BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
-
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 8 cze 2010, o 19:42
- Imię: Szymon
- lokalizacja: Suwałki
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
Trzeba założyć pompę z mniejszym tłoczkiem,oraz zwiększyć skok pedału hamulca i powinno byc ok bez serwa.Wpisz w google "brake booster delete" jest sporo na ten temat. A wracając do tematu to świetny projekt i ładne wykonanie,szkoda tylko że przód poliftowy
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
A nie jest tak że pompa bez serwa powinna mieć większą średnice tłoczka?
Michał daliście ori pompę BMW czy to jakiś castom dedykowany?
Michał daliście ori pompę BMW czy to jakiś castom dedykowany?
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
Mnie na fizyce uczyli że im mniejsza średnica tym większy skok ale też i siła w podłączonym zbiorniku o większej średnicy.
-chałturnik-
- Qwet
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
Mam pytania w związku z zastosowaniem EMU i ogólnie:
1. Czy EMU posiada system adaptacji paliwowej od sygnału z sondy lambda? (STFT i LTFT) Czy może jedzie sztywno po mapach?
2. Czy EMU steruje dawką paliwa/zapłonem wyłącznie od sygnału z MAP, czy podpiera się również TPS?
3. Dlaczego w 2JZ'ach nie stosuje się przepływomierza?
1. Czy EMU posiada system adaptacji paliwowej od sygnału z sondy lambda? (STFT i LTFT) Czy może jedzie sztywno po mapach?
2. Czy EMU steruje dawką paliwa/zapłonem wyłącznie od sygnału z MAP, czy podpiera się również TPS?
3. Dlaczego w 2JZ'ach nie stosuje się przepływomierza?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
ad.1. Posiada.Qwet pisze:Mam pytania w związku z zastosowaniem EMU i ogólnie:
1. Czy EMU posiada system adaptacji paliwowej od sygnału z sondy lambda? (STFT i LTFT) Czy może jedzie sztywno po mapach?
2. Czy EMU steruje dawką paliwa/zapłonem wyłącznie od sygnału z MAP, czy podpiera się również TPS?
3. Dlaczego w 2JZ'ach nie stosuje się przepływomierza?
ad.2. To zależy od algorytmu, na który się zdecydujesz. Może to być sam MAP, może być TPS+MAP albo TPS+IAT. Generalnie, nawet jak wybierzesz sam MAP, to i tak EMU i pozostałe standalone'y nie biorą pod uwagę tylko tego sygnału, ale taże sygnały z pozostałych czujników jak np. temperatury powietrza, wody, położenia przepustnicy (w celu ustalenia wzbogaceń przy przyspieszaniu) itp.
ad.3. Niektóre JZ'ety posiadają przepływomierze, np. w wersjach z VVTi albo europejski 2JZGTE non-VVTi.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
- Qwet
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
Dzięki za rzeczową odpowiedź!
Z tego co widzę i czytam EMU ma naprawdę ogromne możliwości. Jeśli kiedyś dorobię się własnego turbodriftowozu, to będzie oparty właśnie na EMU.
Z niecierpliwością czekam na efekty a zwłaszcza jak się ułoży współpraca EMU z vteciem.
No i oczywiście życzę jak najwięcej kucyków w stajni już nie tak legendarnie wytrzymałego 2JZ jakim była wersja na sztywnych wałkach.
Kibicuję!

Z niecierpliwością czekam na efekty a zwłaszcza jak się ułoży współpraca EMU z vteciem.
No i oczywiście życzę jak najwięcej kucyków w stajni już nie tak legendarnie wytrzymałego 2JZ jakim była wersja na sztywnych wałkach.
Kibicuję!

- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
Witam.
E46 Marcina od pewnego czasu jest już jezdne, więc czas zaaktualizować temat. Po powrocie z montażu klatki bezpieczeństwa u Pawła Treli, karoseria pojechała od razu do lakiernika, aby pomalował wnętrze i samą klatkę. Po dłuższej przerwie auto wróciło do mnie i mogłem zabrać się za składanie wszystkiego w całość.
Uporządkowanie wiązki elektrycznej było niezłym koszmarem

Układ paliwowy z Boschem 044 i swirl pot?em na gotowo

Założony został także wyłącznik prądu

Ze względu na brak miejsca w tunelu na wybierak skrzyni biegów musiałem stworzyć własny osadzony wyżej (w tle widać zegary i konsolę w trakcie prac)

Nie wrzuciłem jeszcze zdjęc sprzęgła ? tu tarcza spiekowa (podziękowania dla Leo za wieloklin)

Zamach musiał zostać odsunięty od silnika

Po przestawieniu otworów mocujących koło do wału korbowego podszedł zamach od M50

