BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
WP CIEPŁY
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 wrz 2011, o 20:48
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: WP CIEPŁY »

Witam mam na imię Mariusz po dłuższych chwilach spedzonych na forum postanowiłem zprezentować swoje auto już prawie ukończone.

Modyfikacje:
? silnik po remoncie wykonanym przez właściciela odprężony uszczelką
? stożkowy filtr powietrza 90mm Simota
? układ dolotowy do turbo ze stali kwasoodpornej 90mm z wbudowanym nowym MAFem od BMW M3 by MTG
? turbosprężarka o wydajności pod 600KM od kolegi .
? WG 50 mm by FMIC
? FMIC 70/23/6.7 cm by FMIC
? orurowanie ukł. dolotowego 2,5? oraz 2.75? by Mario (MTG)
? BOV HKS II,
? wszystkie wężyki i złączki Samco+FMIC
? Rury układu chłodzenia ze stali kwasoodpornej by Mario (MTG)
? Oli Catach-tank by MTG
? Duży elektryczny wentylator chłodnicy
? Dodatkowa chłodniczka oleju od BMW E34 M5

Modyfikacje głowicy:
? planowanie powierzchni
? obróbka kanałów głowicy by Mario (MTG)

Układ wydechowy:
? kolektor wydechowy z wyjściem na zewn WG by Mario (MTG)
? downpipe 3? by Mario (MTG)
? taśma izolacyjna 1100 st
? Układ wydechowy MTG na dwóch tłumikach MTG zrobiony na V-Clampach

Układ paliwowy:
? wtryskiwacze 440cc/min. Lucas,
? pompa paliwa Walbro
? manualny regulator ciśnienia paliwa

Elektronika:
? DET 3-montaż i strojenie Mario (MTG)
? EBC-MAC
? Boost,egt,oil press+ temp Autogauge
? MSD- w trakcie sprowadzania

Pare fotek znalazłem jak to jest zrobione.

Auto po zakupie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i do roboty bo pracy dużo.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Malowane w jakby domowych warunkach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i przyszła kolej na silnik.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Karolo »

W jaki sposób realizowane jest odprężenie? Chodzi mi o uszczelkę jaką podaliście pod czape.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
WP CIEPŁY
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 wrz 2011, o 20:48
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: WP CIEPŁY »

2x oryginalna uszczelka i blacha z kwasówki 0,8mm sklejone na loctite 3020
WP CIEPŁY
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 wrz 2011, o 20:48
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: WP CIEPŁY »

Dalsze fotki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i to tyle by było na razie ode mnie resztę opisu wklejam od Mario MTG gdyż u niego było auto dalej robione.

Mario MTG

Auto na razie odpalone ale jeszcze nie wystrojone bo teraz czas na korekty mechaniczne zawieszenia i układu hamulcowego

Właściciel auta poprosił żeby auto mimo zamontowania w nim turbosprężarki było jak najbardziej uliczne i w miarę ciche.
Do tego 2 mapy jedna dla żony a druga do teściów i do kościoła

Po wykonaniu kolektora na specjalnie do tego zrobionej matrycy kolektor został wygrzany do temp +700stopni- chodzi oczywiście o odpuszczenie dla niewtajemniczonych a potem splanowana została flansza żeby nie było żadnych odkształceń czy nieszczelności a przed flanszą wylotową została wspawana tulejka 1.8 NPT pod EGT.

Podobno często inspiracje biorą się z natury która nas otacza i tak się stało i tym razem :heh:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiście w trakcie prac właściciel zapragnął zmienić plany modyfikacji z soft turbo na hard porno i kolektor musiał zostać zmodyfikowany a stara-nowa turbospręzarka została wymieniona na nową większą

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Natępnie został zamontowany intercooler oraz elektryczny wentylatoch chłodnicy.

Obrazek
Obrazek

Następnie została wykonana pozostała część orurowania od IC do zmodyfikowanego pod instalację turbo kolektora ssącego
oraz rur chłodzenia i zamontowany został BOV HKS i tu podziękowania dla Michała ?Nds za wypolerowanie wszystkiego na lustro.

