Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: DOHC »

jeszcze jedno pytanie , jak masz zamiar wyjechac do WG z kolektora ? Nie lepiej było dać 2x38 mm WG ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

ale jazda z tym kielichem :rozczarowany:

a chcialem zapytac o ten zakuty e30 , dobra fura bedzie ! ALE dlaczego 3.0 ? nA Wale z 2,8 wiec czemu prawie 3.0? (czy wlasnie o to chodzi). A moze kucizna tlokow z Is ? :-P


i teraz pytanie o kolektor, myslalem ze robisz takiego Bimmerofski style jak forti.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

DOHC pisze:zapasowe s50... fajnie to brzmi :D ale rozumiem bo też jestem chomik :) . Zostawiasz vanosa ?

pozdrawiam...... ........ jeszcze jedno pytanie , jak masz zamiar wyjechac do WG z kolektora ? Nie lepiej było dać 2x38 mm WG ?
Vanos zostaje, przynajmniej sam nastawnik bo jeszcze nie zdecydowałem czy będzie w użyciu. Nad WG będę myślał na koniec, jakoś się to rozwiąże aby miało ręce i nogi
forti pisze:Adam duzo zostaje miejsca miedzy blacha, a sprezyna po takim zabiegu na kielichu? Ciekawi mnie to bo chetnie tez zrobilbym to samo u siebie, widzialem takie rozwiazania na szwedzkim forum , ale tam mieli gwinty, a przy takim zawieszeniu to nie problem. Jak to wyglada u Ciebie?
Tak długo przycinałem i przymierzałem aż udało mi się dojść do ok 5mm odstępu między sprężyną i blachą. Też myślałem nad gwintem, ale okazuje się że wcale nie jest tak różowo - przecież i tak zostaje łożysko amortyzatora sporych rozmiarów które jakoś trzeba wepchnąć w kielich
. pisze:ale jazda z tym kielichem :rozczarowany:

a chcialem zapytac o ten zakuty e30 , dobra fura bedzie ! ALE dlaczego 3.0 ? nA Wale z 2,8 wiec czemu prawie 3.0? (czy wlasnie o to chodzi). A moze kucizna tlokow z Is ? :-P


i teraz pytanie o kolektor, myslalem ze robisz takiego Bimmerofski style jak forti.
Kolektor będzie podobny do tego od Fortiego, ale przede wszystkim równoodległościowy czyli każdy runner będzie miał identyczną długość od wylotu głowicy do turbiny.

Ten zakuty silnik ma wał z 2,8 i rozwiert aż do 86mm (jak w M3 US), i kilka innych niezłych rozwiązań - zdecydowanie jeden z najlepiej przygotowanych silników w PL :smile2:
www.turboBMW.pl
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: noname »

Adam jaki koszt zbudowania takiego silnika m50b30 ? Kute tłoki i korby ?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

noname pisze:Adam jaki koszt zbudowania takiego silnika m50b30 ? Kute tłoki i korby ?
Info na priv
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

korona pisze:
DOHC pisze:zapasowe s50... fajnie to brzmi :D ale rozumiem bo też jestem chomik :) . Zostawiasz vanosa ?

pozdrawiam...... ........ jeszcze jedno pytanie , jak masz zamiar wyjechac do WG z kolektora ? Nie lepiej było dać 2x38 mm WG ?
Vanos zostaje, przynajmniej sam nastawnik bo jeszcze nie zdecydowałem czy będzie w użyciu. Nad WG będę myślał na koniec, jakoś się to rozwiąże aby miało ręce i nogi
forti pisze:Adam duzo zostaje miejsca miedzy blacha, a sprezyna po takim zabiegu na kielichu? Ciekawi mnie to bo chetnie tez zrobilbym to samo u siebie, widzialem takie rozwiazania na szwedzkim forum , ale tam mieli gwinty, a przy takim zawieszeniu to nie problem. Jak to wyglada u Ciebie?
Tak długo przycinałem i przymierzałem aż udało mi się dojść do ok 5mm odstępu między sprężyną i blachą. Też myślałem nad gwintem, ale okazuje się że wcale nie jest tak różowo - przecież i tak zostaje łożysko amortyzatora sporych rozmiarów które jakoś trzeba wepchnąć w kielich
. pisze:ale jazda z tym kielichem :rozczarowany:

