E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: PMN »

A sprawdzaliście silnik w serii? Trzyma parametry?
Sam jestem ciekaw jak/czy/ile to pochodzi.

Tymczasem, skoro auto ma fajnie jeździć, może warto poszukać jakiegoś przyzwoitego nadwozia?

Pozdr,
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: Mario »

Co do stylistyki auta to jako modyfikujący to auto nie mogę się wypowiadać bo o gustach się nie dyskutule ale też bym założył zderzak tył od M3 i zrobił pojedynczy wydech ;)
Co do "sprawności silnika"
-na każdym cylindrze 14- atmosfer
Na hamowni przed wjechaniem do garażu wyszło 182KM i 210Nm ale auto moim zdaniem auto jechało ospale gorzej niż moje 182KM E36 323i.
Głowica jest obecnie w zakładzie i dopiero we wtorek będzie gotowa.
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: PMN »

Mario, powodzenia z projektem. Dobrze, że sprawdziłeś silnik.
To, że jeździ gorzej może wynikać np. z wagi tych wszystkich dodatków...
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: Mario »

Niestety fotki które mam były robione komórką więc dziś się wstrzymam a jutro postaram się wstawić konkretne.
Co zostało zrobione
-został zamontowany IC
-zamontowana podstawka filtra oleju od BMW M3 3.0 z termostatem
-wyprowadzono magistralę oleju na turbo
-sportowa chłodniczka oleju
-głowica zabielona i założona na 2 seryjnych uszczelkach + przekładka
-nowe śruby głowicy oraz uszczelki
-wydajniejsz pompa paliwa
-nowe świece
Dużo roboty zostało ale projekt małymi kroczkami posuwa się do przodu :)
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: Mario »

Oto kilka fotek z prac.
IC już siedzi a nad nim chłodnica oleju
Obrazek


Obrazek


Podstawka filtra od M3 i wyjście na chłodnicę oleju

Obrazek

A tu śrubki i uszczelki
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: korona »

Mario co to za chłodniczka oleju, wygląda wymiarowo jak ta z M3. Węże zakuwane będą? Po umiejscowieniu intercoolera wnioskuję że z ty zderzakiem belki raczej nie ma tylko sama skorupa?
www.turboBMW.pl
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: Mario »

Chodniczka jest firmy sterab sml 420mm wysokość ok. 5-6cm grubość 5cm.
Węże już zakute :)
Żeby zostawić klimę musiałem wyrzucić belkę :) ale mocowanie IC będzie jako "pseudo belka" :wink2:
W poniedziałek zrobię nową łapę silnika no i pod maskę trzeba będzie upchnać 60mm zewn WG.
Masakra :eee:
mrowczan
User
Posty: 61
Rejestracja: 31 paź 2009, o 13:27
Imię: Olek
lokalizacja: SC

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: mrowczan »

Tak z ciekawosci - ten blow off to na 100% oryginal? Bo HKS nigdy nie dodawal tych flansz (przynajmniej za czasow "dwojek"), byl to wymysl typowo chinski :)
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: Mario »

To HKS 3
Wygląda naprawdę b.solidnie.
Na pudełkach jest HKS więc to HKS :)
Co do kolektora wydechowego to chinka na 10000000% i muszę go ostro przerobić żeby dołożyć zewn WG który jest wielkości bokserskiej pięści.
Niestety ale będą do niego miały ujście 4 cylindry zamiast 6 ale to i tak powinno wystarczyć spokojnie do utrzymania 0.7-0.8b bo inaczej na tym kolektorze i przy down mount turbo się nie da dlatego części wolę kupić sam niż składać różne klocki do kupy
mrowczan
User
Posty: 61
Rejestracja: 31 paź 2009, o 13:27
Imię: Olek
lokalizacja: SC

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: mrowczan »

