Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

skoro ten wg kupiłeś na zapas to pewnie musiała być super okazja :D .
sam rozgladam sie za jakimś od 38 w zwyż za ludzką kasę , choć są narazie inne priorytety :evil: .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

mcgiver pisze:skoro ten wg kupiłeś na zapas to pewnie musiała być super okazja :D .
sam rozgladam sie za jakimś od 38 w zwyż za ludzką kasę , choć są narazie inne priorytety .
heh, zawsze do tego tak podchodzę że można pieniądze odzyskać kiedyś sprzedając. Wolałem kupić teraz i mieć z głowy niż potem szukać na szybko i przepłacić...

_________________________________

Poniżej zdjęcia wykonanych z pręta kutego adapterów pod moje zaciski Brembo:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jako ciekawostkę dodam że adaptery wykonane są z pręta kutego w gat. 10CrMo9-10, materiału dwa razy wytrzymalszy od zwykłej stali :ok: . Do kompletu zakupiłem nowiutkie śruby drobnozwojowe klasy 10.9 i nakrętki (adaptery mają wszystkie otwory gwintowane ale dla pewności będą przeciwnakrętki)

Oryginalne adaptery Brembo/AMG:
Obrazek

Przyszła pora na montaż nowych hamulców. Jednym z warunków było to by zmieściły się pod koła zimowe 17" co też mi się udało. Tarcze pochodzą z E46 M3, kierunkowe (inna lewa i prawa), nawiercane. Dla tych co takich nie widzieli - tarcze mają inną konstrukcję niż tradycyjne, nie są odlewane w całości razem z bębnem tylko oddzielnie tarcza i bęben a połączone jest za pomocą kołków stalowych. Dzięki temu temp. z tarczy nie przenosi się tak mocno na piasty i łożyska.

Obecny zestaw sprawował się bardzo dobrze (do sprzedania jak by ktoś chciał)
Obrazek

Montaż adapterów, widać przeciwnakrętki na nowych śrubach
Obrazek

Nowe klocki, producentem dla Brembo jest JURID. Dla porównania tarcza ma 325mm średnicy, klocki mają ponad 2 razy większą powierzchnię tarcia niż te co siedzą w zaciskach 330d...
Obrazek

Przymiarka nowych zacisków, mimo sporych rozmiarów są wyraźnie lżejsze od oryginalnych żeliwnych
Obrazek

No i na aucie, tak wygląda przód (maska jest otwarta a auto nie umyte :roll: ):
Obrazek

Obrazek

No i nowe hamulce tylne, roboty też było sporo bo otwory na wahaczu i w zacisku się nie pokrywają, ale po kilku godzinach na każdą stronę się udało
Obrazek

:twisted: nareszcie!
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

kozacko wyglada, a hamuje pewnie jeszcze lepiej :o
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: sierRKA »

:shock:
hebel konkretny...
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: PMN »

Hamulce mega. Pojęcie "zmęczenie cieplne" wylatuje z Twojego słownika :)
Piszesz, że są lżejsze od tych z 330d? Ważyłeś może komplet tarcza+zacisk (i to samo w 330d)?
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Oprócz zacisków i tarcz do wymiany poszła pompa hamulcowa. Dotychczas pompa obsługiwała 4 tłoczki, obecnie tłoczków razem jest aż 20 :!: :D więc pompa może być za mała. Zakupiłem więc największą pompę stosowaną w BMW z modelu M3 3.2 98r wraz ze zbiorniczkiem i serwem, ale to ostatnie zostało jednak oryginalne.

Oryginalna pompa hamulcowa ostatni raz na aucie:
Obrazek

Porównanie pompy starej i nowej, widać wyraźnie różnicę w średnicy
Obrazek

Oprócz samej pompy i zbiorniczka do wymiany był jeszcze przewód widoczny na foto (inna średnica końcówek gwintowanych), zaś zbiorniczek musiał być przerobiony tak by współpracował z pompą ABS, trzeba było dorobić dwa króćce u dołu na przewody.

Nowa pompa na aucie:
Obrazek

Jestem po pierwszych jazdach - jak to hamujeeee :lol: :lol: :lol: miazga, a przecież klocki i tarcze są jeszcze nie dotarte... Co to będzie jak będą w pełni sprawne :twisted: Jestem mega zadowolony, nie wiem czy mogło by lepiej hamować. Ale już iem że trzeba będzie zrobić ABS wyłączany na guzik z kabiny bo czasem przeszkadza, czuć że mogło by być lepiej bez niego, ale całkiem usuwać nie chcę.

