyną różnicą jest turbosprężarka i to właśnie ona sprawia, że są to zupełnie dwa inne samochody. Na HX35 to auto zachowuje się praktycznie seryjnie do 3500 obr. Dopiero później zaczyna być szybciej. Natomiast na GT30 od razu czuć, że coś jest lepiej, nie trzeba wielce butować auta, aby się zorientować. Szybsza jest reakcja turbiny na przepustnicę, szybciej boost wchodzi (o dobre 500-700 obr.), latając sobie po zakrętach czy szybciej po prostych to już większej różnicy nie ma, ale już np. na nawrotach czy węższych zakrętach, to Garrett masakruje Holseta zdecydowanie swoim wstawaniem. Jak porównywaliśmy HX35 vs Garrett GT na japońskich silnikach (1JZ i RB25), to przeważnie Holset generował i więcej momentu i więcej mocy. Czasami nawet zdecydowanie więcej. Natomiast krzywe na Garrecie były bardziej spokojne, dzięki czemu samochód bardzo dobrze się napędzał, nie tracił przyczepności tak jak na Holsecie, który nagle się obudził i speakował moment nieziemsko. Tak czy inaczej, różnica w koszcie jest spora i jak widać, to do okolic 0.8-1.0bar i ulicznych zabaw raczej bardziej opłaca się iść w Holseta. Jednak moim zdaniem, jeżeli chcemy walczyć o konkretne wyniki, to Holset do motorsportu się po prostu nie nadaje. Jest ekstra do zabawy i tyle.
Pozdrawiam,

Michał.
o takie porównanie mi chodziło, bardzo rzeczowe-dziękuje. daje to wiele do myślenia, wiadomo koszta są bardzo ważne ale jednak GT to gran turismo.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: tdserek »

Pytanko czy trzeba chlodnice oleju zakladac czy nie bo widze ze przy zestawie do 350km tego nie ma a przy opcji na 400? kiedy sensownie jest zalozyc chlodnice oleju auto ma byc do jazdy na codzien.? ogolnie miasto
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: Wąski »

moim zdaniem chłodnica oleju nawet do serii m50 by się przydała
m50 po chwili pałowania czasami popychacze zaczynają klepać dopiero jak olej wraca do normy to przestaje
Wąski
BSS
turboexpert.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 325 Turbo Holset HX35 dla Artura 340KM 455NM

Post autor: mcgiver »

Wąski pisze:moim zdaniem chłodnica oleju nawet do serii m50 by się przydała
m50 po chwili pałowania czasami popychacze zaczynają klepać dopiero jak olej wraca do normy to przestaje
mi kiedyś popychacze klepały od dośc długiego czasu , a po kilkunastominutowym pałowaniu na zlocie przestały jak reka odioł :heh:
ODPOWIEDZ