Jak to mówią "Szefc w dziurawych butach chodzi, tak jest i u mnie.
Metamorfoza mojego BMW trwa już 4 sezony, oryginalnie samochód wyposażony był w silnik M50B20TU Vanos 150KM, potem wykonaliśmy swap na M50B25 197KM i tu plan był uturbienia, jednak z braku wolnego czasu poszedłem w swap jednostki M3 S50B30 o mocy 291KM i ostatecznie pod maską wylądował silnik 2JZ-GTE TT Supra/Aristo, z którym wiąże swoją najbliższą przyszłość. Silnik bardzo dobrze znany w świecie tuningu i wart każdej wolnej złotówki. Na obecną chwilę silnik jeździ na fabrycznym układzie sekwencyjnym Twin Turbo, z podniesionym boost do bezpiecznego 1.1 bara. Niestety z powodu ciągle zajętego stanowiska roboczego, mój samochód budowany jest w podziemiu a w zasadzie warunkach polowych. No ale lepsze takie jak na dworze

BODY
- karoseria wzmocniona i lekko odchudzona
- klatka bezpieczeństwa wg załącznika J FIA rozbudowana
- wzmocnienia + zastrzały do klatki tylnego wózka


- generalna konserwacja i lakierowanie
- odchudzone drzwi, tylna klapa
- szyby drzwi i tylna zastąpione poliwęglanem
- usunięty szyberdach i wstawiony wlot powietrza laminat
- błotniki przednie laminat
- tylne błotniki poszerzone o 4cm

- pakiet M3
- usunięta zbędna instalacja elektryczna
- mocowanie gaśnicy 4kg za fotelami
- akumulator przeniesiony w obudowę wentylowaną w neutralne miejsce
- fotele BIMARCO FUTURA
- pasy szelkowe SHROTH 3 pkt
- kierownica 35cm z odsadzeniem 9cm centryczna OMP
- deska flokowana
- wyłącznik 6pkt prądu FIA w wewnątrz i na zewnątrz samochodu
ZAWIESZENIE
- zawieszenie gwintowane K-SPORT DRIFT 36 stopni regulacji BMW E46 z camberplates
- przednie zwrotnice zmodyfikowane z BMW E46
- wahacze przednie zmodyfikowane z BMW E46

- stabilizator z E36 320i na przodzie
- tylne wahacze prute zastąpione wahaczami naszej konstrukcji i produkcji (dowolna regulacją kątów nachylenia koła pozytyw/negatyw)
- stabilizator z E36 M3 na tyle
- zestaw elementów poliuretanowych zawieszenia STRONG-FLEX

- przedni wózek przerobiony i przystosowany do X-BRACE
- rozpórka zawieszenia dolna X-BRACE
- górna rozpórka naszej kontrukcji i produkcji
- rozpórkam przedniego pasa naszej konstrukcji i produkcji
- rozstaw kół powiększony o 12cm, tył dystanse + szpilki nasza konstrukcja i wykonanie
UKŁAD HAMULCOWY
- usunięty ABS
- przednie hamulce 325mm, z odpowiednio większymi zaciskami i jarzmami, zestaw wentylowany nacinany i nawiercany
- tylne hamulce nacinane i nawiercane
- wszystkie rurki hamulcowe nowe naszego wykonania, pociągnięte przez wnętrze samochodu
- wężyki zastąpione oplotem Goodridge
- hydrauliczny hamulec ręczny (naszej konstrukcji i produkcji na bazie pompy RSS)
- regulator siły hamowania tylnej osi RSS


SILNIK
- silnik 3.0 z Toyota Aristo/Supra 2JZ-GTE Twin Turbo moc fabryczna 280KM,


silnik kompletnie przejrzany, turbiny po przeglądzie, wymienione uszczelnienia, wężyki
- pompa wody z JZA80, rozrząd GATES Racing
- skrzynia biegów z BMW 328i połączona adapterem z silnikiem Toyota na zamówienie
- sprzęgło hybryda, lekkie koło zamachowe z BMW, tarcza spiekowa sztywna 4-łapki na zamówienie, docisk z BMW SAC

- chłodnica wody z BMW
- usunięty wymiennik ciepła oleju, chłodnica oleju 25 żeber
- duży intercooler + orurowanie z nierdzewki, kolanka i łacznik 5 krotny oplot
- downpipe, łącznik elastyczny, układ wydechowy 3? przelotowy zakończony strumienicą z nierdzewki, wbudowana sonda EGT




- instalacja silnika usunięte sterowanie skrzynią automatyczną, swap pod wiązke E36
- oryginalny komputer 2JZ-GTE + pigyback ecumaster DET3 - strojenie Adam Walczak ADAMAT
- kontrolery boost, EGT, ciśnienie i temperatura oleju, temp wody

- Uzyskana moc ~380KM i 550Nm momentu obrotowego

EFEKT FINALNY


Filmik z pierwszego uruchomienia
https://www.youtube.com/watch?v=cT-qaFr9R0o" onclick="window.open(this.href);return false;
Tegoroczne zawody w Toruniu - pierwszy trening, moc seryjna
https://www.youtube.com/watch?v=tYS8cb9VYlU" onclick="window.open(this.href);return false;
Pierwszy trening po podniesieniu mocy
https://www.youtube.com/watch?v=iQmHzHix9NA" onclick="window.open(this.href);return false;