E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: smokcebe »

Witam,
Swój projekt zacząłem 4 lata temu kiedy zakupiłem swoją bumę z okolic Poznania. Początkowo służyła do przemieszczania się, jednak po pierwszej zimie odkryłem największą zaletę tylnego napędu i od tamtej pory nie było już odwrotu. Długo śmigałem na naszym przy Kołobrzeskim lotnisku Bagicz, bez większych modyfikacji auta. W 2011 zakupiłem gwintowane zawieszenie ISC, zaspawałem most, wrzuciłem kubly Sparco, rękaw i cieszyłem się driftem katując mojego 1,8isa. Wraz ze wzrostem umiejętności zaczęło brakować mocy i w 2012 zacząłem swój projekt na poważnie. Mój projekt jest jeszcze w fazie budowy ale zdecydowałem się na przedstawienie go i wykorzystanie ogromnej wiedzy naszych forumowiczów w dalszych pracach.

Model: E36 1,8is coupe

Modyfikacje

Silnik: 2jz ge

Układ dolotowy: w planach jakiś IC i orurowanie

Układ wydechowy:w planach wydech 3 przelotowy + tłumik końcowy

Układ paliwowy / wtryskowy: w planach wtryski 630 albo 850cc SIEMENS DEKA, walbro 255, swirl pot, i jak budżet pozwoli bezpieczny zbiornik, regulator cisnienia

Elektronika / wskaźniki: w planach Seryjne ECU, ECU Master DET3, wskaźniki: Boost, EGT, oil temp, oil Press,

Układ chłodzenia:

Układ napędowy:

Zawieszenie: gwintowane ISC, przednie wahacze e46, acentryczne tuleje wahacza od m3,

BODY KIT i wnętrze: maska z laminatu, fotele sparco, wybebeszenie

Tak wygłądała jak ją kupiłem
Obrazek
Maska z laminatu, oryginalna lekko się wygła waląc o szybe :hammer:
Obrazek
Fotele Sparco
Obrazek
Kierownica jakiś tani szit z alledrogo ale daje rade
Obrazek
Gwint od ISC daje rade
Obrazek
Rękaw
Obrazek
Okazyjnie zakupiłem felgi 17 BBS
Obrazek
Ostatnie chwile wysłużonego isa
Obrazek
Zimą 2011 zakupiłem 2jz ge z lexusa sc300
Obrazek
Po zakończeniu sezonu 2012 przyszedł czas na swapa
Obrazek
Obrazek
Postanowiłem połączyć 2jz ze skrzynią od m30, poprzez adapter. Sprzęgło to docisk z m57 i roztoczony zamach z m50 + tarcza 240 ze sprężynkami Kagera :rozczarowany:
Obrazek
Obrazek
Wypruliśmy auto z całej wiązki, wycięliśmy pękniętą szybę i pozbyliśmy się szyber dachu
Obrazek
Po pierwszych przymiarkach stwierdziliśmy wraz z moim mechanikiem, że silnik jest za blisko i że trzeba go cofnąć. W tym celu mój nadworny mechanik Piotrek złapał się za kątówkę i ot co z tego wyszło. :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czas na łapy
Obrazek
Obrazek
Tak wygląda już na łapach ale na seryjnych poduszkach
Obrazek
Obrazek
Widok z boku
Obrazek
Trochę rzeźby i łapa od skrzyni gotowa
Obrazek
Obrazek
W międzyczasie zaczęliśmy walkę zerdzą
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:frusty:
Obrazek
Poliuretany pod skrzynie i silnik
Obrazek
W chwili obecnej silnik i skrzynia już na łapach. Auto przygotowane do robienia klatki i zamknięcia komory silnika.
Obrazek
Pod choinkę przyszedł kolektor wydechowy i turbina replika gt30 0.82 a/r
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: smokcebe »

Stay tuned !
Jajnik
User
Posty: 31
Rejestracja: 5 gru 2011, o 19:31
Imię: Jarek
lokalizacja: Ząbki/Warszawa

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: Jajnik »

smokcebe pisze:Silnik: 2jz ge
...
Elektronika / wskaźniki: w planach Seryjne ECU, ECU Master DET3,
To chyba nie jest dobre rozwiązanie. Lepiej od razu iść w EMU

smokcebe pisze:wtryski 630 albo 850cc SIEMENS DEKA,
850cc :pasuje:

Cenowo raczej tak samo, a apetyt rośnie w miarę jedzenia :devill2:
Tym bardziej, że i tak raczej będziesz musiał dać tłoki z GTE, albo zastosować po prostu kute, żeby odpowiednio odprężyć silnik.
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: smokcebe »

Jajnik pisze:
smokcebe pisze:Silnik: 2jz ge
...
Elektronika / wskaźniki: w planach Seryjne ECU, ECU Master DET3,
To chyba nie jest dobre rozwiązanie. Lepiej od razu iść w EMU

smokcebe pisze:wtryski 630 albo 850cc SIEMENS DEKA,
850cc :pasuje:

Cenowo raczej tak samo, a apetyt rośnie w miarę jedzenia :devill2:
Tym bardziej, że i tak raczej będziesz musiał dać tłoki z GTE, albo zastosować po prostu kute, żeby odpowiednio odprężyć silnik.

