E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
A sprawdzaliście silnik w serii? Trzyma parametry?
Sam jestem ciekaw jak/czy/ile to pochodzi.
Tymczasem, skoro auto ma fajnie jeździć, może warto poszukać jakiegoś przyzwoitego nadwozia?
Pozdr,
Sam jestem ciekaw jak/czy/ile to pochodzi.
Tymczasem, skoro auto ma fajnie jeździć, może warto poszukać jakiegoś przyzwoitego nadwozia?
Pozdr,
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Co do stylistyki auta to jako modyfikujący to auto nie mogę się wypowiadać bo o gustach się nie dyskutule ale też bym założył zderzak tył od M3 i zrobił pojedynczy wydech
Co do "sprawności silnika"
-na każdym cylindrze 14- atmosfer
Na hamowni przed wjechaniem do garażu wyszło 182KM i 210Nm ale auto moim zdaniem auto jechało ospale gorzej niż moje 182KM E36 323i.
Głowica jest obecnie w zakładzie i dopiero we wtorek będzie gotowa.

Co do "sprawności silnika"
-na każdym cylindrze 14- atmosfer
Na hamowni przed wjechaniem do garażu wyszło 182KM i 210Nm ale auto moim zdaniem auto jechało ospale gorzej niż moje 182KM E36 323i.
Głowica jest obecnie w zakładzie i dopiero we wtorek będzie gotowa.
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Mario, powodzenia z projektem. Dobrze, że sprawdziłeś silnik.
To, że jeździ gorzej może wynikać np. z wagi tych wszystkich dodatków...
To, że jeździ gorzej może wynikać np. z wagi tych wszystkich dodatków...
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Niestety fotki które mam były robione komórką więc dziś się wstrzymam a jutro postaram się wstawić konkretne.
Co zostało zrobione
-został zamontowany IC
-zamontowana podstawka filtra oleju od BMW M3 3.0 z termostatem
-wyprowadzono magistralę oleju na turbo
-sportowa chłodniczka oleju
-głowica zabielona i założona na 2 seryjnych uszczelkach + przekładka
-nowe śruby głowicy oraz uszczelki
-wydajniejsz pompa paliwa
-nowe świece
Dużo roboty zostało ale projekt małymi kroczkami posuwa się do przodu
Co zostało zrobione
-został zamontowany IC
-zamontowana podstawka filtra oleju od BMW M3 3.0 z termostatem
-wyprowadzono magistralę oleju na turbo
-sportowa chłodniczka oleju
-głowica zabielona i założona na 2 seryjnych uszczelkach + przekładka
-nowe śruby głowicy oraz uszczelki
-wydajniejsz pompa paliwa
-nowe świece
Dużo roboty zostało ale projekt małymi kroczkami posuwa się do przodu

-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Oto kilka fotek z prac.
IC już siedzi a nad nim chłodnica oleju


Podstawka filtra od M3 i wyjście na chłodnicę oleju

A tu śrubki i uszczelki



IC już siedzi a nad nim chłodnica oleju


Podstawka filtra od M3 i wyjście na chłodnicę oleju

A tu śrubki i uszczelki



- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Mario co to za chłodniczka oleju, wygląda wymiarowo jak ta z M3. Węże zakuwane będą? Po umiejscowieniu intercoolera wnioskuję że z ty zderzakiem belki raczej nie ma tylko sama skorupa?
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Chodniczka jest firmy sterab sml 420mm wysokość ok. 5-6cm grubość 5cm.
Węże już zakute
Żeby zostawić klimę musiałem wyrzucić belkę
ale mocowanie IC będzie jako "pseudo belka" 
W poniedziałek zrobię nową łapę silnika no i pod maskę trzeba będzie upchnać 60mm zewn WG.
Masakra
Węże już zakute

Żeby zostawić klimę musiałem wyrzucić belkę


W poniedziałek zrobię nową łapę silnika no i pod maskę trzeba będzie upchnać 60mm zewn WG.
Masakra

-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 paź 2009, o 13:27
- Imię: Olek
- lokalizacja: SC
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Tak z ciekawosci - ten blow off to na 100% oryginal? Bo HKS nigdy nie dodawal tych flansz (przynajmniej za czasow "dwojek"), byl to wymysl typowo chinski 

