Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM
-
- Nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2010, o 19:38
- Imię: dorian
- lokalizacja: olsztyn
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
do e30 wkladalem silnik m50 z e34 i mialem 2 chlodnice do wyboru od e34 i od e36 roznica byla okolo 7cm jak dobrze pamietam
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Zamówiłem sobie taki zaworek za przyzwoitą kasę... tylko skąd bierzecie króćce do tego ?
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
ja dostałem króćce razem z zaworkiem i gratis 2m przewodu, zamawiałęś w kielcach?
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
jeszcze jedno pytanie o te dwa jzety na holsetach , czy obie turbiny miały identyczne kompresory/turbiny ? Może ten mocniejszy miał wirnik kompresora 7 łopatkowy a drugi ten mniej wydajny (nie pamietam czy miał 8 czy 6 łopatek ) i stąd te różnice
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Zamawiałem w Kielcach, ale powiedzieli, że nie mają króćców! Będzie trzeba pokombinować 

- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Mogę Ci krućce kupić. Koszt ~30zł za komplet + przesyłka. Będę tam jutro zamawiał tulejki, więc mogę od razu kupić. Daj znać, czy bierzesz. Pozdr.g-rad pisze:Zamawiałem w Kielcach, ale powiedzieli, że nie mają króćców! Będzie trzeba pokombinować
Maleckis Motorsport
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Poszło PW. A jakieś tipsy do sterowania tym zaworkiem ? Czy po prostu podłączam do wyjścia Power Out i steruję nim liniowo wykorzystując korekcję wejścia analogowego na którym mam MAP'a ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
takie krocce mozna dostac w sklepach z rurami / czesciami do wozkow widlowych, sam tokarz tez nie zrobi z tym problemu, zwykla rurka i gwint.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Oj nie, nie. Nie steruj boostem przy pomocy map korekcyjnych - w ogóle chyba tak się nie da nawet zrobić. Podepnij do #19 pinu masę. Wyjdź do elektrozaworka #20 i podłącz do niego stałe zasilanie 12V. Nie ma znaczenia pod który kabelek we wtyczce zaworka podłączysz (+) albo (-). Najlepiej jakbyś sobie podłączył pod 2 różne wejścia analogowe sygnał z map sensora i na mapie PWM do zaworka ustawił oś X od 0.0bar do wartości boostu o jedną kolumnę większego niż Twój docelowy. Wtedy będziesz miał dużą dokładność w sterowaniu ciś. doładowania oraz będziesz mógł ustawić coś a'la boost cut.g-rad pisze:Poszło PW. A jakieś tipsy do sterowania tym zaworkiem ? Czy po prostu podłączam do wyjścia Power Out i steruję nim liniowo wykorzystując korekcję wejścia analogowego na którym mam MAP'a ?
Maleckis Motorsport
- pro-car
- Turbo-Team
- Posty: 40
- Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:29
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Wronki
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Chłodnica ze e34 m50 z klimą ze zintegrowanym zbiorniczkiem ma szerokość na wysokości dolnego króćca ok 76cm, poniżej ok 65cmMichał_Małecki pisze:Proszę zrób to dla mnie. Mówisz o tej chłodnicy co ma rdzeń o szerokości 650mm?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Żałuję, że od momentu rozpoczęcia mojego projektu nie dokumentowałem sobie wartości mocy i momentu z hamownii Ecumastera. Nie chodzi mi o ich konkretne wartości tylko zmiany pomiędzy poszczególnymi etapami modyfikacji. Tego lata razem ze znajomym zrobiliśmy testowe porównania wykresów oraz wartości z drogowej hamownii Ecumastera DET3 z poprawnie wpisanymi wszystkimi wartościami (razem z dokładną i rzeczywistą wagą samochodu z nami w środku) z wykresem tego samego samochodu na hamownii obciążeniowej VTG. Samochodem testowym było E36 M50. Przebieg krzywych oraz moc zgadzała się niemal co do konia, natomiast moment hamownia DET3 zaniżyła o ~20NM. Napisałem ?zaniżyła?, ponieważ to raczej hamownię obciążeniową VTG można traktować jako wyrocznię a nie na odwrót.
Dziś zmierzyłem moc i moment swojego 1JZ na Holsecie HX35 na 0.5bar na seryjnych mapach zupełnie bez strojenia. Wyszło 216KM i 290NM na kołach. 1JZ na komputerze od automatu ma przedziko przylane mapy paliwa. Jak z seryjnych turbin CT12A ładowałem 1.0bar bez strojenia, to AFR utrzymywał się w granicach 9.5-10.0:1. Co zabawne wtedy nie chciał nawet dojść do odcinki na 4. biegu.

