Pojawił się niestety inny problem; od 5000 obr. ciśnienie maleje :/ Powodem jest prawdopodobnie miękka sprężyna w WG. Sprężyna jest na około 1bar. Gdy załozę większą, wstępne doładowanie będzie większe a potem pewnie znowu spadnie. Może mniejszy WG ??
E36 M3 turbo STAGE II
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Muszę publicznie podziękować Michałowi Małeckiemu za wstępne wystrojenie auta na nowych wtryskach
Nie ma już problemu z niskim AFR na wysokich obrotach
Pojawił się niestety inny problem; od 5000 obr. ciśnienie maleje :/ Powodem jest prawdopodobnie miękka sprężyna w WG. Sprężyna jest na około 1bar. Gdy załozę większą, wstępne doładowanie będzie większe a potem pewnie znowu spadnie. Może mniejszy WG ??
Pojawił się niestety inny problem; od 5000 obr. ciśnienie maleje :/ Powodem jest prawdopodobnie miękka sprężyna w WG. Sprężyna jest na około 1bar. Gdy załozę większą, wstępne doładowanie będzie większe a potem pewnie znowu spadnie. Może mniejszy WG ??
S50B30 M3turbo
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Wtryski w S50B32 są zaprojektowane do tego ciśnienia, zaś większość wtrysków ma ciśnienie nominalne 3bar, po znacznym zwiększeniu mogą (choć nie muszą) dziać się różna rzeczy z wytryskiwanym paliwem, wtryski leją, sikają bokiem itp, ja bym nie przekraczał 4,5bar. O tym maksowaniu przepływki faktycznie zapomniałem...Michał_Małecki pisze: 5bar na listwie ma seryjnie M3 S50B32, także ciśnienie u Krzysztofa nie jest masakryczne. To nie jest również tak, że zamykamy wtryskiwacze 460cc przy 0.9bar boostu. Chodzi o to, że maksujemy przepływomierz od 4 500 obr. silnika i na 5V wysyłanych do DME skład mieszanki jest niewystarczający .....
Masz do WG wpięte przewody i od góry i od dołu membrany? Wklej jakieś zdjęcie lub schemat podłączenia WGPojawił się niestety inny problem; od 5000 obr. ciśnienie maleje :/ Powodem jest prawdopodobnie miękka sprężyna w WG. Sprężyna jest na około 1bar. Gdy załozę większą, wstępne doładowanie będzie większe a potem pewnie znowu spadnie. Może mniejszy WG ??
www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Zobrazuję Ci to. Z turbo przewód z regulatorem jest wpięty w WG - od strony pompującej. Drugi przewód z WG kończy się malutkim filterkiem paliwa od "kaszla"
i idzie w atmosferę
S50B30 M3turbo
-
Mario
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Możesz spróbować takiego podłączenia zewn. wastegate

Jeszcze tak nie podłączałem WG ale może pomoże

Jeszcze tak nie podłączałem WG ale może pomoże
- artix
- User
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
- Imię: Artur
- lokalizacja: Sweden
- Lokalizacja: Malmö Szwecja
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Z tego co sie orjetuje to niewiele wtryskow radzi sobie z bazowym cisnieniem 5 barow na listwie
a i niezalecane jest powyzej 4 bary.
Elektormagnesy moga nieradzic sobie z kontrolowaniem czasow i rozpylaniem paliwa w odpowiedni sposob.
Choc najwazniejsze w tej sprawie jest trzymanie stalego cisnienia wtrysku wzgledem doladowania/cisnienia w dolocie czyli przed wtryskami.
I tu przy ustawionym cisnieniu bazowym 3.5 bara na regulatorze cisnienie to powinno wzrastac liniowo do doladowania,tak aby wtryski zawsze pracowaly z przewaga 3.5 bara nad doladowaniem panujacym w dolocie .
Gdy ladujemy 1 bar cisnienie paliwa na listwie powinno wzrosnac do 4.5 . gdy 2 bary powinno wzrosnac do 5.5.
Problemy powstaja w momecie gdy wtryski zaczynaja byc za male lub gdy pompa paliwa niewystarcza aby dostarczyc paliwo.
Aby temu zapobiedz lepiej wymienic wtryski na wieksze ( lub pompe) a nie podwyzszac cisnienie paliwa w nieskonczonosc .
a i niezalecane jest powyzej 4 bary.
Elektormagnesy moga nieradzic sobie z kontrolowaniem czasow i rozpylaniem paliwa w odpowiedni sposob.
Choc najwazniejsze w tej sprawie jest trzymanie stalego cisnienia wtrysku wzgledem doladowania/cisnienia w dolocie czyli przed wtryskami.
I tu przy ustawionym cisnieniu bazowym 3.5 bara na regulatorze cisnienie to powinno wzrastac liniowo do doladowania,tak aby wtryski zawsze pracowaly z przewaga 3.5 bara nad doladowaniem panujacym w dolocie .
Gdy ladujemy 1 bar cisnienie paliwa na listwie powinno wzrosnac do 4.5 . gdy 2 bary powinno wzrosnac do 5.5.
Problemy powstaja w momecie gdy wtryski zaczynaja byc za male lub gdy pompa paliwa niewystarcza aby dostarczyc paliwo.
Aby temu zapobiedz lepiej wymienic wtryski na wieksze ( lub pompe) a nie podwyzszac cisnienie paliwa w nieskonczonosc .
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Z manualnym regulatorem doładowania miałem mały problem. Był on tez nie do końca dobrze podłączony. Zastąpiłem go więc produktem HKS EVC 5:
Widok pod maską:

Widok na regulatorek:

W "takim" projekcie wstyd było wozić wskaźnik doładowania AutoGauge, więc zamiast niego wszedł elektroniczny wskaźnik GReddy

Map sensor przeniosłem pod maskę z wnętrza auta. Znajduje się w Kinder niespodziance dopóki nie wymyślę czegoś bardziej oryginalnego
W sumie do 5 urządzeń potrzebowałem zasilenia w nadciścnienie-podciśnienie więc wykombinowałem sobie nawet ładny rozgałęźnik:
Od lewej:
1. Map sensor
2. Regulator ciśnienia paliwa
3. Blow off
4. Czujnik ciśnienia wskaźnika GReddy
5. EBC HKS EVC 5 (podłaczony też dodatkowo do ciśnienia zaraz za turbiną)


No i widok ogólny: złączkę Blow off`a wykombinowaną przez MTG zastąpiłem przejściówką SAMCO

Widok pod maską:

Widok na regulatorek:

W "takim" projekcie wstyd było wozić wskaźnik doładowania AutoGauge, więc zamiast niego wszedł elektroniczny wskaźnik GReddy

Map sensor przeniosłem pod maskę z wnętrza auta. Znajduje się w Kinder niespodziance dopóki nie wymyślę czegoś bardziej oryginalnego
W sumie do 5 urządzeń potrzebowałem zasilenia w nadciścnienie-podciśnienie więc wykombinowałem sobie nawet ładny rozgałęźnik:
Od lewej:
1. Map sensor
2. Regulator ciśnienia paliwa
3. Blow off
4. Czujnik ciśnienia wskaźnika GReddy
5. EBC HKS EVC 5 (podłaczony też dodatkowo do ciśnienia zaraz za turbiną)


No i widok ogólny: złączkę Blow off`a wykombinowaną przez MTG zastąpiłem przejściówką SAMCO

S50B30 M3turbo
-
corey
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu
gratki projektu
musze tez wtracic swoje 2 grosze.
to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
gratki projektu
musze tez wtracic swoje 2 grosze.
to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
a z kąd taka brutalna konkluzja ? z czego to wywnioskowałeś?PAWEL_FW pisze:bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu
gratki projektu
musze tez wtracic swoje 2 grosze.
to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
-
corey
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
z brutalnych zdjecmcgiver pisze:a z kąd taka brutalna konkluzja ? z czego to wywnioskowałeś?PAWEL_FW pisze:bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu
gratki projektu
musze tez wtracic swoje 2 grosze.
to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
- artix
- User
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
- Imię: Artur
- lokalizacja: Sweden
- Lokalizacja: Malmö Szwecja
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
jedziesz na ori wydechu od DP ?
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Tak. Zamiast katów są jednak imitujące je strumienice ;Partix pisze:jedziesz na ori wydechu od DP ?
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.PAWEL_FW pisze:bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu
gratki projektu
musze tez wtracic swoje 2 grosze.
to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
Teraz powinien się Maleckis i Michał Małecki wypowiedzieć
S50B30 M3turbo
-
corey
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
krismax pisze:
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.
Powiedz mi, co to ma za znaczenie?
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
jak ogladam ostatnie zdjecia to sobie mysle ale GRAT
ciekawe kiedy zmiany beda bo napewno beda
ciekawe kiedy zmiany beda bo napewno beda
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
PAWEL_FW pisze:krismax pisze:
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.
Powiedz mi, co to ma za znaczenie?
Piszesz o winnych, ale nie wiesz jak wygladała ostatnia "sprawna" rundka
. pisze:jak ogladam ostatnie zdjecia to sobie mysle ale GRAT![]()
![]()
ciekawe kiedy zmiany beda bo napewno beda
Oj będą, będą - skąd wiesz ??
S50B30 M3turbo
-
corey
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
glupio sie powtarzac, ale co to ma za znaczenie?krismax pisze:PAWEL_FW pisze:krismax pisze:
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.
Powiedz mi, co to ma za znaczenie?
Piszesz o winnych, ale nie wiesz jak wygladała ostatnia "sprawna" rundka
moze zaargumentujesz to w jakis sposob? tylko prosze bez tejemniczosci zawartej w cudzyslowach