-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
To HKS 3
Wygląda naprawdę b.solidnie.
Na pudełkach jest HKS więc to HKS
Co do kolektora wydechowego to chinka na 10000000% i muszę go ostro przerobić żeby dołożyć zewn WG który jest wielkości bokserskiej pięści.
Niestety ale będą do niego miały ujście 4 cylindry zamiast 6 ale to i tak powinno wystarczyć spokojnie do utrzymania 0.7-0.8b bo inaczej na tym kolektorze i przy down mount turbo się nie da dlatego części wolę kupić sam niż składać różne klocki do kupy
Wygląda naprawdę b.solidnie.
Na pudełkach jest HKS więc to HKS

Co do kolektora wydechowego to chinka na 10000000% i muszę go ostro przerobić żeby dołożyć zewn WG który jest wielkości bokserskiej pięści.
Niestety ale będą do niego miały ujście 4 cylindry zamiast 6 ale to i tak powinno wystarczyć spokojnie do utrzymania 0.7-0.8b bo inaczej na tym kolektorze i przy down mount turbo się nie da dlatego części wolę kupić sam niż składać różne klocki do kupy
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 paź 2009, o 13:27
- Imię: Olek
- lokalizacja: SC
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Dalbym Ci kopie SSQV 2 i bys jej od oryginalu nie odroznil, a pudelko to tez zaden problem - juz sie tak wycfanili, ze kupujac nowke dostajesz pelen zestaw :P Mimo wszystko ta flansza jest mocno podejrzana, ale koniec OT 

-
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 21:55
- Imię: daniel
- lokalizacja: polska
- Kontakt:
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
korona pisze:Masz jakieś zdjęcia z budowy tego kolektora? Bo ja dalej twierdzę że to chińczyk - po pierwsze skąd ten ktoś ma takie łuki - tak się składa że siedzę w branży wszelakiego rodzaju rur, łuków i kolan, no i kolan hamburskich takich nie ma, jedynie zostają łuki gięte których w tym promieniu nie wygniesz ze ścianki mniejszej niż 3,2-3,6mm a to już gruba rurka i kolektor ważyłby z 10kg. No i widać że w całości wypolerowana a rury polerowanej raczej nie kupisz szczególnie grubościennej na łuki. Sprawa druga uszczelki i śruby - skąd materiał na uszczelki i skąd te śruby i szpilki do kompletu? To nie ori BMW, nie kupisz też takich w castoramie. Uważam że to typowy chińczyk tyle że z innej fabrykidaro86x pisze:WItam
kolektor jednak nie chińczyk:P
nierdzewke sie tigiem spawa w osłonie argonu to wtedy ładne spawy wychodzą jak dobry spawacz to zrobi a nie usmarka tylko jak ktos spawac słabo umie :P
byl robiony w Koszalinie
możecie zamawiac tomasoblanco@wp.pl jego mail kolektory na zamównie
a czy wasze chinczyki maja wzmocnienia?
można bez większego problemu wykonać tego typu łuki z rurki o ściance sporo mniejszej od 3 mm ale problemem będzie znalezienie firmy z osprzętem trzpieniówki na dokładnie taki wymiar rurek (ale jest to możliwe) jednak my za taki kolektor licząc czas materiał plus jakiś tam zarobek musieli byśmy za gotowy produkt brać z 5 -6 razy tyle za ile kupić można chińczyka więc chyba kupienie chińczyka(po wyglądzie w wewnątrz widać że się starają) i porządne pospawanie go ma sens
tak naprawdę w dzisiejszych czasach (gdy w wielu przypadkach światowe firmy zlecają podwykonawstwo Azjatom) ciężko jednoznacznie stwierdzić czy dana rzecz jest podróbka z chin czy oryginałem wykonanym w chinach


powodzenia z projektem
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
co będzie w miejscu sprężarki od klimy ?Chcesz tam puścić rury? Nie można jej jakoś ominąć bez większego nakładu pracy i bez jej usuwania?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Rury, jedna do IC a druga do stożka.elmo0104 pisze:co będzie w miejscu sprężarki od klimy ?Chcesz tam puścić rury? Nie można jej jakoś ominąć bez większego nakładu pracy i bez jej usuwania?
Jeszcze będę kombinował bo reszta jest przeniesiona tak żeby nie kolidowała tylko ta sprężarka została
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG
Nieźle ci ta łapa wyszła, co do sprężarki może właściciel rozejrzy się za mniejszą z 316i, jest sporo mniejsza i ma inne mocowanie + malutka łapa do tego, zrobi się miejsce (łapa mi jeszcze leży do takiej sprężarki w razie czego)
www.turboBMW.pl