E30 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

E30 turbo

Post autor: Szary »

Witam wszystkich na forum.

Korona zachęcił mnie, aby opisać swoje auto. Co prawda nie jest jeszcze ukończone ale mam nadzieje na wiosnę juz wyjechać.
Zapraszam do komentowania:

Model: E30 320i '88

Auta szukałem dosyć długo. Uparłem sie na coupe z sześciocylindrowym silnikiem ale bez szyberdachu. Jezdzilem po Polsce ogladając lepsze lub gorsze ulepy, aż w końcu sie udało :). Buda bez przygód blacharskich, z ładnym oryginalnym lakierem, z niezniszczonym środkiem. Wersja dosyc dziwna - pod maską silnik m20b20, fotele sportsitze, wspomaganie, abs, szyby na korbke i brak szyberdachu. Na silniku mi nie zależało - chociaż był w idealnym stanie. Jazda tym seryjnym autem sprawiala mi duzą przyjemność, wyjezdzalem sobie w weekendy za miasto lub jezdzilem po miescie bez celu. Na codzien oczywiscie mam inny samochod. W miedzyczasie zbierałem części do modyfikacji bo juz w dniu zakupu widziałem ze bedzie tam turbo.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Modyfikacje - AKTUALIZACJA 2012

Silnik:
M50B25 non vanos z e34
Turbo holset hx 35 z żeliwem 12cm


Układ dolotowy:
Kolektor ssacy custom,
Chiński FMIC, od turbiny do IC rurka 60 mm, od ic do przepustnicy 76 mm.
Bov Greddy type R :mrgreen:


Układ wydechowy:
Kolektor wydechowy custom - upmount
Wastegate 50 mm - chińczyk
Downpipe i wydech 76 mm - nierdzewka
Scream pipe :devill2: 50 mm przed przednim prawym kołem
Tłumik przelotowy z 2ma końcówkami (ala oryginał) - wykonanie PROEX - super jakość - polecam

Układ paliwowy / wtryskowy:
Wtryski 480 ccm
Pompa paliwa bosch 040 w zbiorniku
Nowe przewody paliwowe (teflon w oplocie) - 8 mm w środku
Regulator ciśnienia paliwa 3,8 bar

Elektronika / wskaźniki:
Komputer bosch bez sondy lambdy
Ecumaster det3
Mapsensor 250 kPs
Wskaźniki boost, oil temp, egt - DEPO Racing - od FMIC.PL

Układ chłodzenia:
Nowa chłodnica z diesla
Wiatrak elektryczny 14"
Chłodnica wspomagania z alfy romeo :cool2:
Chłodnica oleju + obudowa filtra oleju z M3 e36
Węże chłodnicy oleju - teflon 12 mm w srodku
Węże układu chłodzenia - silikon od FMIC.PL

Układ napędowy:
Skrzynia biegów ZF z e34
Short shifter bmw z3 m
Szpera 3,46
Półosie z przegubami z e30 2,5
Wał ETA
Łącznik miedzy skrzynia a wałem - aluminiowy

Sprzegło:
Roztoczony dwumas z m50
Docisk z m57
Przerobiona tarcza z m57 (dzieki Korona :) )


Zawieszenie: Gotowe

Przód
Regenerowana maglownica Z3
Wahacze M3 e36
Zwrotnice M3 e36
Gwint FK
Rozpórka górna eibach
Tuleje wahaczy powerflex acentryczne

Tył
Cała belka z e36 compact
Poliuretany wszedzie :)
Gwint E36 zmodyfikowany
Wahacze obspawane na wzór tych z z3 M
Wzmacniające podkładki pod górne mocowania amoryzatorów z z3 m

Hamulce Gotowe
Serwo i pompa IX
Przewody elastyczne w oplocie goodridge
Płyn motul RBF 600

Przód
Zaciski z M3 e36 po odbudowie
Klocki ferrodo DS Performance
Tarcze nawiercane Zimmerman 315x28 mm

Tył
Zaciski e34 touring, tarcza lita 280 mm - mam slicki 15" :D

Koła
Z M3 e36
Przód 7,5x17, tył 8,5x17
Opony przód 215/40/17, tył 245/35/17

BODY KIT i wnętrze:
Z zewnatrz seria, jedynie na przód może bede musiał założyć zderzak mtechnica aby zakryć IC.
Lampy ala black hella. Środek seryjny - bardzo mi sie podoba. Kierownica Mtech 2.



