E36 GT35 M50 3.0 Mat Suszara - 1,6bar 740km 980nm
- tommo21
- Forumowicz
- Posty: 319
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WWY
- Kontakt:
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Według mnie również na tłok siła nie będzie się rozkładać równomiernie i tylko na część bardziej odchyloną i może to spowodować zgięcie korbowodu gdzieś w okolicach sworznia oraz tłok będzie się wycierał z jednej ze stron, a jak wiadomo opiłki potrafią załatwić sprawę bardzo szybko.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
nie rozumiem - jakich planowanych 91mm? wam przypadkiem nie chodzi o poziom w lini wszystkich cyl? bo mi nie....korona pisze:Jeżeli są jakieś odchyłki od planowych 91mm to mogły powstać tylko w czasie szlifu, fabrycznie otwory wykańcza robot i nie mam mowy o jakimkolwiek widocznym przesunięciu. Sprawa druga, to że jeśli faktycznie masz aż takie różnice między osiami cylindrów, to może być problem, bo odchylone od piony korbowody i tłoki spowodują szybkie zużycie panewek, o ile tylko na tym się skończy.. pisze: Wogóle nie każde cylindry od siebie mają równe wartości (dlaczego tak jest? tak nie dokładnie zrobili w munchen?) oczywiscie roznice siegajace 2mm~ + -
Przed rozwiertem ,orginalny blok juz mial takie odchylenia ale niestety nie udokumentowalem tego. Mam fotki zaraz po honowaniu/rozwiercie.
Pomyliłem się oczywiście nie są to różnice 2mm + - (tak ostatnio siedze w dziesiątkach po przeciunku że mi sie pokadziło) (skoro teraz miedzy cylindrami jest 4,7~

4,70mm
4,56mm
4,53mm
4,67mm
a więc max 0,14mm więc chyba nie problematyczne - myśle że każdy blok ma taką tolerancje i dla sprawdzenia zmierze jutro inny silnik.




tommo21 pisze:Według mnie również na tłok siła nie będzie się rozkładać równomiernie i tylko na część bardziej odchyloną i może to spowodować zgięcie korbowodu gdzieś w okolicach sworznia oraz tłok będzie się wycierał z jednej ze stron, a jak wiadomo opiłki potrafią załatwić sprawę bardzo szybko.
swozen jest plywajacy nie bez celu -mysle ze takie roznice wlasnie niweluje - Same sily podczas Przeciazenia samochodu (silnik cofajac sie do tylu itd ) powodują to ze korbowod na swozniu PŁYWA i stad ta nazwa wiec nie sadze zeby to byl problem. Obym sie nie mylił a jak sie myle to zapraszam do dyskusji. (no kurde nie straszyć mnie!)


- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
91mm to rozstaw między osiami cylindrów, jesli miedzy brzegami sąsiednich cylindrów jest inna odległość to i miedzy ich osiami nie będzie 91mm.
Tylko że najpierw piszesz o 2mm, a teraz o 0,14mm
Tylko że najpierw piszesz o 2mm, a teraz o 0,14mm

www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 sty 2011, o 16:18
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Łódź
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Zmierze u siebie na fabrycznym bloku,czy wystepuja jakies roznice.
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
po pierwsze - suwmiarka ma 0,05mm błędu pomiarowego i dlatego takie pomiary powinno sie wykonywać mikrometrem
po drugie to na jednej fotce widzę bardzo fachowy
pomiar; tak to można mierzyć płaskowniki lub coś w tym stylu a nie krągłości cylindra .
po drugie to na jednej fotce widzę bardzo fachowy