Karoseria jeszcze bez silnika

... a tu już z nim




W kwestii skrętu wybór padł na zestaw Wisefab?a





W efekcie skręt wyszedł mniej więcej taki


Z poprawek od Mikinki wrócił także przedni zderzak, dzięki czemu wreszcie nie był za szeroki na budowane E46



Sytuacja pod maską

Cały przód

Przy przygotowywaniu karoserii pod tylnie poszerzenia z zestawu napotkaliśmy na siedlisko rdzy

Zostało wycięte, łatka wstawiona i zakonserwowana


Samo poszerzenie WTCC

Pod nogami znalazły się płyty z aluminium, aby choć trochę poprawić wygodę

Strona pasażera

Fotele i pasy na gotowo

Założyliśmy także drzwi laminatowe ? na zdjęciu tył (na parze tylnich drzwi łączny zysk w wadze to 30kg)


Silnik w pierwszej fazie został wystrojony lajtowo na 0.8bar z mega ? jak to amerykanie lubią mawiać ? ?konserwatywnym? zapłonem. Na takim doładowaniu przejeździł ~ 300 kilometrów i następnie wystroiliśmy go finalnie na 1.05bar, co poskutkowało wynikiem 454KM i 543NM.

Do zrobienia został jeszcze montaż dyferencjału z wózkiem od E46 M3, przednie drzwi z laminatu i oklejenie całości z zewnątrz.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Edit.
Pare dni później wjechał wózek z dyfrem od M3. Do tylnich drzwi z laminatu dołączyły także przednie. Auto dostało białego koloru z zewnątrz i jest już poskładane w wersji driftująco-zadymiającej
.


E46 Marcina od pewnego czasu jest już jezdne, więc czas zaaktualizować temat. Po powrocie z montażu klatki bezpieczeństwa u Pawła Treli, karoseria pojechała od razu do lakiernika, aby pomalował wnętrze i samą klatkę. Po dłuższej przerwie auto wróciło do mnie i mogłem zabrać się za składanie wszystkiego w całość.
Uporządkowanie wiązki elektrycznej było niezłym koszmarem

Układ paliwowy z Boschem 044 i swirl pot?em na gotowo

Założony został także wyłącznik prądu

Ze względu na brak miejsca w tunelu na wybierak skrzyni biegów musiałem stworzyć własny osadzony wyżej (w tle widać zegary i konsolę w trakcie prac)

Nie wrzuciłem jeszcze zdjęc sprzęgła ? tu tarcza spiekowa (podziękowania dla Leo za wieloklin)

Zamach musiał zostać odsunięty od silnika

Po przestawieniu otworów mocujących koło do wału korbowego podszedł zamach od M50

Karoseria jeszcze bez silnika

... a tu już z nim




W kwestii skrętu wybór padł na zestaw Wisefab?a





W efekcie skręt wyszedł mniej więcej taki


Z poprawek od Mikinki wrócił także przedni zderzak, dzięki czemu wreszcie nie był za szeroki na budowane E46



Sytuacja pod maską

Cały przód

Przy przygotowywaniu karoserii pod tylnie poszerzenia z zestawu napotkaliśmy na siedlisko rdzy

Zostało wycięte, łatka wstawiona i zakonserwowana


Samo poszerzenie WTCC

Pod nogami znalazły się płyty z aluminium, aby choć trochę poprawić wygodę

Strona pasażera

Fotele i pasy na gotowo

Założyliśmy także drzwi laminatowe ? na zdjęciu tył (na parze tylnich drzwi łączny zysk w wadze to 30kg)


Silnik w pierwszej fazie został wystrojony lajtowo na 0.8bar z mega ? jak to amerykanie lubią mawiać ? ?konserwatywnym? zapłonem. Na takim doładowaniu przejeździł ~ 300 kilometrów i następnie wystroiliśmy go finalnie na 1.05bar, co poskutkowało wynikiem 454KM i 543NM.

Do zrobienia został jeszcze montaż dyferencjału z wózkiem od E46 M3, przednie drzwi z laminatu i oklejenie całości z zewnątrz.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Edit.
Pare dni później wjechał wózek z dyfrem od M3. Do tylnich drzwi z laminatu dołączyły także przednie. Auto dostało białego koloru z zewnątrz i jest już poskładane w wersji driftująco-zadymiającej



-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E46 2JZGTE do driftu dla Marcina
Zaczyna wyglądać, fajna robota
Nie dało się tak spasować dzwonu ze skrzynią żeby nie trzeba było odsadzać zamachu?

Nie dało się tak spasować dzwonu ze skrzynią żeby nie trzeba było odsadzać zamachu?