Uff, to tyle. Licze na jakies sugestie, porady ale także słowa krytyki. Wszystkie prace przy aucie robie sam lub z pomocą kolegi który robi bliźniaczy do mojego projekt tylko w budzie touringa (pewnie niedlugo też opisze to na forum). W niedługim czasie postaram sie zrobić aktualne zdjęcia i tu wkleić.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 turbo

Post autor: k64 »

Adam wspominal mi milo o was i powiedzial ze oba porejkty na holsecie, jestescie pewne ze ta turbina nie bedzie zbyt duza? mozna wiedziec ceny na PW tej turbiny z tego co wiem nowki? ja dalej mam problem tzn kabinuje czym zastapic swoje gt32 :?

powodzenia ! kolejny konkurent na ulicy :P
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E30 turbo

Post autor: korona »

No niezła lista modyfikacji, szacun ode nie za to. Proszę o zdjęcia modyfikacji, szczególnie interesuje mnie całe zawieszenie i układ kierowniczy i hamulcowy.

Faktycznie na zdjęciach jest taka ładna jak mi mówiłeś, i jeszcze oryginalny lakier :D

Kilka pytań ode mnie:
Głowica z powiekszonymi kanałami + wstawione wieksze zawory
Gdzie to robisz i skąd masz większe zawory? I dolot i wydech?
Nowe przewody paliwowe (teflon w oplocie)
Jakiej średnicy masz przewody i gdzie takie kupić? Jak się to łączy, można kupić jakieś złączki gwintowane?
Chłodnica wspomagania z e39
Chłodnica oleju + obudowa filtra oleju z M3 e36
Wszystkie węże teflonowe w stalowym oplocie
Jak wyżej - można prosić o zdjęcia?
www.turboBMW.pl
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

Holset HX35 jak najbardziej odpowiednią turbiną do m50b25, na mapie do 1.5 będzie pracowała w swoim optymalnym zakresie. Ja mam taką sama u siebie w m30 i pompuje 1b 1.1b czasami wchodzi i jestem zadowolony, później opiszę swój projekt, też jest już wykres.




POZDRO 8-)
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Na początek kilka fotek hamulców - to sa w miare aktualne zdjecia i nie ma wstydu pokazać:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Stare vs nowe
Obrazek


Uklad kierownicy i reszte zawieszenia beda zdjecia w najblizszym czasie.

Co do głowicy to w tej chwili sie robi caly czas, nie znam sam konkretów. Robi mi to taki stary znajomy - bardzo dobry fachowiec od głowic. Przygotowuje głowice miedzy innymi zawodnikom na żużel. W miare postępu prac dam foto i konkretne info co i jak.

Co do przewodów paliwowych - teflonowych w stalowym oplocie to dostaniesz je wszędzie gdzie zajmuja sie hydrauliką siłową. Wężyk taki jak do smarowania turbiny. Są odporne na wszystko - łącznie z alkoholem (E85 nadchodzi :mrgreen: ). Ja bede mial z jednego kawałka - łączenie przy pompie i przy listwie. Średnica 8mm wewnetrzna wystarczy.

Chłodnica do wspomagania z e39 to takie rurki wygiete - bede to mial zamontowane miedzy chlodnica a IC. Zdjecia niebawem.

Jeszcze jedno foto kół:
Obrazek
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E30 turbo

Post autor: sierRKA »

fajnie bardzo.
po stracie e36 qp pujde tez chyba w strone e30..
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E30 turbo

Post autor: korona »

No podwozie już dopracowane, wygląda bardzo profi. Masz jakieś zdjęcia tej turbiny (w porównaniu do czegoś - płyty, zapalniczki itp - chce widzieć jaka jest duża)
www.turboBMW.pl
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

HX 35 jest u mnie




POZDRO :geek:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Zdjecie turbiny:

Obrazek
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

spoko
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E30 turbo

Post autor: korona »

No nieźle wygląda to wejście 4", wirnik mniejszy niż myślałem, wygląda jak T3 mimo sporej muszli. Dla porówniania T4 trim-60 z wejściem 3"
Obrazek
www.turboBMW.pl
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Czas na mały update i zaległe zdjecia:

Najpierw pochwale sie miejscem w którym dłubie przy BMW - moja dziupla :mrgreen:
Obrazek


Zaległe fotki przedniego zawiasu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dzisiaj odbyła sie też przymiarka intercoolera - następnym etapem będzie delkiatne podciecie pasa przedniego, zderzaka i niestety lamp :(

Obrazek

Obrazek
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Mała aktualizacja:

Dzisiaj nie mialem za dużo czasu - tylko założyłem lampy. I tu nie obyło sie bez drobnych modyfikacji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnym krokiem będzie przypasowanie pasa przedniego i zderzaka.
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

To IC jaki ma wymiar, to chinol, do nowego projektu taki kupiłem 60\30\7.5 i ten sam sposób montażu wymyśliłem jeszcze nie próbowałem ale widzę że się da więc i ja tak założę




POZDRAWAIM :geek:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
mrowczan
User
Posty: 61
Rejestracja: 31 paź 2009, o 13:27
Imię: Olek
lokalizacja: SC

Re: E30 turbo

Post autor: mrowczan »

45x30x7.6, wiec 15cm krotszy od Twojego :)
ODPOWIEDZ