Moje e36 było zakupione z zamiarem żadnych modyfikacji, lecz po roku jazdy i zainteresowaniu wyścigami oraz znalezieniu tego forum (przez przypadek) postanowiłem zabrać się za robote!! Historia zaczeła sie przed 2 laty kiedy to nie mając prawo jazdy postanowiłem kupić sobie auto, ze względu że mój ojciec jest z zawodu mechanikem to syn oczywiście takie miał hobby. Kupiłem sobie włanie tą e36 z anglii w bardzo atrakcyjnej cenie. Przez rok nie było czasu zrobic przekładki ale w końcu się zebrałem i 1,5 miesiaca i ta bestia była gotowa. Jeżdżę nią rok, zrobiłem 25 tyś km i nigdy nie zawiodła. Jest to wymarzony samochód i bedzie u mnie aż się rozpadnie.
Plan zakłada założenie turbosprężarki, w celu uzyskania nie wiecej niż 300KM, samochód ma wyglądać jak najbardziej seryjnie, w zachowanym german stylu!!
Model: e36 copue 328i 97r.
Modyfikacje
Silnik:
Seryjne m52b28 (w bardzo dobrej kondycji i w sumie tylko to skusiło mnie do przeróbki)
Układ dolotowy:
Dolot oraz Stożek K&N
(Plan: dolot wykonany z rur 76mm, intercooler 550x140x65mm, Stożek zostaje wraz z MAF oraz dodany MAP, bolw off jakiś delikatny)
Turbosprężarka: I tu dylemat albo bi turbo z TDS-a lub pojedyncza ale ze względu na nie duży boots nie mam jeszcze upatrzonego modelu:/
Układ wydechowy:
Końcowy Scorpiona dedykowany do m52, cała reszta seria
(Plan: Wycięcie katów, reszta zostaje, kolektor seria oczywiście przespawany)
Układ paliwowy / wtryskowy:
(Plan: Wtryskiwacze 460 ccm wysokoomowe) tylko czy wystarczą??
Elektronika / wskaźniki:
Puki co chip na 220KM, zamontowane Car PC z 8 calowym dotykowym wyświetlaczem:)
(Plam: Det 3, wskażniki na słupku: doładowanie, AFR, ciśnienie oleju
Układ chłodzenia:
Seria(nowa chłodnica)
Układ napędowy:
(Plan: zregenerowanie szpery w moście na seryjne 25%.
Zawieszenie:
Obniżone 80/50
Amortyzatory Billstein, Sprężyny KONI i tak pozostanie.
BODY KIT i wnętrze:
M-pakiet, wnetrze własnego pomysłu czyli skóry zafarbowane na biało, a reszta łącznie z deską i podsufitką obszyte materiałem czarnym ala welur.(zdjęcia z wnetrza na dniach bo jeszcze kończe)
Zdjęcia troche nie aktualne ale zabiore się za to zaraz po nowym roku.
Tutaj jeszcze w UK:




Zaraz po przekładce zadbałem aby polskie warunki nie dały się we znaki:








Układ hamulcowy też nie został obojętny:)

Tutaj jak widać samochód już po przekładce, z samych prac przekładania nie mam zdjęć ponieważ niektóre osoby mogły by to wykorzystać w celach zarobkowych a jeśli ktoś ma cokolwiek pojecia o elektryce i mechanice to nie jest problem, jeśli ktoś chce samemu przekładać służę pomocą.

Tutaj jeszcze zdjęcie felg po renowacji (również samemu i wg włanego pomysłu, wnęki pomalowane są w kolor karoserii a reszta wypolerowana, oraz czerwony pasek malowany, nie naklejany)


Aktualne zdjęcia dodam na dniach jak wygląda samochód dzisiaj oraz to wnetrze.
Witam
Po długim czasie oczekiwanie prace ruszyły nad budową uturboionego m52b28.
Samochód rozebrałem w lutym tego roku. Ale postanowiłem zrobić wszystko tak jak należy.
Przepraszam z jakość zdjęci bo robione są telefonem oraz nie mam wielu zdjęć rzeczy które zrobiłem ale postaram się opisać wszystko.
Rozebrałem e36 na częsci pierwsze: Zawieszenia, silnik, napęd idt, w sumie to stała goła karoseria.







