przejrzyj projekty , nieliczne są na cometixie a wiele jezdzi na customowych krajowych i dają rady.filip pisze:jezdziles na booscie bez strojenia??
to ze pekl waaz to raczej jest wina przedmuchu z cylindra do ukladu chlodzenia
jakim momentem dokrecales glowe?
p.s. moim zdaniem bez cometica nie warto podchodzic do skladania bmw turbo - chyba ze ktos lubi robic upg 10 razy z rzedu i liczy ze sie wuda w koncu...
BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Oglądałem uszczelkę z każdej strony, po kawałku i nie jest przedmuchana. Nie wiem czemu ten jeden cylinder jest taki czysty. Może silnik na nim nie pracował ?
Zamówiłem już nową uszczelkę i nie jakiegoś cometic'a tylko z katowic, he he jako że zamawiam już 3 to wynegocjowałem dobrą cenę tak, że nie jest źle
Pochwale się (chociaż nie ma czym) że padł kompresor. Wysypało się łożysko igiełkowe i zatarł się w chu* ! Jak by nie patrzeć i nie dumać to jest to moja wina bo jak go rozbierałem i składałem to nie zwróciłem uwagi na to czy wszystkie igiełki są. Hee kupiłem go w dobrej cenie, zapewne pożałowany był
Mam już upatrzony inny. Ze znalezieniem drugiego było trochę śmiechu, bo ludzie którzy handlują częściami do jaguarów nie wiedzą co to jest, jak się nazywa i jak wygląda. Musiałem wysyłać nie którym przykładowe zdjęcie bo nie wiedzieli czy mają na stanie.
Zamówiłem już nową uszczelkę i nie jakiegoś cometic'a tylko z katowic, he he jako że zamawiam już 3 to wynegocjowałem dobrą cenę tak, że nie jest źle

Pochwale się (chociaż nie ma czym) że padł kompresor. Wysypało się łożysko igiełkowe i zatarł się w chu* ! Jak by nie patrzeć i nie dumać to jest to moja wina bo jak go rozbierałem i składałem to nie zwróciłem uwagi na to czy wszystkie igiełki są. Hee kupiłem go w dobrej cenie, zapewne pożałowany był

