
E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
A nie prościej załorzyć przepustnice starego typu z regulacją przepływu powietrza np 325e takie miały 

- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
...no trzeba będzie pomyśleć odnośnie tego krokowca. Wspawałem sobie na dolocie gwint z krućcem na węża - w razie czego można będzie podpiąć krokowca - a w razie gdy nie będzie potrzebny wkręcić tam śrubę
Doloty wyspawane, pozostało tylko skończyć DP.



Doloty wyspawane, pozostało tylko skończyć DP.


(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
o jaką regulację przepływu chodzi? samoczynną na podstawie temperatury obiegu cieczy chłodzącej?caserwis pisze:A nie prościej załorzyć przepustnice starego typu z regulacją przepływu powietrza np 325e takie miały
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Mechanika w sumie zakończona
Pozostało tylko sprawdzić wtryski, wybrać 6 (spośród 10) najbardziej podobnych wydajnościowo i je założyć - sam montaż to maks pół godziny.
Ogólnie już czuć że jest jakaś tam moc - jedzie z dołu niczym diesel - tego potrzebowałem w tym aucie
Oczywiście zrobiony był tylko krótki test.
PS. Dzięki wszystkim za cenne wskazówki. Pierwszy raz zaturbiam wolnossący silnik i jak na razie jestem bardzo zadowolony z wykonanej pracy - turbo gwiżdże, blow-off syczy, auto jedzie
Teraz tylko ogarnąć ecumastera i wszystko w temacie.


Ogólnie już czuć że jest jakaś tam moc - jedzie z dołu niczym diesel - tego potrzebowałem w tym aucie

PS. Dzięki wszystkim za cenne wskazówki. Pierwszy raz zaturbiam wolnossący silnik i jak na razie jestem bardzo zadowolony z wykonanej pracy - turbo gwiżdże, blow-off syczy, auto jedzie




(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Zajrzałem trochę w schemat podłączenia DET3 w trybie FIT - sygnał z TPS występuje tam jako wspólny dla ECU oraz DET3.
A jakby tak zostawić oba TPS = seryjny z M20 zostawić do sterowania silniczkiem krokowym. Natomiast do TPS z M50 pociągnąć nowe trzy przewody i podłączyć pod DET3.
Miałoby to sens?
A jakby tak zostawić oba TPS = seryjny z M20 zostawić do sterowania silniczkiem krokowym. Natomiast do TPS z M50 pociągnąć nowe trzy przewody i podłączyć pod DET3.
Miałoby to sens?
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Jak zamontujesz na przepustnicy jednocześnie 2 TPSy?Drapek pisze:Zajrzałem trochę w schemat podłączenia DET3 w trybie FIT - sygnał z TPS występuje tam jako wspólny dla ECU oraz DET3.
A jakby tak zostawić oba TPS = seryjny z M20 zostawić do sterowania silniczkiem krokowym. Natomiast do TPS z M50 pociągnąć nowe trzy przewody i podłączyć pod DET3.
Miałoby to sens?
Tutaj opis elementów Motronica 1.1/1.3
http://www.opel-scanner.com/files/DME_1.1_1.3.pdf
A tu schemat:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... /fig02.pdf
Tak wygląda w środku TPSm20:

Ze schematu i opisu wynika że na TPSm20 idzie zasilanie (5 volt) a jego działanie polega na podaniu masy na kabel brązowo-niebieski kiedy jak zamknięta przepustnica a na brązowo-czarny gdy jest max otwarta. Drugi przypadek nas nie interesuje bo jedyne co robi Motronic kiedy widzi WOT to wzbogacenie mieszanki a tym zajmie się DET. Natomiast przypadek kiedy masa idzie na brązowo-niebieski (zamknięta przepustnica) daje sygnał że można myśleć o otworzeniu krokowca. Jest jeszcze opcja że masa nie idzie na jeden ani drugi gdy mamy częściowo uchyloną przepustnicę ale wtedy (jak przy WOT) krokowiec nie ma prawa być otwarty.
Z tego co zasugerował Michał M., można użyć wyjścia częstotliwościowego w DET i uzyskać na nim masę w określonych warunkach.
Np. TPSm50 daje sygnał o zamkniętej przepustnicy, przypuśćmy 0,5V. Ustawiamy w programie żeby masa pojawiła się na wyjściu częstotliwościowym gdy wejście pod które podpięty jest TPSm50 (analogin#1) otrzyma mniej jak 0,6V. Wtedy podpinamy to wyjście pod kabel "closed throttle" czyli brązowo-niebieski idący do Motronica i mamy go oszukanego że niby TPSm20 właśnie się zamknął. Nie wiem tylko czy można bezpośrednio podać masę z wyjścia częstotliwościowego na wejście Motronica czy należy to zrobić po przekaźniku lub dać dodatkowo jakiś opornik.
Tak to sobie kombinuje, jeśli ktoś widzi w tym pomyśle jakieś dziury proszę o zabranie głosu i pomoc

- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
No właśnie to nie problem żeby zamontować dwa TPS'y
Wymyśliłem sobie to tak żeby zamontować dwa TPS'y jeden pod drugim - przewiercić pokrywkę TPS'a od M20 i dorobić przedłużenie trzpienia przepustnicy na którą nasadzimy TPS od M50. Wtedy dolny TPS można sobie przekręcać jak się chce - wystarczy tylko przeszlifować przedłużony trzpień w odpowiednim miejscu.

Wymyśliłem sobie to tak żeby zamontować dwa TPS'y jeden pod drugim - przewiercić pokrywkę TPS'a od M20 i dorobić przedłużenie trzpienia przepustnicy na którą nasadzimy TPS od M50. Wtedy dolny TPS można sobie przekręcać jak się chce - wystarczy tylko przeszlifować przedłużony trzpień w odpowiednim miejscu.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Nie tylko. Przy WOT ten Motronic wchodzi w mapę WOT zapłonu, więc zapłon jest inny, niż przy cześciowo uchylonej przepustnicy, nie są to wielkie różnice, ale kilka stopni przy WOTach może zaważyć czy będzie stuk czy nie. Z mojego doświadczenia wynika, że gdyby Motronic przy doładowaniu nie wchodził w mapę WOT to sterowanie zapłonem jest bardziej przewidywalne i stabilne, a w DET po prostu wtedy przyspiesza się go bardziej i efekt ten sam.nfs pisze:Drugi przypadek nas nie interesuje bo jedyne co robi Motronic kiedy widzi WOT to wzbogacenie mieszanki a tym zajmie się DET.
Z tego co pamiętam to trzeba dołożyć tranzystor do frequency out, który może już sterować przekaźnikiem.nfs pisze:Nie wiem tylko czy można bezpośrednio podać masę z wyjścia częstotliwościowego na wejście Motronica czy należy to zrobić po przekaźniku lub dać dodatkowo jakiś opornik.
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Ok, czyli olewamy wpływ WOT na zapłon.Miś pisze:Nie tylko. Przy WOT ten Motronic wchodzi w mapę WOT zapłonu, więc zapłon jest inny, niż przy cześciowo uchylonej przepustnicy, nie są to wielkie różnice, ale kilka stopni przy WOTach może zaważyć czy będzie stuk czy nie. Z mojego doświadczenia wynika, że gdyby Motronic przy doładowaniu nie wchodził w mapę WOT to sterowanie zapłonem jest bardziej przewidywalne i stabilne, a w DET po prostu wtedy przyspiesza się go bardziej i efekt ten sam.nfs pisze:Drugi przypadek nas nie interesuje bo jedyne co robi Motronic kiedy widzi WOT to wzbogacenie mieszanki a tym zajmie się DET.Z tego co pamiętam to trzeba dołożyć tranzystor do frequency out, który może już sterować przekaźnikiem.nfs pisze:Nie wiem tylko czy można bezpośrednio podać masę z wyjścia częstotliwościowego na wejście Motronica czy należy to zrobić po przekaźniku lub dać dodatkowo jakiś opornik.
W jakim celu tranzystor i przekaźnik? Tak z ciekawości

