E30 m30b30/M50B20 powered by Sekal

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
jendrek e30
User
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2012, o 21:31
Imię: Jendrek
lokalizacja: Ożarów Mazowiec

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: jendrek e30 »

Co do oleju VR1 bardzo dobry olej ale ja bym go nie nalał do m30 sprawdzony przezemnie 10w60 castrol na VR1 silnik olej pochłaniał a castrola nie. Co do kolektora custom tylko trzeba przemyśleć bo M30 to nie taki łatwy zawodnik jest dość wymagający, a kilka zrobiłem m30 wykres ci wżucę od mojego pierwszego
Obrazek
Jak będziesz coś potrzebował to ci podeśle pare fotek jak odnajdę, i tu na wykresie jest że jeden bar ale nie napompowała się i było 0.8 a na drodze był 1 i troszkę bardzo fajnie latało, robiłem też taką co miała 335km 580nm a 400nm już było przy 3000 obr, powodzenia trzymam kciuki




Pozdrawiam :ph34r:
Sekal
User
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2011, o 20:07
Imię: Bartosz
lokalizacja: Warszogród

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Sekal »

Kurcze panowie, dużo info za co jestem wam ogromnie wdzięczny. Każda wasza uwaga jest dla mnie cenna i oszczędza mi kupe roboty. Mam prośbe do jendrek e30 o zdjęcia kolektora i w sumie tyle fot ile możesz. Ja właśnie ustawiam chłodnice i romzglądam się za IC. Rozważam cały układ ssący i wydechowy. Wydech chce zrobić na 2,5". Szukam sklepu gdzie kolanka i rurki kupie na kolektory.
Awatar użytkownika
jendrek e30
User
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2012, o 21:31
Imię: Jendrek
lokalizacja: Ożarów Mazowiec

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: jendrek e30 »

Najtaniej i trwale to kolanka hamburskie i rura bez szwowa, pojedź do jakiegoś sklepu hydraulicznego (w żadnym markecie nie dostaniesz tego)i poprostu spytaj o kolanka hamburskie i na pewno będą mieli, ponieważ z tych kolanek i rur robi się instalację gazową w domach, poszukam fotek i ci podeślę



POZDRAWIAM :ph34r:
Sekal
User
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2011, o 20:07
Imię: Bartosz
lokalizacja: Warszogród

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Sekal »

Dzisiaj poszukam tego. Dzieki.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: korona »

Wąski pisze:
korona pisze:Co z wtryskami i elektroniką?

Ktoś wie jaką wydajność ma pompa paliwa do M60B40 ?
Dł. 1/Dł. 2: 145
śr. 1/śr. 2: 109
Ciżn. robocze: 3,5
elektryczny
benzyna
prąd znamionowy: 9,5
Wydatek: 135
Czyli mało, całkiem jak np M50. Pompa nie obsłuży więcej jak 300KM
www.turboBMW.pl
Sekal
User
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2011, o 20:07
Imię: Bartosz
lokalizacja: Warszogród

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Sekal »

I wiecej mi nie trzeba. Celowałem w 240-260 KM, a przede wszystkim niżej dostępną moc oraz moment dzięki turbinie. Jak wyjdzie ponad to w co celuje, to bedę super zadowolony.
Sekal
User
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2011, o 20:07
Imię: Bartosz
lokalizacja: Warszogród

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Sekal »

W dniu dzisiejszym rozpocząłem walkę z ko lektorem wydechowym. Do celowo będzie wyglądać podobnie do kolektora z Supry. Oto efekty mojej pracy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Karolo »

Chyba najgorsza rzecz do wyspawania :cool2: . Jakbys potrzebował podejrzeć sprawdzone rozwiązania to polecam temat Korony, gdzie kompleksowo podszedł on do tematyki spawania i redukowania naprężeń poprzez obróbkę cieplną.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Sekal
User
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2011, o 20:07
Imię: Bartosz
lokalizacja: Warszogród

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Sekal »

Projekt uległ zmianie, wiec musiałem częściowo pociąć kolektor. Wszytko wolno idzie, bo niestety spawam zwykła transformatorową spawarką i musze być ostrożny aby mi nie pozciągało wszystkiego w chińskie osiem. Ddlatego też flansza jest tak "obsmarkana". Dzisiaj postaram się poprawić te sp,awy i je oszlifować. A póki co jest tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście te rurki zostaną przycięte pod kątem tak aby byly względem podłużnic w miarę równolegle, aby wyjście na turbo było możliwie jak najbardziej po przeciw ległej stronie 2 cylindra.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Drapek »

a co spowodowało zmianę projektu kolektora wydechowego?? poprzedni by się nie zmieścił czy inny powód??
Sekal
User
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2011, o 20:07
Imię: Bartosz
lokalizacja: Warszogród

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Sekal »

Było by ciaśniej lub turbina była by zbyt oddalona od kolektora, a poza tym tak jest łatwiej i bedzie estetyczniej. Zresztą ori kolektor turbo od tego silnika był bardzo podobny względem tego który teraz robie.
torell
User
Posty: 59
Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: torell »

powinieneś jednak zapodać wyjście z głowicy combo rurka+kolanko w rurkę główną bo takie prostopadłe uskutecznienie może się troszkę grzać, no chyba że źle widzę :heh:
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Drapek »

Sekal - a czy po uspawaniu kolektora na gotowo będziesz rozcinał flanszę między poszczególnymi wylotami z cylindrów czy zostawiasz tak jak jest?? bo taka "sztywna" flansza lubi sobie szybko pęknąć z tego co widziałem w kilku projektach :sad: czy nie boisz się tego??
Sekal
User
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2011, o 20:07
Imię: Bartosz
lokalizacja: Warszogród

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Sekal »

torell pisze:powinieneś jednak zapodać wyjście z głowicy combo rurka+kolanko w rurkę główną bo takie prostopadłe uskutecznienie może się troszkę grzać, no chyba że źle widzę :heh:
Nieno na tych fotach tak wygląda, ale tam będzie pod lekkim kontem, w zasadzie już jest :tongue:
Drapek pisze:Sekal - a czy po uspawaniu kolektora na gotowo będziesz rozcinał flanszę między poszczególnymi wylotami z cylindrów czy zostawiasz tak jak jest?? bo taka "sztywna" flansza lubi sobie szybko pęknąć z tego co widziałem w kilku projektach :sad: czy nie boisz się tego??
Boję i potne go między kanałami jak skończe. Narazie tak jest bo łatwiej mi się na takim pracowało, miałem pewność że wszystko jest w tym samym kierunku a nie w różnych itd.

Dzisiaj też nie próżnowałem. Obspawałem pożądnie swoją spawarką i z grubsza oszlifowałem. O dziwo zciągneło mi flansze tylko na końcach. Zostało zrobić wyjście na turbinę i wastegate który będzie póki budżet nie pozwoli na zakup BOVa. A wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 m30b30 powered by Sekal

Post autor: Drapek »

skoro zostanie pocięty jak już będzie wyspawany to powinno być ok :wink2: sam bym tak zrobił - i mam nadzieję że kiedyś będę miał okazję zrobić to u siebie.
podszlifuj dokładniej tylko trochę kolektor żeby bardziej "przejrzał" na oczy - chociaż z drugiej strony to ma działać a nie wyglądać :wink2:
ODPOWIEDZ