-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
napisalem przeciez mistrzu ze nie jest to dokładne a tymbardziej suwmiarka - wiem co to za pomiar , jest to tylko zobrazowanie o co mi chodziło,mcgiver pisze:po pierwsze - suwmiarka ma 0,05mm błędu pomiarowego i dlatego takie pomiary powinno sie wykonywać mikrometrem
po drugie to na jednej fotce widzę bardzo fachowypomiar; tak to można mierzyć płaskowniki lub coś w tym stylu a nie krągłości cylindra .
jedną reka przeciez musialem zrobić zdjęcie - ale uwierz napewno nie są idealne - ale myśle że max tak jak napisałem wcześniej 0,20mm + - .. pisze: "tylko jeśli spoglądać na niedokładny pomiar wynoszą one (ze zdjęć)"
wczoraj przy robieniu pomiarów ostatecznych był pomiar robiony dokładnie profi sprzętem - za każdym razem musiało byc wycentrowane od kazdego innego cylindra bo minimalne różnice były ,
konczac ten temat (gdzie tam skladanie góry)
blok przygotowany do składania dołu - ale to już nie dzis, po nowym roku , może jutro znajde czas



mam zrobione "rowki" na piramidki z dokładnością do 3 miejsc po przecinku, minimalne wychelnia które spowodować mogą nie wejście piramidki w rowek lub poza obszar cylindra skutkowac beda np. spalaniem stukowym - ktoś kto zacznie kąbinowac z piramidkami przekona się z jaka precyzja musi miec doczynienia 0,05mm to bardzo mało a jednak bardzo dużo ...
piramidka nie bedzie w tuleji jak widac co uwazam za lepsze rozwiazanie gdyz zaden obcy material nie bedzie bezposrednio w komorze spalania,tak jeszcze nikt nie zrobil , piramidka rowniez musi byc przedluzeniem tuleji cylindra na rowno ! wiec wyobrazic sobie mozna jak bedzie wygladac skoro jakis rowek jest poza cylindrem - moze robie blad - ale jestem uparty i bedzie po mojemu




- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Samo wykonanie uszczelki pod głowicę będzie zapewne mega arcydziełem. Przy tej technologii uszczelnienia komór spalania będzie trzeba pod jej budowę wziąść kilka aspektów: właściwości mechaniczne materiału, podatność na zgniatanie pod obiążeniem X a co za tym idzie wysokość pierwotną i wysokość wyjściową przy skręceniu głowicy momentem X Nm.
Po skręceniu czapy, piramidki wbiją się w głowicę na X setek mm, uszczelka będzie musiała z boku dobrze dolegać i być odpowiednio ściśnięta....
Z resztą co tam będe pisał... bardzo dokładna robota, wymagająca wielu przeliczeń. Jak to wypali, a ma raczej duże szanse to będzie pionierski temat jeszcze 2011 roku
Po skręceniu czapy, piramidki wbiją się w głowicę na X setek mm, uszczelka będzie musiała z boku dobrze dolegać i być odpowiednio ściśnięta....



Z resztą co tam będe pisał... bardzo dokładna robota, wymagająca wielu przeliczeń. Jak to wypali, a ma raczej duże szanse to będzie pionierski temat jeszcze 2011 roku

sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
4,5 to 4,5 - tłoki w cylindrze "korzystają" z tej ściany naprzemiennie. Jeżdżą S50 rozwiercone na 87 i mocą powyżej 1000KM więc nie ma co panikować, blok to ostatnia rzecz która może w uturbionym silniku BMW nawalićhz10 pisze:4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
pierscienie tlokowe tez maja 2mm i jakos dawaja rade utrzymac cisnienie. ale to tylko teoretycznie. Ale to nic, ciekawi mnie ile zostalo do najblizszego kanalu wodnegohz10 pisze:4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie

" 87mm is probably the limit. I built a few S52s out of M50 blocks with 87mm bore. " - bimmer forum
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
wszystko sie zgadza tylko że s50 w serii ma 86mm i producent do takiej średnicy zaprojektował tuleje. po zdjęciu ze ścianki 0.5mm nic sie nie stanie. ja dla pewności bym pocioł blok m50 przed takim dmuchaniem i rozwiercaniem.korona pisze:4,5 to 4,5 - tłoki w cylindrze "korzystają" z tej ściany naprzemiennie. Jeżdżą S50 rozwiercone na 87 i mocą powyżej 1000KM więc nie ma co panikować, blok to ostatnia rzecz która może w uturbionym silniku BMW nawalićhz10 pisze:4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Zawsze sceptycznie podchodzę do podobnych wynalazków. Ten jednak wydaje się bardzo logiczny i nawet nieazwodny. Życzę udanych wyliczeń i bezawaryjności 

S50B30 M3turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.