BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Jak nie ubywa wody, nie przybywa/ubywa oleju to nie ma co na razie przezywać bo taka ilość masła w silniku który jeździ sporadycznie na takich dystansach to jest śmiech.
-chałturnik-
-
- Nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lis 2010, o 22:53
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Okleśna
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
W moim m40 jak miałem padnięty termostat i jeździłem odcinki po 6 km to miałem cała pokrywę rozrządu uwaloną w maśle 

- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Pewnie Twoja nowa glowica po regeneracji jest w super stanie, mam nadzieje ze jakos sie ustosunkujesz do mojej sprawy.
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
jeździł już ten motor z doładowaniem ?
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 lis 2010, o 17:54
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Pruszków
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
siemka słuchaj ten gwint na tył od czego zaadaptowałes
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - str. 15. 1,8is turbo
mała aktualizacja hmmm po 2 latach.
E21 stało u mnie cały czas były plany sprzedania ale ciągle jest u mnie, chociaż już pewnie nie długo.
Silnik:
stage I --> 2,9 kompressor m112 - sprzedany
stage II --> 1,8is + turbo gt30, tłoki wiseco 85mm kute.
Układ dolotowy:
- spory IC, rury z kwasówki 2", kolektor dolotowy aluminiowy,
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy własnej produkcji pod turbo
- wydech 2,5" na 2 tłumikach - zrobiony całkiem cichy
Układ paliwowy / wtryskowy:
- wtryskiwacze - seria na dzień dzisiejszy, docelowo 440
- alu zbiornik paliwa
- swirl pot + 2 pompy paliwa
- dodatkowy regulator paliwa
- przewody paliwowe w stalowym oplocie - hmmmm jeden mi rozjeb*ło więc są w oplocie ale i gumowe.
Elektronika / wskaźniki:
- boost,
Układ chłodzenia:
- chłodnica z tds's
- 2 elektryczne wentylatory
Układ napędowy:
skrzynia e46 2,8 , most 3,15, sprzęgło lekki jednomas, tarcza 240mm i docisk m57.
Zawieszenie:
- gwint ta technix
- camber plate
- wyspawane wahacze tył
BODY KIT i wnętrze:
- klatka
- były kubły micro ale jeździć się na tym nie da i będzie coś w miare cywilnego ale z trzymaniem
- poszerzenia błotników
- przedni zderzak jakiś tuning co daje z 10 koni więcej
Układ hamulcowy
- przód e46 3,0i
tył e34 2,5i
Silnik 2,9 z kompresorem poszedł dawno w ludzi, autko przestało sporo ze względu na brak czasu na dokończenie.
Obecnie do rekina wleciał silnik 1,8is po kompletnym remoncie, rozwiercony na 85mm, tłoki wiseco, nowe panewki, uszczelki, głowica po wymianie uszczelniaczy i portingu kanałów, nowy łańcuch rozrządu i takie tam pierdołki.
Z racji zakucia silnika wyspawałem do niego kolektor wydechowy i mam zamiar wsadzić do tego turbo gt35. Z silnika mam zamiar wyciągnąć max mocy ile się da :lol:
kilka fot :
rodzinnie

między czasie w rekinie był silnik 3,2 z turbiną gt35, silnik postawiliśmy w pion, skrzynia przespawana, misa wyspawana nowa, nowe łapy silnika, wszystko ogarnięte tak by stał w pionie.


ten silnik nie doczekał się finału, tłoki sprzedałem z niego reszta leży w garażu
Miałem u siebie 1,8is i tu zacząłem modzić.
foto z 1,8is :]
tłoki wiseco 4k przebiegu stan igła.


blok rozwiercony, stopki wału wyosiowane.

uszczelniacze na zaworach wymienione, spinamy sprężynki







zaczynamy budowę kolektora wydechowego







kolektor dolotowy - podziękowania dla Gumisia za wychaczenie go


zderzak na przód, do malowania ale taki będzie przód.

a tu mała nuda i nagle mpower zawitał w rekinie :lol:

rekin ogarnięty już jako tako, odpala
wizualnie wyszło tak,








foteliki wleciały bimarco expert

E21 stało u mnie cały czas były plany sprzedania ale ciągle jest u mnie, chociaż już pewnie nie długo.
Silnik:
stage I --> 2,9 kompressor m112 - sprzedany
stage II --> 1,8is + turbo gt30, tłoki wiseco 85mm kute.
Układ dolotowy:
- spory IC, rury z kwasówki 2", kolektor dolotowy aluminiowy,
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy własnej produkcji pod turbo
- wydech 2,5" na 2 tłumikach - zrobiony całkiem cichy
Układ paliwowy / wtryskowy:
- wtryskiwacze - seria na dzień dzisiejszy, docelowo 440
- alu zbiornik paliwa
- swirl pot + 2 pompy paliwa
- dodatkowy regulator paliwa
- przewody paliwowe w stalowym oplocie - hmmmm jeden mi rozjeb*ło więc są w oplocie ale i gumowe.
Elektronika / wskaźniki:
- boost,
Układ chłodzenia:
- chłodnica z tds's
- 2 elektryczne wentylatory
Układ napędowy:
skrzynia e46 2,8 , most 3,15, sprzęgło lekki jednomas, tarcza 240mm i docisk m57.
Zawieszenie:
- gwint ta technix
- camber plate
- wyspawane wahacze tył
BODY KIT i wnętrze:
- klatka
- były kubły micro ale jeździć się na tym nie da i będzie coś w miare cywilnego ale z trzymaniem
- poszerzenia błotników
- przedni zderzak jakiś tuning co daje z 10 koni więcej

