Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: sierRKA »

korona pisze:
sierRKA pisze:Własnie. w końcu cieplutko...
ile ludzi jeszcze w swoich maszynach łapie się Adamie na emblemat 316i w Twoich rejonach? :śmiech:
No z takimi hamulcami trudno ukryć przeznaczenie auta. Najbardziej lubię jak mnie wyprzedzają, a na wysokości auta po prostu wciskam gaz :śmiech:
wtedy kierowca wpada w ciężki szok hehe :śmiech:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: g-rad »

Jeszcze większe zdziwienie motocyklistów :devill2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Z motocyklem miałbym ciężko, masa robi swoje :dry: Na innym forum widziałem wybebeszone do gołej blachy E36 coupe z silnikiem M54 ważące ok 1150kg, podejrzewam że moje będzie ważyło powyżej 1300kg. Latem trochę spróbuję zejść z wagi, do tego dobre kapcie z tyłu i zobaczymy, powinno być lepiej. Trzeba by się w końcu sprawdzić na 1/4 z pomiarem czasu.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: sierRKA »

jestem niezmiernie ciekawy jaki czas bedzie w zasiegu na cwiartke...
nie jestem jakims tam znawca ale wydaje mi sie, ze niskie 12-tki bez problemu na tym set-upie.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
M-Technic
User
Posty: 82
Rejestracja: 13 sty 2010, o 03:52
Imię: Arek
lokalizacja: Warszawa
Lokalizacja: Szukam sygnału GPS
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: M-Technic »

sierRKA pisze:jestem niezmiernie ciekawy jaki czas bedzie w zasiegu na cwiartke...
nie jestem jakims tam znawca ale wydaje mi sie, ze niskie 12-tki bez problemu na tym set-upie.
Ponizej 13 bylby juz swietnym czasem biarac pod uwage mase i opony
Jakby auto wybebeszyc, co nie wchodzi w gre wnioskujac po wypowiedzi Adama w watku MUSKa (te e36 z m54) i zalozyc slicki to pod 12 powinno sie udac :ok:
Choc to teoretyczne rozwazanie :śmiech:
Maksymalna ilośc znaków w podpisie to 50.
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Maleckis »

M-Technic pisze:
sierRKA pisze:jestem niezmiernie ciekawy jaki czas bedzie w zasiegu na cwiartke...
nie jestem jakims tam znawca ale wydaje mi sie, ze niskie 12-tki bez problemu na tym set-upie.
Ponizej 13 bylby juz swietnym czasem biarac pod uwage mase i opony
Jakby auto wybebeszyc, co nie wchodzi w gre wnioskujac po wypowiedzi Adama w watku MUSKa (te e36 z m54) i zalozyc slicki to pod 12 powinno sie udac :ok:
Choc to teoretyczne rozwazanie :śmiech:
13tka byłaby kiepskim wynikiem, jak na takie nakłady finansowe. Sto lat temu Piotrek Nowak w jego E36 M50B25 Turbo na seryjnym silniku odprężonym frezowanymi tłokami na normalnych oponach robił niskie 13tki, a na slickach wykręcił wysoką 12tkę. Ja liczę na więcej od Adama - w końcu będzie ładował z dwa bary :wink2: .
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: krismax »

Czekam na filmy !!!
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

W aucie wylądował wczoraj tłumik wykonany przez Mario na zamówienie, wg wymiarów które mu podałem.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Radość z nowego nabytku przerwała zaliczona podczas testów awaria :dry: Przy pełnym bucie za autem nagle pojawiła się flama dymu jakby tył auta się zapalił :eee: Miałem poważne obawy że po zatrzymaniu się będę biegał z gaśnicą, bo nowy tłumik tak się rozgrzał że zapaliło się auto. Staję w bocznej uliczce, zasłona dymna jak ze świecy a ognia brak. Wyłączam silnik - jest OK, tylko coś przy kole przednim skwierczy. Okazało się że padła pompa oleju na powrocie z turbosprężarki, olej nie mając gdzie uciekać tryskał wokół opasek na spód auta i wydech, a część poszła do samego wydechu. Nieciekawie :rozczarowany:
Obrazek

Sobota, popołudnie, ludzie na wiosce idą z koszyczkami z jakimiś jajami czy coś (o co tu chodzi :ph34r: ) a ja leżę pod autem usmarowany olejem. Do tego wokół pusta przestrzeń a ja muszę do kibla :śmiech: gorzej być nie może.
Obrazek

Obrazek

Po kilku testach dochodzę do wniosku że elektrycznie wszystko OK, ale mimo to pompa nie kręci. Na drodze rozbieram pompę na części
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Okazało się że awaria była spowodowana opiłkiem metalu wielkości ziarenka piasku, który zablokował elementy widoczne na zdjęciu powyżej. Diagnoza: Podczas spawania zbiorniczka powstały wewnątrz odpryski, a jeden z nich oderwał się i zablokował pompę. Naprawa przebiegła pomyślnie, oby awarie omijały mnie szerokim łukiem, nie życzę nikomu naprawy auta w taki dzień, w takim miejscu i bez WC po 2 litrowej Pepsi :wink2:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: forti »

Korona filmik z dzwiekiem auta na nowym oddechu ;)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

skoro olej poszedl w wydech tzn ze turbina juz puscila na wydechu? :blink2:

napewno przebral olej w zbiorniku za turbina wiec turbina nie miala droznego splywu, ciekawe czy uszczelniacze padly :sad:

to przyklad ze splyw do miski nie jest idealny tzn moze mysl bardzo dobra z pompa ale jeden strajk pompy i kapa, tak sobie mysle ze mozna zalozyc jakis alarm ukladzik na przerwanie np. pradu do pomp no ale to tylko zasilanie, samo sprawdzanie przez jakis uklad czy pompa pracuje to juz raczej ciezko by bylo .

