E36 328i coupe.

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
braian2
User
Posty: 35
Rejestracja: 4 wrz 2010, o 16:02
Imię: Szymon
lokalizacja: Chełmek

E36 328i coupe.

Post autor: braian2 »

Witam
Moje e36 było zakupione z zamiarem żadnych modyfikacji, lecz po roku jazdy i zainteresowaniu wyścigami oraz znalezieniu tego forum (przez przypadek) postanowiłem zabrać się za robote!! Historia zaczeła sie przed 2 laty kiedy to nie mając prawo jazdy postanowiłem kupić sobie auto, ze względu że mój ojciec jest z zawodu mechanikem to syn oczywiście takie miał hobby. Kupiłem sobie włanie tą e36 z anglii w bardzo atrakcyjnej cenie. Przez rok nie było czasu zrobic przekładki ale w końcu się zebrałem i 1,5 miesiaca i ta bestia była gotowa. Jeżdżę nią rok, zrobiłem 25 tyś km i nigdy nie zawiodła. Jest to wymarzony samochód i bedzie u mnie aż się rozpadnie.
Plan zakłada założenie turbosprężarki, w celu uzyskania nie wiecej niż 300KM, samochód ma wyglądać jak najbardziej seryjnie, w zachowanym german stylu!!


Model: e36 copue 328i 97r.

Modyfikacje

Silnik:
Seryjne m52b28 (w bardzo dobrej kondycji i w sumie tylko to skusiło mnie do przeróbki)

Układ dolotowy:
Dolot oraz Stożek K&N
(Plan: dolot wykonany z rur 76mm, intercooler 550x140x65mm, Stożek zostaje wraz z MAF oraz dodany MAP, bolw off jakiś delikatny)
Turbosprężarka: I tu dylemat albo bi turbo z TDS-a lub pojedyncza ale ze względu na nie duży boots nie mam jeszcze upatrzonego modelu:/

Układ wydechowy:
Końcowy Scorpiona dedykowany do m52, cała reszta seria
(Plan: Wycięcie katów, reszta zostaje, kolektor seria oczywiście przespawany)

Układ paliwowy / wtryskowy:
(Plan: Wtryskiwacze 460 ccm wysokoomowe) tylko czy wystarczą??

Elektronika / wskaźniki:
Puki co chip na 220KM, zamontowane Car PC z 8 calowym dotykowym wyświetlaczem:)
(Plam: Det 3, wskażniki na słupku: doładowanie, AFR, ciśnienie oleju

Układ chłodzenia:
Seria(nowa chłodnica)

Układ napędowy:
(Plan: zregenerowanie szpery w moście na seryjne 25%.

Zawieszenie:
Obniżone 80/50
Amortyzatory Billstein, Sprężyny KONI i tak pozostanie.

BODY KIT i wnętrze:
M-pakiet, wnetrze własnego pomysłu czyli skóry zafarbowane na biało, a reszta łącznie z deską i podsufitką obszyte materiałem czarnym ala welur.(zdjęcia z wnetrza na dniach bo jeszcze kończe)


Zdjęcia troche nie aktualne ale zabiore się za to zaraz po nowym roku.

Tutaj jeszcze w UK:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaraz po przekładce zadbałem aby polskie warunki nie dały się we znaki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Układ hamulcowy też nie został obojętny:)

Obrazek

Tutaj jak widać samochód już po przekładce, z samych prac przekładania nie mam zdjęć ponieważ niektóre osoby mogły by to wykorzystać w celach zarobkowych a jeśli ktoś ma cokolwiek pojecia o elektryce i mechanice to nie jest problem, jeśli ktoś chce samemu przekładać służę pomocą.

Obrazek

Tutaj jeszcze zdjęcie felg po renowacji (również samemu i wg włanego pomysłu, wnęki pomalowane są w kolor karoserii a reszta wypolerowana, oraz czerwony pasek malowany, nie naklejany)

Obrazek

Obrazek

Aktualne zdjęcia dodam na dniach jak wygląda samochód dzisiaj oraz to wnetrze.