Układ hamulcowy
- przód e46 3,0i
tył e34 2,5i
Silnik 2,9 z kompresorem poszedł dawno w ludzi, autko przestało sporo ze względu na brak czasu na dokończenie.
Obecnie do rekina wleciał silnik 1,8is po kompletnym remoncie, rozwiercony na 85mm, tłoki wiseco, nowe panewki, uszczelki, głowica po wymianie uszczelniaczy i portingu kanałów, nowy łańcuch rozrządu i takie tam pierdołki.
Z racji zakucia silnika wyspawałem do niego kolektor wydechowy i mam zamiar wsadzić do tego turbo gt35. Z silnika mam zamiar wyciągnąć max mocy ile się da :lol:
kilka fot :
rodzinnie

między czasie w rekinie był silnik 3,2 z turbiną gt35, silnik postawiliśmy w pion, skrzynia przespawana, misa wyspawana nowa, nowe łapy silnika, wszystko ogarnięte tak by stał w pionie.


ten silnik nie doczekał się finału, tłoki sprzedałem z niego reszta leży w garażu

Miałem u siebie 1,8is i tu zacząłem modzić.
foto z 1,8is :]
tłoki wiseco 4k przebiegu stan igła.


blok rozwiercony, stopki wału wyosiowane.

uszczelniacze na zaworach wymienione, spinamy sprężynki







zaczynamy budowę kolektora wydechowego







kolektor dolotowy - podziękowania dla Gumisia za wychaczenie go



zderzak na przód, do malowania ale taki będzie przód.

a tu mała nuda i nagle mpower zawitał w rekinie :lol:

rekin ogarnięty już jako tako, odpala

wizualnie wyszło tak,








foteliki wleciały bimarco expert

-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
wahacze tył .






pod maską jest jeszcze nie ład, słabe foty bo robione rzodkiewką.





na fotelach nie ma gąbek założonych ale są czyściutkie.









pod maską jest jeszcze nie ład, słabe foty bo robione rzodkiewką.





na fotelach nie ma gąbek założonych ale są czyściutkie.



-
- Forumowicz
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
- Imię: Michał
- lokalizacja: Częstochowa
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Fajnie że udało Ci sie ogarnąć tego rekina. To turbo które teraz masz to jakie ma dokladnie parametry ? W jaką moc celujesz - bo do grubych mocy chyba brakuje paru puzzli w układance.
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Szary pisze:Fajnie że udało Ci sie ogarnąć tego rekina. To turbo które teraz masz to jakie ma dokladnie parametry ? W jaką moc celujesz - bo do grubych mocy chyba brakuje paru puzzli w układance.
turbo to chinol gt30
co do puzzli to nie jest źle korby z m50b25nv na początek starczą, kute tłoki wiseco,
wiadomo jak by dać kute tłoki i kozak uszczelkę pod głowicę to było by lepiej.
Jaka moc ? hmmmm nie wiem sam co będzie to będzie, mam graty do budowy drugiego silnika na pełnej kuciźnie tak, że tego można będzie potraktować tak i sprawdzić ile zniesie

Auto jeszcze nie zestrojone bo mam problem z silikonami na kolektorze dolotowym, zasysa mi gumy przy zamkniętej przepustnicy i po trochu się zsuwają i ciągnie lewe powietrze. Dzisiaj wkleiłem silikony na silikon i kropekę może utrzyma.
- fulltone88
- Turbo-Team
- Posty: 110
- Rejestracja: 7 sty 2014, o 10:50
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Białystok
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Turbina jest czymś podparta od dołu? jest daleko wysunięta, rozgrzany kolektor nie pęknie na spawach pod obciążeniem?
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
turbo podparte jest całkiem mocno, a czy popęka kolektor hmmmm się okaże, sam go spawałem, zdaje się, że solidnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
Tym wahaczom to bym nie zaufał szczerze mówiąc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
Kolektor jest z saab'a modelu nie pamiętam (2,3 benzyna chyba) cały aluminiowy, w środku ma całkiem ładne rozejścia na powietrze, rozstaw rur pasuje pod bmw.korona pisze:Z czego jest ten kolektor ssący?
Ja u siebie ten kolektor z saaba mam połączony z dolnym kolektorem kolankami silikonowymi i mi je ściąga jak auto stoi na wolnych obrotach, no i je zasysa dość mocno.
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
http://www.m3e30.fr/medias/images/p1012 ... =r_550_550" onclick="window.open(this.href);return false; <- wahacz tylny z rurek raczej powinien "pójść" w tą stronę, bo faktycznie ten Twój to tak średnio solidnie wygląda. Jest jeszcze wersja gięta z paneli blaszanych i spawana zamiast rurek. Wahacz z e30 dtm.