Dawno nie opisywałem żadnego projektu, głównie dlatego, że po pracy przeważnie już nie mam siły na zbyt wiele. Po morderczym tygodniu, który na szczęście właśnie minął, dziś tylko odpoczywam, a że akurat mam przyjemność budować to E46 do driftu to jest okazja, aby je opisać. Celujemy z Właścicielem Marcinem w 450KM chłostanych regularnie w 2014 roku na polskich torach.
Zakupiliśmy w tym celu 2JZGTE w nowszej wersji ze zmiennymi fazami rozrządu VVT-i


Bolączką xJZ'etów są panewki, dlatego też zabraliśmy się za sprawdzenie ich stanu



Rozrząd został rozpięty w celu wymiany

Powoli sprawdzamy panewki

Były już dosyć zmęczone

Niektóre nawet bardzo

Wjechał komplet nowych panewek głównych i korbowodowych ACL Race




Korby zostały skręcone śrubami ARP2000

Trochę smaru

? i kręcimy


Przy okazji wymieniliśmy zimmeringi wału korbowego

Musieliśmy także zamienić miskę z przedniej na tylnią


Kompletny nowy rozrząd ? rolka, napinacz oraz pasek

Czas było spiąć silnik ze skrzynią, w tym celu zakupiliśmy 6-biegową skrzynie z E46

... aby ją chwilę później pociąć

Pocięliśmy także dzwon skrzyni automatycznej z 2JZ

Pierwsze przymiarki nie wypadły źle


Po wyosiowaniu skrzyni z silnikiem pospawaliśmy ją na fest



W końcu przybyła karoseria E46, będąca bazą projektu


Stay tuned,
Michał Małecki
Maleckis Motorsport