Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
poincik
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 19:38
Imię: dorian
lokalizacja: olsztyn

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: poincik »

do e30 wkladalem silnik m50 z e34 i mialem 2 chlodnice do wyboru od e34 i od e36 roznica byla okolo 7cm jak dobrze pamietam
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: g-rad »

Zamówiłem sobie taki zaworek za przyzwoitą kasę... tylko skąd bierzecie króćce do tego ?
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: hz10 »

ja dostałem króćce razem z zaworkiem i gratis 2m przewodu, zamawiałęś w kielcach?
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: DOHC »

jeszcze jedno pytanie o te dwa jzety na holsetach , czy obie turbiny miały identyczne kompresory/turbiny ? Może ten mocniejszy miał wirnik kompresora 7 łopatkowy a drugi ten mniej wydajny (nie pamietam czy miał 8 czy 6 łopatek ) i stąd te różnice
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: g-rad »

Zamawiałem w Kielcach, ale powiedzieli, że nie mają króćców! Będzie trzeba pokombinować :hammer:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

g-rad pisze:Zamawiałem w Kielcach, ale powiedzieli, że nie mają króćców! Będzie trzeba pokombinować :hammer:
Mogę Ci krućce kupić. Koszt ~30zł za komplet + przesyłka. Będę tam jutro zamawiał tulejki, więc mogę od razu kupić. Daj znać, czy bierzesz. Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: g-rad »

Poszło PW. A jakieś tipsy do sterowania tym zaworkiem ? Czy po prostu podłączam do wyjścia Power Out i steruję nim liniowo wykorzystując korekcję wejścia analogowego na którym mam MAP'a ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: k64 »

takie krocce mozna dostac w sklepach z rurami / czesciami do wozkow widlowych, sam tokarz tez nie zrobi z tym problemu, zwykla rurka i gwint.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

g-rad pisze:Poszło PW. A jakieś tipsy do sterowania tym zaworkiem ? Czy po prostu podłączam do wyjścia Power Out i steruję nim liniowo wykorzystując korekcję wejścia analogowego na którym mam MAP'a ?
Oj nie, nie. Nie steruj boostem przy pomocy map korekcyjnych - w ogóle chyba tak się nie da nawet zrobić. Podepnij do #19 pinu masę. Wyjdź do elektrozaworka #20 i podłącz do niego stałe zasilanie 12V. Nie ma znaczenia pod który kabelek we wtyczce zaworka podłączysz (+) albo (-). Najlepiej jakbyś sobie podłączył pod 2 różne wejścia analogowe sygnał z map sensora i na mapie PWM do zaworka ustawił oś X od 0.0bar do wartości boostu o jedną kolumnę większego niż Twój docelowy. Wtedy będziesz miał dużą dokładność w sterowaniu ciś. doładowania oraz będziesz mógł ustawić coś a'la boost cut.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
pro-car
Turbo-Team
Posty: 40
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:29
Imię: Sławek
lokalizacja: Wronki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: pro-car »

Michał_Małecki pisze:Proszę zrób to dla mnie. Mówisz o tej chłodnicy co ma rdzeń o szerokości 650mm?
Chłodnica ze e34 m50 z klimą ze zintegrowanym zbiorniczkiem ma szerokość na wysokości dolnego króćca ok 76cm, poniżej ok 65cm
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Żałuję, że od momentu rozpoczęcia mojego projektu nie dokumentowałem sobie wartości mocy i momentu z hamownii Ecumastera. Nie chodzi mi o ich konkretne wartości tylko zmiany pomiędzy poszczególnymi etapami modyfikacji. Tego lata razem ze znajomym zrobiliśmy testowe porównania wykresów oraz wartości z drogowej hamownii Ecumastera DET3 z poprawnie wpisanymi wszystkimi wartościami (razem z dokładną i rzeczywistą wagą samochodu z nami w środku) z wykresem tego samego samochodu na hamownii obciążeniowej VTG. Samochodem testowym było E36 M50. Przebieg krzywych oraz moc zgadzała się niemal co do konia, natomiast moment hamownia DET3 zaniżyła o ~20NM. Napisałem ?zaniżyła?, ponieważ to raczej hamownię obciążeniową VTG można traktować jako wyrocznię a nie na odwrót.

