BMW E34 M20B20

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: Pat-325 »

Ja to bym poszedł w sterownie zapłonem z EMU po przeszczepie cewek.
Grzebanie tego co się ma, czyli b20, nie jest głupim pomysłem. Jeśli już poskładasz wszystko do kupy, będzie to jeździło to nic nie stoi na przeszkodzie żeby później przełożyć słupek na b25 lub zestrokerowane b28.
Problem pojawia się wtedy, kiedy poskładasz i rozczarujesz się osiągami - motywacja spada.

W swoim garażu też chętnie widziałbym e30 z m20b25 turbo. Takie 300kuni na niedziele by wystarczyło ;)
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: atom1 »

no wlasnie m20b25 - do tego emu zaplon koszta rosnal lawinowo, lepiej od razu przejsc na m50b25 i miec wszystkie te problemy z glowy a na dodatek spory zapas pod dostakiem, i nie pisze tego bo tak, tylko przetestowalem na sobie ze to byl zly wybor decydowac sie na 2.0 na poczatku
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: SAS performance »

Wiadomo że lepsze wrogiem dobrego, dlatego fabryka wymyśliła m50. Ale sądzę że 250 jest spokojnie do ogarnięcia, skoro z b25 robią (robili) pod 300. Tylko trzeba to zrobić z głową. Jak Korona ładował swoje e36 też każdy zakładał że 300KM to szczyt szczytów tego silnika (m50) ... a większe moce można dziś zrobić z m50b20 :D
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: hawking »

a Gaz u atoma nic nie zmienia ?
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: wzkurczak »

Ja miałem nadmuchane b20 i bardzo przyjemnie to jezdziło
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=2443" onclick="window.open(this.href);return false;

teraz mam b25 co prawda cały czas coś jest poprawiane, ale to jak przyjedzie czas to bedzie osobny temat. :wink2:
hawking
User
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2014, o 20:19
Imię: Artur
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: hawking »

232 kunie , hmm
trochę brakuje do granicy jaką chciałbym zrobić ( powyżej 300 km i około 500 niutów :/ ) za to widze , że na takim doładowaniu wypluło mega fajną ilość niutów bo prawie 400 . Ładnie to szło , w każdym zakresie obrotów ?
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: wzkurczak »

Jak widać na wykresie nie było tak fajnie w całym zakresie obrotów, było bardzo agresywne wejście, bo jak dobrze pamiętam to w piku było 1.2b a później utrzymywało się 0.8-0.9bara, wejście było na tyle agresywne żeby zabić dwie skrzynie biegów. :heh:
Projek bardzo nisko budrzetowy poskładany z tego co znaleźlismy pod stołem, a radocha z jazdy co nie miara :pasuje:
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: maveric004 »

Jak czytam posta to bardzo znajomo brzmi "po co b20" hehehe pamiętam jak kiedys 300 hp z b25 to bylo wow zaplon mozna ogarnąć na FIT i będzie działać ;) Atom mamy te same silniki i różnica 80 hp?? male turbo i boost ja po tygodniu od strojenia na td04 mialem zamowione GT30 i jest spoko ;)

https://www.youtube.com/watch?v=NdpZojLdaiU" onclick="window.open(this.href);return false;
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: atom1 »

kułde:D ciagle ten sam temat gdyby nie zaplon walibym wszystko z tej sprezarki a tak :hammer:
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: Drapek »

U siebie w m20b25 mam doładowanie 0,8 bara (w peaku nawet 1bar) i nie ma problemu ze zdmuchiwaniem iskry. Póki co mam ori świece z ustawioną przerwą na 0,55mm. No ale zwiększenie boosta o 0,4bar pewnie by to zmieniło :dry:
Co do dłubania M20b20 - zawsze to coś innego niż "standardowe" M50. Sam silnik M20 pewnie zniesie 300+ tylko ten problem z iskrą przy większym doładowaniu trzeba by jednak jakoś rozwiązać aby to osiągnąć :wink2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: wzkurczak »

Witam, ja może zapytam tak, komu i przy jakim boscie zdmuchiwało iskrę w m20 przy seryjnym aparacie zapłonowym?
ja mam w m20b25 seryjny aparat zapłonowy i przy 1.2b nic sie nie dzieje nie dobrego. Ostatnio byłem na Białej na lotniku, było dość zimno to przy 1.35 wywalał bost cap, bo tak mam ustawiony (koniec wtrysków), i nie zaobserwowałem efektu zdmuchiwanej iskry. Owszem pamiętam jak kolega Jedrek e30 borykał się z tym problem ale w M30
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: Karolo »

U mnie w m30 przy 0.8 był koniec zapłonu. Kopułka nowa Boscha i kable NGK, wszystko za grubą monete i na nic. Przerwy 0,5.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: żabol_E34 »

U mnie przy okolicach 400km,przy duzej przerwie przylewało przy jeździe do 3500tys/obr, przy małej przerwie w wyższej partii obrotów było źle. Po denkach tłoków było widać jakość spalania ,pierwsze trzy cylindry były spoko ,kolejne coraz bardziej wymyte(coraz dłuższy przewód zapłonowy).Na wzmacniaczu jest elegancko. kłopoty z zapłonem są związane z ilością ładunku ,a nie ciśnieniem doładowania czy zdmuchiwaniem (co tam ma dmuchać?)
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: wzkurczak »

żabol_E34 pisze:U mnie przy okolicach 400km,przy duzej przerwie przylewało przy jeździe do 3500tys/obr, przy małej przerwie w wyższej partii obrotów było źle. Po denkach tłoków było widać jakość spalania ,pierwsze trzy cylindry były spoko ,kolejne coraz bardziej wymyte(coraz dłuższy przewód zapłonowy).Na wzmacniaczu jest elegancko. kłopoty z zapłonem są związane z ilością ładunku ,a nie ciśnieniem doładowania czy zdmuchiwaniem (co tam ma dmuchać?)
Jako że przerobiłeś temat dogłębnie, czy mam się obawiać podnoszenia doładowania na seryjnym aparacie zapłonowym? :eee:
Założyłem wtryski 630cc i był zamiar podnoszenia bostu. A dmuchane jest z Holseta Hx35.
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: BMW E34 M20B20

Post autor: żabol_E34 »

Nie wiem,ja zawsze ładowałem aż coś jebnęło, a później z obawy wymieniałem winowajcę.
Co do zapłonu , to jak pisałem, po kolorze denek było widać różnicę w spalaniu zależnie od długości przewodu zapłonowego, ale przyczyną mogła być np.niższa temp. bardziej oddalonych cylindrów . Po założeniu wzmacniacza po denkach i świecach widać , że spalanie jest takie same na wszystkich cylindrach, nie ma problemu z rozruchem, zawsze ciągnie tak samo nic nie prycha, od dwóch lat nie ściągana głowica, trzeba też zwrócić uwagę ,że auto jest męczone masą oraz niezbyt subtelną charakterystyką turbosprężarki.
ODPOWIEDZ