Tu jeszcze przed finalnym polerowaniem

Obrazek
WP CIEPŁY
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 wrz 2011, o 20:48
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: WP CIEPŁY »

A tu na gotowo

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I wstępna przymiarka

Obrazek

Przyszła pora na układ wydechowy
Jako że wyjście z turbo które jest na 4 śruby jest absolutnie niepraktyczne przy błyskawicznym demontażu całego zestawy turbo w przypadku serwisu auta, DownPipe zaczyna się od przejścia z 4 śrub na V-Calmp

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cały wydech 3? również łączony V-Clampami

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
WP CIEPŁY
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 wrz 2011, o 20:48
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: WP CIEPŁY »

Na pokładzie zamontowany został DET3 z wbudowanym Map Sensorem oraz EBC- MAC oraz przerobiona zostały przewody zapłonowe

Obrazek

Man at work

Obrazek

Podłączony został Oil Catach-Can MTG

Obrazek

I instalacja prawie na gotowo zostało tylko dopicowanie paru szczegółów, poukrywanie przewodów,podłączenie MSD, wystrojenie i można w mieście otwierać maskę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Michał_Małecki »

Tak patrze na zdjęcia i patrzę... ta 3. rura z kwasówki najbardziej na prawo za dolotem to do chłodzenia alternatora?
Maleckis Motorsport
WP CIEPŁY
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 wrz 2011, o 20:48
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: WP CIEPŁY »

Dokładnie tak, z nadmiaru rury powstał taki pomysł.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Michał_Małecki »

WP CIEPŁY pisze:Dokładnie tak, z nadmiaru rury powstał taki pomysł.
Bogactwo :heh:
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Karolo »

WP CIEPŁY pisze:2x oryginalna uszczelka i blacha z kwasówki 0,8mm sklejone na loctite 3020
1.75 + 0.8 + 1.75 ? :eee: Liczył ktoś z Was w ogóle stopień sprężania po czymś takim?:D Przypomnę, że seria ma jakieś 9,0:1, no chyba, że głowica mocno splanowana i blok, bez tego będzie lipa, CR spadnie znacząco poniżej 8:1.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: leo »

Powiem Ci że jest elegencko ;)
Choć dla mnie świecące rury srednio tu pasują to to tylko kwestia gustu a o nich się nie dyskutuje ;)

Graty za projekt :ok:
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: szarybmw »

Karolo pisze:
WP CIEPŁY pisze:2x oryginalna uszczelka i blacha z kwasówki 0,8mm sklejone na loctite 3020
1.75 + 0.8 + 1.75 ? :eee: Liczył ktoś z Was w ogóle stopień sprężania po czymś takim?:D Przypomnę, że seria ma jakieś 9,0:1, no chyba, że głowica mocno splanowana i blok, bez tego będzie lipa, CR spadnie znacząco poniżej 8:1.
Coś w granicach 7,4:1
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Mario »

No seryjnie jest 9:0 ale jak ma być ładowane 1 bar lub wyżej to była to najbardziej softowa wersja na odprężenie.
Widziałem już auta które miały 10,5:1 i jeździły 0.8 bara bezawarynie i 10.2:1 gdzie tłoki siadały przy 0.55bar.
Wiele zależy do wytrzymałości tłoka.
Myślę że nie bedzie żadnych problemów z taką kompresją
Jajnik
User
Posty: 31
Rejestracja: 5 gru 2011, o 19:31
Imię: Jarek
lokalizacja: Ząbki/Warszawa

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Jajnik »

1JZ-GTE ma seryjnie 8.5:1 i spokojnie przyjmuje 1,5bar
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Mario »

Jajnik pisze:1JZ-GTE ma seryjnie 8.5:1 i spokojnie przyjmuje 1,5bar
Można wymieniać wiele przykłądów.
Pomijając strojenie , bo wysadzić można przeciż każdy motor najważniejsza jest wytrzymałość tłoka o czym pisałem już wyzej.
ODPOWIEDZ