Wykres wygenerowany na filter power = 1. Odcinką się nie sugerujcie, to tylko hamska odcinka 1JZ
.
Muszę się trochę ogarnąć z samochodami klientów, to niedługo jakiegoś wieczoru wystroimy 1JZ?eta na jakimś sążniejszym booście. Na razie dostaje mega łomot od E36 M3 3.0, które regularnie serwisujemy naszemu znajomemu.
Stay tuned,
Michał.
Dziś zmierzyłem moc i moment swojego 1JZ na Holsecie HX35 na 0.5bar na seryjnych mapach zupełnie bez strojenia. Wyszło 216KM i 290NM na kołach. 1JZ na komputerze od automatu ma przedziko przylane mapy paliwa. Jak z seryjnych turbin CT12A ładowałem 1.0bar bez strojenia, to AFR utrzymywał się w granicach 9.5-10.0:1. Co zabawne wtedy nie chciał nawet dojść do odcinki na 4. biegu.

Wykres wygenerowany na filter power = 1. Odcinką się nie sugerujcie, to tylko hamska odcinka 1JZ

Muszę się trochę ogarnąć z samochodami klientów, to niedługo jakiegoś wieczoru wystroimy 1JZ?eta na jakimś sążniejszym booście. Na razie dostaje mega łomot od E36 M3 3.0, które regularnie serwisujemy naszemu znajomemu.
Stay tuned,
Michał.
Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
to teraz ognia ! 1,5 bara ! nio i 500
tego zycze 


-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
z tym wykresem to nie do końca ecumaster zaniża, weź po uwage że na hamowni masz stały nawiew co przy niskich prędkościach może właśnie powodować tą różnice. druga sprawa to to że ecumaster nie może oszukać bo niby jak? algorytmu sobie nie weźmie z kosmosu, on po prostu pokazuje to co wystąpiło na drodze. warunek to rzetelne dane do obliczeń.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
Bardziej mi chodziło o to, że w tym konkretnym przypadku zaniżyła. Nie miałem na myśli, że zaniża w każdym aucie przy każdym pomiarze (zresztą tego nie napisałem) tak jak np. w Ameryce Mustang Dyno zawsze pokaże mniej niż Dynojet.hz10 pisze:z tym wykresem to nie do końca ecumaster zaniża, weź po uwage że na hamowni masz stały nawiew co przy niskich prędkościach może właśnie powodować tą różnice. druga sprawa to to że ecumaster nie może oszukać bo niby jak? algorytmu sobie nie weźmie z kosmosu, on po prostu pokazuje to co wystąpiło na drodze. warunek to rzetelne dane do obliczeń.
Na 1.5bar raczej mi paliwa nie starczy. Załaduje boostu tyle na ile mi pozwoli seryjny układ wtryskowy. pisze:to teraz ognia ! 1,5 bara ! nio i 500tego zycze

Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35
dzwignij cisnienie a sie nie czajMichał_Małecki pisze:Bardziej mi chodziło o to, że w tym konkretnym przypadku zaniżyła. Nie miałem na myśli, że zaniża w każdym aucie przy każdym pomiarze (zresztą tego nie napisałem) tak jak np. w Ameryce Mustang Dyno zawsze pokaże mniej niż Dynojet.hz10 pisze:z tym wykresem to nie do końca ecumaster zaniża, weź po uwage że na hamowni masz stały nawiew co przy niskich prędkościach może właśnie powodować tą różnice. druga sprawa to to że ecumaster nie może oszukać bo niby jak? algorytmu sobie nie weźmie z kosmosu, on po prostu pokazuje to co wystąpiło na drodze. warunek to rzetelne dane do obliczeń.
Na 1.5bar raczej mi paliwa nie starczy. Załaduje boostu tyle na ile mi pozwoli seryjny układ wtryskowy. pisze:to teraz ognia ! 1,5 bara ! nio i 500tego zycze
.

