BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Grzesi(E30)k »

Jak nie ubywa wody, nie przybywa/ubywa oleju to nie ma co na razie przezywać bo taka ilość masła w silniku który jeździ sporadycznie na takich dystansach to jest śmiech.
-chałturnik-
Weron
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2010, o 22:53
Imię: Łukasz
lokalizacja: Okleśna

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Weron »

W moim m40 jak miałem padnięty termostat i jeździłem odcinki po 6 km to miałem cała pokrywę rozrządu uwaloną w maśle :cool2:
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: forti »

Pewnie Twoja nowa glowica po regeneracji jest w super stanie, mam nadzieje ze jakos sie ustosunkujesz do mojej sprawy.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: filip »

jeździł już ten motor z doładowaniem ?
TOMMY
User
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2010, o 17:54
Imię: Tomek
lokalizacja: Pruszków

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: TOMMY »

siemka słuchaj ten gwint na tył od czego zaadaptowałes
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - str. 15. 1,8is turbo

Post autor: perlik »

mała aktualizacja hmmm po 2 latach.
E21 stało u mnie cały czas były plany sprzedania ale ciągle jest u mnie, chociaż już pewnie nie długo.

Silnik:
stage I --> 2,9 kompressor m112 - sprzedany
stage II --> 1,8is + turbo gt30, tłoki wiseco 85mm kute.

Układ dolotowy:
- spory IC, rury z kwasówki 2", kolektor dolotowy aluminiowy,

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy własnej produkcji pod turbo
- wydech 2,5" na 2 tłumikach - zrobiony całkiem cichy
Układ paliwowy / wtryskowy:
- wtryskiwacze - seria na dzień dzisiejszy, docelowo 440
- alu zbiornik paliwa
- swirl pot + 2 pompy paliwa
- dodatkowy regulator paliwa
- przewody paliwowe w stalowym oplocie - hmmmm jeden mi rozjeb*ło więc są w oplocie ale i gumowe.

Elektronika / wskaźniki:
- boost,

Układ chłodzenia:
- chłodnica z tds's
- 2 elektryczne wentylatory

Układ napędowy:
skrzynia e46 2,8 , most 3,15, sprzęgło lekki jednomas, tarcza 240mm i docisk m57.

Zawieszenie:
- gwint ta technix
- camber plate
- wyspawane wahacze tył

BODY KIT i wnętrze:
- klatka
- były kubły micro ale jeździć się na tym nie da i będzie coś w miare cywilnego ale z trzymaniem
- poszerzenia błotników
- przedni zderzak jakiś tuning co daje z 10 koni więcej ;)

Układ hamulcowy
- przód e46 3,0i
tył e34 2,5i


Silnik 2,9 z kompresorem poszedł dawno w ludzi, autko przestało sporo ze względu na brak czasu na dokończenie.
Obecnie do rekina wleciał silnik 1,8is po kompletnym remoncie, rozwiercony na 85mm, tłoki wiseco, nowe panewki, uszczelki, głowica po wymianie uszczelniaczy i portingu kanałów, nowy łańcuch rozrządu i takie tam pierdołki.

Z racji zakucia silnika wyspawałem do niego kolektor wydechowy i mam zamiar wsadzić do tego turbo gt35. Z silnika mam zamiar wyciągnąć max mocy ile się da :lol:

kilka fot :



rodzinnie
Obrazek

między czasie w rekinie był silnik 3,2 z turbiną gt35, silnik postawiliśmy w pion, skrzynia przespawana, misa wyspawana nowa, nowe łapy silnika, wszystko ogarnięte tak by stał w pionie.

Obrazek
Obrazek

ten silnik nie doczekał się finału, tłoki sprzedałem z niego reszta leży w garażu :)

Miałem u siebie 1,8is i tu zacząłem modzić.


foto z 1,8is :]
tłoki wiseco 4k przebiegu stan igła.
Obrazek
Obrazek

blok rozwiercony, stopki wału wyosiowane.

Obrazek

uszczelniacze na zaworach wymienione, spinamy sprężynki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


zaczynamy budowę kolektora wydechowego

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

kolektor dolotowy - podziękowania dla Gumisia za wychaczenie go :ok:
Obrazek
Obrazek

zderzak na przód, do malowania ale taki będzie przód.
Obrazek


a tu mała nuda i nagle mpower zawitał w rekinie :lol:

Obrazek


rekin ogarnięty już jako tako, odpala :)

wizualnie wyszło tak,

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

foteliki wleciały bimarco expert

Obrazek
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

wahacze tył .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pod maską jest jeszcze nie ład, słabe foty bo robione rzodkiewką.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
na fotelach nie ma gąbek założonych ale są czyściutkie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Szary »

Fajnie że udało Ci sie ogarnąć tego rekina. To turbo które teraz masz to jakie ma dokladnie parametry ? W jaką moc celujesz - bo do grubych mocy chyba brakuje paru puzzli w układance.
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Szary pisze:Fajnie że udało Ci sie ogarnąć tego rekina. To turbo które teraz masz to jakie ma dokladnie parametry ? W jaką moc celujesz - bo do grubych mocy chyba brakuje paru puzzli w układance.

turbo to chinol gt30

co do puzzli to nie jest źle korby z m50b25nv na początek starczą, kute tłoki wiseco,
wiadomo jak by dać kute tłoki i kozak uszczelkę pod głowicę to było by lepiej.

Jaka moc ? hmmmm nie wiem sam co będzie to będzie, mam graty do budowy drugiego silnika na pełnej kuciźnie tak, że tego można będzie potraktować tak i sprawdzić ile zniesie :)

Auto jeszcze nie zestrojone bo mam problem z silikonami na kolektorze dolotowym, zasysa mi gumy przy zamkniętej przepustnicy i po trochu się zsuwają i ciągnie lewe powietrze. Dzisiaj wkleiłem silikony na silikon i kropekę może utrzyma.
Awatar użytkownika
fulltone88
Turbo-Team
Posty: 110
Rejestracja: 7 sty 2014, o 10:50
Imię: Piotrek
lokalizacja: Białystok

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: fulltone88 »

Turbina jest czymś podparta od dołu? jest daleko wysunięta, rozgrzany kolektor nie pęknie na spawach pod obciążeniem?
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

turbo podparte jest całkiem mocno, a czy popęka kolektor hmmmm się okaże, sam go spawałem, zdaje się, że solidnie.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Post autor: DOHC »

Tym wahaczom to bym nie zaufał szczerze mówiąc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Post autor: korona »

Z czego jest ten kolektor ssący?
www.turboBMW.pl
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Post autor: perlik »

korona pisze:Z czego jest ten kolektor ssący?
Kolektor jest z saab'a modelu nie pamiętam (2,3 benzyna chyba) cały aluminiowy, w środku ma całkiem ładne rozejścia na powietrze, rozstaw rur pasuje pod bmw.

Ja u siebie ten kolektor z saaba mam połączony z dolnym kolektorem kolankami silikonowymi i mi je ściąga jak auto stoi na wolnych obrotach, no i je zasysa dość mocno.
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Post autor: SAS performance »

http://www.m3e30.fr/medias/images/p1012 ... =r_550_550" onclick="window.open(this.href);return false; <- wahacz tylny z rurek raczej powinien "pójść" w tą stronę, bo faktycznie ten Twój to tak średnio solidnie wygląda. Jest jeszcze wersja gięta z paneli blaszanych i spawana zamiast rurek. Wahacz z e30 dtm.
ODPOWIEDZ