Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
jeszcze jedno pytanie , jak masz zamiar wyjechac do WG z kolektora ? Nie lepiej było dać 2x38 mm WG ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
ale jazda z tym kielichem
a chcialem zapytac o ten zakuty e30 , dobra fura bedzie ! ALE dlaczego 3.0 ? nA Wale z 2,8 wiec czemu prawie 3.0? (czy wlasnie o to chodzi). A moze kucizna tlokow z Is ? :-P
i teraz pytanie o kolektor, myslalem ze robisz takiego Bimmerofski style jak forti.

a chcialem zapytac o ten zakuty e30 , dobra fura bedzie ! ALE dlaczego 3.0 ? nA Wale z 2,8 wiec czemu prawie 3.0? (czy wlasnie o to chodzi). A moze kucizna tlokow z Is ? :-P
i teraz pytanie o kolektor, myslalem ze robisz takiego Bimmerofski style jak forti.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Vanos zostaje, przynajmniej sam nastawnik bo jeszcze nie zdecydowałem czy będzie w użyciu. Nad WG będę myślał na koniec, jakoś się to rozwiąże aby miało ręce i nogiDOHC pisze:zapasowe s50... fajnie to brzmiale rozumiem bo też jestem chomik
. Zostawiasz vanosa ?
pozdrawiam...... ........ jeszcze jedno pytanie , jak masz zamiar wyjechac do WG z kolektora ? Nie lepiej było dać 2x38 mm WG ?
Tak długo przycinałem i przymierzałem aż udało mi się dojść do ok 5mm odstępu między sprężyną i blachą. Też myślałem nad gwintem, ale okazuje się że wcale nie jest tak różowo - przecież i tak zostaje łożysko amortyzatora sporych rozmiarów które jakoś trzeba wepchnąć w kielichforti pisze:Adam duzo zostaje miejsca miedzy blacha, a sprezyna po takim zabiegu na kielichu? Ciekawi mnie to bo chetnie tez zrobilbym to samo u siebie, widzialem takie rozwiazania na szwedzkim forum , ale tam mieli gwinty, a przy takim zawieszeniu to nie problem. Jak to wyglada u Ciebie?
Kolektor będzie podobny do tego od Fortiego, ale przede wszystkim równoodległościowy czyli każdy runner będzie miał identyczną długość od wylotu głowicy do turbiny.. pisze:ale jazda z tym kielichem![]()
a chcialem zapytac o ten zakuty e30 , dobra fura bedzie ! ALE dlaczego 3.0 ? nA Wale z 2,8 wiec czemu prawie 3.0? (czy wlasnie o to chodzi). A moze kucizna tlokow z Is ? :-P
i teraz pytanie o kolektor, myslalem ze robisz takiego Bimmerofski style jak forti.
Ten zakuty silnik ma wał z 2,8 i rozwiert aż do 86mm (jak w M3 US), i kilka innych niezłych rozwiązań - zdecydowanie jeden z najlepiej przygotowanych silników w PL

