Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

sierRKA pisze:
szalwi pisze: myśle że odkręcić wał od skrzyni i wyjechać z silnikiem było by szybszym rozwiązaniem.
chciałem to samo zapytac. troche było pewnie gimnastyki z tym wszystkim od dołu?

W garazu u kolegi jest rozlozony nissan patrol doslownie na czesci pierwsze bo jest robiony od zera do terenu, dlatego musialem sciagnac belke na dworze :D.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Cos sie ruszylo w temacie porobione pare poprawek i robimy down pipe do turbo.

Przeniesiony wiatrak ktory wczesniej zamontowalem odwrotnie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poskladalem belke zawieszke x brace

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik zlozony nowe filtry

Obrazek

Przerobiona rura chlodzenia ta co stykal by sie z kolektorem

Obrazek
Obrazek

Poczatek owiniecia kolektora, bedzie dowijany ale to jak turbo bedzie zamontowane i down pipe

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak od spodu

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czas postawic turbo zeby robic przymiarki do rury zejsciowej

Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak wyglada poczatek tej rury i nasze performance-owe spawy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wojtek
User
Posty: 37
Rejestracja: 7 lis 2010, o 12:51
Imię: Wojtek
lokalizacja: Krosno

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: wojtek »

te poliuretany wygladaja jak by byly nie wcisniete w swoje miejsce i chyba kolo zbyt do przodu tez stoi ?
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: max325 »

to ze kolo wyszlo do przodu to lepiej bo kiera bedzie lepiej odbijac, ale ciekawy jestem wlasnie tych tuleji dlaczego podwojnie????
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

max325 pisze:to ze kolo wyszlo do przodu to lepiej bo kiera bedzie lepiej odbijac, ale ciekawy jestem wlasnie tych tuleji dlaczego podwojnie????
Kolo wyszlo do przodu tak mocno bo tuleja jest acentryczna i dosc grubo przesuniete tez jest mocowanie sworznia wachacza. Co do tuleji to spokojnie sa wsuniete pare stron wczesniej mozna zobaczyc jak skonstrulowana jest ta tuleja to sa 2 tuleje jeda wchodzi w druga.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Dalszy update

Probowalismy skonczyc rure zejsciowa w tym tygodniu, ale sie nie udalo ale z tego co jest jestesmy i tak zadowoleni.

przymierzylismy to co juz zrobione do poczatku ukladu wydechowego v-band

Obrazek

przyspawana juz flansza v-band-owa

Obrazek
Obrazek

pocztek redukcji z 2,5"->3"

Obrazek
Obrazek

dospawane do tego co juz mamy, i wsumie spod rury zejsciowe gotowy :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak juz gotowy tyl to poczatek czas zaczac z 2,5"

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tak to wyglada na aucie

Obrazek
Obrazek
Obrazek

:clap: :ok:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: Blacha »

Naprawde dobrze to wygląda.
Gratki Forit :pasuje:
Co to za dystanse na przedniej osi, gdzie można takie nabyć w okolicy? Robione na wymiar czy gotowce?
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: DOHC »

podoba mi się to Twoje spawanie :)
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Blacha pisze:Naprawde dobrze to wygląda.
Gratki Forit :pasuje:
Co to za dystanse na przedniej osi, gdzie można takie nabyć w okolicy? Robione na wymiar czy gotowce?
Dzieki dystanse kupowalem na wymiar na tej stronie http://www.ring-tuning.pl/ bo zrobione sa za takie male pieniadze, ze jakbym dal piwo koledze z pracy za zrobienie to bym przeplacil hehehe ;)
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: max325 »

forti pisze:dosc grubo przesuniete tez jest mocowanie sworznia wachacza
mogl bys rozwinac??? spawaliscie wachacze???
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

max325 pisze: mogl bys rozwinac??? spawaliscie wachacze???
Nie wachacze tylko zwrotnice sa spawane, wczesniej w temacie masz zdjecia tych zwrotnic.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Update w tym tygodniu maly, bo bardzo malo udalo mi sie co kolwiek zrobic.

