BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

I już jestem mądrzejszy, chłopaki z FTWL Motorsport mieli rację.
Kolektor ssący zmienia dużo, jeśli nie wszystko. Mapa paliwa przewróciła się do góry nogami. Co prawda strojenie odbywało się przy 38 stopniach na zewnątrz i 60 stopniach w dolocie, więc szału nie czułem.
Ale teraz się ochłodziło, nadciągnęła jakaś burza i powiem, że gniecie. Mieliśmy narysować wykres w EMU ale trójka się ślizgała, a na czwórkę nie było miejsca, i narysowało 620KM/840Nm co wzbudziło głośny śmiech na pokładzie.

Obecnie nie ma peaku momentu przy 3500rpm, mapa paliwa się wygładziła, idzie ostro w górę aż pod odcinkę (obecnie na 7000rpm). Bardzo ładnie się napędza.
Doładowanie na ten moment 1.25b, ale czas zmienić sprężynkę w WG bo zaczyna szaleć. Reakcja na gaz dużo lepsza, przepustnica też dużo dokładniejsza niż fabryczna.
Także polecam wyrzucenie seryjnego ssaka, bo jest po prostu kiepski.

A tu fotka z backstage'u dzisiejszej profi sesji mojego padła:
Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 328ti

Post autor: leo »

Widzę że patent na czujnik położenia przepustnicy zostawiłeś :)

Dobrze Karolek gada ;)

ze sprzegła będziesz mega zadowolony bo to prawdziwy dwu-tarcz a i noga puchnąć nie będzie :) bedziesz spał spokojnie bo sprzegło ogarnie i sie nie spali bo zrobione jest na prawde z dobrych a co najwazniejsze odpowiednich materiałów

mam ten sam kolektor u siebie i dokładnie takie same wrażenia miałem po przesiadce także utwierdziłeś mnie w przekonaniu że to jednak nie jest efekt placebo ;)


Dobrze działaś kibicuje z całych sił :)

Niech moc będzie z Tobą ;)
BMWexpert Motorsport
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Dzięki Leo! :piwo:
Patent został, skoro zrobili go mądrzejsi ode mnie i działa to sobie roboty nie dokładałem :D

Co do efektu placebo - jeszcze podczas strojenia miałem wrażenie, że jest słabo. Nie wziąłem poprawki na 60 stopni w dolocie. Później zrobiło się chłodniej i dupohamowania poczuła zmianę.
Podczas strojenia raz uzyskaliśmy overboost na 1.4b i 59% otwarcia wtrysków, było miło. Zostawiliśmy jednak 1.2b i 54%. Myślę, że kolejna zauważalna zmiana to będzie kolektor wydechowy.
Metoda małych kroczków fajnie pokazuje co i kiedy się zmieniło.

Czekam na moc u Ciebie Leo, dmuchnij w to M3+ i dawaj filmidło. :clap:

A jeśli o filmach mowa kolega znalazł mi piękny film z zawodów z BMW M6:
https://www.youtube.com/watch?v=EMf5Si6ma1U" onclick="window.open(this.href);return false;
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:Dzięki Leo! :piwo:
Patent został, skoro zrobili go mądrzejsi ode mnie i działa to sobie roboty nie dokładałem :D

Co do efektu placebo - jeszcze podczas strojenia miałem wrażenie, że jest słabo. Nie wziąłem poprawki na 60 stopni w dolocie. Później zrobiło się chłodniej i dupohamowania poczuła zmianę.
Podczas strojenia raz uzyskaliśmy overboost na 1.4b i 59% otwarcia wtrysków, było miło. Zostawiliśmy jednak 1.2b i 54%. Myślę, że kolejna zauważalna zmiana to będzie kolektor wydechowy.
Metoda małych kroczków fajnie pokazuje co i kiedy się zmieniło.

