JZ36 DriftSpec

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

Dzisiaj mam przerwe w pracy nad autem bo cała morda czerwona od spawania więc zdecydowałem się wrzucić opis nieskończonego jeszcze samochodu. Jest to e36 z silnikiem z soarera/sc300 1jz-gte. Budę kupiłem od użytkownika Dani88 - zdrowa, bez rdzy, dziur i łat. Co do silnika to było wiele różnych koncepcji, strockery V'ki i inne cuda, ale któregoś ranka jakoś mnie ruszyło, zadzwoniłem do Stiviego z STW Center z pytaniem czy jeszcze mają soarera na sprzedaż, o którym rozmawiałem z nim na zawodach w Białej Podlasce. Okazało się, że jest więc długo nie trzeba było czekać na wyprawę do Warszawy - zupełny spontan :) Najważniejsze już było - zdrowa buda i dawca. Teraz składam wszystko w całość.

Model: e36

Modyfikacje

Silnik: 1jz-gte + Holstet HX35/12

Układ dolotowy:
łączniki silikonowe i rury aluminiowe 63mm
intercooler 600x300x76mm
blow off drag 50mm

Układ wydechowy:
kolektor rurowy ts (chinol), oryginalnie T4 ale dzięki pomocy Filipa z forum profesjonalnie przerobiony na T3 - dzięki Filip!
wydech przelotowy 3' (do realizacji)

Układ paliwowy / wtryskowy:
wtryski 440ccm
regulator paliwa seryjny

Elektronika / wskaźniki:
wiązka by Maleckis
EcuMaster Det3 + Map 4b
wskaźniki AutoGaugany SM

Układ chłodzenia:
chłodnica wody aluminiowa z nissana s14
chłodnica oleju 30 rzędowa
chłodnica wspomagania 25 rzędowa
wentylatory ford mondeo

Układ napędowy:
adapter pod skrzynie by Maleckis
skrzynia zf z e36
sprzęgło by Maleckis spiek, 4 łopatki, koło jednomasowe m50, docisk m57
wał skracany na wymiar (do realizacji)
dyfer prawdopodobnie 3.15 (nie pamiętam dokładnie) zaspawany

Zawieszenie:
ISC DriftSpec przód BMW E36, tył Nissan Skyline
Wahacze regulowane Planet JDM
Tylne zawieszenie na poliuretanie z Olkusza - twardość 90sha
Przednie wahacze wydłużane, zmiana k.w.s.z., złożone na unibollach (do realizacji)
Drążki kierownicze custom na unibollach (do realizacji)
Przerobione zwrotnice


BODY KIT i wnętrze:
Fotel Bimarco Expert
Pasy Takata (oryginalne chinole)
Hydrauliczny ręczny
Pedalbox SHIFT-R
Kierownica MOMO Drifting skórzana
Drzwi, maska, klapa zderzaki i szerokie błotniki z laminatu (do realizacji)

Chciałbym bardzo podziękować Michałowi Maleckisowi za ogrom wiedzy i chęci pomocy przy tym projekcie - dzieli nas kilkaset km, do niedawna znaliśmy się tylko z forum, a mimo to zawsze znajdzie czas na rozmowę i podpowiedzi! Michał dzięki wielkie bo gdyby nie Ty to byłbym jeszcze daleko w lesie! :)

Wyciągnięty silnik:
Obrazek

Złożony ze skrzynią zf:
Obrazek

Pasowanie silnika i lifting grodzi:
Obrazek

Obrazek

Docelowo na swoim miejscu, na nowych łapach:
Obrazek

Obrazek

Klatka, do której będzie zamknięta grodź (aktualnie w trakcie prac):
Obrazek

Obrazek
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

Wszystkie elementy muszą do siebie idealnie pasować:
Obrazek

Zawieszenie ISC Drift Spec:
Obrazek

Pedalbox:
Obrazek

Chłodnica z wentylatorami:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Rozciągnięte na dwa posty bo nie mieściło się w jednym i wyskakiwał jakiś błąd. Jak znajdę chwilę czasu to wrzucę zdjęcia gratów, których do tej pory nie ma w temacie.
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: SIMRowiec »

Gratuluje projektu, wszystko wygląda naprawdę profesjonalnie :piwo: Fajnie, że wjechałeś z tym silnikiem głębiej w budę, na pewno było z tym dużo roboty ale lepszy rozkład masy z pewnością wpłynie na prowadzenie. No i te wzmocnienia tylnego wózka też fajna sprawa bo to najsłabszy punkt e36. Jaka turbina będzie w projekcie? Na jednym ze zdjęć chyba jest hx35, tylko do przymiarek czy zostanie wykorzystany?
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