a chcialem zapytac o ten zakuty e30 , dobra fura bedzie ! ALE dlaczego 3.0 ? nA Wale z 2,8 wiec czemu prawie 3.0? (czy wlasnie o to chodzi). A moze kucizna tlokow z Is ? :-P


i teraz pytanie o kolektor, myslalem ze robisz takiego Bimmerofski style jak forti.
Kolektor będzie podobny do tego od Fortiego, ale przede wszystkim równoodległościowy czyli każdy runner będzie miał identyczną długość od wylotu głowicy do turbiny.

Ten zakuty silnik ma wał z 2,8 i rozwiert aż do 86mm (jak w M3 US), i kilka innych niezłych rozwiązań - zdecydowanie jeden z najlepiej przygotowanych silników w PL :smile2:
seria m50 2,5 ma tloki 84mm , te 2mm ile dokladnie moga dac pojemnosci wiecej? mam rozumie takie tloki w sumie nie jest trudno zdobyc, to poprostu M3 us kucizna chyba latwo dostepna.
Poprzedni twoj silnik noname`a to bylo 84mm (seria ma tyle wlasnie w 2,8) ?
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: noname »

Ciekawa opcja moglo by byc rozwiert na 86mm + wal korbowy z m54b30 + korby z m54b30 + tloki m3 US 86mm i wtedy powinna wyjsc pojemnosc 3200 ?
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: DOHC »

pozostaje postawić sobie pytanie co da 0.2 L pojemności jak mamy turbo którym można to nadrobić . Miejmy nadzieje że nie osłabi to za nadto bloku .

pozdrawiam
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

DOHC pisze:pozostaje postawić sobie pytanie co da 0.2 L pojemności jak mamy turbo którym można to nadrobić . Miejmy nadzieje że nie osłabi to za nadto bloku .

pozdrawiam
otoz to :smile2: blok jak blok tylko nagrzewajaca sie scianka miedzy cylindrami ...
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Panowie - koniec OT bo nie ma to nic wspólnego z tematem - którym jest przecież auto z innym silnikiem. A co do ścianek czy wytrzymałości bloku - przecież dziesiątki silników S50 i S50US już było i jest doładowanych, i jakoś nikt nie ma problemu ze ściankami - za to mają ją ci którzy takiego silnika na oczy nie widzieli. Gwarantuję że blok to jedna z ostatnich rzeczy która może nawalić w wysilonym silniku turbo :rolleyes2:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Szpera »

A ja jak zawsze spóźniony :D Adamie bardzo mi się podoba cięcie kielicha, też bym tak zrobił. Mam pytanie, czy s50 jest bliżej głowicą przy kielichu czy m50? pozdro
Głodna nie jest sobą,Doładuj Ją!sprzedam turbogt35
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Szpera pisze: Mam pytanie, czy s50 jest bliżej głowicą przy kielichu czy m50?
M50 jest bliżej kielicha, po prostu głowica ma specyficzny odlew rozszerzający się w górę
www.turboBMW.pl
Drix92
User
Posty: 24
Rejestracja: 8 lip 2011, o 12:22
Imię: Piotr
lokalizacja: Mińsk Maz.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Drix92 »

Takie małe pytanko. Piszesz że celem jest zbudowanie najmocniejszej m3 w Polsce. A w jaką moc celujesz jeśli można wiedzieć? :heh:
Awatar użytkownika
tommo21
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
Imię: Tomek
lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: tommo21 »

Nie trzeba pytać. Po przebiegu i jakości wykonania prac widać że będzie pewnie +600 :heh:
Drix92
User
Posty: 24
Rejestracja: 8 lip 2011, o 12:22
Imię: Piotr
lokalizacja: Mińsk Maz.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Drix92 »

Właśnie z tego co tam widać to ja stawiam na okolice 800 :ph34r: Dużo pracy wkładasz w każdy szczegół także życzę jak najwyższych mocy :wink2:
ODPOWIEDZ