BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1,1 bar 500KM / 700nM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1,1 bar 500KM / 700nM

Post autor: k64 »

e46 coupe + M50 zakuty + Turbo

E46 coupe seryjnie z m54 3.0 ktore mialo uwalone wszystko co sie dało (niestety) i mimo tego ze plan byl reanimacji i nawet do konca zostal ten motor zrobiony z ciekawostkami (o tym nizej)
na samym koncu decyzja zapadla na to co pewne i mocne m50b25 z walem od 2,8 , kucizna i tlokami 86,50 . a wiec chciałbym przedstawic nietypowy mysle projekt, nie dosc ze ladny bo w budzie coupe , skora ,
podgrzewane fotele itd itd , to z silnikiem akutalnie wlasciwie moim starym ! (ten który wygenerowal 740KM 1000nM z matowej suszari - acz kolwiek po zmianach solidnych zeby mozna bylo to zaadoptowac) .

w skrócie:

M50 bez vanosa, Głowica poki co seria, choc obrobione, lecz teraz na mniejszej turbinie i po wielu zmianach zeby to wszystko sie pomiescilo i było totalnym sliperem a robiło pogrom na ulicach.

Ojj było roboty ale udało sie. osobiscie uwazam ze jak ktos chce wzmocnic cos w e46 (np. turbo) to lepiej wywalic kiblowaty m54 i wlozyc m50 chociazby seryjny i to zaturbic. Wychodzi swoje (tak samo prawie ze m54) ale jest pewniej
(no ale to tylko moje zdanie).

póki co 1 bar = 450KM 590nM , brakło paliwa na wiecej ale niebawem wleca szybkie latwe zmiany i walniemy normalny boost, i zmierzymy ile wyjdzie na 1,5 barca i pb98.
Kierownik Filip musi sie wczuc w juz dosyc mocne przeciazenia a juz zdazylismy naprawic mocowanie wózkai 2 podpory wału ... wiec dajcie nam czas.
p.s. Chyba sobie kupie e46 coupe i cos takiego zrobie ! naprawde pieknie sie jezdzi mocnym wypasem !

wykres nr 1:
Obrazek



Motorownia
blok m50b25 (żeliwny) 92 rok
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-rozwiert cylindra aż do 86,50
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Kute tłoki odprężające WOOSNER
-pasowanie tłoków: 10setek , pokryte teflonem,
-Pojemność komory spalania po zmianach: 65,82cm3
-Kute korbowody + arp na nich.
-uszczelka pod glowica na zamówienie, zakute kanały wodne i olejowe miedzią
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
-Powiększone kanały wydechowe ,wypolerowane i jeszcze pare bajerów.
-Zawory dotarte na nowo .
-wałek wydechowy zastapiony ssącym .
-Za uszczelnienie bloku /cylindrów : PIRAMIDKI własnego pomyslu nie wtłoczone w tuleje cylindra.
-śruby do glowicy ARP, całośc przed skręceniem siknięta niektórzy mysleli ze smarem z miedzi ale niestety tak nie jest :P
-panewki główne: M57 (mahle) od diesla
-panewki korbowodów: ACrace.
-śruby korbowodów: ARP
-wymieniony rozrzad kpl nowy, ślizgi, pozbycie się napinacza pompy oleju,
-wszystkie nowe uszczelki,śruby wiadomo kpl remont.
-spływ oleju w misce .
-Łapy silnika z m54 przerobione,

Turbina:
Gt35 antisurge (typowe wirniki garretowskie) do 600KM teoretycznie ;) replika z naszej oferty zapraszam
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR 63.
http://..pl/gt35-63ar-antisu...-6268-p-29.html

Układ dolotowy:
- cały dolot nierdzewka 3"
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana
- intercooler z rdzeniem 61cm x 30cm APEXI z wyjściami 3"
- przeplwyka wywalona oczywiscie.
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- Blow Off hks 4 replika .
- kolektor ssącym50b25.
- Przepustnica elekt. z m54 !

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy zeliwny, turbo na dole.
- zawór WG 60mm z naszej oferty + scrimmer pipe przed chlodnica
- przelot : 3cale
- tłumik końcowy to MAGNAFLOW 90cm 3" , zrobił robote !
- tłumik srodkowy: BRAK
- 1 x lacznik elastyczny 3"
- egt nagwintowane w kolektor

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens
- regulator cisnienia paliwa seryjny z m54 w filtrze paliwa.
- listwa paliwa z m50 , zaspawany krociec , wywalony regulator, bez powrotu do baku (bo jest w filtrze w m54)
- usuniety przewod odprezający bak paliwa z komory i pare innych pierdol o ktorych nie pamietam!
- wew 040 replika . polecamy. niebawem dojdzie jeszce jedna i dmuchamy wiecej.

