e39 kombi m50b30
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
- Imię: KAMIL
- lokalizacja: Łódź
e39 kombi m50b30
Witam
Kupiłem BMW 523 kombi turbo robione podobno przez firmę v-tech w krakowie. Ja dostałem to auto z padnieta turbina a w zasadzie tylko z muszla wydechowa...
Plany:
-Silnik m50b30 vanos
-układ dolotowy
Ssacy twór wyobraźni człowieka który to uturbial
-układ paliwowy
Wtryski po dwa na cylinder
-układ wydechowy
Kolektor wydechowy down mount home made
Wydech muszę sprawdzić co już mam
-Elektronika
Bluebox v-tech
-Zawieszenie- przód lekko opuszczony + amory z regulacja twardości Tyl nivo
-Hamulce
Przód od wersji 540
Tyl od 528
-Chłodzenie seria
-Napęd seria
...miałem wymienić tylko turbine, ale jak zobaczyłem, ze z silnika wszedzie gdzie może leci olej to wpadł pomysł by poskladac coś Fajnego na gratach zalegających w garazu.
Silnik już w trakcie budowy wał, tloki m54b30 korby m50nv blok m50nv (podszlifowane miejsca gdzie wadzily korby) do odprężenia kanapka, glowica od m52b25 wałek ssacy od m54b30 lada dzień będę przerabial, bo czytalem, ze trzeba przyciac wieloklin. wydechowy na razie m52b25, ale myślę nad ssacym od m50b25nv. Takto wszystkie uszczelki nowe.
Ssacy jak napisałem jest urzezbiony (Foty pozniej)
Na każdy cylinder przypada po trzy Wtryski jeden seryjny jeden inny 3 lpg ^^ seryjne sterowane oryginalnym kompem dodatkowe blueboxem lpg chyba stagiem
Chce to zrobic jak najmniejszym kosztem więc będę sie starał wykorzystać jak najwiece już zainstalowanych rzeczy jak kolektor ssacy oraz wydechowy , wydech, ic itd.
Ic dość mały ale zmienię dopiero gdy niewyda .
Mocno sie zastanawiam jakie turbo zastosować, myślę nad replika gt35 ale raczej nie wejdzie na down mount jakieś prpozycje ? Do 400KM?
Kupiłem BMW 523 kombi turbo robione podobno przez firmę v-tech w krakowie. Ja dostałem to auto z padnieta turbina a w zasadzie tylko z muszla wydechowa...
Plany:
-Silnik m50b30 vanos
-układ dolotowy
Ssacy twór wyobraźni człowieka który to uturbial
-układ paliwowy
Wtryski po dwa na cylinder
-układ wydechowy
Kolektor wydechowy down mount home made
Wydech muszę sprawdzić co już mam
-Elektronika
Bluebox v-tech
-Zawieszenie- przód lekko opuszczony + amory z regulacja twardości Tyl nivo
-Hamulce
Przód od wersji 540
Tyl od 528
-Chłodzenie seria
-Napęd seria
...miałem wymienić tylko turbine, ale jak zobaczyłem, ze z silnika wszedzie gdzie może leci olej to wpadł pomysł by poskladac coś Fajnego na gratach zalegających w garazu.
Silnik już w trakcie budowy wał, tloki m54b30 korby m50nv blok m50nv (podszlifowane miejsca gdzie wadzily korby) do odprężenia kanapka, glowica od m52b25 wałek ssacy od m54b30 lada dzień będę przerabial, bo czytalem, ze trzeba przyciac wieloklin. wydechowy na razie m52b25, ale myślę nad ssacym od m50b25nv. Takto wszystkie uszczelki nowe.