PMN pisze: Piszesz, że są lżejsze od tych z 330d? Ważyłeś może komplet tarcza+zacisk (i to samo w 330d)?
Jutro postaram się to zważyć tarcze i zaciski 330d, zaciski brembo są bardzo lekkie, ok 1/3 ich całkowitej wagi to klocki hamulcowe - poważnie. Przód waży ok 6kg z klockami, tył ze 3kg. Tarcze M3 tylne są lżejsze od 330d, przód chyba trochę cięższe bo jednak są grubsze
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

korona pisze: Ale już iem że trzeba będzie zrobić ABS wyłączany na guzik z kabiny bo czasem przeszkadza, czuć że mogło by być lepiej bez niego, ale całkiem usuwać nie chcę.

jak masz zamiar to zrobić?
ja przeciołem jeden przewód z przedniego czujnika i dałem zwykły włącznik 1/0 .
wyłączyć mozna w kazdej chwili , a żeby włączyc to trzeba zgasić silnik ,włączyć , odczekać kilka sekund i odpalić silnik.
działa ponad rok bez zastrzezeń :D .
Awatar użytkownika
slawo
Turbo-Team
Posty: 81
Rejestracja: 30 paź 2009, o 17:39
Imię: Slawo
lokalizacja: Wałcz / Londyn

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: slawo »

mcgiver pisze:
korona pisze: Ale już iem że trzeba będzie zrobić ABS wyłączany na guzik z kabiny bo czasem przeszkadza, czuć że mogło by być lepiej bez niego, ale całkiem usuwać nie chcę.

jak masz zamiar to zrobić?
ja przeciołem jeden przewód z przedniego czujnika i dałem zwykły włącznik 1/0 .
wyłączyć mozna w kazdej chwili , a żeby włączyc to trzeba zgasić silnik ,włączyć , odczekać kilka sekund i odpalić silnik.
działa ponad rok bez zastrzezeń :D .
nie lepiej wpiac sie gdzies pod sygnal kompa absu?
1/4 mili z BMW jest jak łowienie ryb z dziwką...jest fajnie,ale nie po to ją masz!

- bmw e30 335 turbo - stage 1- 0.6 bara ,tune up by Maleckis
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: mcgiver »

no mozna , ale to był najłatwiejszy sposób :lol: i działa
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: krismax »

Czy możesz mi przybliżyć parametry zacisków, cene, wymiary adaptera. Jakie min. felgi wejdą ?
Rozumiem, że gra warta swieczki więc opisz wszystko dokładnie !!
S50B30 M3turbo
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Jaco plo »

http://www.300mm.de/


mam nadzieję że coś pomoże w sprawie hamulcy. Pozdrawiam.
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

krismax pisze:Czy możesz mi przybliżyć parametry zacisków, cene, wymiary adaptera. Jakie min. felgi wejdą ?
Rozumiem, że gra warta swieczki więc opisz wszystko dokładnie !!
Zaciski fabrycznie nowe AMG/Brembo, zerknij na zeszłą stronę są tam też adaptery. Zaciski takie były też montowane w Lambo, Porsche, Ferrari i pewne paru innych bolidach +500KM... Wymiarów adapterów nie znam, robiłem na wzór wykonanych wcześniej metodą na przymiarkę. Felgi wejdą 17, ale muszą mieć spore odsadzenie ramion od środka felgi, na tych 18" co na zdjęciu zacisk jest 1cm od ramion. Nie jest to przeróbka plug$play, przygotowanie i montaż całości zajął około 20 roboczogodzin.
Chmm, koszta :roll: zacisków trzeba szukać na allegro lub e-bay czasem coś się trafi, do tego tarcze M3 które wiadomo ile kosztują. Zaciski tańsze można kupić 4-tłoczkowe na przód, występowały w bardzo wielu samochodach i ceny są przystępne, a montaż łatwiejszy.

Ważyłem zaciski, różnicy ogromnej nie ma, potęguje ją może fakt że te aluminiowe są dwa razy większe i w porównaniu do nich żeliwne wydają się takie ciężkie
Zaciski przód: 330D 6,3kg / Brembo ok 5,5kg
Zaciski tył: 330D 4kg / Brembo ok 3kg
Tarcze przód: 330D 8,5kg / M3 ponad 9kg
Tarcze tył: 330D 7kg / M3 ok 6,5kg

Jak widać sam zestaw porządnych hamulców waży 52kg, więc dla tych co budują auto tylko do dragu jest pole do popisu by zejść z masy :lol:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Pół roku temu przyciągnąłem w ramach rozrywki S50, by nie nudziło mi się zbytnio przez najbliższe miesiące (żonie się nie spodobało :lol: ). Plan: zbudować najmocniejsze S50 w PL :mrgreen: i do tego samemu we własnym garażu
Obrazek

Na szafot z nim !! :lol: Pozbawić go głowy !!!
Obrazek

Obrazek

No ładniutki, ale zaraz zaraz, coś tu chyba nie teges? Chmm ;)
Obrazek

Zagadka: Czego brakuje na tym obrazku?
Obrazek

.... kawałka bloku :D :D
Obrazek

Z takim "kwiatkiem" na pewno mi się nie będzie nudziło ;)

Nowy zakup do kolekcji, tylko taki jakiś.... chmmm.... mało benzynowy jakiś ;)
Obrazek

Obrazek

Nie, to nie pomyłka, nie znalazł się obok S50 przypadkiem. Ktoś wie co to i w jakim celu zostało kupione ? :D
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: krismax »

Proponuję żebyś już założył nowy temat ;)
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
Dakic
User
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
Imię: Szymon
lokalizacja: Pszczyna

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Dakic »

M57?? :) Wiecej szczegolow prosze ;)
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!
ODPOWIEDZ