Witam
Po długim czasie oczekiwanie prace ruszyły nad budową uturboionego m52b28.
Samochód rozebrałem w lutym tego roku. Ale postanowiłem zrobić wszystko tak jak należy.
Przepraszam z jakość zdjęci bo robione są telefonem oraz nie mam wielu zdjęć rzeczy które zrobiłem ale postaram się opisać wszystko.

Rozebrałem e36 na częsci pierwsze: Zawieszenia, silnik, napęd idt, w sumie to stała goła karoseria.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Karoseria była w niezłej kondycji tak więc zabezpieczyłem miejsca korozji, położyłem konserwacje a na sam koniec położyłem 2 warstwy farby drogowej do pasów, wierzcie że jak to chwyci to bieda to zedrzeć. Komora silnik odmalowana.
Zawieszenie rozebrałem, wypiaskowałem, pomalowałem i złożyłem na nowych częściach: łożyska, sworznie,wszystkie tuleje oraz stabilizatory są z żółtego poliuretanu.
Przewody hamulcowe wymieniłem na miedziane, a gumowe zastąpiłem przewodami w stalowych oplotach.
Most rozebrałem i zrobiłem szperę ale nie spawałem, po prostu pod koła promienne podłożyłem grubsze podkładki przez co zacieśniłem mechanizm róznicowy, puki co próbowałem 2 breszkami przekręcić półosie w dwie różne strony ale nie było szans, mam nadzieje że zerwie się i zostanie z 30%.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z prac nad wnętrzem nie mam zdjęć bo w sumie nie było czego, a jak złoże to dodam. Doposażyłem e36 we wszystko co było dostępne: tylne elektryczne szyby, tylna elektryczna roleta, kierownica multi serducho, tempomat sterowany z kierownicy, oryginalne radio cd, webasto, parktronic, podswietlane kalmki w środku, dogrzewane wkładki, podgrzewane fotele przód i kanapa tył. Wnetrze kupiłem z m3, czarna podsufitka, gałka zmiany biegów podświetlana z 6 biegami, vadery w czarnej skórze założyłem do nich grzanie, pompowanie lędziwia i elektryczne sterowanie. Zrobię zdjęcia foteli jeszcze dzisiaj i wrzucę.

I teraz najważniejsze to silnik i skrzynia:
Silnik rozebrany do ostatniej śrubki. Wał został z m52, korbowody z m50nv, tłoki z m54b25(po zwymiarowaniu okazało się że są identyczne jak w b30). Mogłem założyć takie tłoki bo moje m52 ma stalowe tuleje. Blok musiałem splanować o 2.7 mm żeby cr wynosiło około 9:1. Nowe panewki główne i korbowodowe, pierścienie tłokowe, uszczelki i uszczelniacze. Głowica została splanowana, wymienione i dotarte zawory, rozwierciłem kanały wydechowe, nowe uszczelniacze, oraz nowe popychacze. Zamiast śrub założyłem szpilki 12.9 wraz z poszerzanymi nakrętkami i wszystko skręcone na 100 NM. Nowe rozrząd(łancuszki, napinacze, ślizgi. Pompa wody, paski oraz rolki wmieniłem 1000 km przed rozbiurką.

Sprzęgło to 6 łopatkowy spiek, wraz z kołem zamachowym z m50 odchudzonym i wyważonym i docisk z 3.0d. Tarcza sprzęgła była robiona bo wieloklin w środku jest do skrzyni 6 z 2.0d.

Skrzynia 6 z 2.0d z e46. Powiem wam że nawet pasuje. jest delikatnie przekręcona w prawo ale nie strasznie, dorobiłem łape i zostało tylko wybierak dorobić i wał skrócić i powinno działać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rano będę walczył z wybierakiem i zrobię zdjęcie jak to wygląda w całości.