Elektronika
- EMU + orginalna wiązka z e46 siemens.
- brak sond, brak przeplywki, brak czujnika polozenia walka, dolozone stukowe,
- serjny DME siemens został aby ogarniac systemy standardowe z e46 a troche tego jest np abs czy licznik .
- auto gauge: cisnienie oleju, boost , egt.
- przepustnica elektryczna sterowana z emu (przystawka dodatkowa).
- strojenie, hamownia i marudzenie LAMIk Łukasz :)
- mac zaworek.


Układ chłodzenia:
- calokowicie zmieniony, bo nic nie pasowalo :)
- chlodnica z e46 oczywicie
- natomiast visco z m50.
- termostat m50 nieco przerobiony.

Układ napędowy:
- sprzęgło : podwojny docisk audi, tarcza organik, zamach m30. rozrusznik m30.
- skrzynia zf 2,8 z e36.
- wał , poloski , dyfer poki co seria z m54 3.0



BODY KIT zawiecha itd.
- totalny sleeper mial byc, ic nawet zakryty pomalowany na czarno
- gwint przod i tyl (przyjemny)
- felgi jakies tam Mpower czy cos.
- heble seria poki co
- org body , w srodku dosyc bogato skora , komora podsufitka czarna czy cos - malo wazne tutaj na forum chyba



podziekowania dla nr 1. Leszka nr 2 taty nr 3 Lamika za ogarniecie pozadne strojenia nr 4 dla Filipa za cierplowosc .


na gotowo póki co tak:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek

filmy i nowy wykres niebawem ! narazie gniecie ostro pomimo ciężkiej budy, udało sie zrobic płaski nM i od 3tys rpm leci do przodu jakos :wink2:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: k64 »

Obrazek
przyjechalo

Obrazek Obrazek
zaczynamy ;/ (chyba pic z rozpaczy) :P

Obrazek

Obrazek
i hop
Obrazek

Obrazek

cos ten alu blok nie bardzo...
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: k64 »

Obrazek
wiec wpada nowy dawca :lol: decyzja byla spontaniczna, dzien po hamowniu matowej suszarki :P

Obrazek

Obrazek Obrazek
juz uzbrojony w nowy kolektor, przespawany krociec splywu w misce oraz po przegladzie dołu. stan igła.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek
90cm przelotowy magnaflow 3" = wyciszyl mega, a koncowka zdradza ze to chyba mocny diesel? :P
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: k64 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
juz wczesniej urwane mocowanie wózka

i wyjazd na strojenie.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: k64 »

jak mi sie cos jeszcze przypomni to opisze, poki co to chyba wszystko.

Calosc trwala dlugo 3- 4 miesiace? gdyz poprzednik mial byc zaturbiany ale wyzional ducha (m54) wiec wkleje tez
pare fotek na poczatku gownianego m54b30, ktory chodzil, lekko bylo slychac vanosy ale ogolnie nawet ok to jechalo B)
a pozatym to tylko smog pelny rozrzadu, 6 panewek na korbach w stanie zyletki, i nagar jak z 90Letniego ursusa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: k64 »

jakies tam slabe petardy na szybko przed odjazdem

https://www.youtube.com/watch?v=_F9HPVFYcKs" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=0lQj-OoLa6g" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: sierRKA »

Hej. Skoro tutaj wlecialo serce z suszarki to co do niej trafi teraz?
Dobry sleeper tym bardziej w budzie e46..pzdr
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: korona »

A mi się podoba że nadal mimo kilku lat się tym wszystkim bawicie jak na początku. Jak widać nie trzeba wynajmować warsztatu z 4 stanowiskami i dwoma podnośnikami, żeby dało się zbudować szybkie auto.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: k64 »

korona pisze:A mi się podoba że nadal mimo kilku lat się tym wszystkim bawicie jak na początku. Jak widać nie trzeba wynajmować warsztatu z 4 stanowiskami i dwoma podnośnikami, żeby dało się zbudować szybkie auto.
cieszy nas to jak kiedys, malo tego mamy taka ekipe zgrana ze sa marzenia do spelnienia jeszcze . niebawem bedzie hala profi bo w slabych warunkach jest ciezko, niektorzy nawet nie wiedza jak a my na zawodach pod auto sie polozymy i nikogo to nie zdziwi :). dzieki:)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: k64 »

sierRKA pisze:Hej. Skoro tutaj wlecialo serce z suszarki to co do niej trafi teraz?
Dobry sleeper tym bardziej w budzie e46..pzdr
m5 juz porobione, testarossa zreszta tez nie uciekala :) suszarka hmm jest juz po sezonie wiec do wiosny napewno bedzie progress
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: Szpera »

Co daje "wałek wydechowy zastapiony ssącym" ?
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: Pan. B »

Większy wznios i czas otwarcia.
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: Szpera »

czyli gorszy dół, lepsza góra ?
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: Pan. B »

To już zależy od ustawienia wałka.
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: BMW E46 coupe M50 / 3.0 TURBO zakuty. 1 bar = 450KM / 59

Post autor: chudini3 »

Czyli wałek wydechowy jest zamienny z ssącym P&P?
ODPOWIEDZ