sam rozgladam sie za jakimś od 38 w zwyż za ludzką kasę , choć są narazie inne priorytety :evil: .
Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
skoro ten wg kupiłeś na zapas to pewnie musiała być super okazja
.
sam rozgladam sie za jakimś od 38 w zwyż za ludzką kasę , choć są narazie inne priorytety :evil: .
sam rozgladam sie za jakimś od 38 w zwyż za ludzką kasę , choć są narazie inne priorytety :evil: .
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
heh, zawsze do tego tak podchodzę że można pieniądze odzyskać kiedyś sprzedając. Wolałem kupić teraz i mieć z głowy niż potem szukać na szybko i przepłacić...mcgiver pisze:skoro ten wg kupiłeś na zapas to pewnie musiała być super okazja.
sam rozgladam sie za jakimś od 38 w zwyż za ludzką kasę , choć są narazie inne priorytety .
_________________________________
Poniżej zdjęcia wykonanych z pręta kutego adapterów pod moje zaciski Brembo:




Jako ciekawostkę dodam że adaptery wykonane są z pręta kutego w gat. 10CrMo9-10, materiału dwa razy wytrzymalszy od zwykłej stali
Oryginalne adaptery Brembo/AMG:

Przyszła pora na montaż nowych hamulców. Jednym z warunków było to by zmieściły się pod koła zimowe 17" co też mi się udało. Tarcze pochodzą z E46 M3, kierunkowe (inna lewa i prawa), nawiercane. Dla tych co takich nie widzieli - tarcze mają inną konstrukcję niż tradycyjne, nie są odlewane w całości razem z bębnem tylko oddzielnie tarcza i bęben a połączone jest za pomocą kołków stalowych. Dzięki temu temp. z tarczy nie przenosi się tak mocno na piasty i łożyska.
Obecny zestaw sprawował się bardzo dobrze (do sprzedania jak by ktoś chciał)

Montaż adapterów, widać przeciwnakrętki na nowych śrubach

Nowe klocki, producentem dla Brembo jest JURID. Dla porównania tarcza ma 325mm średnicy, klocki mają ponad 2 razy większą powierzchnię tarcia niż te co siedzą w zaciskach 330d...

Przymiarka nowych zacisków, mimo sporych rozmiarów są wyraźnie lżejsze od oryginalnych żeliwnych

No i na aucie, tak wygląda przód (maska jest otwarta a auto nie umyte


No i nowe hamulce tylne, roboty też było sporo bo otwory na wahaczu i w zacisku się nie pokrywają, ale po kilku godzinach na każdą stronę się udało

:twisted: nareszcie!
www.turboBMW.pl
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
kozacko wyglada, a hamuje pewnie jeszcze lepiej 
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
hebel konkretny...
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
-
PMN
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Hamulce mega. Pojęcie "zmęczenie cieplne" wylatuje z Twojego słownika 
Piszesz, że są lżejsze od tych z 330d? Ważyłeś może komplet tarcza+zacisk (i to samo w 330d)?
Piszesz, że są lżejsze od tych z 330d? Ważyłeś może komplet tarcza+zacisk (i to samo w 330d)?
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Oprócz zacisków i tarcz do wymiany poszła pompa hamulcowa. Dotychczas pompa obsługiwała 4 tłoczki, obecnie tłoczków razem jest aż 20
więc pompa może być za mała. Zakupiłem więc największą pompę stosowaną w BMW z modelu M3 3.2 98r wraz ze zbiorniczkiem i serwem, ale to ostatnie zostało jednak oryginalne.
Oryginalna pompa hamulcowa ostatni raz na aucie:

Porównanie pompy starej i nowej, widać wyraźnie różnicę w średnicy

Oprócz samej pompy i zbiorniczka do wymiany był jeszcze przewód widoczny na foto (inna średnica końcówek gwintowanych), zaś zbiorniczek musiał być przerobiony tak by współpracował z pompą ABS, trzeba było dorobić dwa króćce u dołu na przewody.
Nowa pompa na aucie:

Jestem po pierwszych jazdach - jak to hamujeeee :lol: :lol: :lol: miazga, a przecież klocki i tarcze są jeszcze nie dotarte... Co to będzie jak będą w pełni sprawne :twisted: Jestem mega zadowolony, nie wiem czy mogło by lepiej hamować. Ale już iem że trzeba będzie zrobić ABS wyłączany na guzik z kabiny bo czasem przeszkadza, czuć że mogło by być lepiej bez niego, ale całkiem usuwać nie chcę.
Oryginalna pompa hamulcowa ostatni raz na aucie:

Porównanie pompy starej i nowej, widać wyraźnie różnicę w średnicy

Oprócz samej pompy i zbiorniczka do wymiany był jeszcze przewód widoczny na foto (inna średnica końcówek gwintowanych), zaś zbiorniczek musiał być przerobiony tak by współpracował z pompą ABS, trzeba było dorobić dwa króćce u dołu na przewody.
Nowa pompa na aucie:

