BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

Cześć, chcę wam przedstawić mój projekt nad którym pracuję w chwilach wolnego czasu od innych projektów już 4 lata.
Jak to mówią "Szefc w dziurawych butach chodzi, tak jest i u mnie.

Metamorfoza mojego BMW trwa już 4 sezony, oryginalnie samochód wyposażony był w silnik M50B20TU Vanos 150KM, potem wykonaliśmy swap na M50B25 197KM i tu plan był uturbienia, jednak z braku wolnego czasu poszedłem w swap jednostki M3 S50B30 o mocy 291KM i ostatecznie pod maską wylądował silnik 2JZ-GTE TT Supra/Aristo, z którym wiąże swoją najbliższą przyszłość. Silnik bardzo dobrze znany w świecie tuningu i wart każdej wolnej złotówki. Na obecną chwilę silnik jeździ na fabrycznym układzie sekwencyjnym Twin Turbo, z podniesionym boost do bezpiecznego 1.1 bara. Niestety z powodu ciągle zajętego stanowiska roboczego, mój samochód budowany jest w podziemiu a w zasadzie warunkach polowych. No ale lepsze takie jak na dworze :heh:

BODY
- karoseria wzmocniona i lekko odchudzona
- klatka bezpieczeństwa wg załącznika J FIA rozbudowana
- wzmocnienia + zastrzały do klatki tylnego wózka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- generalna konserwacja i lakierowanie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- odchudzone drzwi, tylna klapa
- szyby drzwi i tylna zastąpione poliwęglanem
- usunięty szyberdach i wstawiony wlot powietrza laminat
- błotniki przednie laminat
- tylne błotniki poszerzone o 4cm
Obrazek
Obrazek

- pakiet M3
- usunięta zbędna instalacja elektryczna
- mocowanie gaśnicy 4kg za fotelami
- akumulator przeniesiony w obudowę wentylowaną w neutralne miejsce
- fotele BIMARCO FUTURA
- pasy szelkowe SHROTH 3 pkt
- kierownica 35cm z odsadzeniem 9cm centryczna OMP
- deska flokowana
- wyłącznik 6pkt prądu FIA w wewnątrz i na zewnątrz samochodu

ZAWIESZENIE
- zawieszenie gwintowane K-SPORT DRIFT 36 stopni regulacji BMW E46 z camberplates
- przednie zwrotnice zmodyfikowane z BMW E46
- wahacze przednie zmodyfikowane z BMW E46
Obrazek
Obrazek

- stabilizator z E36 320i na przodzie
- tylne wahacze prute zastąpione wahaczami naszej konstrukcji i produkcji (dowolna regulacją kątów nachylenia koła pozytyw/negatyw)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- stabilizator z E36 M3 na tyle
- zestaw elementów poliuretanowych zawieszenia STRONG-FLEX
Obrazek

- przedni wózek przerobiony i przystosowany do X-BRACE
- rozpórka zawieszenia dolna X-BRACE
Obrazek

- górna rozpórka naszej kontrukcji i produkcji
- rozpórkam przedniego pasa naszej konstrukcji i produkcji
- rozstaw kół powiększony o 12cm, tył dystanse + szpilki nasza konstrukcja i wykonanie
Obrazek

UKŁAD HAMULCOWY
- usunięty ABS
- przednie hamulce 325mm, z odpowiednio większymi zaciskami i jarzmami, zestaw wentylowany nacinany i nawiercany
- tylne hamulce nacinane i nawiercane
- wszystkie rurki hamulcowe nowe naszego wykonania, pociągnięte przez wnętrze samochodu
- wężyki zastąpione oplotem Goodridge
- hydrauliczny hamulec ręczny (naszej konstrukcji i produkcji na bazie pompy RSS)
- regulator siły hamowania tylnej osi RSS
Obrazek
Obrazek
Obrazek

SILNIK
- silnik 3.0 z Toyota Aristo/Supra 2JZ-GTE Twin Turbo moc fabryczna 280KM,
Obrazek
Obrazek

silnik kompletnie przejrzany, turbiny po przeglądzie, wymienione uszczelnienia, wężyki
- pompa wody z JZA80, rozrząd GATES Racing
Obrazek
Obrazek

- skrzynia biegów z BMW 328i połączona adapterem z silnikiem Toyota na zamówienie
- sprzęgło hybryda, lekkie koło zamachowe z BMW, tarcza spiekowa sztywna 4-łapki na zamówienie, docisk z BMW SAC
Obrazek

- chłodnica wody z BMW
- usunięty wymiennik ciepła oleju, chłodnica oleju 25 żeber
- duży intercooler + orurowanie z nierdzewki, kolanka i łacznik 5 krotny oplot
- downpipe, łącznik elastyczny, układ wydechowy 3? przelotowy zakończony strumienicą z nierdzewki, wbudowana sonda EGT
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- instalacja silnika usunięte sterowanie skrzynią automatyczną, swap pod wiązke E36
Obrazek