Dalsze spawanie rury zejsciowej

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i na tym skonczylem fotografowac ale jest juz skonczone i polaczone

Obrazek

w koncu zostal tez wykonany element do oleju ;D pozdrawiam kolege ktorego tak popedzalem a mowilem ze mi sie nie spieszy
przypominam to dostawka do podstawy filtra oleju 3x wejscia po 1/8NPT i jedno pod seryjny czujnik cisnienia czyli M12x1,5

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jesli ktos jest zainteresowany to zapraszam na priv element to czystej postaci performance i tez tyle niestety kosztuje ;) jesli bylo by wiecej osob czyli okolo 10 cena zachecalaby do kupna
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: korona »

Ta pokrywka wyszła naprawdę nieźle, ale ma dość poważna wadę już w fazie projektu - czujnik temperatury oleju powinien być zamontowany tam gdzie zrobiłeś miejsce na oryginalny czujnik ciśnienia, a na końcu tego kanału powinno być wyjście na smarowanie turbiny. Tylko taki sposób zapewni, że mierzona będzie temperatura rzeczywista oleju tłoczonego przez pompę, a nie temperatura całej podstawki ze stojącym w niej olejem, o ile oczywiście nie zapomni się odpowietrzyć tego wyjścia bo wtedy było by jeszcze gorzej.

Spawy coraz lepsze, trening czyni mistrza :heh: Moja uwaga co do wydechu - po co wydech 3 czy nawet 4 cale, skoro już na początku za turbiną ograniczyłeś go do 2,5" (63mm?). Wydech ma taką przepustowość jak jego najwęższe miejsce, końcowy efekt tkwi w szczegółach.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

korona pisze:Ta pokrywka wyszła naprawdę nieźle, ale ma dość poważna wadę już w fazie projektu - czujnik temperatury oleju powinien być zamontowany tam gdzie zrobiłeś miejsce na oryginalny czujnik ciśnienia, a na końcu tego kanału powinno być wyjście na smarowanie turbiny. Tylko taki sposób zapewni, że mierzona będzie temperatura rzeczywista oleju tłoczonego przez pompę, a nie temperatura całej podstawki ze stojącym w niej olejem, o ile oczywiście nie zapomni się odpowietrzyć tego wyjścia bo wtedy było by jeszcze gorzej.

Spawy coraz lepsze, trening czyni mistrza :heh: Moja uwaga co do wydechu - po co wydech 3 czy nawet 4 cale, skoro już na początku za turbiną ograniczyłeś go do 2,5" (63mm?). Wydech ma taką przepustowość jak jego najwęższe miejsce, końcowy efekt tkwi w szczegółach.
Siema, dzieki za uwagi zobaczymy jak to wszystko bedzie dzialac co do wypelnienia podstawy olejem bym sie nie martwil otwory wewnatrz sa tak wykonane, ze przy wlewaniu oleju podstawa sie napelni. Co do wydechu to sie nie zgodze, swoja wiedze czerpalem z budowy samochodow wyscigowych i rajdowych wyposazonych w systemy turbo, jak rowniez z wiedzy tunerow ktorzy siedza w tym i robia do tej pory z dobrym skutkiem, ale wszystko wyjdzie jak samochod uruchomie ;).

EDIT: Adam zeby wrocic do 3" to juz zaden problem bo wystarczy down pipe zrobic na 3" i zamieniac w zaleznosci co potrzebne.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: korona »

forti pisze: Co do wydechu to sie nie zgodze, swoja wiedze czerpalem z budowy samochodow wyscigowych i rajdowych wyposazonych w systemy turbo, jak rowniez z wiedzy tunerow ktorzy siedza w tym i robia do tej pory z dobrym skutkiem, ale wszystko wyjdzie jak samochod uruchomie ;).
Obrazek

źródło: "Street Turbocharging" Mark Warner
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