Czekam na moc u Ciebie Leo, dmuchnij w to M3+ i dawaj filmidło. :clap:

A jeśli o filmach mowa kolega znalazł mi piękny film z zawodów z BMW M6:
https://www.youtube.com/watch?v=EMf5Si6ma1U" onclick="window.open(this.href);return false;
heeh przypomnial mi sie moj przejazd 3 lata temu z m6 hamann w czechach ( do złudzenia podobny :heh: ) :wink2: https://www.youtube.com/watch?v=0HoXwhhndu8" onclick="window.open(this.href);return false;
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Przynajmniej na starcie nie zaspałeś :D Moje RT 0.6s, 0.3s wolniej niż M6 :)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 328ti

Post autor: leo »

Pamiętam Kamil ten filmik, nawet gdzieś go ostatnio odgrzebałem na YT jak z m6 sie tyrałeś :ok:
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

leo pisze:Pamiętam Kamil ten filmik, nawet gdzieś go ostatnio odgrzebałem na YT jak z m6 sie tyrałeś :ok:
Swoja droga najbardziej popularny moj film, na google po wpisie m6 vs bmw turbo wiadomo co wyskakuje. Wtedy zrozumialem jakie filmy kogo interesuja heje. Sorki za ot
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Dziś na spontanie taka akcja.. r888 235/45/17 na zapasowe stylingi 32 i pierwsze testy.
Jest pewien progress, słaby bo słaby ale jest. Dotychczasowy najlepszy zmierzony czas ET 13.46@186km/h.

Pierwszy test wykazał, że procedura startu z 4500rpm z drugiego biegu nie sprzyja dobrze na stan sprzęgła, które się uślizguje.
No nic to, dostanie dwutarcza to przestanie się mazać.

Kolejne testy odbywały się z pierwszego biegu, start bez procedury z okolicy 3500rpm.
Najlepsze ET 13.1s@178km/h. Na 5 startów, 3x 13.1s z różnymi prędkościami na mecie.
Czas do setki niestety leży i kwiczy przez dwie zmiany biegów - 5.1s do 100km/h.

Także 12.xx jest w zasięgu ręki, trzeba start poprawić. Tak tylko nadmienię, że r888 też się ślizga na dwójce z klepnięcia.

Obrazek
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e36 328ti

Post autor: elmo0104 »

Który rok tych opon masz?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

2012 o ile dobrze pamietam
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Miś »

Jak to przez 2 zmiany biegów? Masz nadal na tyle krótki dyfer, że nie robisz paki na dwójce? Kiepski pomysł czy na codzień czy na starty na ćwiartkę.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Nadal S3.45 40%. Była nieudana próba przełożenia na 3.07, ze względu na różnice w budowie dyfra z e30 i compacta.
Obecnie: 2. 85km/h, 3. 135km/h, 4. 190km/h (chwilę przed końcem ćwiartki).

Start z dwójki:
https://www.youtube.com/watch?v=hoo9KSQhM8o" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: BMW e36 328ti

Post autor: nfs »

Pat-325 pisze:Nadal S3.45 40%. Była nieudana próba przełożenia na 3.07, ze względu na różnice w budowie dyfra z e30 i compacta.
Obecnie: 2. 85km/h, 3. 135km/h, 4. 190km/h (chwilę przed końcem ćwiartki).

Start z dwójki:
https://www.youtube.com/watch?v=hoo9KSQhM8o" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja mam dyfer z compacta (3.38) w e30 i różnica jest taka że tylne górne śruby mocowania dyfra są przesunięte o kilka mm.

Niezła różnica w takim razie w przełożeniach skrzyni bo ja pod odcinką(6500obr) w m20 na 2 biegu mam 120km/h :smile2:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Nie rozumiemy się.. ja przekładałem szperę z e30 do obudowy dyfra z compacta ;)
Różniła się o pewien niuans na wysokość i nie idzie tego wsadzić.

Tak, m20 ma inne przełożenia.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Karolo »

Do takiego cpt po zrolowaniu nadkoli na ostro 255 r888 wejdzie, także polecam na przyszłość. Wkład 188 z e30 wejdzie lajtem do obudowy dużej głowy compakta. Poustawianie luzów i zazębień jest trochę trudniejsze, ale da się to ożenić bez problemu.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
ODPOWIEDZ