Tak, będzie hx35 z dupą 12. Zapomniałem o tym wspomnieć wyżej, a to w sumie najważniejsza kwestia tego forum hehe :) Przy cofaniu silnika dużo roboty tak na prawdę nie przybyło bo i tak wszystkie łapy trzeba było zrobić na nowo. Różnica taka, że trzeba było zużyć ze 2 tarcze do kątówki. Robota będzie ze składaniem grodzi, nowej kolumny kierowniczej, pedałów itd. Dzięki za dobre słowo, staram się jak mogę :)
Rogul
User
Posty: 36
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Mikołów

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Rogul »

Klata Profi :clap:
chłodnice beda tak usytowane jak na foto??

jestem ciekaw jak to bedzie latac :)
powodzenia w modach
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: filip »

Ciesze się że spełniłem Twoje oczekiwania! Podoba mi się ten projekt. Powodzenia!!
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: kremat0r »

Wiatraki z mondeo :D Też kupiłem takie do siebie :cool2:
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: smokcebe »

Gratulacje niezły projekt. Interesuje mnie to zawieszenie tylne ze skyline, ciekawe rozwiązanie masz jakieś fotki ? Również ciekawy pomysł z tymi chłodnicami muszę to rozważyć u siebie. Co do skrzyni to stosowałeś u siebie przedłużkę wałka ?
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

Tak Rogul - Vmount zostaje :)

Filip spełniłeś moje oczekiwania w 110% - mogę polecić każdemu. W gratisie poprawił jeszcze chińskie spawy i odesłał mi kolektor, kase wysłałem mu z góry za przeróbki i zero problemów! Żeby z każdym tak się dało robić interesy :)

Smokcebe - o jakie fotki konkretnie Ci chodzi? Auto póki co ma zdjęte całe zawieszenie. Mogę pokazać zdjęcie jak zamontowałem taki zestaw u Kamila Sikory w zeszłym sezonie. Przelatał tak kilka rund na zawodach, kilka treningów i wszystko ok, jest bardzo zadowolony. W Wodzisławiu Śląski na tym zawieszeniu i skręcie, który mu zrobiłem wygrał z Małpą z Valvoline PUZ DT i miał z tego co pamiętam dogrywkę z Mospinem w Top8.

Obrazek

Obrazek

Dzisiaj po pracy odebrałem nowiutkie dystanse 8cm:
Obrazek

Jakby ktoś był zainteresowany to dystanse 8cm mogę załatwić po 700zł za parę bez szpilek. Mniejsze będą tańsze o koszt materiału, ale może uda mi się znaleźć jeszcze tańszego dostawce materiału to cena by wtedy spadła.

No i kilka gratów do auta, których nie było wcześniej:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

Panowie, planuje swap tylnych hamulców i potrzebuje zrobić adaptery pod tylne zaciski. Zna ktoś z was dokładny rozstaw śrub od jarzma tylnego zacisku? Nie mam jak u siebie teraz zmierzyć, a bez tego ani rusz.
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

Klatka już na ukończeniu. A w między czasie swapujemy hamulce do tyłu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Karolo »

Jakieś bliższe informacje na temat hebla tylnego?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Rogul
User
Posty: 36
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Mikołów

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Rogul »

z czego ta tarczka?? :eee:
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

W poprzednim aucie zdrowo się nazłościłem z dupiatym ręcznym więc stwierdziłem, że teraz musi być inaczej! Stoi pod moim garażem dawca silnika - Lexus sc300 i nawet zgnić nie chce, graty z niego ciężko sprzedać więc postanowiłem wykorzystać co się da. Grubość 32mm, średnica 296mm :)
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: JZ36 DriftSpec

Post autor: Żołnierz »

Powoli do przodu. Klatka niemal skończona - brakuje tylko 'stopek' pod pałąkiem głównym i pałąkami bocznymi oraz jednej przekątnej z tyłu. Zrzuciłem też skrzynie, żeby włożyć sprzęgło. Zamach już 'przyklejony' do wału ale jak zwykle coś musiało stanąć na drodze i obudziłem się, że nie mam śrub do przykręcenia docisku :ph34r:

W międzyczasie w tylne wahacze i belkę zostały wprasowane poliuretany z Olkusza, piasty zostały podtoczone pod nowe tarcze i na odwrót. Jutro nowe łożyska i składam tylne zawieszenie w całość.

Klatka:
Obrazek

Obrazek

Koło zamachowe m50:
Obrazek

Zamach na silniku:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
ODPOWIEDZ