E30 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Tak jak pisal Mrowczan - mój jest 15 cm krótszy. Myśle ze bez problemów wcisniesz tam ten wiekszy. Jedynie może kolanka trzeba będzie dać bardzo krótkie jeśli planujesz wyjsć pod lampą tak jak ja. No i przygotój sie na wycięcie połowy pasa przedniego i części zderzaka.

U mnie to tak wyszlo - narazie intercooler krzywo bo wisi na druciku :)

Obrazek
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Pora na małą aktualizację. Ostatnio mało działałem - zaatakowała mnie grypa :(

Na początek zaległe fotki tylnego zawiasu:

Obrazek
Ogólny pogląd.


Obrazek
Wzmocnienie mocowania amortyzatora do wahacza.


Obrazek
Lewa strona


Obrazek
Wzmocnienie przy kole.


Obrazek
Wzmocnienie przy belce.



Wczoraj zabraliśmy sie za rozbiórke wszystkich zaległych silników (3 szt.)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ten sie zepsuł - a był taki ładny :down:

Obrazek
Wyjmowanie potrzebnych elementów :mrgreen:



Po wielu trudach i próbach w końcu sie poddałem i zapadła decyzja - wycinamy ABS:

Obrazek
Nie ma to jak wygodne stanowisko pracy.

Obrazek
Majster nie próżnował i zajął drugie strategiczne miejsce

Obrazek
Po chwili juz tak to wygladało.

Obrazek

Obrazek
Zostało tylko wyjąć przewody i zrobić nowe bezpośrednio z kół przednich do pompy i problem z głowy.
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

Hm jak myślisz o wentylatorze (chyba że masz jakiś mega wąski) to zapomnij że się tam zmieści między chłodnice a ic, ja lubię hardkorowe konstrukcję i mój jest szerszy i nie dalo się go tak nisko umieścić bo się nie wsunął między podłużnicę, u mnie dolot wchodzi przez lampę długiego wyciąłem nie pół tylko prawie cały przedni pas i zderzak między kierunkami i IC jest na wierzchu i mi się podoba, skleciłem kolektor kilka bajerów porobiłem niedługo opiszę co i jak jak będzie bliżej końca.


POZDRAWIAM :pasuje:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Heh, u mnie wentylator bedzie od strony silnika - pamietaj ze to tylko m50 :)
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Podczas demontażu abs'u znalazlem troche rdzy pod dywanikiem kierowcy. Postanowilem zbadać od spodu za pomocą śrubkoręta - efekt mozna zobaczyć na foto.


Miało być tak pięknie ...

Obrazek


A wyszło jak zawsze ...

Obrazek
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

Mimo że to m50 miejsca miedzy silnikiem a chłodnicą wiele nie ma ale pewnie coś dopasujesz



POZDRAWIAM :clap:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Wsadzam na dorabianych łapach, miejsca jest na tyle że mogloby sie zmieścic nawet oryginalne visco (nie od diesla).
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: E30 turbo

Post autor: jendrek e-30 »

Visco się mieści na jak motor jest na łapach od 36 ale jest blisko, żeby było git to trzeba na Visco od TD lub TDS bo jest płaska i z ringiem do okoła i nie ma tendencji do wciągania śmigieł do chłodnicy.

POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: E30 turbo

Post autor: BamberBmw »

Do takich ludzi mam wielki szacun,w takich warunkach robić taką maszynke,tak własnie z koroną zaczynaliśmy,jedynie co było to mega chęci i to się najbardziej liczy,powodzenia przy projekcie.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Witam po krótkiej przerwie :clap:

Projekt troche stał ze względu na zmianę pracy i absolutny brak czasu. Przy aucie moge coś zrobić jedynie w święta i niektóre soboty :frusty:

Na dzien dzisiejszy wyglada to tak

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę nowości:

Całkiem nowy wklad pompy paliwa
Obrazek


Powiększona dziura w zbiorniku :heh:
Obrazek



Nowe vs stare :śmiech:
Obrazek


Downpipe powstaje w bólach ...
Obrazek



Efekty wczorajszego święta spawacza :śmiech:
Obrazek


Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pro-car
Turbo-Team
Posty: 40
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:29
Imię: Sławek
lokalizacja: Wronki

Re: E30 turbo

Post autor: pro-car »

u mnie nie działają fotki
edit; już działają
ciekawy kolektor, czy zamierzasz użyć części kolektora ori m50 tak jak miał korona?
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Fotki powinny juz działać.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E30 turbo

Post autor: tdserek »

hello po co ci 2 kolektory? fajnie to wyglada:D
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Dokladnie tak - chcę użyć części kolektora z M50. Może kiedyś powstanie cały z alu ale narazie chcę się skupić na tym żeby auto wyjechało na wiosnę.

Drugi kolektor ssacy jest kolegi Majstra - e30 touring. Zrobiliśmy 2 za jednym zamachem :cool2:

Mały update.

Na priv padlo kilka pytań odnośnie konstrukcji kolektora. Na tym foto widac jak to wyglada w srodku:

Obrazek
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 turbo

Post autor: Szary »

Udało sie wreszcie dzisiaj coś podziałać:


Złożony odprzęt silnika + koło pasowe z M52. Udalo mi sie też ogarnąć nowe węze do wspomagania :heh:
Obrazek


Troche graciarstwa :śmiech: Od lewej stare koło pasowe, przewód olejowy (spływ z turbo), scream pipe, wastegate
Obrazek


Odbył sie też tuning żeliwa "12" do holseta
Obrazek


Porównanie po lewej "12" po tuningu - po prawej "16". Zdjecie tego nie obrazuje ale jest spora różnica w wymiarach.
Obrazek


Po zaciętej walce, pompa bosch 040 na stałe zagościła w zbiorniku :clap:
Obrazek


Chłodnica gotowa do montażu
Obrazek


Dalsze prace w święto trzech króli (mam nadzieje) :cool2:
ODPOWIEDZ