BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
dzidzia24
User
Posty: 82
Rejestracja: 8 cze 2010, o 19:42
Imię: Szymon
lokalizacja: Suwałki

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: dzidzia24 »

Trzeba założyć pompę z mniejszym tłoczkiem,oraz zwiększyć skok pedału hamulca i powinno byc ok bez serwa.Wpisz w google "brake booster delete" jest sporo na ten temat. A wracając do tematu to świetny projekt i ładne wykonanie,szkoda tylko że przód poliftowy
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Blacha »

A nie jest tak że pompa bez serwa powinna mieć większą średnice tłoczka?
Michał daliście ori pompę BMW czy to jakiś castom dedykowany?
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Grzesi(E30)k »

Mnie na fizyce uczyli że im mniejsza średnica tym większy skok ale też i siła w podłączonym zbiorniku o większej średnicy.
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Qwet
User
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
Imię: Daniel
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Qwet »

Mam pytania w związku z zastosowaniem EMU i ogólnie:

1. Czy EMU posiada system adaptacji paliwowej od sygnału z sondy lambda? (STFT i LTFT) Czy może jedzie sztywno po mapach?

2. Czy EMU steruje dawką paliwa/zapłonem wyłącznie od sygnału z MAP, czy podpiera się również TPS?

3. Dlaczego w 2JZ'ach nie stosuje się przepływomierza?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Michał_Małecki »

Qwet pisze:Mam pytania w związku z zastosowaniem EMU i ogólnie:

1. Czy EMU posiada system adaptacji paliwowej od sygnału z sondy lambda? (STFT i LTFT) Czy może jedzie sztywno po mapach?

2. Czy EMU steruje dawką paliwa/zapłonem wyłącznie od sygnału z MAP, czy podpiera się również TPS?

3. Dlaczego w 2JZ'ach nie stosuje się przepływomierza?
ad.1. Posiada.
ad.2. To zależy od algorytmu, na który się zdecydujesz. Może to być sam MAP, może być TPS+MAP albo TPS+IAT. Generalnie, nawet jak wybierzesz sam MAP, to i tak EMU i pozostałe standalone'y nie biorą pod uwagę tylko tego sygnału, ale taże sygnały z pozostałych czujników jak np. temperatury powietrza, wody, położenia przepustnicy (w celu ustalenia wzbogaceń przy przyspieszaniu) itp.
ad.3. Niektóre JZ'ety posiadają przepływomierze, np. w wersjach z VVTi albo europejski 2JZGTE non-VVTi.

Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Awatar użytkownika
Qwet
User
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
Imię: Daniel
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Qwet »

Dzięki za rzeczową odpowiedź! :pasuje: Z tego co widzę i czytam EMU ma naprawdę ogromne możliwości. Jeśli kiedyś dorobię się własnego turbodriftowozu, to będzie oparty właśnie na EMU.
Z niecierpliwością czekam na efekty a zwłaszcza jak się ułoży współpraca EMU z vteciem.
No i oczywiście życzę jak najwięcej kucyków w stajni już nie tak legendarnie wytrzymałego 2JZ jakim była wersja na sztywnych wałkach.
Kibicuję! :clap:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

E46 Marcina od pewnego czasu jest już jezdne, więc czas zaaktualizować temat. Po powrocie z montażu klatki bezpieczeństwa u Pawła Treli, karoseria pojechała od razu do lakiernika, aby pomalował wnętrze i samą klatkę. Po dłuższej przerwie auto wróciło do mnie i mogłem zabrać się za składanie wszystkiego w całość.

Uporządkowanie wiązki elektrycznej było niezłym koszmarem

Obrazek

Układ paliwowy z Boschem 044 i swirl pot?em na gotowo

Obrazek

Założony został także wyłącznik prądu

Obrazek

Ze względu na brak miejsca w tunelu na wybierak skrzyni biegów musiałem stworzyć własny osadzony wyżej (w tle widać zegary i konsolę w trakcie prac)

Obrazek

Nie wrzuciłem jeszcze zdjęc sprzęgła ? tu tarcza spiekowa (podziękowania dla Leo za wieloklin)

Obrazek

Zamach musiał zostać odsunięty od silnika

Obrazek

Po przestawieniu otworów mocujących koło do wału korbowego podszedł zamach od M50

Obrazek

Karoseria jeszcze bez silnika

Obrazek

... a tu już z nim

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W kwestii skrętu wybór padł na zestaw Wisefab?a

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W efekcie skręt wyszedł mniej więcej taki

Obrazek

Obrazek

Z poprawek od Mikinki wrócił także przedni zderzak, dzięki czemu wreszcie nie był za szeroki na budowane E46

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sytuacja pod maską

Obrazek

Cały przód

Obrazek

Przy przygotowywaniu karoserii pod tylnie poszerzenia z zestawu napotkaliśmy na siedlisko rdzy

Obrazek

Zostało wycięte, łatka wstawiona i zakonserwowana

Obrazek

Obrazek

Samo poszerzenie WTCC

Obrazek

Pod nogami znalazły się płyty z aluminium, aby choć trochę poprawić wygodę

Obrazek

Strona pasażera

Obrazek

Fotele i pasy na gotowo

Obrazek

Założyliśmy także drzwi laminatowe ? na zdjęciu tył (na parze tylnich drzwi łączny zysk w wadze to 30kg)

Obrazek

Obrazek

Silnik w pierwszej fazie został wystrojony lajtowo na 0.8bar z mega ? jak to amerykanie lubią mawiać ? ?konserwatywnym? zapłonem. Na takim doładowaniu przejeździł ~ 300 kilometrów i następnie wystroiliśmy go finalnie na 1.05bar, co poskutkowało wynikiem 454KM i 543NM.

Obrazek

Do zrobienia został jeszcze montaż dyferencjału z wózkiem od E46 M3, przednie drzwi z laminatu i oklejenie całości z zewnątrz.

Pozdrawiam,
Michał Małecki.

Edit.

Pare dni później wjechał wózek z dyfrem od M3. Do tylnich drzwi z laminatu dołączyły także przednie. Auto dostało białego koloru z zewnątrz i jest już poskładane w wersji driftująco-zadymiającej :cool2: .

Obrazek

Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina

Post autor: Blacha »

Zaczyna wyglądać, fajna robota :ok:
Nie dało się tak spasować dzwonu ze skrzynią żeby nie trzeba było odsadzać zamachu?
ODPOWIEDZ