szkoda.

czyli auto bylo juz strojone wczoraj na wieksze doladowanie? :rolleyes2: ile chcesz ladowac? turbina chyba do 500KM starcza :wink2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

. pisze:skoro olej poszedl w wydech tzn ze turbina juz puscila na wydechu? :blink2:

napewno przebral olej w zbiorniku za turbina wiec turbina nie miala droznego splywu, ciekawe czy uszczelniacze padly :sad:

to przyklad ze splyw do miski nie jest idealny tzn moze mysl bardzo dobra z pompa ale jeden strajk pompy i kapa, tak sobie mysle ze mozna zalozyc jakis alarm ukladzik na przerwanie np. pradu do pomp no ale to tylko zasilanie, samo sprawdzanie przez jakis uklad czy pompa pracuje to juz raczej ciezko by bylo .

szkoda.

czyli auto bylo juz strojone wczoraj na wieksze doladowanie? :rolleyes2: ile chcesz ladowac? turbina chyba do 500KM starcza :wink2:
Uszczelniacze igła, nic im nie jest, już sprawdzone; w przypadku awarii pompy powinno wywalić olej górną rurką odpowietrzającą na zbiorniczku, u mnie jednak była akurat zaślepiona :dry: na szczęście olej znalazł ujście gdzieś koło którejś opaski. Na razie 1,1bar, docelowo 1,5bar na tej turbinie.

Dźwięk z nowym tłumikiem nagram jak z Mariem rozwiążemy mały problem, ale już widać pozytywne efekty związane z luźniejszym wydechem tzn jakby szybciej ładuje i troszkę więcej bez zmiany nastawów MBC, choć może to efekty dźwiękowe działają na zmysły
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

korona pisze:

Okazało się że awaria była spowodowana opiłkiem metalu wielkości ziarenka piasku, który zablokował elementy widoczne na zdjęciu powyżej. Diagnoza: Podczas spawania zbiorniczka powstały wewnątrz odpryski, a jeden z nich oderwał się i zablokował pompę. Naprawa przebiegła pomyślnie, oby awarie omijały mnie szerokim łukiem, nie życzę nikomu naprawy auta w taki dzień, w takim miejscu i bez WC po 2 litrowej Pepsi :wink2:
miałem już do czynienia z takim przypadkiem jak jeszcze jezdziłem hondą 100lat temu , opiłek zablokował pompę , co w efekcie doprowadziło do całkowitego zniszczenia wałka rozrządu na którym były zęby napedzajace długi wałek napedu pompy oleju .
miałem cały kompletny silnik na cześci z przygotowana juz oddawna głowicą , ale i tak przy okazji zrobiłem kapitalke , dzieki czemu sprężanie skoczyło z przedziału 8-10bar na 12-12,5 po remoncie i zuzycie oleju z 1l /1000km na 0,2 / 1000km
był to jeszcze poczciwy gażnikowiec 1,6litra 8v , który równiez mi dostarczał frajdy .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

No i dorobiłem się środkowego tłumika. Na pojedynczym przelocie było dla mnie za głośno jak na auto do jazdy po mieście, mimo tego że tłumik był największy jaki wszedł i do tego podwójny wewnątrz. Środkowy tłumik także wykonał Mario.

Tak było:
Obrazek

A tu już z drugim tłumikiem:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach wygląda że jest nisko, ale cały przedni odcinek wydechu był robiony od podstaw, wycięte każde kolano po kolei i na nowo dopasowane, czego efektem jest ok 2cm wyżej poprowadzona rura oraz zawieszony tłumik, a przy tak niskim aucie to naprawdę sporo. Do tego dospawałem "ślizgi" na końcach tłumika by w razie czego wydech nie został na progu zwalniającym czy krawężniku. Dźwięk z wydechu dużo lepszy, na wolnych obrotach chodzi cichutko (przynajmniej na zewnątrz bo w środku jest głośniej) :heh: będę miał okazję obiecuję nagrać.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: elmo0104 »

A powiedz czy widać tą puche jak się z boku auta patrzy? Też mam takie rozwiązanie tylko większa puszka na środku a z tyłu przerobiony seryjny tłumik, na wolnych słychać pasek wielorowkowy głośniej :D

Czekamy na filmik Adam:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Mała awaria zaliczona, no ale trzeba się z tym liczyć jak się mocno rzeźbi :heh: Kolektor ssący do poprawki - nie uszkodziło go ciśnienie a podciśnienie - tak skupiłem się na tym by go nie rozerwało że zapomniałem o tym że będzie go ściskało. Brak odpowiednich wzmocnień sprawił że zmiany ciśnienia doprowadziły do pęknięcia wokół wspawanych prętów

Obrazek

Obrazek

Kolektor otworzyłem i poprawiłem konstrukcję, w końcu to prototyp :heh: właśnie jest spawany, jutro montuję. Na szczęście demontaż i montaż trwa 1/4 tego czasu co oryginalny kolektor.

Tu już bez kolektora, widać mocowanie zbiornika wyrównawczego
Obrazek

Przed finalnym strojeniem wpadł jeszcze mały diwajsik, ciśnienie paliwa pójdzie lekko w górę
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto jeździ chwilowo na 1,2bar, zdecydowanie największym minusem jest brak trakcji, szpera 25% to zdecydowanie za mało i prawdopodobnie wjedzie zaspawany most 3.15, choć na razie nie jestem przekonany jak sprawdzi się na co dzień...
elmo0104 pisze:A powiedz czy widać tą puche jak się z boku auta patrzy?
Nic nie wisi pod autem, zrobię zdjęcia przy okazji.
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