BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Dawno nie opisywałem żadnego projektu, głównie dlatego, że po pracy przeważnie już nie mam siły na zbyt wiele. Po morderczym tygodniu, który na szczęście właśnie minął, dziś tylko odpoczywam, a że akurat mam przyjemność budować to E46 do driftu to jest okazja, aby je opisać. Celujemy z Właścicielem Marcinem w 450KM chłostanych regularnie w 2014 roku na polskich torach.

Zakupiliśmy w tym celu 2JZGTE w nowszej wersji ze zmiennymi fazami rozrządu VVT-i

Obrazek

Obrazek

Bolączką xJZ'etów są panewki, dlatego też zabraliśmy się za sprawdzenie ich stanu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rozrząd został rozpięty w celu wymiany

Obrazek

Powoli sprawdzamy panewki

Obrazek

Były już dosyć zmęczone

Obrazek

Niektóre nawet bardzo

Obrazek

Wjechał komplet nowych panewek głównych i korbowodowych ACL Race

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Korby zostały skręcone śrubami ARP2000

Obrazek

Trochę smaru

Obrazek

? i kręcimy

Obrazek

Obrazek

Przy okazji wymieniliśmy zimmeringi wału korbowego

Obrazek

Musieliśmy także zamienić miskę z przedniej na tylnią

Obrazek

Obrazek

Kompletny nowy rozrząd ? rolka, napinacz oraz pasek

Obrazek

Czas było spiąć silnik ze skrzynią, w tym celu zakupiliśmy 6-biegową skrzynie z E46

Obrazek

... aby ją chwilę później pociąć

Obrazek

Pocięliśmy także dzwon skrzyni automatycznej z 2JZ

Obrazek

Pierwsze przymiarki nie wypadły źle

Obrazek

Obrazek

Po wyosiowaniu skrzyni z silnikiem pospawaliśmy ją na fest

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W końcu przybyła karoseria E46, będąca bazą projektu

Obrazek

Obrazek

Stay tuned,

Michał Małecki
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Drapek »

niezła robota :heh: myślałem że buda będzie w kupe a tu sedanik :wink2:
Skrzynia pospawana konkretnie :ok:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: kremat0r »

Dlaczego w tym projekcie nie korzystasz ze swojej przekładki pod skrzynie, tylko spawacie ?
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Szpera »

VVTI i det 3, czy jakiś stand alone ? Skoro Ty pakujesz tą skrzynie do 2jzta to się już nie martwię o wytrzymałość jej umnie w m60b40 :] Bo taką nabyłem jakiś czas temu i podzieliłem się pomysłem 6b dla kumpla do 5,0 AMG. PS jakie turbo wjedzie?
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Blacha »

kremat0r pisze:Dlaczego w tym projekcie nie korzystasz ze swojej przekładki pod skrzynie, tylko spawacie ?
Nie jestem pewien ale chyba ta skrzynia w oryginale występuje z kołem zamachowym które ma łożysko w sobie, gdyby doszła przekładka trzeba by mocno kombinować z przedłużeniem prowadzenia dla wałka i wieloklin wypadł by daleko od silnika, ale pewności nie mam że tak jest w tym konkretnym przypadku :wink2:
Taka moja luźna dygresja po kombinacjach ze skrzyniami z e46
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Michał_Małecki »

Drapek pisze:niezła robota :heh: myślałem że buda będzie w kupe a tu sedanik :wink2:
Skrzynia pospawana konkretnie :ok:
Dzięki. Generalnie w planach było coupe, ale trafił się sedan bez grama rdzy, więc ostatecznie są 2 pary drzwi.
kremat0r pisze:Dlaczego w tym projekcie nie korzystasz ze swojej przekładki pod skrzynie, tylko spawacie ?
Nie zastosowaliśmy naszego adaptera z powodu sprzęgła. W skrzyniach od E46 wałek przeważnie kończy się jeszcze wewnątrz dzwonu, nie dochodzi do płaszczyzny styku dzwonu z blokiem silnika. Przez to i tak na spawanym dzwonie musimy wysunąć koło zamachowe o 2cm wgłąb skrzyni. Nasz adapter ma grubość 2cm i to już by nam mocno skomplikowało pracę.
Szpera pisze:VVTI i det 3, czy jakiś stand alone ? Skoro Ty pakujesz tą skrzynie do 2jzta to się już nie martwię o wytrzymałość jej umnie w m60b40 :] Bo taką nabyłem jakiś czas temu i podzieliłem się pomysłem 6b dla kumpla do 5,0 AMG. PS jakie turbo wjedzie?
Wszystko zostanie poskładane na EMU. Był pomysł z DET3, ale nie miałem pewności jak to zagra. Pierwszy raz działam nad 2JZGTE w wersji z VVT-i i wyskoczyło kilka niewiadomych. Głównie stresowała mnie elektryczna przepustnica, która ponoć jest mocno powiązana ze sterowaniem zmienną fazą na wałku ssącym (a samej elektrycznej przepustnicy nie mogłem zostawić ze względu na brak pedału). Po za tym brakowało nam przepływki, na której fabryczny komputer się opiera itd. Turbosprężarką będzie Garrett GT3582R na dupce .82.
Blacha pisze:
kremat0r pisze:Dlaczego w tym projekcie nie korzystasz ze swojej przekładki pod skrzynie, tylko spawacie ?
Nie jestem pewien ale chyba ta skrzynia w oryginale występuje z kołem zamachowym które ma łożysko w sobie, gdyby doszła przekładka trzeba by mocno kombinować z przedłużeniem prowadzenia dla wałka i wieloklin wypadł by daleko od silnika, ale pewności nie mam że tak jest w tym konkretnym przypadku :wink2:
Taka moja luźna dygresja po kombinacjach ze skrzyniami z e46
Dokładnie.

