E30 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Kilka nowych fotek:

Obrazek
Rodzinka w komplecie. Cabrio już chyba po niedzieli zapadnie w sen zimowy :rozczarowany:



Obrazek
Taki wlocik skonstruowałem w wolnej chwili.


Obrazek
Widok ogólny.


Obrazek
Pod maską prawie na gotowo.



Obrazek
Po wielu perypetiach EMU wreszcie ogarnięte i na docelowym miejscu.



W sobote o ile pogoda pozwoli założe slicki i wystroimy na 1.0 bar :heh:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 turbo

Post autor: Pat-325 »

ładnie się pasą.
zdradź jakie to problemy były z EMU, bo myślę o tym sprzęcie.

cewki się nie grzeją?
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Problem był z wiązką. Gdzieś musiało być przebicie na przewodzie sygnałowym do cewki i kilka cewek skonczyło żywot. Zrobiłem całkiem nową wiązke od EMU do cewek i wszystko OK. Wcześniej nie uruchamiałem silnika na zwykłym sterowniku więc nie wiem czy problem był wcześniej czy nie. Ogólnie teraz chyba bym robił nową wiązkę bo seryjna z e34 po ucięciu wtyczki sterownika jest troche za krótka.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Kilka zmian w obecnym setupie - wyprostowane tylne koła, slicki, żeliwny kolektor wydechowy topmount, wisco zamiast wiatraka elektrycznego, wtryski 660 ccm, duuza chłodnica oleju. Przed finalnym strojeniem pojechałem po błogosławieństwo :heh:

Obrazek

Kreski niebawem :heh:
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Wrzuce mała aktualizację :heh:

Niestety nie dalem rady jeszcze shamować swojego auta - normalnie aż wstyd. Miałem kilka problemów podczas strojenia, drobne poprawki, podłączanie nowych funkcji. Silnik dzelnie znosił moje wygłupy ale przeniesienia napędu już nie.

Najpierw przy strojeniu na 1,4 bara rozleciał sie krzyżak wału napędowego. Ponoć to rzadkość ale stało się, może ze starości, może z tego że holset daje konkretny "cios" momentu i wstaje bardzo raptownie ? Wymienilem 2 krzyżaki, auto zostało wystrojone, ale czasami czułem jakby popuszczało sprzeglo - pojezdzilem tak trochę i raz zapakowalem do auta 5 osob i stało się :sad: Sprzęglo z m57 nie wytrzymało:

Tak wygladał dwumas:
Obrazek

Docisk
Obrazek


Auto zostało uziemione na 3 tygodnie :sad: i zaczely sie kombinacje. Udało się poskładać coś takiego:

Tarcza organiczna:
Obrazek

Docisk
Obrazek

Koło zamachowe:
Obrazek

Potrzebna była mała modyfikacja skrzyni: :clap:
Obrazek

Modyfikacji wymagal też przewód sprzegla. Stary vs nowy
Obrazek

Koło na aucie.
Obrazek

Mam nadzieję, że problem sprzęgła mam z głowy, ale do pełnego szczescia musze jeszcze wymienić wysprzęglik i pompkę, bo jeszcze nie działa idealnie.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E30 turbo

Post autor: szarybmw »

Dużo ciężej się wciska pedał sprzęgła na tym docisku ?? W porównaniu do m57
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Dużo, dużo cieżej :sad:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 turbo

Post autor: Blacha »

Przeszedłeś na docisk/tarczę 228?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E30 turbo

Post autor: elmo0104 »

No właśnie co to za docisk ? Pochwal się :)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Panowie - docisk i tarcza mają średnice 240 mm. Docisk pochodzi z VW - ma podwójne słoneczko (z dwóch docisków zrobiony jeden). Otwór w skrzyni jest po to, żeby dokręcić docisk przy wcisniętym sprzegle - normalnie na da rady bo śruby się wyciągają :śmiech: Całość jest wykonane przez Łukasza Lamika - z tego co wiem conajmniej 2 auta na tym forum jeźdżą/jeździły na takim samym zestawie
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: E30 turbo

Post autor: master86 »

U mnie również jest ten zestaw i zniesie dużo (ten sam zestaw Lamik ma w swoim golfie który ma 820km i napęd na 4koła...) Jedynie w cyklu miejskim bywa uciążliwy, przy upalaniu nie robi różnicy :heh:
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Pierwsze zawody objezdzone. Bez sukcesów, ale i bez awarii. Czas słaby 13.8 :rozczarowany:

Na zdjeciu przejazd z 270 konną hondą civic - turbo -kompresor:

Obrazek
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: E30 turbo

Post autor: master86 »

Czas i tak był mierzony z czasem reakcji, zawsze możesz powiedzieć że przy spałeś na starcie :ok:
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Za pierwszym razem mialem falstart, to za drugim przejazdem długo czekałem az dobrze zapali sie zielone - może dlatego taki slaby czas :heh: W każdym razie chyba nie będzie trudno poprawić ten czas na przyszly sezon
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Po śnie zimowym czas na małe aktualizacje. Wreszcie pierwsza wolna sobota która można było spędzić przy swoim aucie :)

Pierwszy wyjazd na słoneczko :heh:

Obrazek



Na pierwszy ogień poszedł montaż Torsena 3.15
Obrazek


Następnie pod maską zagościł kolektor ssacy KS Racing
Obrazek


Przód wymagał małych zmian: :śmiech:
Obrazek



Chińska przepustnica 80 mm też musiała zostac przerobiona - chyba jak wszystko w tym aucie :heh:
Obrazek



Icek z powrotem na miejscu:
Obrazek



Awangardowy montaż BOV'a :pasuje:
Obrazek



Wymieniliśmy też termostat. Na zdjeciu stary 88st. vs nowy 65st.
Obrazek


Taki diwajs trafil pod maske:
Obrazek


Zostało wyspawać jedynie dolot i można stroić na nowym setupie. Musimy sie spieszyć bo już za tydzien 1/4 w niemczech.
ODPOWIEDZ