E30 Turbo 2 - Touring

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: Szary »

Na dzień dzisiejszy wszystko poskladane. Auto czeka na montaz kolektora ssącego i strojenie.

Fotka z przymiarki kolektora pod maską:

Obrazek
majster
User
Posty: 76
Rejestracja: 2 lis 2009, o 20:30
Imię: Kamil
lokalizacja: Koziegłowy

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: majster »

Nigdy nie ma czasu zeby zebrac w calosc poczynione postepy wiec w wielkim skrocie ostatnie zmiany

Obrazek


Pompa paliwa wlasnego pomyslu

Obrazek

Nierdzewny uklad wydechowy

Obrazek

Zamontowany kolektor wydechy z wstepnie przykrecona suszarka

Obrazek

Samo umiejscowienie turba

Obrazek

Wentylator po zmontowaniu

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fotki z przymiarek kolektora ssacego

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak wygladalo auto w tym sezonie przed zalozeniem T


W tej chwili do zrobienia zostalo podlaczenie Ecumastera ,zalozenie duzych wtryskow i strojenie
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: k64 »

ladna gleba i felgi, a reszta to wiesz, tutaj na forum juz standard :śmiech:
Skoro tyle powstaje fur ostatnio doladowanych wkoncu mozna by bylo zrobic jakis spot na wiosne doladowanych :heh:

powodzenia zycze, i trakcji :heh:


kolektor ssacy wyglada na mocny zrobiony, czy sa jakies dodatkowe przegrody kierujace strumien na poszczegolne cylindry - w dalszym ciagu jednak ostatni cylinder ma najdluzsza droge jesli chodzi
o doladowanie a wiec co by sie nie okazalo ze nie będzie na nim brakowac troszku.


ladnie !


pozdrawiam
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: krismax »

. pisze: Skoro tyle powstaje fur ostatnio doladowanych wkoncu mozna by bylo zrobic jakis spot na wiosne doladowanych :heh:

Jestem; ZA
są jeszcze jacyś chętni ?
może by tak zrobić osobny temat o tym :wink2:
S50B30 M3turbo
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: DOHC »

. pisze:ladna gleba i felgi, a reszta to wiesz, tutaj na forum juz standard :śmiech:
Skoro tyle powstaje fur ostatnio doladowanych wkoncu mozna by bylo zrobic jakis spot na wiosne doladowanych :heh:

powodzenia zycze, i trakcji :heh:


kolektor ssacy wyglada na mocny zrobiony, czy sa jakies dodatkowe przegrody kierujace strumien na poszczegolne cylindry - w dalszym ciagu jednak ostatni cylinder ma najdluzsza droge jesli chodzi
o doladowanie a wiec co by sie nie okazalo ze nie będzie na nim brakowac troszku.


ladnie !


pozdrawiam
IMO ostatni cylinder dostanie najwięcej powietrza .
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: Szary »

Wystaje sporo poza ostatni cylinder takze bez obaw.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: k64 »

DOHC pisze:
. pisze:ladna gleba i felgi, a reszta to wiesz, tutaj na forum juz standard :śmiech:
Skoro tyle powstaje fur ostatnio doladowanych wkoncu mozna by bylo zrobic jakis spot na wiosne doladowanych :heh:

powodzenia zycze, i trakcji :heh:


kolektor ssacy wyglada na mocny zrobiony, czy sa jakies dodatkowe przegrody kierujace strumien na poszczegolne cylindry - w dalszym ciagu jednak ostatni cylinder ma najdluzsza droge jesli chodzi
o doladowanie a wiec co by sie nie okazalo ze nie będzie na nim brakowac troszku.


ladnie !


pozdrawiam
IMO ostatni cylinder dostanie najwięcej powietrza .
na mysli mam 6 cyl ten od strony podszybcia, tam dojdzie najmniej tlenu gdyz jest daleko ...

schemat korony (Adama)
Obrazek
ja tam niechce gdybac ale to nie jest tak ze damy sobie jakis tam kat i tyle ... robienie kolektora ssacego to juz wyzsza szkola jazdy i przydalo by sie 6 czujnikow egt ..
choc nie twierdze ze u was zle wyglada wychylenie ... mam strach przed takim czyms jak ktos chce dmuchac powyzej 2barów :devill2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: korona »

. pisze:
DOHC pisze:
IMO ostatni cylinder dostanie najwięcej powietrza .
na mysli mam 6 cyl ten od strony podszybcia, tam dojdzie najmniej tlenu gdyz jest daleko ...

schemat korony (Adama)
Obrazek
ja tam niechce gdybac ale to nie jest tak ze damy sobie jakis tam kat i tyle ... robienie kolektora ssacego to juz wyzsza szkola jazdy i przydalo by sie 6 czujnikow egt ..
choc nie twierdze ze u was zle wyglada wychylenie ... mam strach przed takim czyms jak ktos chce dmuchac powyzej 2barów :devill2:
Przy tak dużych przepływach powietrze zachowuje się jak ciecz, nie liczy się tyle odległość, co kształt i zapewnienie równego podziału. Wyobraź sobie że lejesz tam wodę pod ciśnieniem, i tak zaprojektuj by nigdzie nie dostawało się go ani za mało, ani za dużo. Środkowy kolektor to przykład źle dobranego rozwiązania, ostatni cylinder będzie ewidentnie przeładowany w stosunku do tych za przepustnicą, i tam będzie za ubogo.
www.turboBMW.pl
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: tdserek »

Tak naprawde wiekszosc seryjnych kolektorow ssacych jest zbudowanych jak ten na 1 np m50 i 2 obrazku np m51:D

Wg mnie trabki spokojnie ogarna robote w 3 kolektorze i jak tam beda to na bank bedzie podobny podzial powietrza:D
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: DOHC »

w m50 masz jeszcze takie plenum na wlocie a w m51 nie ma to takiego znaczenia bo diesel jak ma wiecej powietrza to mu sie nic nie stanie . Seryjne kolektory pod turbo bywają tak robione jak ten od m51 ale warto pamiętać że przy strojeniu producent może spokojnie wprowadzić "trimy" w sterowniku . Nawet głupie ecu saaba koryguje zapłon osobno dla każdego cylindra w zależności od natężenia występowania stuku na danym cylindrze .

pozdrawiam
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: Szary »

Wczorajsze testy scream pipe :heh:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... j0fKf4BFJk" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: Michał_Małecki »

Szary pisze:Wczorajsze testy scream pipe :heh:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... j0fKf4BFJk" onclick="window.open(this.href);return false;
Bez obciążenia otwiera Wam się WG? Na pewno zawór jest szczelny na swoim gnieździe? Pozdr.
Maleckis Motorsport
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: Szary »

Normalnie nie otwiera sie bez obciążenia. Wczoraj robilismy tylko testy - nawet na filmiku widać jak Kamil dmucha kompresorem w wężyk od WG :heh:

Wszystko juz jest gotowe do strojenia, ale to chyba dopiero na wiosne.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: Szary »

Po przerwie zimowej wzięliśmy się ostro do pracy. Mechanicznie jest 100% gotowości. Dzisiaj zajęliśmy się elektroniką. EMU prawie podłączone - zostało kilka kabli. Jutro konfiguracja i jak pogoda pozwoli to może coś uda się podstroić.

Kilka zdjęć z dzisiaj:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E30 Turbo 2 - Touring

Post autor: forti »

Zazdroszcze :piwo: :wink2: EMU mialem byc pierwszy :down:
ODPOWIEDZ