BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: mcgiver »

filip pisze:jezdziles na booscie bez strojenia??

to ze pekl waaz to raczej jest wina przedmuchu z cylindra do ukladu chlodzenia

jakim momentem dokrecales glowe?

p.s. moim zdaniem bez cometica nie warto podchodzic do skladania bmw turbo - chyba ze ktos lubi robic upg 10 razy z rzedu i liczy ze sie wuda w koncu...
przejrzyj projekty , nieliczne są na cometixie a wiele jezdzi na customowych krajowych i dają rady.
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Oglądałem uszczelkę z każdej strony, po kawałku i nie jest przedmuchana. Nie wiem czemu ten jeden cylinder jest taki czysty. Może silnik na nim nie pracował ?
Zamówiłem już nową uszczelkę i nie jakiegoś cometic'a tylko z katowic, he he jako że zamawiam już 3 to wynegocjowałem dobrą cenę tak, że nie jest źle :heh:

Pochwale się (chociaż nie ma czym) że padł kompresor. Wysypało się łożysko igiełkowe i zatarł się w chu* ! Jak by nie patrzeć i nie dumać to jest to moja wina bo jak go rozbierałem i składałem to nie zwróciłem uwagi na to czy wszystkie igiełki są. Hee kupiłem go w dobrej cenie, zapewne pożałowany był :śmiech: Mam już upatrzony inny. Ze znalezieniem drugiego było trochę śmiechu, bo ludzie którzy handlują częściami do jaguarów nie wiedzą co to jest, jak się nazywa i jak wygląda. Musiałem wysyłać nie którym przykładowe zdjęcie bo nie wiedzieli czy mają na stanie.
BMW e28
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: filip »

mcgiver pisze: customowych
użyłeś mojego "ulubionego" słowa :mrgreen:

dla mnie to drut a nie uszczelka i tyle
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: forti »

Odpusc sobie uszczelke custom-owa(jak cos to tylko cometic), zrob przekladke i bedzie spokoj.
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Maleckis »

odpuść sobie customowe uszczelki. kup przekladkę 0.8mm grubosci, do tego 2 seryjne uszczelki, nowe śruby, skręć na 95-100nm i wszystko będzie OK. sprawdzone wiele razy przez forumowiczow, przez nas tez. michal caly rok silnik katowal w drifcie, na torze i nie bylo problemow z takim odprężeniem. pozdrawiam.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Grzesi(E30)k »

Jak perlik zrobi kanapkę to będzie miał CR jak w silnikach turbo z F1 lat 80' :P

Tam jest potrzeba niska czyli coś dobrego i teoretycznie doprężającego
-chałturnik-
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Silnik mój jest odprężony tłokami wiec nie ma mowy o przekładkach, uszczelka ma grubość 1,2mm. Kiedyś Mcgiver zamawiał mi uszczelkę (też od tego gościa) złożyłem na niej silnik i lata do dzisiaj. Zamawiam taką samą, spryskam to loctite 3020 i musi siedzieć.

*edit.

Grzesiek ma rację !
BMW e28
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: g-rad »

A nie prościej było by sfrezować trochę blok i wrzucić standardową 1,75 ?

Okucia wokół cylindrów powinny dopasować się do płaszczyzny podczas skręcania śrubami.
Nie wiem jak ma to uszczelnić uszczelka, która jest jednolita i cała płaska (pewnie połowa czytających uznała ją za przekładkę).
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: mcgiver »

cometic w tej konfiguracji raczej nie ma racji bytu bo nie wiem czy robią takie cienkie cometiksy (czy jak im tam jest).
w tej konfiguracji cr 8,2 (własciwie niepełne) jest osiagniete przez obnizenie głowicy o 1-1,2mm w stosunku do seryjnej konfiuracji m50b25 (tak obnizona ponieważ tłoki zbyt odprezaja)
uszczelka nie jest jednolita. jej grubosc to 1,2 ; z jednej strony cała stalowa blacha a z drugiej są wywiniete ringi , wewnątrz jest normalny materiał jak w każdej uszczelce , podatny na ściskanie , choć napewno mniej jak w seryjnej grubszej.
jednolita to chyba mozna rozumieć ze chodzi o to ze blacha z jednej i drugiej strony jest w całości .
szacun Maleckis Team , za Wasze projekty , ale te uszczelki są sprawdzone między innymi przez koronę i jest ok.

ja niestety znów przystopowałem bo otwieram mały interes (konkretnie zona) i przez ostatnie 2 miechy mam urwanie hu... żeby od 1maja mogło sie lać piwko :piwo: :heh: , a w garazu mam pajeczyny więc trzymam kciuki za ten projekt bo silnik to kopia konfiguracji mojego strokera , w całosci ze wszystkimi niuansami .
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: forti »

Jak custom to tylko ten http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cometic- ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false; niecaly 1,1mm
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Tak jak mcgiver pisze, silnik jest odprężony tłokami i uszczelka jest dosyć cienka ale wykonana dobrze, i dokładnie. Za takie pieniądze (koszt ok 120 - 140 zł)myślę że jest bardzo dobra, (chociaż kasa nie jest najważniejszym atutem bo sami wiecie ile idzie PLNów na uturbienie auta) dorabiają w ciągu 2dni, odsyłają też szybko, solidna firma. Strona która jest wykonana z jakiejś tam gumy czy czegoś tam w tej uszczelce bardzo ładnie przylega do bloku i przykleja się jak poje*ana po rozgrzaniu. Teraz spryskam ją dodatkowo klejem (Loctite 3020) i musi hulać.
Uszczelka którą brałem pierwszą od tamtego gościa siedzi w m50b25 i silnik ten dostaje dobre baty (czasami aż za dobre) i nie wydmuchało jej.
filip pisze:dla mnie to drut a nie uszczelka i tyle
Niech Ci będzie :cool2:
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

W oczekiwaniu na uszczelkę założyliśmy wreszcie koła na tył. No i tak średnio pasują ale biedy też nie ma. Stoją w dosyć sporym negatywie, w nasze ręce wpadły też poszerzenia i tak się zastanawiam nad ich założeniem. Pasują mniej więcej tak.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i przymiarka poszerzeń.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co myślicie o nich, ładować takie ?
BMW e28
selem
User
Posty: 58
Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
Imię: Adrian
lokalizacja: Bielawa

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: selem »

Mi sie podobaja :heh:
patrykp
User
Posty: 15
Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
Imię: Patryk
lokalizacja: Kalisz

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: patrykp »

wg mnie bez poszerzeń jest lepiej, tylko guma coś wysoka...
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: DOHC »

Moim zdaniem ok z poszerzkami
ODPOWIEDZ