Z rzeczy potrzebnych do uturbienia mam już: det3, wtryski(o ile dobrze pamiętam to 380 ccm bosch czerwone) oraz rury nierdzewne.
Na dniach jade po intrecooler, kolanka do budowy kolektora wydechowego, wskaźniki i kolanka do dolotu.
Nie wiem jeszcze jaką turbine, chciałem złożych hx35 7 lopatek ale nie moge znaleść jakoś w fajnej cenie. Chciał bym żeby z przodu mocy była 4. Może macie jakieś propozycje?? Jestem otwarty na rady i sugestie.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 328i coupe.

Post autor: Karolo »

Póki co, to stopień zaawansowania prac pod kątem mechanicznym ( doładowanie ) jest żaden, więc temat nie nadaje się do tego działu !
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 328i coupe.

Post autor: korona »

Temat idzie do off-topic, jak zaczniesz przeróbki związane z doładowaniem silnika i wkleisz zdjęcia z tego, temat wróci do działu Projekty
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 328i coupe.

Post autor: korona »

Temat został przeniesiony z powrotem do działu Projekty
www.turboBMW.pl
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: E36 328i coupe.

Post autor: kremat0r »

z samych prac przekładania nie mam zdjęć ponieważ niektóre osoby mogły by to wykorzystać w celach zarobkowych
Zabiłeś mnie tym tekstem. Z takim podejściem to wszystkie tematy nie powinny mieć fotek, zawsze ktoś coś odgapi od innej osoby, podpatrzy pomysł itp. Od tego jest forum!!
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: E36 328i coupe.

Post autor: ///M-TECHNIK »

kremat0r pisze:
z samych prac przekładania nie mam zdjęć ponieważ niektóre osoby mogły by to wykorzystać w celach zarobkowych
Zabiłeś mnie tym tekstem. Z takim podejściem to wszystkie tematy nie powinny mieć fotek, zawsze ktoś coś odgapi od innej osoby, podpatrzy pomysł itp. Od tego jest forum!!
Pomijając już odgapianie i że wszystko trzeba pokazywać na forum. Braian, myślisz że jak nie pokażesz to zaraz konkurencji się Tobie narobi i zaczniesz głodować? :D Przełożenie e36 to chyba robota p&p - odkręcasz i przykręcasz, bo e36 ma chyba symetryczną ścianę grodziową. Poza tym przy dzisiejszych cenach e36 wolałbym znaleźć w pl normalną e36 niż bawić się w ściąganie i przekładanie 328i. Co innego gdyby chodziło o e46 czy e90. A gdybym miał czas to po złości podałbym fotorelację z podaniem nr, części jak zrobić przekładkę - bo mam dostęp do anglików i "naszych" bmw, nie tylko e36 :)

A co do reszty roboty, jestem pod wielkim wrażeniem, bardzo czysto robione. Ta farbo drogowa mnie zaciekawiła na podwozie, gdzie można dostać?? jaka cena?? jak reaguje metal na nią, lakier, stara konserwacja, czy rozpuszcza, czy jest obojętna ta farba w oddziaływaniu na wcześniej wymienione?? Czy jest krucha po wyschnięciu, czy elastyczna?? To chyba możesz zdradzić :D
braian2
User
Posty: 35
Rejestracja: 4 wrz 2010, o 16:02
Imię: Szymon
lokalizacja: Chełmek

Re: E36 328i coupe.

Post autor: braian2 »

Panowie. Temat na tym forum założyłem 2 lata temu. a dopiero w lutym tego roku zabrałem się za kompletną renowację i uturbianie. Przekładkę robiłem 2.5 roku temu i jeździłem autem i nie mam zdjęć. W tedy miałem inne podejście do tego. A nie ma naprawdę jakiejś filozofi w przekładce. Z obecnych prac z wnętrza też nie robiłem zdjęć bo w sumie to wymieniłem wiązke elektryczną samochodu i doposażyłem we wszystko a poza tym to jeszcze nic w środku nie ma. Ani wykładzin, ani foteli, deski też jeszcze nie założyłem. Tak więc jeśli będę składał wnętrze to zdjęcia będą na bierząco. Wracając do farby drogowej to nie reaguję ona z farbą ani z konserwacją a poza tym szybko schnie. Jest bardzo elastyczna co można stwierdzić chociażby po pasach na asfalcie które wytrzymują wiele. Ja załątwiłem sobie ją od Panów którzy malowali pasy za przysłowiową flaszke :heh:

Kilka zdjęć z dzisiejszego dnia prac:

Łapa skrzyni biegów

Obrazek

Obrazek

Wybierka do skrzyni

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj jeszcze spływ do miski

Obrazek

Obrazek

skrzynia nie jest bardzo przekręcona, wszystkie biegi ładnie wchodzą.