Ssacy jak napisałem jest urzezbiony (Foty pozniej)
Na każdy cylinder przypada po trzy Wtryski jeden seryjny jeden inny 3 lpg ^^ seryjne sterowane oryginalnym kompem dodatkowe blueboxem lpg chyba stagiem
Chce to zrobic jak najmniejszym kosztem więc będę sie starał wykorzystać jak najwiece już zainstalowanych rzeczy jak kolektor ssacy oraz wydechowy , wydech, ic itd.
Ic dość mały ale zmienię dopiero gdy niewyda .
Mocno sie zastanawiam jakie turbo zastosować, myślę nad replika gt35 ale raczej nie wejdzie na down mount jakieś prpozycje ? Do 400KM?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
- Imię: KAMIL
- lokalizacja: Łódź
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: e39 kombi m50b30
ssacy robi wrazenie, ale do niego jest dolot i stozek .. wiec? to jakies nowe aktualne fotki mam rozumiec , chyba znam samochod, to bardzo stary projekt , kiedys go robil gosc ze wspolpraca z politechniki?
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: e39 kombi m50b30
Też mi świta coś w pamięci z gazetki jakieś zdjęcia. Dość stary projekt racja. Co do dolotu to pisał właściciel że kupił auto bez turbosprężarki tzn ze zdjętą więc pewnie zrobili dolot w ten sposób żeby nie ciągnęło przez intercooler i resztę dolotu od turbo.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- pajak2444
- User
- Posty: 71
- Rejestracja: 30 maja 2011, o 13:50
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Długołęka
Re: e39 kombi m50b30
Wg mnie kolektor wydechowy nadaje się do wymiany, dodatkowo, jak będziesz chciał zamontować jakiekolwiek T3/T4 to na Twoim kolektorze siedzi chyba flansza KKK, więc albo dospawanie, albo przespawanie, ale wg mnie najlepiej dokupić na allegro kolektor żeliwny na T3 - powinny być w przeciągu 2 tygodni w cenach ok 550zł sztuka, zgodnie z tym co sprzedawca mówił.
Kolektor ssący wymień na seryjny- max 300zł
no chyba, że koniecznie chcesz pozostać przy sterowaniu z blueboxa. Pytanie tylko czy ktoś Ci to później będzie w stanie dobre wystroić bez dodatkowych przeróbek.
Kolektor ssący wymień na seryjny- max 300zł
no chyba, że koniecznie chcesz pozostać przy sterowaniu z blueboxa. Pytanie tylko czy ktoś Ci to później będzie w stanie dobre wystroić bez dodatkowych przeróbek.
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
- Imię: KAMIL
- lokalizacja: Łódź
Re: e39 kombi m50b30
Dolot tak zrobiony, bo brak turbo cały ic z dolotem jest w bagazniku.
Szukałem projektu po forach ale nic nie znalazlem ;l a chętnie bym zobaczył jak to grało za czasów żywotności.
Szczerze powiem, ze liczyłem na to, ze osprzet zostanie ;p dlatego to kupiłem by nie bawić sie od poczatku,a jak wywale ssacy i wydechowy to w sumie nic nie zostanie bo słupek dzisiaj będę zmieniał na m50b30, ic raczej będzie za mały jak celuje między 300 a 400KM
Co do bluebox jestem ciekaw czy to ogarnie, bo z tego co czytałem i sam próbowałem to ecumasterem np mam det 3 można wystric na chwile bo siemens z powrotem sie zaadaptuje do swojego afr , jesli sie myle poprawcie proszę
Szukałem projektu po forach ale nic nie znalazlem ;l a chętnie bym zobaczył jak to grało za czasów żywotności.