www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Adam jaki koszt zbudowania takiego silnika m50b30 ? Kute tłoki i korby ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Info na privnoname pisze:Adam jaki koszt zbudowania takiego silnika m50b30 ? Kute tłoki i korby ?
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
seria m50 2,5 ma tloki 84mm , te 2mm ile dokladnie moga dac pojemnosci wiecej? mam rozumie takie tloki w sumie nie jest trudno zdobyc, to poprostu M3 us kucizna chyba latwo dostepna.korona pisze:Vanos zostaje, przynajmniej sam nastawnik bo jeszcze nie zdecydowałem czy będzie w użyciu. Nad WG będę myślał na koniec, jakoś się to rozwiąże aby miało ręce i nogiDOHC pisze:zapasowe s50... fajnie to brzmiale rozumiem bo też jestem chomik
. Zostawiasz vanosa ?
pozdrawiam...... ........ jeszcze jedno pytanie , jak masz zamiar wyjechac do WG z kolektora ? Nie lepiej było dać 2x38 mm WG ?
Tak długo przycinałem i przymierzałem aż udało mi się dojść do ok 5mm odstępu między sprężyną i blachą. Też myślałem nad gwintem, ale okazuje się że wcale nie jest tak różowo - przecież i tak zostaje łożysko amortyzatora sporych rozmiarów które jakoś trzeba wepchnąć w kielichforti pisze:Adam duzo zostaje miejsca miedzy blacha, a sprezyna po takim zabiegu na kielichu? Ciekawi mnie to bo chetnie tez zrobilbym to samo u siebie, widzialem takie rozwiazania na szwedzkim forum , ale tam mieli gwinty, a przy takim zawieszeniu to nie problem. Jak to wyglada u Ciebie?
Kolektor będzie podobny do tego od Fortiego, ale przede wszystkim równoodległościowy czyli każdy runner będzie miał identyczną długość od wylotu głowicy do turbiny.. pisze:ale jazda z tym kielichem![]()
a chcialem zapytac o ten zakuty e30 , dobra fura bedzie ! ALE dlaczego 3.0 ? nA Wale z 2,8 wiec czemu prawie 3.0? (czy wlasnie o to chodzi). A moze kucizna tlokow z Is ? :-P
i teraz pytanie o kolektor, myslalem ze robisz takiego Bimmerofski style jak forti.
Ten zakuty silnik ma wał z 2,8 i rozwiert aż do 86mm (jak w M3 US), i kilka innych niezłych rozwiązań - zdecydowanie jeden z najlepiej przygotowanych silników w PL
Poprzedni twoj silnik noname`a to bylo 84mm (seria ma tyle wlasnie w 2,8) ?
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Ciekawa opcja moglo by byc rozwiert na 86mm + wal korbowy z m54b30 + korby z m54b30 + tloki m3 US 86mm i wtedy powinna wyjsc pojemnosc 3200 ?
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
pozostaje postawić sobie pytanie co da 0.2 L pojemności jak mamy turbo którym można to nadrobić . Miejmy nadzieje że nie osłabi to za nadto bloku .
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
otoz toDOHC pisze:pozostaje postawić sobie pytanie co da 0.2 L pojemności jak mamy turbo którym można to nadrobić . Miejmy nadzieje że nie osłabi to za nadto bloku .
pozdrawiam

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Panowie - koniec OT bo nie ma to nic wspólnego z tematem - którym jest przecież auto z innym silnikiem. A co do ścianek czy wytrzymałości bloku - przecież dziesiątki silników S50 i S50US już było i jest doładowanych, i jakoś nikt nie ma problemu ze ściankami - za to mają ją ci którzy takiego silnika na oczy nie widzieli. Gwarantuję że blok to jedna z ostatnich rzeczy która może nawalić w wysilonym silniku turbo 

www.turboBMW.pl
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
A ja jak zawsze spóźniony
Adamie bardzo mi się podoba cięcie kielicha, też bym tak zrobił. Mam pytanie, czy s50 jest bliżej głowicą przy kielichu czy m50? pozdro

Głodna nie jest sobą,Doładuj Ją!sprzedam turbogt35
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
M50 jest bliżej kielicha, po prostu głowica ma specyficzny odlew rozszerzający się w góręSzpera pisze: Mam pytanie, czy s50 jest bliżej głowicą przy kielichu czy m50?
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 8 lip 2011, o 12:22
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mińsk Maz.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Takie małe pytanko. Piszesz że celem jest zbudowanie najmocniejszej m3 w Polsce. A w jaką moc celujesz jeśli można wiedzieć? 

- tommo21
- Forumowicz
- Posty: 319
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WWY
- Kontakt:
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Nie trzeba pytać. Po przebiegu i jakości wykonania prac widać że będzie pewnie +600 

-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 8 lip 2011, o 12:22
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mińsk Maz.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Właśnie z tego co tam widać to ja stawiam na okolice 800
Dużo pracy wkładasz w każdy szczegół także życzę jak najwyższych mocy 