Karoseria była w niezłej kondycji tak więc zabezpieczyłem miejsca korozji, położyłem konserwacje a na sam koniec położyłem 2 warstwy farby drogowej do pasów, wierzcie że jak to chwyci to bieda to zedrzeć. Komora silnik odmalowana.
Zawieszenie rozebrałem, wypiaskowałem, pomalowałem i złożyłem na nowych częściach: łożyska, sworznie,wszystkie tuleje oraz stabilizatory są z żółtego poliuretanu.
Przewody hamulcowe wymieniłem na miedziane, a gumowe zastąpiłem przewodami w stalowych oplotach.
Most rozebrałem i zrobiłem szperę ale nie spawałem, po prostu pod koła promienne podłożyłem grubsze podkładki przez co zacieśniłem mechanizm róznicowy, puki co próbowałem 2 breszkami przekręcić półosie w dwie różne strony ale nie było szans, mam nadzieje że zerwie się i zostanie z 30%.







Z prac nad wnętrzem nie mam zdjęć bo w sumie nie było czego, a jak złoże to dodam. Doposażyłem e36 we wszystko co było dostępne: tylne elektryczne szyby, tylna elektryczna roleta, kierownica multi serducho, tempomat sterowany z kierownicy, oryginalne radio cd, webasto, parktronic, podswietlane kalmki w środku, dogrzewane wkładki, podgrzewane fotele przód i kanapa tył. Wnetrze kupiłem z m3, czarna podsufitka, gałka zmiany biegów podświetlana z 6 biegami, vadery w czarnej skórze założyłem do nich grzanie, pompowanie lędziwia i elektryczne sterowanie. Zrobię zdjęcia foteli jeszcze dzisiaj i wrzucę.
I teraz najważniejsze to silnik i skrzynia:
Silnik rozebrany do ostatniej śrubki. Wał został z m52, korbowody z m50nv, tłoki z m54b25(po zwymiarowaniu okazało się że są identyczne jak w b30). Mogłem założyć takie tłoki bo moje m52 ma stalowe tuleje. Blok musiałem splanować o 2.7 mm żeby cr wynosiło około 9:1. Nowe panewki główne i korbowodowe, pierścienie tłokowe, uszczelki i uszczelniacze. Głowica została splanowana, wymienione i dotarte zawory, rozwierciłem kanały wydechowe, nowe uszczelniacze, oraz nowe popychacze. Zamiast śrub założyłem szpilki 12.9 wraz z poszerzanymi nakrętkami i wszystko skręcone na 100 NM. Nowe rozrząd(łancuszki, napinacze, ślizgi. Pompa wody, paski oraz rolki wmieniłem 1000 km przed rozbiurką.
Sprzęgło to 6 łopatkowy spiek, wraz z kołem zamachowym z m50 odchudzonym i wyważonym i docisk z 3.0d. Tarcza sprzęgła była robiona bo wieloklin w środku jest do skrzyni 6 z 2.0d.
Skrzynia 6 z 2.0d z e46. Powiem wam że nawet pasuje. jest delikatnie przekręcona w prawo ale nie strasznie, dorobiłem łape i zostało tylko wybierak dorobić i wał skrócić i powinno działać.















Rano będę walczył z wybierakiem i zrobię zdjęcie jak to wygląda w całości.
Z rzeczy potrzebnych do uturbienia mam już: det3, wtryski(o ile dobrze pamiętam to 380 ccm bosch czerwone) oraz rury nierdzewne.
Na dniach jade po intrecooler, kolanka do budowy kolektora wydechowego, wskaźniki i kolanka do dolotu.
Nie wiem jeszcze jaką turbine, chciałem złożych hx35 7 lopatek ale nie moge znaleść jakoś w fajnej cenie. Chciał bym żeby z przodu mocy była 4. Może macie jakieś propozycje?? Jestem otwarty na rady i sugestie.