Dalbym Ci kopie SSQV 2 i bys jej od oryginalu nie odroznil, a pudelko to tez zaden problem - juz sie tak wycfanili, ze kupujac nowke dostajesz pelen zestaw :P Mimo wszystko ta flansza jest mocno podejrzana, ale koniec OT :)
fwmotorsport-daniel
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lis 2009, o 21:55
Imię: daniel
lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: fwmotorsport-daniel »

korona pisze:
daro86x pisze:WItam
kolektor jednak nie chińczyk:P
nierdzewke sie tigiem spawa w osłonie argonu to wtedy ładne spawy wychodzą jak dobry spawacz to zrobi a nie usmarka tylko jak ktos spawac słabo umie :P
byl robiony w Koszalinie
możecie zamawiac tomasoblanco@wp.pl jego mail kolektory na zamównie
a czy wasze chinczyki maja wzmocnienia?
Masz jakieś zdjęcia z budowy tego kolektora? Bo ja dalej twierdzę że to chińczyk - po pierwsze skąd ten ktoś ma takie łuki - tak się składa że siedzę w branży wszelakiego rodzaju rur, łuków i kolan, no i kolan hamburskich takich nie ma, jedynie zostają łuki gięte których w tym promieniu nie wygniesz ze ścianki mniejszej niż 3,2-3,6mm a to już gruba rurka i kolektor ważyłby z 10kg. No i widać że w całości wypolerowana a rury polerowanej raczej nie kupisz szczególnie grubościennej na łuki. Sprawa druga uszczelki i śruby - skąd materiał na uszczelki i skąd te śruby i szpilki do kompletu? To nie ori BMW, nie kupisz też takich w castoramie. Uważam że to typowy chińczyk tyle że z innej fabryki

można bez większego problemu wykonać tego typu łuki z rurki o ściance sporo mniejszej od 3 mm ale problemem będzie znalezienie firmy z osprzętem trzpieniówki na dokładnie taki wymiar rurek (ale jest to możliwe) jednak my za taki kolektor licząc czas materiał plus jakiś tam zarobek musieli byśmy za gotowy produkt brać z 5 -6 razy tyle za ile kupić można chińczyka więc chyba kupienie chińczyka(po wyglądzie w wewnątrz widać że się starają) i porządne pospawanie go ma sens
tak naprawdę w dzisiejszych czasach (gdy w wielu przypadkach światowe firmy zlecają podwykonawstwo Azjatom) ciężko jednoznacznie stwierdzić czy dana rzecz jest podróbka z chin czy oryginałem wykonanym w chinach :frusty: powoli najważniejszym wyznacznikiem jest fakt poprawnego funkcjonowania a nie kraju pochodzenia ;)

powodzenia z projektem
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: Mario »

Witam.
Trochę chorowałem i prace w garażu zostały wstrzymane.
Oto fotki z ostatnich prac.
Kolektor w trakcie przerabiania pod zewnętrzny WG 60mm
Obrazek
Obrazek

I nowa łapa pod silnik :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety ale sprężarka od klimy będzie musiała zrobić wypad chyba że poszukam jej nowego miejsca ale to mało możliwe
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: elmo0104 »

co będzie w miejscu sprężarki od klimy ?Chcesz tam puścić rury? Nie można jej jakoś ominąć bez większego nakładu pracy i bez jej usuwania?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: Mario »

elmo0104 pisze:co będzie w miejscu sprężarki od klimy ?Chcesz tam puścić rury? Nie można jej jakoś ominąć bez większego nakładu pracy i bez jej usuwania?
Rury, jedna do IC a druga do stożka.
Jeszcze będę kombinował bo reszta jest przeniesiona tak żeby nie kolidowała tylko ta sprężarka została
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325i TURBO W TRAKCIE BUDOWY W MTG

Post autor: korona »

Nieźle ci ta łapa wyszła, co do sprężarki może właściciel rozejrzy się za mniejszą z 316i, jest sporo mniejsza i ma inne mocowanie + malutka łapa do tego, zrobi się miejsce (łapa mi jeszcze leży do takiej sprężarki w razie czego)
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