Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

Tak wyglada skonczony kolektor, juz zostanie tylko pospawanie wszystkiego w calosc.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak wyglada na aucie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i zostalo zespawanie kolektora, poczytalem sporo w necie i okazalo sie ze nie powinienem spawac bez oslony gazowej wewnatrz poniewaz bedzie duzo zanieczyszczen. Moga sie pourywac w czasie pracy i uszkodza turbine, wiec skonstrulowalem sobie takie cos.

Obrazek

Jest to przewod ktory rozdziela gaz na palnik tig-a i na wezyk ktory dostarcza argon do wnetrza rurek, tak wygladaja testy ;)

Tak wyglada spaw bez argonu wewnatrz,

Obrazek

tak jak juz jest podany gaz do wewnatrz.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: korona »

Brawo, przetop 1 klasa i żadnych sopli wewnątrz. :ok: Czyli podajesz argon do wewnątrz non-stop podczas spawania?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

korona pisze:Brawo, przetop 1 klasa i żadnych sopli wewnątrz. :ok: Czyli podajesz argon do wewnątrz non-stop podczas spawania?
Tak argon podaje podczas spawania. Kiedy naciskam przycisk, przez 3s przed zapaleniem palnika podawany jest gaz do palnika i pompowany do rur. Mam ustawiony pre-flow na jakies 3s i jakies 3s na post-flow. Rurki sa zatkane z jednej i z drugiej strony tasma aluminiowa (tylko ona wytrzymuje temperature) wszelkie szczeliny tez oklejone, tylko ta co ma byc spawana nie jest oklejana. Przetop jest pierwsza klasa bo cialem potem spawy i wygladaja jak lita scianka rurki w tym miejscu w ktorym spawalem, no dzieki oslonie wewnetrznej nie wytraca sie juz wegiel i nie powoduje tych sopli ktore moga narobic szkod w turbinie.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo

Post autor: forti »

Tak wygaladaly rurki podczas spawania w oslonie obustronnej.

Przygotowanie

Obrazek
Obrazek

Tak podczas samego spawania

Obrazek
Obrazek

po spawaniu

Obrazek
Obrazek

Czesc rurek juz pospawana i przymierzona do flansz, okazalo sie, ze z 6 rurek 3 z nich sie skrocily :blink2: i trzeba bylo je wydluzyc nawet o 1cm.

Obrazek
Obrazek

Jak juz pospawalismy rurki (ja i kolega), czas na polaczenie juz na stale rurek z flanszami, trzeba bylo troche pomyslec w jaki sposob to zrobic, bo spawajac nie po kolei mozna bylo doprowadzic do tego, ze nie zespawamy 2 ostatnich rurek, ale udalo sie cos tam wyglowkowac.

1 para do spawania tak przygotowane,

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mozna powiedziec ze na tym narazie zakonczylismy, dlaczego? Zlamalismy palnik TIG-a, mialem koncowke flex i koledze strasznie sie podobala wyginal ja w kazdym kierunku jak tylko mogl(zamiast reki) i sie w koncu zlamala.

Tu czekaja nastepne do pospawania

Obrazek

Koncowka sie zlamal ale sa juz nowe :clap: i to o wiele lepsze dobrze, ze wybralem sie do sklepu pogladalem palniki i wybralem pare ciekawych koncowek lepsze palniki i mniejsze :pasuje:

Tu porownanie mojej wczesniejszej koncowki do nowej ta wieksza to sr 17F z soczewka gazowa, a ten drugi to sr 9F z bardzo dluga koncowka i waska zeby mozna bylo pospawac rurki przy samej turbinie(na powyzszych zdjeciach widac jakby to bylo proste,ale niestety nie jest, podejzewam ze ta koncowka duzo mi ulatwi prace).

Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

W miedzy czesie nabylem pare duperelek.
Przede wszystkim dziekuje Perlikowi za glowice i dobry interes.

Obrazek
Obrazek

zastanawialem sie jak przymocuje swojego bov-a czy wyciac flansze czy kupic i kupilem za 5$ na ebay-u
Tu tez moje pytanie jak wspawac bov-a czy prostopadle do rury czy zrobic tak zeby byl odwrocony w kierunku przeplywu powietrza do przepustnicy(tzn tak jakby w skos)?

Obrazek
Obrazek

Pare dupereli do turbiny glownie zakuty waz podajacy olej i waz odplywowy skrecany samemu z "bajeranckimi" koncowkami

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fajna sprawa na tym zdjeciu widac koncowke ktora zamierzam wspawac w obudowe rozrzadu i do niej bedzie mozna fajnie przykrecic waz.

Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo

Post autor: forti »

Maly update

Doszedlem do wniosku ze auto ma jezdzic w drifcie wiec zaszla mala zmiana, nie bedzie narazie holseta, a na jej miejsce wpadnie chinskie T04E. Tak wyglada to cacuszko, kolega Waski ktory rowniez ze mna kupil ta turbine mial pecha bo paczka zostala zniszczona i ucierpiala jego turbina, ale nie martw sie nastepna przesylka przyjdzie druga. Oczywiscie zostanie wywazona jeszcze raz bo chinskie lapki nie potrafia tego zrobic.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wracajac do tematu zaczalem z kolega rzezbic rury dolotowe narazie takie male urywki.

Podczas spawania

Obrazek

juz pospawane

Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i kolega wzial sie za wcisniecie tego IC z Iveco Eurocargo do bety.

Najpierw przymiarki bo podobno miala nie pasowac ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i pasuje, ale.... jeszcze nie przymierzone nerki i zderzak,

Obrazek

po malych przerobkach nerki wlazly. Wiec jak juz wszystko pasowalo kolega wymyslil ze wezmiemy katownik i przyspawamy do orginalnego mocowania przedniego BMW.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymyslil sprytnie jak je przyspawac bo w sumie nie bylo jak tego przylapac. :D

Obrazek

No i juz wisi nasza ukochana chlodniczka powietrza.

Obrazek
Obrazek

W koncu ubieramy w zderzaczek,nerki i oczka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu pare fot z gory jak to wyglada

Obrazek
Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: k64 »

mam jedna taka z wylamanym wirnikiem ... nie wiem z jakiego powodu, te wywazenie to sprawdz bo chinolki lubia wywazac poszczegolne czesci wlasnie a nie calosc zreszta sam wiesz , nie chciales troszku wiekszej? dajesz tak co odpalisz fure do miesiaca noooo :piwo:


edit

64 ar? poprawka, ona do 400hp jest :unsure:
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

. pisze:
64 ar? poprawka, ona do 400hp jest :unsure:

Tak 63 Trim ,60 A/R
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Pospawany kolektor wyglada jak wyglada, zobaczymy co z niego bedzie :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Flansze poprostowane na dniach bedzie planowany :D
Mazi
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2 lis 2010, o 01:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: Mazi »

no widze ze Grzesiek ladnie lecisz z tematem :)

a jak zrobisz silnik to zamierzasz zrobic jakas blacharke tam gdzie ruda itd :) ?

mam nadzieje ze bedzie okazja abys mnie przewiozl na prawym fotelu bo takie cos mi chodzi po glowie od dluzszego czasu :)
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Mazi pisze:no widze ze Grzesiek ladnie lecisz z tematem :)

a jak zrobisz silnik to zamierzasz zrobic jakas blacharke tam gdzie ruda itd :) ?

mam nadzieje ze bedzie okazja abys mnie przewiozl na prawym fotelu bo takie cos mi chodzi po glowie od dluzszego czasu :)
Z przejazdzka nie ma problemu, co do rudy to jest tylko na przednim pasie i tam gdzie sam ja zaprosilem, bo wiekszosc jest zrobiona :D
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: krismax »

Napisz proszę, ile waży ten kolektor wyd. ?
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

krismax pisze:Napisz proszę, ile waży ten kolektor wyd. ?
Jak tylko zwaze to Ci powiem, ale jest o wiele lzejszy niz seryjne.

EDIT

Wazy 6,6kg

Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Maly update

Poklad kierownika
Obrazek

W tym tygodniu bylo troche spawanka

Obrazek

No i te nieszczesliwe kolanka za ktore wszyscy mnie gania :wink2:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj przymiarki

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przymiarki chinola, nawet maska sie zamyka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nadszedl czas na demontaz wiska i zmiane na elektryka

Obrazek
Obrazek

Dawca wentylatora,
Obrazek

a tak juz zmontowane.

Obrazek
Obrazek

Ze wzgledu ze rurka chlodzenia dotykala nowego kolektora trzeba bylo przerobic ten element tu poczatek.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Poczatki mocniejszych przerobek ktore dotyczal pracy turbiny czyli powrot oleju do obiegu

obudowa po kupnie troszke przemyta musiala miec ciezko w tym silniku co jezdzila bo cala pokryt a smola

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu poczatki przerobek

Obrazek
Obrazek

nigdy nie czyscie aluminium szczotka ze stali bo strasznie zanieczyszcza spaw

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak wyszlo

Obrazek
ODPOWIEDZ