EMU trochę za drogie na mój budżet a na ecu masterze nie jeden jz był strojony i zdaje egzamin
No między 850 a 630 mam 20zł różnicy na sztuce więc raczej 850 wlecą, a odprężać będę uszczelką cometica od 2jz gte 1.3mm grubości.
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: Żołnierz »

Był sens ciąć grodź, żeby ledwo cofnąć ten silnik? Trzeba było już pokusić się o kolejne kilka cm bo roboty tyle samo ;) W każdym razie życzę powodzenia - nie ma to jak jz36! :heh:
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: smokcebe »

[quote="Żołnierz"]Był sens ciąć grodź, żeby ledwo cofnąć ten silnik? Trzeba było już pokusić się o kolejne kilka cm bo roboty tyle samo ;) W każdym razie życzę powodzenia - nie ma to jak jz36! :heh:[/quot
Według mnie jest on sporo cofnięty i raczej nie chciałbym go bardziej cofać. Te kilka centymetrów wymagałyby sporej rzeźby. Zresztą nie jestem fanem połowy silnika pod maska :D.
Dzięki i pozdrawiam Kuba.
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: Wąski »

porównując do silnika R6 bmw, to patrząc na foto ten silnik w ogóle nie jest cofnięty (tak moim zdaniem to wygląda na foto)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Jajnik
User
Posty: 31
Rejestracja: 5 gru 2011, o 19:31
Imię: Jarek
lokalizacja: Ząbki/Warszawa

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: Jajnik »

smokcebe pisze:
Jajnik pisze:
smokcebe pisze:
smokcebe pisze:
I zostajesz na aparacie zapłonowym i na kompie z GE?
Kolektor wydechowy jest do wersji GE czy GTE?
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: smokcebe »

I zostajesz na aparacie zapłonowym i na kompie z GE?
Kolektor wydechowy jest do wersji GE czy GTE?
[/quote]

Aparat i komp zostaje. Kolektor jest do GE.
Kuba_Igor
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2012, o 17:08
Imię: iGoR
lokalizacja: Namysłów
Lokalizacja: Wrocław

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: Kuba_Igor »

Drogi Kubo mój imienniku na wstępie gratuluje i życzę powodzenia :D nadmienię że też łączę dwóch murzynów tylko że GTE na takim jak ty SETUP'ie skrzyniowo sprzęgłowym.
:piwo:

Adapter mam wycięty, ale nienawiercony ( Pytanie do ciebie czy miałeś już otwory czy wierciłeś?)
Skrzynia M30-jest
Jednomas M50- jest jeszcze nieroztoczony
Docisk M57- chętnie przyjmę w dobrym stanie i okazyjnej cenie koledzy :pasuje:
Jak rozwiązałeś sprawę rozpędzania jednostki podczas rozruchu ( zmieniałeś wieniec na zamachu i rozrusznik z JZ'a czy inne rozwiązanie ?)
I czy trzeba było zrobić jakąś przedłużkę wałka skrzyni ?

Czekam na kolejne Newsy :smile2:
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: Żołnierz »

Zmień tylko wieniec :)
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: smokcebe »

Kuba_Igor pisze:Drogi Kubo mój imienniku na wstępie gratuluje i życzę powodzenia :D nadmienię że też łączę dwóch murzynów tylko że GTE na takim jak ty SETUP'ie skrzyniowo sprzęgłowym.
:piwo:

Adapter mam wycięty, ale nienawiercony ( Pytanie do ciebie czy miałeś już otwory czy wierciłeś?)
Skrzynia M30-jest
Jednomas M50- jest jeszcze nieroztoczony
Docisk M57- chętnie przyjmę w dobrym stanie i okazyjnej cenie koledzy :pasuje:
Jak rozwiązałeś sprawę rozpędzania jednostki podczas rozruchu ( zmieniałeś wieniec na zamachu i rozrusznik z JZ'a czy inne rozwiązanie ?)
I czy trzeba było zrobić jakąś przedłużkę wałka skrzyni ?

Czekam na kolejne Newsy :smile2:
Otwory wierciłem sam, chociaż gdybym miał wtedy możliwość zakupienia z już wywierconymi otworami to nie bawił bym się w to. Chyba ze 2 otwory lekko mi nie wyszły w tym miejscu co miały ale jakoś to poprawiliśmy. Nie mam żadnej przedłużki wałka. Ponoć nie jest ona konieczna chociaż pewien nie jestem. Z moich obliczeń wychodzi że wałek chowa się w łożysku. Jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie proszę o wypowiedź.

Wysłałem koło zamachowe od automata i zamach z m50 do Otoczaka. Gość zrobił fachową robotę za uczciwe pieniądze polecam. Rozrusznik został seria.
smokcebe
User
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 18:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kołobrzeg

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: smokcebe »

Jako że kabelki to dla mnie czarna magia mam do Was pytanko. Chcę zakupić ecumastera det3 i zastanawiam się czy potrzebuje wersje z map sensorem czy mogę wykorzystać seryjny map sensor ?
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: maveric004 »

Seryjny z tego co mi wiadomo się nie nadaje nie ogarnie nadciśnienia można kupić osobno ale po co jak są z wbudowanym podłączasz wężyk i po sprawie tym bardziej jak mówisz że kabelki to czarna magia :heh:
Pozdrawiam
Bigos
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 28 paź 2012, o 10:40
Imię: Piotrek
lokalizacja: Pruszków

Re: E36 tułdżejzi GE - Drift Spec

Post autor: Bigos »

Jak już skończysz i pojeździsz trochę to koniecznie skrobnij coś o tym zawiasie :) Jakie twardości sprężyn wziąłeś do tego projektu?
ODPOWIEDZ