E30 m50b25nv IHI VF43

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

E30 M50B25 IHI vf 43


MODEL:
BMW E30 Coupe (bazowo 318is) 90r

Opcje wyposażenia: standard, czarna podsufitka.

MODYFIKACJE:

Bazą jest silnik M50B25

MOC:
Przed zmianami: Seria 192km / 245nm
Po zmianach: (w trakcie)

Swap silnika z m42b18 na m50b25
-Blok m50b25nv (żeliwny)
-Odprężony ?kanapką? Przekładka 0,8mm
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana, sprawdzona szczelność, wymienione uszczelniacze
-Panewki, korby, tłoki seria
-Wszystkie nowe uszczelki, śruby głowicy Goetza
-Spływ oleju w misę

Turbina:
IHI vf 43 z Subaru Imprezy STI

Układ dolotowy:
W trakcie:
- cały dolot z rur 63mm (w trakcie)
- złączki silikonowe samco, reszta spawana (w trakcie)
- intercooler z rdzeniem 550x170x65 wlot/wylot 63mm
- przepływomierz brak(konwersja na map sensor) (w trakcie)
- odma przed turbo (w trakcie)
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- Blow Off 50mm

Układ wydechowy:
- Kolektor wydechowy żeliwny przerobiony na topmaunt, owinięty bandażem, wyjście na WG przerobione pod sondę egt
- zawór WG ori wewnętrzny w turbo
- przelot : 2,5? (w trakcie)
- tłumik końcowy : (w trakcie)
- tłumik środkowy: (w trakcie)

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski ? (W trakcie) będą jakieś 440cc
- regulator ciśnienia ? (w trakcie)
- usunięty przewód odprężający bak paliwa

Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET III z wbudowanym Map sensorem 2.5b
- Ori sonda lambda ? (w trakcie) zostanie zaraz za turbo
- Dodatkowe wskaźniki: Boost, Ciś oleju, Temp oleju / Depo, EGT / Dragon gauge wbudowane w nawiew i ori zegarek


Układ chłodzenia:
- Większa chłodnica z diesla
- visco (brak)
- Duży wiatrak od klimy m60b40 + mniejszy 12?

Układ napędowy:
- Sprzęgło:
_Zamach brak (będzie jednomas m50b20)
_Docisk m57d30
_Tarcza brak (będzie spiek 4 łopatki 240mm)
- skrzynia z 2,5i
- Dyfer duża głowa z 2,5i krótkie biegi
- 100% szpera

Zawieszenie i układ jezdny
- Gwint przód, tył Ta Technix
- Poliuretan żółty: stabilizatory, tuleje wózka, dyfer, wahacz przód
- opony przód 225/40/17
- opony tył: 225 /40/17 do tego na tył 15?

Układ hamulcowy:
- Seria z 1,8is tył, przód tarcze !
- Ręczny hydrauliczny

BODY KIT
- Przód seryjny (będzie dokładka ala M3)
- Tył zderzak seria
- Na lewym błotniku lekkie ślady walki :D
- Znaczek M3 na przedniej atrapie :P
- Dodatkowo całe auto pójdzie w polerke

Aktualne zdjęcia z pracy nad e30:
Silnik Out
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
M50 na miejscu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Zdjęta głowica, wstepne czyszczenie bloku :D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Kanapka na gotowo (zdjęcie Kalkulatorem :/ )
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dokręcona
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Na gotowo odpalona działa :D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Przymiarka IC
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Docelowe koło z przodu i wcześniej wspomniane ślady walki na błotniku
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Przymiarka Przejściówki z t3 na flanszę IHI
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Na gotowo
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Od D*** strony :D szpilki w kolektor są to stare docięte szpilki głowice wkręcone na loctite
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

Maska się bez problemu zamyka
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Spływ oleju zrobiłem ze starego smoka z m42
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
szykowanie się do wiosny :D pełna parą
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Kolektor i przejściówka owinięte bandażem
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: krzysiu134 »

Przy tym turbo co masz to proponuję założyć zewnętrzny WG w pierwszej wersji miałem podobnie jak ty i nie dało się opanować doładowania ,silnik wytwarzał zbyt dużo spalin na wewnętrzny WG.
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: makaveli »

potwierdzam, bedziesz mial z tym problem.
zdejmij ten znaczek m z atrapy z prozdu ;) nie przystoi
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Drapek »

w jaką moc celujesz kolego na tym setupie??? jeśli nie dużo to może wewnętrzny WG da sobie jednak radę :wink2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: krzysiu134 »

Drapek pisze:jeśli nie dużo to może wewnętrzny WG da sobie jednak radę :wink2:
Kolego żle piszesz na małym wirniku wydechowym i takim małym WG jadąc np 2000obr dodajesz gazu masz od razu 1bar i więcej ze względu na duże ciśnienie spalin a przy większej prętkości obrotowej np 5000obr spadnie ci do 0.5 bara miałem tak u siebie więc wiem co piszę mozesz przeczytać u mnie w projektach.
Pozdr.
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

Witam celuje w 320-340 km max 0,8 bara, a co do WG to zobaczymy jak to będzie na razie jak czas pozwala działać będę dalej z wydechem i dolotem
Reszta fotek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Wypolerowana ćwiartka :D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us Puki co było by na tyle:]
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: k64 »

identyczna turbine przeciez mialem ja w swoim i rowniez to byl 2,5L -> i 0,6 bara stalego od 2tys obr do 7000 bylo (przy 6tys dochodzilo do 0,8 w zaleznosci od ustawien gruszki)

Jesli przeciez Panowie twierdzicie ze wirnik jest zbyt mały (a jest mały) to doladowanie nie spadalo by, wina spadku cisnienia jest w takich problemach spowodowana nie wydolnoscia rowniez kompressora , dodatkowo dlatego ze WG jest malych rozmiarow (nie zdazy oproznic z muszli spalin czego konsekwencja jest wiadomo co).



http://youtu.be/UFE2kY9zCXk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/f-4xpVBKMCs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/MjCe4M3AWQ8" onclick="window.open(this.href);return false;

Powodzenia Szpera :dry:
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: SIMRowiec »

Dałeś dystans pod kolektor czy bezpośrednio do głowicy przykręciłeś? Możesz mieć problemy z uszczelką dekla i kablami od cewek, popłyną Ci przy wyższej temperaturze, zabezpiecz to jakoś a kable od cewek i same cewki możesz obrócić tak jak Wąski zrobił w swoim projekcie, zresztą podobnym do Twojego- też e30 z m50b25, kolektor żeliwiak i top-mount.
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

Oooooczywiście cewki będą zasłonięte a cały downpipe będzie bandażem owinięty, dla bezpieczeństwa. Projekt jest na bazie stage 1 Kamila więc stąd też wybór turbiny, dużo rozmawiałem z Kamilem na temat tego jak wstaje itp, auto będzie do miejskiego driftu wiec dobry dół mile widziany
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Niejawny »

Przyznam, ze jestem ciekaw tego projektu, gdyż sam myślałem o t z sti:) u . fajnie to chodziło, ciekawe jak będzie tutaj! Kiedy pierwsze testy? :) :tongue:
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

Myślę że na wiosnę :D też mnie ciekawi :
Dolot w trakcie prac
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 m50b25nv IHI VF43

Post autor: Szpera »

Pierwsza jazda :D
http://www.youtube.com/watch?v=xdwmdbe1 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
no i trochę blink blink :D bo strasznie brudny ślimak był :D Przed i po
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ODPOWIEDZ