Obrazek

i zdjęcie ogółu

Obrazek

i zawory przy okazji

Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E36 328i coupe.

Post autor: leo »

przykładałeś elastozłącze wału do zabieraka? Bo wydaje mi się że nie minie się z wybierakiem ale mogę się mylić...
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 328i coupe.

Post autor: szarybmw »

Skrzynie masz przykręcona tylko na 4 główne śruby ? czy do miski też coś przerabiałeś ? bo z tego co wiem to nie pasują żadne
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E36 328i coupe.

Post autor: leo »

4 główne w zupełności wystarczą te małe i tak nic nie wnoszą do sprawy
BMWexpert Motorsport
braian2
User
Posty: 35
Rejestracja: 4 wrz 2010, o 16:02
Imię: Szymon
lokalizacja: Chełmek

Re: E36 328i coupe.

Post autor: braian2 »

To tez miałem na uwadze i zrobiłem tak ze mija się ze złączem gumowym i piasta walu napędowego. Po prostu samo ciegno jest pod katem przy drążku zmiany biegów. Wrzucę zdjęcia to zobaczysz jak to jest. Główne śruby pasują a tych małych nie pasowałem ale jedna wydaje mi się ze da się wkręcić.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 328i coupe.

Post autor: caserwis »

Podoba mi się Twoja robota schludna czysta widać że niema w tym pośpiechu. Co do farby drogowej to średni pomysł nie jest ona odporna na chemie lakierniczą typu rozpuszczalniki i takie tam a jest odporna na ścieranie. Właściwości antykorozyjnych ma mało a z tego względu że jest twarda za twarda nie jest odporna na odbijanie , płukanie piaskiem i kamykami i nie posiada związków ropopochodnych na których oparte jest 90% konserwacji.
braian2
User
Posty: 35
Rejestracja: 4 wrz 2010, o 16:02
Imię: Szymon
lokalizacja: Chełmek

Re: E36 328i coupe.

Post autor: braian2 »

Ta farba nie miała służyć jako konserwacja tylko jako ochrona przed kamieniami bo pod farbą jest położona konserwacja do podwozi. Jak dla mnie to odporna na warunki atmosferyczne, płukania i sole jest odporna patrząc na pasy na drogach. Ale zobaczymy jak to wszystko będzie wyglądać za rok... Ciekawy jestem:)

Zdjęcia wybieraka z założonym złączem elastycznym:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Mam jeszcze problem ze znalezieniem kolektora z m50b25 który nie ma dziur po gazie albo który nie jest przerobiony pod m52. Jakby ktoś wiedział coś albo miał to prosze o kontakt. PILNE
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 328i coupe.

Post autor: caserwis »

To co Ty zrobiłeś teraz ja zrobiłem w kaszlaku jakies 18 lat temu, wynik był taki że cała farba w miejscu gdzie bije woda z piaskiem i kamieniami została zmyta. To jak zamarznięta kałuża pare razy uderzysz i lód pęka na kawałki. Może przez tyle lat poprawili tą farbe :tongue:
serek_pl
Turbo-Team
Posty: 64
Rejestracja: 9 gru 2010, o 14:40
Imię: Jasiek
lokalizacja: B-stok

Re: E36 328i coupe.

Post autor: serek_pl »

Witam! Możesz mi napisać w którym zakładzie dorabiałeś tarczę sprzęgła, jaka średnica itp.

Pozdrawiam

Janusz P.
ODPOWIEDZ