Skoro używamy freq out jako wyjscia parametrycznego w roli masy to może wystarczy podłączyć bezpośrednio?
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Jeśli wyjście to ma być jedynie sygnałowe to nie trzeba żadnego tranzystora. Gdyby miało sterować jakąś cewką, np. vanos lub zaworek MAC to wtedy konieczny jest tranzystor w celu uniknięcia upalenia DETa. Przy jakichś odbiornikach płyną o wiele większe prądy a to wyjście nie jest przystosowane do ich obsługi.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Okazało się że w mojej e30 seryjny TPS był od samego początku źle ustawiony i nie załączał krokowca - stąd też cały czas silnik falował na wolnych obrotach
Jednak po dokładnym opisie kolegi nfs wyjąłem go i pomierzyłem i działa tak jak jest opisane wyżej. Silnik zaczął równo pracować na wolnych.
Mało tego - pojechałem od razu do kolegi który ma ten sam problem i u niego był przerwany jeden z przewodów pod izolacją. Po zlutowaniu również jego auto zaczęło równo chodzić
Także dzięki wielkie nfs
Poza tym udało mi się zamontować dwa TPS'y na przepustnicę:



Jednak po dokładnym opisie kolegi nfs wyjąłem go i pomierzyłem i działa tak jak jest opisane wyżej. Silnik zaczął równo pracować na wolnych.
Mało tego - pojechałem od razu do kolegi który ma ten sam problem i u niego był przerwany jeden z przewodów pod izolacją. Po zlutowaniu również jego auto zaczęło równo chodzić

Także dzięki wielkie nfs

Poza tym udało mi się zamontować dwa TPS'y na przepustnicę:


(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Doszły ostatnio zegary EGT i boost oraz ecumaster det3.
Zaczynamy więc dalsze działania - teraz trochę trudniejszy dla mnie temat czyli "kabelkologia"

Zaczynamy więc dalsze działania - teraz trochę trudniejszy dla mnie temat czyli "kabelkologia"



(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Zibi122
- User
- Posty: 76
- Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
- Imię: Zbyszek
- lokalizacja: Ożarów Maz
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- Kontakt:
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Hej
Nie musisz robić tej rzeźby z TPS, zostaw seryjnego TPSa z m20 DET w FIT nie potrzebuje płynnego TPSa a wystarczy aby widział 0 i 100%.
Jak chcesz wiedzieć więcej zapraszam na prv.
Nie musisz robić tej rzeźby z TPS, zostaw seryjnego TPSa z m20 DET w FIT nie potrzebuje płynnego TPSa a wystarczy aby widział 0 i 100%.
Jak chcesz wiedzieć więcej zapraszam na prv.
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
auto wreszcie jest zrobione
Wielkie podziękowania dla kolegi Miś, który pomógł przy strojeniu i podpowiedział małe co nie co w temacie
Turbo bije ~0,8 bara do końca. Na 2 biegu przy oponach 225 nie ma trakcji przy mocniejszym dociśnięciu gazu. W zakręcie nawet na 3 biegu potrafi pójść bokiem z gazu
Cabrio ma teraz zajebisty dół, którego mi brakowało - jeździ się bardzo przyjemnie bo elastyczność jest niczym w TDI.
Wiem że porównując do innych projektów z tego forum nie robi to żadnego wrażenia, ale biorąc pod uwagę że to mój pierwszy taki projekt jestem naprawdę zadowolony z tego co wyszło
tutaj filmik pokazujący przyspieszenie 0-170km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=nejL2zOx_YA" onclick="window.open(this.href);return false;
...a tutaj przyspieszenie na 3 biegu 50-135km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=a8dt9-zrhac" onclick="window.open(this.href);return false;

Wielkie podziękowania dla kolegi Miś, który pomógł przy strojeniu i podpowiedział małe co nie co w temacie

Turbo bije ~0,8 bara do końca. Na 2 biegu przy oponach 225 nie ma trakcji przy mocniejszym dociśnięciu gazu. W zakręcie nawet na 3 biegu potrafi pójść bokiem z gazu

Wiem że porównując do innych projektów z tego forum nie robi to żadnego wrażenia, ale biorąc pod uwagę że to mój pierwszy taki projekt jestem naprawdę zadowolony z tego co wyszło

tutaj filmik pokazujący przyspieszenie 0-170km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=nejL2zOx_YA" onclick="window.open(this.href);return false;
...a tutaj przyspieszenie na 3 biegu 50-135km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=a8dt9-zrhac" onclick="window.open(this.href);return false;
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
No i jest elegancko, masz cabrio które jest ładne i silnik który sobie bardzo dobrze radzi z budą cabrio
gratuluje, 3maj tak dalej
gratuluje, 3maj tak dalej

BMWexpert Motorsport