W międzyczasie spływały do nas części. Najpierw kolektor wydechowy

Obrazek

Obrazek

potem mechaniczna przepustnica 90mm

Obrazek

... a do niej kolektor ssący

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wielki wastegate

Obrazek

Wirnik czekający na jakiś boost

Obrazek

EMU do sterowania tym i owym

Obrazek

Do przepustnicy ładnie podszedł fabryczny czujnik położenia przepustnicy ze starszej wersji 2JZ

Obrazek

2JZ otrzymał też listwę paliwową z BMW

Obrazek

Zdemontowaliśmy przód, aby porobić pierwsze przymiarki silnika w karoserii

Obrazek

Flansze na łapy z poduszkami już czekały

Obrazek

Spięty ze sobą zestaw przed 1. włożeniem

Obrazek

Pierwsze próby

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gotowe łapki

Obrazek

Obrazek

Po stronie wydechowej

Obrazek

Po stronie ssącej

Obrazek

Siedzi

Obrazek

Stay tuned,

Michał.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: KonradGT »

profi robota, z przyjemnościa sie oglada, czysto i schludnie :) bede sledzil temat :devill2:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: szarybmw »

Skoro spawaliście dzwon to nie było od razu go skrócić i dać tak aby wałek był na równo jak w skrzyniach m50 ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Michał_Małecki »

szarybmw pisze:Skoro spawaliście dzwon to nie było od razu go skrócić i dać tak aby wałek był na równo jak w skrzyniach m50 ?
Jeszcze średnice obu dzwonów muszą się w miarę zgadzać, aby można było to sensownie ze sobą zespawać. Pozdr.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: tdserek »

Nastepnym razem jak bedziecie chcieli montowac kolektor ssacy i przepustnice jak na fotach to pisz:D bo mam takie cos do sprzedania nowe za mniejsze pieniadze :D pozdrawiamD: pozatym ciekaw jestem ile wyjdzie:D
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Szpera »

:O grubo, gt35 zrobi masakre :D
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Samochód obecnie jest po zrobionej klatce u Pawła Treli i stoi u lakiernika na pomalowanie wnętrza. Postaram się nadrobić zaległości ze zdjęciami z prac.

Pozycja Garrett'a na kolektorze z kwasówki

Obrazek

Obrazek

Element spływu z turbosprężarki

Obrazek

Cały spływ

Obrazek

Obrazek

Kolektor ssący z większą przepustnicą

Obrazek

Obrazek

Łapa skrzyni biegów wraz z dopasowanym już wałem napędowym

Obrazek

Skrzynia siedzi na poliuretanach oczywiście

Obrazek

Początki downpipe'u

Obrazek

Wyjście na sondę AFR

Obrazek

WG w atmosferkę

Obrazek

Dalsza część układu wydechowego

Obrazek

Środkowa część

Obrazek

Obrazek

Tłumik końcowy

Obrazek

Końcówka wydechu dopasowana do zderzaka

Obrazek

Cały labirynt na gotowo

Obrazek

Stay tuned,
Michał.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Michał_Małecki »

Czas na trochę pracy z przodu samochodu, błotniki i zderzak WTTC

Obrazek

Dolot do turbo

Obrazek

Pozycja intercoolera

Obrazek

Jego mocowanie

Obrazek

Dolot od turbo do chłodnicy

Obrazek

Obrazek

Zawór upustowy

Obrazek

Dolot przy przepustnicy

Obrazek

Mocowanie zbiorniczka płynu do wspomagania

Obrazek

Spojrzenie na całość

Obrazek

Układ wodny

Obrazek

Obrazek

Zakuty przewód do pompy wspomagania

Obrazek

Chłodnica oleju

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Początki tworzenia wiązki elektrycznej pod EMU

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W surowej wersji

Obrazek

Wszystkiego dobrego na Nowy Rok!

Michał
Guta
User
Posty: 44
Rejestracja: 21 lut 2010, o 19:33
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Biłgoraj

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Guta »

Pompa bez serwa?
Jest coś przerobione w celu zwiększenia siły nacisku?
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: czarczi »

Guta pisze:Pompa bez serwa?
Jest coś przerobione w celu zwiększenia siły nacisku?
Pytanie x2, szukam jakiegoś sensownego wspomagania hamulcy przy braku mijsca w komorze.
ODPOWIEDZ