DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
dj_pk
User
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
Imię: KAMIL
lokalizacja: Łódź

DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: dj_pk »

Witam!

Auto wyszło z fabryki jako 328 i w dodatku z kierownicą po prawej stronie. W skrócie co już zrobiłem:

silnik: s50b30 z M3 e36 doprowadzony do serii 286km 320Nm
zwieszenie: Gwint Weitec Hicon GT, tuleje wahaczy acentryczne
układ hamulcowy: pompa hamulcowa z serwem zaciski tarcze z 328 e46

Model: 328

Modyfikacje

Silnik: jeszcze s50b30 naszykowany 2JZ-GTE z Toyoty Aristo

Układ dolotowy:

Układ wydechowy: barany i ostatni tłumik oryginalny m3 pomiędzy przelot. w planach 3" przelot

Układ paliwowy / wtryskowy: seria m3. w planach seria 2JZ-GTE

Elektronika / wskaźniki: będę ogarniał w trakcie

Układ napędowy: skrzynia GETRAG bmw + flansza pod 2JZ

Zawieszenie: Gwint Weitec Hicon GT, tuleje wahaczy acentryczne. w planach cały zawias w poliuretanach, gwint ISC powiększony skręt home made

BODY KIT i wnętrze: wybebeszony na max przełożona kierownica na lewą stronę, m-pakiet

Wygląda to tak:
Obrazek

Na dzień dzisiejszy pod maską:
Obrazek

Dawca 2JZ-GTE Toyota Aristo w pełni seryjna (poza naklejką na pokrywie :banghead:) ogranicznik do 180km/h
Obrazek

Plan na (28.07.2012) wymontować silnik z Aristo ;) i sprzedać bude (chce ktoś ? :P )

Udało się ;) Nie rozumiem czemu w GB tak strasznie wycinają i wyrywają te silniki :banghead: Demontaż jest banalny :mod:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podpowie ktoś co poza kompletnym silnikiem jak na zdjęciach oczywiście z ecu i igniterem mam jeszcze zabrać z Aristo? oraz czy to odpali w BMW na seryjnym ecu + ecumaster det 3 :ops:
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: czarczi »

No witam kolege z lodzi ;)
Doprowadziles to s50b30 do ladu ? Bo z tego co pamietam to jakas katastrofa byla . Co tam sie wkoncu stalo , ze to w ogole mocy nie mialo ? Az chyba tez sie zbiore i niedlugo zaprezentuje tutaj moja zabawke ;p
dj_pk
User
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
Imię: KAMIL
lokalizacja: Łódź

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: dj_pk »

Dzisiaj tylko rozłączyłem silnik ze skrzynią, zdemontowałem całe sprzęgło od automatu i kombinowałem z doborem koła zamachowego :dry:
Obrazek
czarczi pisze:No witam kolege z lodzi ;)
Doprowadziles to s50b30 do ladu ? Bo z tego co pamietam to jakas katastrofa byla . Co tam sie wkoncu stalo , ze to w ogole mocy nie mialo ? Az chyba tez sie zbiore i niedlugo zaprezentuje tutaj moja zabawke ;p
W końcu się udało doprowadzić ten silnik, a było w nim baardzo wiele zaczynając od pociętej i popalonej wiązki po przestawiony rozrząd do tego nieszczelności w dolocie, ale udało mi się kupić okazyjnie drugie s50b30 z kompletnym osprzętem ale z zatartą panewką i cały osprzęt poszedł do mojego ustawiłem rozrząd i swoje robi. Miałem turbić to s50, ale już mam go dość więc stawiam pierwsze kroki w japończyku ;)
squad
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 8 lip 2012, o 12:25
Imię: Marcin
lokalizacja: Warszawa

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: squad »

Czyli aristo z białego nieaktualne, dobrze wiedzieć, urlop straszna rzecz :kwasny:
dj_pk
User
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
Imię: KAMIL
lokalizacja: Łódź

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: dj_pk »

Prace nad autem stanęły w miejscu. Dzisiaj zrobię przymiarkę jednomasy z m50, bo słyszałem, że pasuje rozstawem śrub.
Tu zaległa fotka "tylnej" miski którą kupiłem dawno temu ;)
Obrazek
dj_pk
User
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
Imię: KAMIL
lokalizacja: Łódź

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: dj_pk »