BMW e28
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
użyłeś mojego "ulubionego" słowa :mrgreen:mcgiver pisze: customowych
dla mnie to drut a nie uszczelka i tyle
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Odpusc sobie uszczelke custom-owa(jak cos to tylko cometic), zrob przekladke i bedzie spokoj.
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
odpuść sobie customowe uszczelki. kup przekladkę 0.8mm grubosci, do tego 2 seryjne uszczelki, nowe śruby, skręć na 95-100nm i wszystko będzie OK. sprawdzone wiele razy przez forumowiczow, przez nas tez. michal caly rok silnik katowal w drifcie, na torze i nie bylo problemow z takim odprężeniem. pozdrawiam.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Jak perlik zrobi kanapkę to będzie miał CR jak w silnikach turbo z F1 lat 80' :P
Tam jest potrzeba niska czyli coś dobrego i teoretycznie doprężającego
Tam jest potrzeba niska czyli coś dobrego i teoretycznie doprężającego
-chałturnik-
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Silnik mój jest odprężony tłokami wiec nie ma mowy o przekładkach, uszczelka ma grubość 1,2mm. Kiedyś Mcgiver zamawiał mi uszczelkę (też od tego gościa) złożyłem na niej silnik i lata do dzisiaj. Zamawiam taką samą, spryskam to loctite 3020 i musi siedzieć.
*edit.
Grzesiek ma rację !
*edit.
Grzesiek ma rację !
BMW e28
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
A nie prościej było by sfrezować trochę blok i wrzucić standardową 1,75 ?
Okucia wokół cylindrów powinny dopasować się do płaszczyzny podczas skręcania śrubami.
Nie wiem jak ma to uszczelnić uszczelka, która jest jednolita i cała płaska (pewnie połowa czytających uznała ją za przekładkę).
Okucia wokół cylindrów powinny dopasować się do płaszczyzny podczas skręcania śrubami.
Nie wiem jak ma to uszczelnić uszczelka, która jest jednolita i cała płaska (pewnie połowa czytających uznała ją za przekładkę).
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
cometic w tej konfiguracji raczej nie ma racji bytu bo nie wiem czy robią takie cienkie cometiksy (czy jak im tam jest).
w tej konfiguracji cr 8,2 (własciwie niepełne) jest osiagniete przez obnizenie głowicy o 1-1,2mm w stosunku do seryjnej konfiuracji m50b25 (tak obnizona ponieważ tłoki zbyt odprezaja)
uszczelka nie jest jednolita. jej grubosc to 1,2 ; z jednej strony cała stalowa blacha a z drugiej są wywiniete ringi , wewnątrz jest normalny materiał jak w każdej uszczelce , podatny na ściskanie , choć napewno mniej jak w seryjnej grubszej.
jednolita to chyba mozna rozumieć ze chodzi o to ze blacha z jednej i drugiej strony jest w całości .
szacun Maleckis Team , za Wasze projekty , ale te uszczelki są sprawdzone między innymi przez koronę i jest ok.
ja niestety znów przystopowałem bo otwieram mały interes (konkretnie zona) i przez ostatnie 2 miechy mam urwanie hu... żeby od 1maja mogło sie lać piwko
, a w garazu mam pajeczyny więc trzymam kciuki za ten projekt bo silnik to kopia konfiguracji mojego strokera , w całosci ze wszystkimi niuansami .
w tej konfiguracji cr 8,2 (własciwie niepełne) jest osiagniete przez obnizenie głowicy o 1-1,2mm w stosunku do seryjnej konfiuracji m50b25 (tak obnizona ponieważ tłoki zbyt odprezaja)
uszczelka nie jest jednolita. jej grubosc to 1,2 ; z jednej strony cała stalowa blacha a z drugiej są wywiniete ringi , wewnątrz jest normalny materiał jak w każdej uszczelce , podatny na ściskanie , choć napewno mniej jak w seryjnej grubszej.
jednolita to chyba mozna rozumieć ze chodzi o to ze blacha z jednej i drugiej strony jest w całości .
szacun Maleckis Team , za Wasze projekty , ale te uszczelki są sprawdzone między innymi przez koronę i jest ok.
ja niestety znów przystopowałem bo otwieram mały interes (konkretnie zona) i przez ostatnie 2 miechy mam urwanie hu... żeby od 1maja mogło sie lać piwko


- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Jak custom to tylko ten http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cometic- ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false; niecaly 1,1mm
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Tak jak mcgiver pisze, silnik jest odprężony tłokami i uszczelka jest dosyć cienka ale wykonana dobrze, i dokładnie. Za takie pieniądze (koszt ok 120 - 140 zł)myślę że jest bardzo dobra, (chociaż kasa nie jest najważniejszym atutem bo sami wiecie ile idzie PLNów na uturbienie auta) dorabiają w ciągu 2dni, odsyłają też szybko, solidna firma. Strona która jest wykonana z jakiejś tam gumy czy czegoś tam w tej uszczelce bardzo ładnie przylega do bloku i przykleja się jak poje*ana po rozgrzaniu. Teraz spryskam ją dodatkowo klejem (Loctite 3020) i musi hulać.
Uszczelka którą brałem pierwszą od tamtego gościa siedzi w m50b25 i silnik ten dostaje dobre baty (czasami aż za dobre) i nie wydmuchało jej.

Uszczelka którą brałem pierwszą od tamtego gościa siedzi w m50b25 i silnik ten dostaje dobre baty (czasami aż za dobre) i nie wydmuchało jej.
Niech Ci będziefilip pisze:dla mnie to drut a nie uszczelka i tyle

BMW e28
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
W oczekiwaniu na uszczelkę założyliśmy wreszcie koła na tył. No i tak średnio pasują ale biedy też nie ma. Stoją w dosyć sporym negatywie, w nasze ręce wpadły też poszerzenia i tak się zastanawiam nad ich założeniem. Pasują mniej więcej tak.



No i przymiarka poszerzeń.





Co myślicie o nich, ładować takie ?



No i przymiarka poszerzeń.





Co myślicie o nich, ładować takie ?
BMW e28
-
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Bielawa
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Mi sie podobaja 

-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Kalisz
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
wg mnie bez poszerzeń jest lepiej, tylko guma coś wysoka...
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Moim zdaniem ok z poszerzkami