Jestem po pierwszych jazdach - jak to hamujeeee :lol: :lol: :lol: miazga, a przecież klocki i tarcze są jeszcze nie dotarte... Co to będzie jak będą w pełni sprawne :twisted: Jestem mega zadowolony, nie wiem czy mogło by lepiej hamować. Ale już iem że trzeba będzie zrobić ABS wyłączany na guzik z kabiny bo czasem przeszkadza, czuć że mogło by być lepiej bez niego, ale całkiem usuwać nie chcę.
Jutro postaram się to zważyć tarcze i zaciski 330d, zaciski brembo są bardzo lekkie, ok 1/3 ich całkowitej wagi to klocki hamulcowe - poważnie. Przód waży ok 6kg z klockami, tył ze 3kg. Tarcze M3 tylne są lżejsze od 330d, przód chyba trochę cięższe bo jednak są grubszePMN pisze: Piszesz, że są lżejsze od tych z 330d? Ważyłeś może komplet tarcza+zacisk (i to samo w 330d)?
www.turboBMW.pl
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
jak masz zamiar to zrobić?korona pisze: Ale już iem że trzeba będzie zrobić ABS wyłączany na guzik z kabiny bo czasem przeszkadza, czuć że mogło by być lepiej bez niego, ale całkiem usuwać nie chcę.
ja przeciołem jeden przewód z przedniego czujnika i dałem zwykły włącznik 1/0 .
wyłączyć mozna w kazdej chwili , a żeby włączyc to trzeba zgasić silnik ,włączyć , odczekać kilka sekund i odpalić silnik.
działa ponad rok bez zastrzezeń
- slawo
- Turbo-Team
- Posty: 81
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 17:39
- Imię: Slawo
- lokalizacja: Wałcz / Londyn
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
nie lepiej wpiac sie gdzies pod sygnal kompa absu?mcgiver pisze:jak masz zamiar to zrobić?korona pisze: Ale już iem że trzeba będzie zrobić ABS wyłączany na guzik z kabiny bo czasem przeszkadza, czuć że mogło by być lepiej bez niego, ale całkiem usuwać nie chcę.
ja przeciołem jeden przewód z przedniego czujnika i dałem zwykły włącznik 1/0 .
wyłączyć mozna w kazdej chwili , a żeby włączyc to trzeba zgasić silnik ,włączyć , odczekać kilka sekund i odpalić silnik.
działa ponad rok bez zastrzezeń.
1/4 mili z BMW jest jak łowienie ryb z dziwką...jest fajnie,ale nie po to ją masz!
- bmw e30 335 turbo - stage 1- 0.6 bara ,tune up by Maleckis
- bmw e30 335 turbo - stage 1- 0.6 bara ,tune up by Maleckis
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
no mozna , ale to był najłatwiejszy sposób :lol: i działa
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Czy możesz mi przybliżyć parametry zacisków, cene, wymiary adaptera. Jakie min. felgi wejdą ?
Rozumiem, że gra warta swieczki więc opisz wszystko dokładnie !!
Rozumiem, że gra warta swieczki więc opisz wszystko dokładnie !!
S50B30 M3turbo
-
Jaco plo
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Płock
- Lokalizacja: Płock
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Zaciski fabrycznie nowe AMG/Brembo, zerknij na zeszłą stronę są tam też adaptery. Zaciski takie były też montowane w Lambo, Porsche, Ferrari i pewne paru innych bolidach +500KM... Wymiarów adapterów nie znam, robiłem na wzór wykonanych wcześniej metodą na przymiarkę. Felgi wejdą 17, ale muszą mieć spore odsadzenie ramion od środka felgi, na tych 18" co na zdjęciu zacisk jest 1cm od ramion. Nie jest to przeróbka plug$play, przygotowanie i montaż całości zajął około 20 roboczogodzin.krismax pisze:Czy możesz mi przybliżyć parametry zacisków, cene, wymiary adaptera. Jakie min. felgi wejdą ?
Rozumiem, że gra warta swieczki więc opisz wszystko dokładnie !!
Chmm, koszta
Ważyłem zaciski, różnicy ogromnej nie ma, potęguje ją może fakt że te aluminiowe są dwa razy większe i w porównaniu do nich żeliwne wydają się takie ciężkie
Zaciski przód: 330D 6,3kg / Brembo ok 5,5kg
Zaciski tył: 330D 4kg / Brembo ok 3kg
Tarcze przód: 330D 8,5kg / M3 ponad 9kg
Tarcze tył: 330D 7kg / M3 ok 6,5kg
Jak widać sam zestaw porządnych hamulców waży 52kg, więc dla tych co budują auto tylko do dragu jest pole do popisu by zejść z masy :lol:
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Pół roku temu przyciągnąłem w ramach rozrywki S50, by nie nudziło mi się zbytnio przez najbliższe miesiące (żonie się nie spodobało :lol: ). Plan: zbudować najmocniejsze S50 w PL :mrgreen: i do tego samemu we własnym garażu

Na szafot z nim !! :lol: Pozbawić go głowy !!!


No ładniutki, ale zaraz zaraz, coś tu chyba nie teges? Chmm

Zagadka: Czego brakuje na tym obrazku?

.... kawałka bloku

Z takim "kwiatkiem" na pewno mi się nie będzie nudziło
Nowy zakup do kolekcji, tylko taki jakiś.... chmmm.... mało benzynowy jakiś


Nie, to nie pomyłka, nie znalazł się obok S50 przypadkiem. Ktoś wie co to i w jakim celu zostało kupione ?

Na szafot z nim !! :lol: Pozbawić go głowy !!!


No ładniutki, ale zaraz zaraz, coś tu chyba nie teges? Chmm

Zagadka: Czego brakuje na tym obrazku?

.... kawałka bloku

Z takim "kwiatkiem" na pewno mi się nie będzie nudziło
Nowy zakup do kolekcji, tylko taki jakiś.... chmmm.... mało benzynowy jakiś


Nie, to nie pomyłka, nie znalazł się obok S50 przypadkiem. Ktoś wie co to i w jakim celu zostało kupione ?
www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Proponuję żebyś już założył nowy temat 
S50B30 M3turbo
- Dakic
- User
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
- Imię: Szymon
- lokalizacja: Pszczyna
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
M57??
Wiecej szczegolow prosze 
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!