Szczerze powiem, ze liczyłem na to, ze osprzet zostanie ;p dlatego to kupiłem by nie bawić sie od poczatku,a jak wywale ssacy i wydechowy to w sumie nic nie zostanie bo słupek dzisiaj będę zmieniał na m50b30, ic raczej będzie za mały jak celuje między 300 a 400KM
Co do bluebox jestem ciekaw czy to ogarnie, bo z tego co czytałem i sam próbowałem to ecumasterem np mam det 3 można wystric na chwile bo siemens z powrotem sie zaadaptuje do swojego afr , jesli sie myle poprawcie proszę

- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: e39 kombi m50b30
Adaptuje się, ale jak zabierzesz mu możliwość sterowania wtryskami na trybie fit, to ty masz kontrole nad paliwem a nie sterownik silnika.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
- Imię: KAMIL
- lokalizacja: Łódź
Re: e39 kombi m50b30
Po waszych komentazach teraz mam wątpliwości czy zostać przy tym co mam najlepiej znaleźć taka turbine jak była i spiąć to tak jak było minimalnym kosztem, czy wziąć kredo i polecieć na grubo tak jak powinno , zeliwny kolektor + jakieś pozadne turbo , osprzet od m50 + ecumaster i do tego większy fmic z orurowaniem no nic na razie silnik już w aucie




-
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
- Imię: Karol
- lokalizacja: Podlasie
Re: e39 kombi m50b30
nei przesadzaj zeby to uruchomic nie trzeba brac kredytu - choc nie wiem ile chcesz wziac :]
sprezara faktycznie mozesz kupic na ta flansze, ale naspwanie na nia drugiej to koszt max 100 zl z flansza, nie wiem jak tam z dp ale raczej tez do przerobienia? (robisz sam przy wozie czy komus zlecasz?) dolot praktycznie zostanie taki sam, ssaka mozesz dac seryjnego , do tego 500 na deta i z 700 na podlaczenie i strojenie? za 2000 mysle ze spokojnie da sie to uruchomic
sprezara faktycznie mozesz kupic na ta flansze, ale naspwanie na nia drugiej to koszt max 100 zl z flansza, nie wiem jak tam z dp ale raczej tez do przerobienia? (robisz sam przy wozie czy komus zlecasz?) dolot praktycznie zostanie taki sam, ssaka mozesz dac seryjnego , do tego 500 na deta i z 700 na podlaczenie i strojenie? za 2000 mysle ze spokojnie da sie to uruchomic
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
- Imię: KAMIL
- lokalizacja: Łódź
Re: e39 kombi m50b30
Jak na razie wszystko robię sam, mam tez znajomych w cnc laserach tokarkach frezarkach itd wiec robie im tylko rysunki a oni za przyslowiowe piwo mi ogarniają
Silnik poskladany , spiety rozrzad , walek ssacy od m54b30 po przycieciu wieloklina pasuje idealnie(gdzieś czytałem,ze komuś tarł o łoże. Mi na szczeście nie), jedynym problemem był łancuch rozrzadu ktory po zalozeniu kanapi jest dosc bardzo napiety, tu pytaie szukalem ale dziwne rozne rzeczy znalazlem, jak dokrecic glowice z kanapka?
Silnik dzisiaj mam nadzieje odpalić, ale na razie daje osprzt fabryczny od 528 w celu dotarcia, i w ogole sprawdzenia czy sie z nim nic nie dzieje. Jak znajde wiazke od m50 z vanosem oraz kolektor m50b25 to wpadnie turbo. Polecicie mi jakieś turbo które po 1. zmiesci sie na na dole 2. w miare wczsnie wstaje 3.nie zabije mnie kosztowo (może być używana) 4. może sie uda a niej zrobi 400KM

Silnik dzisiaj mam nadzieje odpalić, ale na razie daje osprzt fabryczny od 528 w celu dotarcia, i w ogole sprawdzenia czy sie z nim nic nie dzieje. Jak znajde wiazke od m50 z vanosem oraz kolektor m50b25 to wpadnie turbo. Polecicie mi jakieś turbo które po 1. zmiesci sie na na dole 2. w miare wczsnie wstaje 3.nie zabije mnie kosztowo (może być używana) 4. może sie uda a niej zrobi 400KM

-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
- Imię: KAMIL
- lokalizacja: Łódź