Koło zamachowe dopasowane i to w dodatku jednomas.Tylko troszkę małe trzeba będzie dać do przetoczenia. Nie wiem tylko czy wieniec pasuje na rozrusznik, ale dzisiaj już za późno sprawdzę jutro. Teraz zostało dobrać tarcze i docisk do tego, następnie urzeźbić flanszę do skrzyni :) Myślicie, że tarcza 240mm z m52b28 oczywiście spiekowa wytrzyma te 350-400KM +/-500Nm + docisk od e46 330d? Auto ma jeździć w drifcie :)
Sorry za jakość zdjęcia
Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: Blacha »

Po co tak kombinujesz z wieńcem? Daj pod koło zamachowe jako przekładke koło rozruchowe z automatu a jednomas odciążyć i pozbyć się wieńca. Mam tak w UZ-cie i pali/działa świetnie.
Co zrobiłeś z zadużymi otworami w kole zamachowym pod śruby do wału? Chyba nie zostawiłeś takiego luzu?
dj_pk
User
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
Imię: KAMIL
lokalizacja: Łódź

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: dj_pk »

Blacha pisze:Po co tak kombinujesz z wieńcem? Daj pod koło zamachowe jako przekładke koło rozruchowe z automatu a jednomas odciążyć i pozbyć się wieńca. Mam tak w UZ-cie i pali/działa świetnie.
Co zrobiłeś z zadużymi otworami w kole zamachowym pod śruby do wału? Chyba nie zostawiłeś takiego luzu?
Jeszcze nie wiem czy ten wieniec który jest nie pasuje ;) Też myślałem na tym co napisałeś by wykorzystać wieniec od automatu, ale to dopiero jak sie przekonam, że ten nie pasuje :P
Co do za dużych otworów pomierzyłem i dałem do zrobienia tulejki ;)
Jadę na serwis zrobić prototyp "dystansu" który zmieni mi rozstaw śrub do skrzyni z bmw m3 e36
piotr e38
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 6 lis 2010, o 15:07
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: piotr e38 »

A nie prościej kupić gotowy adapter pod skrzynie od BMW, zrobiony, wyosiowany, niż rzeźbić samemu jedną sztukę.
dj_pk
User
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
Imię: KAMIL
lokalizacja: Łódź

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: dj_pk »

piotr e38 pisze:A nie prościej kupić gotowy adapter pod skrzynie od BMW, zrobiony, wyosiowany, niż rzeźbić samemu jedną sztukę.
Nie o to chodzi by było łatwo, bo tak to mógłbym to oddać do firmy i odebrać gotowe auto, sęk w tym by zrobić coś we własnym zakresie od deski do deski ;)
Nie będę robił jednej sztuki, z tego powodu, że robię 2 podobne projekty równolegle, i jeszcze mam zamysł by wstawić 2jz-ge do dupowozu :P,
a jak już wyrysuje adapter w autocadzie to na laserze wytną mi pare sztuk :)
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: Blacha »

Niby masz racje ale wymyslasz coś co już jest dostępne i działa :wink2:
dj_pk
User
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2011, o 00:39
Imię: KAMIL
lokalizacja: Łódź

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: dj_pk »

W oczekiwaniu na sprzęgło, by prace nie stały w miejscu ogarnąłem sobie wiązkę. Nastawiony byłem dość negatywnie, bo wiele osób pisało, że to dość ciężkie, parę osób mówiło mi, że bez standalone się nie obejdzie, jednak zajrzałem w schematy, dobrałem przekaźniki, troszkę pomiarów i:

http://www.youtube.com/watch?v=ThopY2iZ ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=twypNbJE ... e=youtu.be

Została mechanika, jak tylko tarcza sprzęgła wróci ze spiekami, to od razu leci komplet do toczenia zamach i wyważenia całości.
Mimo, iż wykonałem adapter do skrzyni to i tak mi się nie przyda (na razie), gdyż nie mam skrzyni pod niego :D
Ale za to mam dzwon od automatu i skrzynie od M3 e36 3.0 :heh: jakoś się to połączy :cool2:
Jak będę już miał skrzynie z silnikiem i sprzęgłem spiętą to wezmę się za spawanie łap.
Na koniec zostanie dolot, wydech i wskaźniki.
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: DriftPadlina E36 z silnikiem 2JZ-GTE

Post autor: geather »

Witam, odświerzam temat. jak tam projekt? udało sie połączyc silnik ze skrzynia? sam niedługo zabieram sie za podobny i z chęcia kupil bym adapter do 2jz
ODPOWIEDZ