- oryginalny komputer 2JZ-GTE + pigyback ecumaster DET3 - strojenie Adam Walczak ADAMAT
- kontrolery boost, EGT, ciśnienie i temperatura oleju, temp wody
Obrazek

- Uzyskana moc ~380KM i 550Nm momentu obrotowego
Obrazek

EFEKT FINALNY
Obrazek
Obrazek

Filmik z pierwszego uruchomienia
https://www.youtube.com/watch?v=cT-qaFr9R0o" onclick="window.open(this.href);return false;

Tegoroczne zawody w Toruniu - pierwszy trening, moc seryjna
https://www.youtube.com/watch?v=tYS8cb9VYlU" onclick="window.open(this.href);return false;

Pierwszy trening po podniesieniu mocy
https://www.youtube.com/watch?v=iQmHzHix9NA" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: Szpera »

jak dla mnie bomba !! Gratuluje
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

Dzięki, samochód pochłania każdego wolnego $ i każdą godzinkę wolnego czasu. Plan na przyszłość to STAGE 2, single turbo i moc w okolice 500KM, a potem STAGE 3 - wymiana bebechów na kucizne i okolice 700KM, ale to wszystko będzie zależeć od wolnych $$$
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: tdserek »

http://otomoto.pl/bmw-320-bmw-e36-coupe ... 65314.html" onclick="window.open(this.href);return false; plany chyba szybko sie zmienily:D
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

Plany zawsze ulegają zmianie z powodów $$$. Obecnie stoję przed dylematem ukończenia warsztatu pracy. Tak więc każde źródło finansowania jest ważne. W każdym razie jeśli w tym roku moja zabaweczka nie znajdzie nabywcy, w przyszłym będę startował na obecnym setupie a kolejne stage będę realizował dopiero od 2015 roku.
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

Link do fajnego klipu z ostatniego treningu autorstwa Tomasza Wojciechowskiego z tv Proart.

http://www.youtube.com/watch?v=kpmjDj_1H1U" onclick="window.open(this.href);return false;
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

Życie czasami potrafi zaskakiwać, prawie w ubiegłym roku pozbyłem się mojej perełki, OJ JAKI BYŁ BY TO BŁĄD!!!
Wakacje będą dla mnie bardzo pracowite... gdzieś między przewijającymi się furami przez mój garaż będę musiał wygospodarować czas na swoją bestię.. czyli pewnie modzenie po nocach. No ale za to w przyszłym sezonie pełen OGIEŃ!!!

W tym sezonie pod młotek idzie między innymi body. Serdeczne podziękowania dla firmy ABMAX Adam Litwiniak z Wołomina za wsparcie w projekcie. Pierwsze elementy pakietu GTR dotarły do Huricane. Muszę przyznać że jakość laminatów jest po prostu MEGA!!! Wszystko spasowane bardzo dokładnie, jakość powierzchni jak z tłoczni... polecam.

Wstępne przymiarki.
Obrazek

Edytowany:
Dział służy do opisu projektu. Typowo komercyjna część tego postu została wycięta.
Karolo
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

Kolejny mały update!!!

Ecumaster wspiera mój projekt!!! Serdeczne podziękowania dla Pana Jakuba Kojdera.
Dzięki firmie Ecumaster za prawidłową pracę mojego 2JZ będzie odpowiedzialne EMU!!! Strojeniem oczywiście zajmę się osobiście

Obrazek
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

No to kolejny mały update... Dzięki firmie PPHU Turbo, która zajmuje się sprzedażą oraz serwisowaniem praktycznie sprężarek każdego producenta, o odpowiednie napowietrzanie silnika :D zadba BorgWarner B2G, jest to praktycznie prekursor S200G a ten sam wirnik Billet stosowany jest w seriach S300SX. Flansza T3 twinscroll 1.0A/R, antisurge. Zarówno muszla strony zimnej jak i gorącej jest na opaskach V-Band, można sobie dowolnie manipulować ;) Parametrami odpowiada modelowi S300SX 8375. Serdecznie podziękowanie dla PPHU Turbo!!!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
adamat
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:22
Imię: Adam
lokalizacja: Pleszew

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: adamat »

Czas na małą aktualizację, przybyły kolejne części od FMIC Performance, serdeczne podziękowania dla "Mrówczana". Dzięki FMIC.pl w Huricane znajdzie się bezpieczny zbiornik paliwa, swirl pot, regulator ciśnienia paliwa. Za psyk będzie odpowiedzialny blow off HSK Style, nad doładowaniem będzie panował westgate V-band 60mm, a kolektor zyska bandaż termiczny. Jak zawsze z FMIC.pl części w super jakości. Przebudowa lekko się przesunęła w czasie, sporo innych projektów do tego przebudowa warsztatu wymusiła cierpliwość :D ale już nie długo bierzemy się za Huricana.
Obrazek
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E36 Coupe 2JZ-GTE DRIFT SPEC Adam Walczak

Post autor: marcinsz32 »

Grubo idziesz mylę że będzie 6 z przodu. Właśnie myślę nad takim silnikiem. Powodzenia w modach.
ODPOWIEDZ