Dziś zmierzyłem moc i moment swojego 1JZ na Holsecie HX35 na 0.5bar na seryjnych mapach zupełnie bez strojenia. Wyszło 216KM i 290NM na kołach. 1JZ na komputerze od automatu ma przedziko przylane mapy paliwa. Jak z seryjnych turbin CT12A ładowałem 1.0bar bez strojenia, to AFR utrzymywał się w granicach 9.5-10.0:1. Co zabawne wtedy nie chciał nawet dojść do odcinki na 4. biegu.

Obrazek

Wykres wygenerowany na filter power = 1. Odcinką się nie sugerujcie, to tylko hamska odcinka 1JZ :clap: .

Muszę się trochę ogarnąć z samochodami klientów, to niedługo jakiegoś wieczoru wystroimy 1JZ?eta na jakimś sążniejszym booście. Na razie dostaje mega łomot od E36 M3 3.0, które regularnie serwisujemy naszemu znajomemu.

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: k64 »

to teraz ognia ! 1,5 bara ! nio i 500 :) tego zycze :wink2:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: hz10 »

z tym wykresem to nie do końca ecumaster zaniża, weź po uwage że na hamowni masz stały nawiew co przy niskich prędkościach może właśnie powodować tą różnice. druga sprawa to to że ecumaster nie może oszukać bo niby jak? algorytmu sobie nie weźmie z kosmosu, on po prostu pokazuje to co wystąpiło na drodze. warunek to rzetelne dane do obliczeń.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

hz10 pisze:z tym wykresem to nie do końca ecumaster zaniża, weź po uwage że na hamowni masz stały nawiew co przy niskich prędkościach może właśnie powodować tą różnice. druga sprawa to to że ecumaster nie może oszukać bo niby jak? algorytmu sobie nie weźmie z kosmosu, on po prostu pokazuje to co wystąpiło na drodze. warunek to rzetelne dane do obliczeń.
Bardziej mi chodziło o to, że w tym konkretnym przypadku zaniżyła. Nie miałem na myśli, że zaniża w każdym aucie przy każdym pomiarze (zresztą tego nie napisałem) tak jak np. w Ameryce Mustang Dyno zawsze pokaże mniej niż Dynojet.
. pisze:to teraz ognia ! 1,5 bara ! nio i 500 :) tego zycze :wink2:
Na 1.5bar raczej mi paliwa nie starczy. Załaduje boostu tyle na ile mi pozwoli seryjny układ wtryskowy :heh: .
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: k64 »

Michał_Małecki pisze:
hz10 pisze:z tym wykresem to nie do końca ecumaster zaniża, weź po uwage że na hamowni masz stały nawiew co przy niskich prędkościach może właśnie powodować tą różnice. druga sprawa to to że ecumaster nie może oszukać bo niby jak? algorytmu sobie nie weźmie z kosmosu, on po prostu pokazuje to co wystąpiło na drodze. warunek to rzetelne dane do obliczeń.
Bardziej mi chodziło o to, że w tym konkretnym przypadku zaniżyła. Nie miałem na myśli, że zaniża w każdym aucie przy każdym pomiarze (zresztą tego nie napisałem) tak jak np. w Ameryce Mustang Dyno zawsze pokaże mniej niż Dynojet.
. pisze:to teraz ognia ! 1,5 bara ! nio i 500 :) tego zycze :wink2:
Na 1.5bar raczej mi paliwa nie starczy. Załaduje boostu tyle na ile mi pozwoli seryjny układ wtryskowy :heh: .
dzwignij cisnienie a sie nie czaj :heh: i nie marudz ! :piwo:
ODPOWIEDZ