BMW E34 M20B20

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

BMW E34 M20B20

Post autor: hawking »

Witajcie ;)
od dłuższego czasu przeglądam forum i powoli zbieram graty do mojego nowego wymysłu jakim jest m20b20 Turbo
Wybór padł na m20 ze względu na brak takowych jednostek w wersji turbo , a lubie mieć coś czego jeszcze nie było. Widziałem pojedyńcze projekty z zaturbionym m20 , ale jak dobrze pamiętam były to b25 i b27 .

Po kolei:
Model: E34 M20b20

Modyfikacje

Silnik: aktualnie : remont głowicy (polerowanie zaworów , uszczelniacze zaworowe , gniazda zaworowe) , wymiana wszystkich elementów wymagających tego ( świecie , rozrząd , paski , łozysko wałka ,termostat,filtr oleju,paliwa,powietrza,uszczelka głowicy (1,5) , pokrywy zaworów oraz miski olejowej ) , zostało to tylko poskręcać i odpalić.
Najbliższe plany:
-obrócone kolektory wydechowe z M21D24
-turbo gt28/30 ( od . )
-wyspawany dolot z głową
-intercooler dobrany do turba
-blow off ( fake HKS )
-zawór regulujący boost ( od . )

Układ dolotowy: Seria
Najbliższe plany :
-Wyspawany dolot z głową
-Przepustnica 80mm
-filtr Apexi Power intake

Układ wydechowy: seria
Najbliższe plany :
-Przelot zakończony Rm Motors z wyjściem na 4 końcówki z e39 m5

Układ paliwowy / wtryskowy: seria
Najbliższe plany :
-Większe wtryski
-regulator ciśnienia paliwa

Elektronika / wskaźniki:
-Ecumaster Det 2/3

Układ chłodzenia: Seria
-Dodatkowy Wentylator SPAL
-Intercooler dobrany do turbo

Układ napędowy: seria

Zawieszenie: aktualnie seria
Najbliższe plany :
-gwint
-poliu gdzie sie da
-stabilizator m5
-camber Kit silver project

BODY KIT i wnętrze: Fotel Kubełkowy Fake RECARO + Pasy 4pkt Sabelt
Najbliższe plany :
-pełna klatka
-drugi kubeł + pasy do kompletu
-hydrauliczny ręczny
-wydmuszka
-dokładka Arrow
-lotka na klape al'a m5 lub rocket bunny
-poszerzenia uniwersalne dedyk s13
-dystanse
-poszerzana Stal z Opla Insigni 17x9,5 oraz 17x10 + ( 215/45/17 i 225/45/17 )

trochę zdjęć:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: maveric004 »

No widzę że się pokazałeś czekam na efekty ;) pozdro
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: DawidLwa »

Jaki wyjdzie stopień sprężania z tą uszczelką ?
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: sztymc »

Własnie, odpręzone jest tylko uszczelka? kumpel ma ten sam silnik w e30 i tłoki z b23 sa ok 4 mm niższe od tych b20 i na 1,5 bara boostu znosza elegancko, a na wolnych stoi jak seria :D pozdro!!
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: k64 »

Pieknie to wyglada. Dzialaj
marek.s
User
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
Imię: Marek
lokalizacja: mazowsze

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: marek.s »

Pomalowałeś podstawę akumulatora ale chyba i tak akumulator powędruje pod kanapę ?
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: hawking »

DawidLwa pisze:Jaki wyjdzie stopień sprężania z tą uszczelką ?
Co do stopnia spreżenia , rozmawiałem z . i spokojnie seryjnie spreżanie ogarnie boosta . Na ten moment wyjdzie około 9,8:1
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: hawking »

marek.s pisze:Pomalowałeś podstawę akumulatora ale chyba i tak akumulator powędruje pod kanapę ?
tak wiem , jedno mija się z drugim. Był plan na wolnossaka , ale znalazłem to forum i wszystko się zmieniło :cool2: :cool2:
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: atom1 »

eh ;P ja to nie wiem czy to warte zachodu, moze i nikt nie ma ...bo i po co, tez tak mysallem jak ty i co wyszlo 220 kuca... dla mnie porazka :-)) montuj choc 2.5 m20 bo sie panie zawiedziesz
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: hawking »

celuje w 300 kucy ;) na booście 1.2 co jest osiągalne
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: Pat-325 »

miałem m20b20 turbo w e30. turbo z audi 2.2. ładowało coś koło 1b i miało w okolicach 200 koni.
jechało to tak sobie, fajny ciąg z dołu ale później nie działo się nic a nic. takie tam szybsze wozidło do miasta.

moim skromnym zdaniem szkoda prądu na zabawę z b20. od razu b25 trzeba robić. poprawiając przy tym kanały wodne, żeby uszczelki nie wydmuchiwało.
tak czy inaczej będę kibicował :)
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: atom1 »

wiadomo ze kazdy bedzie kibicowal bo to kolejne turbo, tez czytalem przed rzezba u siebie forum i nikt nie robil 2.0 poza jednym smialkiem ;p, tez tak myslalem a bo malo tego a to sie zrobi.. no i sie zrobilo, ale to nie jest efekt ktory wykreca suty i te 8 do sety jakie mam teraz nie jest szalowe bo lepszy dyszel tyle ma, takze jestem zdania ze jak robic to na 2.5!
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: hawking »

Do niedzieli mam nadzieje , uda sie poskładać na wolnossaku a potem zobaczymy. Skoro widze , że mało kto poleca zabawe z b20 :/
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: SAS performance »

Jak chcesz to dłub to b20. Maverick poskładał z głową swoje b20 i wyszło ponad 300 zdaje się więc dlaczego Tobie ma się nie udać. Tylko ogarnij to z głową :) A nóż się uda zadziwić :)
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: Karolo »

Nie można porównywać "nowoczesnego" M50 do starego m20, w którym są potężne problemy z układem zapłonowym, sterowaniem i archaicznym osprzętem... Powyżej 0.8 bara zacznie się notoryczne zdmuchiwanie iskry, mario dokładnie zna temat z M30. Bez drogiego wzmacniacza zapłonu np. MSD albo ogromnej modyfikacji osprzętu się nie obędzie. Najprościej byłoby postawić to na kole 36-1, edisie i det3 na fit. Podziwiam zawziętość, ale jakbym miał w tym grzebać to minimum 2.5.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
ODPOWIEDZ