E36 M3 turbo STAGE II

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

Muszę publicznie podziękować Michałowi Małeckiemu za wstępne wystrojenie auta na nowych wtryskach ;) Nie ma już problemu z niskim AFR na wysokich obrotach :D
Pojawił się niestety inny problem; od 5000 obr. ciśnienie maleje :/ Powodem jest prawdopodobnie miękka sprężyna w WG. Sprężyna jest na około 1bar. Gdy załozę większą, wstępne doładowanie będzie większe a potem pewnie znowu spadnie. Może mniejszy WG ??
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze: 5bar na listwie ma seryjnie M3 S50B32, także ciśnienie u Krzysztofa nie jest masakryczne. To nie jest również tak, że zamykamy wtryskiwacze 460cc przy 0.9bar boostu. Chodzi o to, że maksujemy przepływomierz od 4 500 obr. silnika i na 5V wysyłanych do DME skład mieszanki jest niewystarczający .....
Wtryski w S50B32 są zaprojektowane do tego ciśnienia, zaś większość wtrysków ma ciśnienie nominalne 3bar, po znacznym zwiększeniu mogą (choć nie muszą) dziać się różna rzeczy z wytryskiwanym paliwem, wtryski leją, sikają bokiem itp, ja bym nie przekraczał 4,5bar. O tym maksowaniu przepływki faktycznie zapomniałem...

Pojawił się niestety inny problem; od 5000 obr. ciśnienie maleje :/ Powodem jest prawdopodobnie miękka sprężyna w WG. Sprężyna jest na około 1bar. Gdy załozę większą, wstępne doładowanie będzie większe a potem pewnie znowu spadnie. Może mniejszy WG ??
Masz do WG wpięte przewody i od góry i od dołu membrany? Wklej jakieś zdjęcie lub schemat podłączenia WG
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

Zobrazuję Ci to. Z turbo przewód z regulatorem jest wpięty w WG - od strony pompującej. Drugi przewód z WG kończy się malutkim filterkiem paliwa od "kaszla" :) i idzie w atmosferę
S50B30 M3turbo
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: Mario »

Możesz spróbować takiego podłączenia zewn. wastegate
Obrazek
Jeszcze tak nie podłączałem WG ale może pomoże
Awatar użytkownika
artix
User
Posty: 42
Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
Imię: Artur
lokalizacja: Sweden
Lokalizacja: Malmö Szwecja

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: artix »

Z tego co sie orjetuje to niewiele wtryskow radzi sobie z bazowym cisnieniem 5 barow na listwie
a i niezalecane jest powyzej 4 bary.

Elektormagnesy moga nieradzic sobie z kontrolowaniem czasow i rozpylaniem paliwa w odpowiedni sposob.

Choc najwazniejsze w tej sprawie jest trzymanie stalego cisnienia wtrysku wzgledem doladowania/cisnienia w dolocie czyli przed wtryskami.

I tu przy ustawionym cisnieniu bazowym 3.5 bara na regulatorze cisnienie to powinno wzrastac liniowo do doladowania,tak aby wtryski zawsze pracowaly z przewaga 3.5 bara nad doladowaniem panujacym w dolocie .

Gdy ladujemy 1 bar cisnienie paliwa na listwie powinno wzrosnac do 4.5 . gdy 2 bary powinno wzrosnac do 5.5.

Problemy powstaja w momecie gdy wtryski zaczynaja byc za male lub gdy pompa paliwa niewystarcza aby dostarczyc paliwo.

Aby temu zapobiedz lepiej wymienic wtryski na wieksze ( lub pompe) a nie podwyzszac cisnienie paliwa w nieskonczonosc .
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

Z manualnym regulatorem doładowania miałem mały problem. Był on tez nie do końca dobrze podłączony. Zastąpiłem go więc produktem HKS EVC 5:

Widok pod maską:

Obrazek

Widok na regulatorek:

Obrazek

W "takim" projekcie wstyd było wozić wskaźnik doładowania AutoGauge, więc zamiast niego wszedł elektroniczny wskaźnik GReddy ;)


Obrazek

Map sensor przeniosłem pod maskę z wnętrza auta. Znajduje się w Kinder niespodziance dopóki nie wymyślę czegoś bardziej oryginalnego ;)
W sumie do 5 urządzeń potrzebowałem zasilenia w nadciścnienie-podciśnienie więc wykombinowałem sobie nawet ładny rozgałęźnik:

Od lewej:

1. Map sensor
2. Regulator ciśnienia paliwa
3. Blow off
4. Czujnik ciśnienia wskaźnika GReddy
5. EBC HKS EVC 5 (podłaczony też dodatkowo do ciśnienia zaraz za turbiną)

Obrazek

Obrazek

No i widok ogólny: złączkę Blow off`a wykombinowaną przez MTG zastąpiłem przejściówką SAMCO

Obrazek
S50B30 M3turbo
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: corey »

bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu

gratki projektu

musze tez wtracic swoje 2 grosze.

to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: mcgiver »

PAWEL_FW pisze:bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu

gratki projektu

musze tez wtracic swoje 2 grosze.

to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
a z kąd taka brutalna konkluzja ? z czego to wywnioskowałeś?
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: corey »

mcgiver pisze:
PAWEL_FW pisze:bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu

gratki projektu

musze tez wtracic swoje 2 grosze.

to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
a z kąd taka brutalna konkluzja ? z czego to wywnioskowałeś?
z brutalnych zdjec ;)
Awatar użytkownika
artix
User
Posty: 42
Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
Imię: Artur
lokalizacja: Sweden
Lokalizacja: Malmö Szwecja

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: artix »

jedziesz na ori wydechu od DP ?
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

artix pisze:jedziesz na ori wydechu od DP ?
Tak. Zamiast katów są jednak imitujące je strumienice ;P

PAWEL_FW pisze:bardzo fajnie ze wszystko robisz samemu

gratki projektu

musze tez wtracic swoje 2 grosze.

to nie ty zawiniles przy docieraniu swojego pierwszego kompletu kutych tlokow tylko ktos ci (nie da sie tego inaczej niestety ujac) spierdolil szlif
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.
Teraz powinien się Maleckis i Michał Małecki wypowiedzieć ;) (po raz kolejny)
S50B30 M3turbo
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: corey »

krismax pisze:
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.

Powiedz mi, co to ma za znaczenie?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: k64 »

jak ogladam ostatnie zdjecia to sobie mysle ale GRAT :tongue: :śmiech:


ciekawe kiedy zmiany beda bo napewno beda :devill2:
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

PAWEL_FW pisze:
krismax pisze:
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.

Powiedz mi, co to ma za znaczenie?

Piszesz o winnych, ale nie wiesz jak wygladała ostatnia "sprawna" rundka ;)


. pisze:jak ogladam ostatnie zdjecia to sobie mysle ale GRAT :tongue: :śmiech:


ciekawe kiedy zmiany beda bo napewno beda :devill2:

Oj będą, będą - skąd wiesz ??
S50B30 M3turbo
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: corey »

krismax pisze:
PAWEL_FW pisze:
krismax pisze:
No cóż. Nie było cię w pobliżu w chwili wystąpienia uszkodzenia.

Powiedz mi, co to ma za znaczenie?

Piszesz o winnych, ale nie wiesz jak wygladała ostatnia "sprawna" rundka ;)


glupio sie powtarzac, ale co to ma za znaczenie?

moze zaargumentujesz to w jakis sposob? tylko prosze bez tejemniczosci zawartej w cudzyslowach
ODPOWIEDZ