Co do oleju VR1 bardzo dobry olej ale ja bym go nie nalał do m30 sprawdzony przezemnie 10w60 castrol na VR1 silnik olej pochłaniał a castrola nie. Co do kolektora custom tylko trzeba przemyśleć bo M30 to nie taki łatwy zawodnik jest dość wymagający, a kilka zrobiłem m30 wykres ci wżucę od mojego pierwszego
Jak będziesz coś potrzebował to ci podeśle pare fotek jak odnajdę, i tu na wykresie jest że jeden bar ale nie napompowała się i było 0.8 a na drodze był 1 i troszkę bardzo fajnie latało, robiłem też taką co miała 335km 580nm a 400nm już było przy 3000 obr, powodzenia trzymam kciuki
Kurcze panowie, dużo info za co jestem wam ogromnie wdzięczny. Każda wasza uwaga jest dla mnie cenna i oszczędza mi kupe roboty. Mam prośbe do jendrek e30 o zdjęcia kolektora i w sumie tyle fot ile możesz. Ja właśnie ustawiam chłodnice i romzglądam się za IC. Rozważam cały układ ssący i wydechowy. Wydech chce zrobić na 2,5". Szukam sklepu gdzie kolanka i rurki kupie na kolektory.
Najtaniej i trwale to kolanka hamburskie i rura bez szwowa, pojedź do jakiegoś sklepu hydraulicznego (w żadnym markecie nie dostaniesz tego)i poprostu spytaj o kolanka hamburskie i na pewno będą mieli, ponieważ z tych kolanek i rur robi się instalację gazową w domach, poszukam fotek i ci podeślę
I wiecej mi nie trzeba. Celowałem w 240-260 KM, a przede wszystkim niżej dostępną moc oraz moment dzięki turbinie. Jak wyjdzie ponad to w co celuje, to bedę super zadowolony.
Chyba najgorsza rzecz do wyspawania . Jakbys potrzebował podejrzeć sprawdzone rozwiązania to polecam temat Korony, gdzie kompleksowo podszedł on do tematyki spawania i redukowania naprężeń poprzez obróbkę cieplną.
Projekt uległ zmianie, wiec musiałem częściowo pociąć kolektor. Wszytko wolno idzie, bo niestety spawam zwykła transformatorową spawarką i musze być ostrożny aby mi nie pozciągało wszystkiego w chińskie osiem. Ddlatego też flansza jest tak "obsmarkana". Dzisiaj postaram się poprawić te sp,awy i je oszlifować. A póki co jest tak:
Oczywiście te rurki zostaną przycięte pod kątem tak aby byly względem podłużnic w miarę równolegle, aby wyjście na turbo było możliwie jak najbardziej po przeciw ległej stronie 2 cylindra.
Było by ciaśniej lub turbina była by zbyt oddalona od kolektora, a poza tym tak jest łatwiej i bedzie estetyczniej. Zresztą ori kolektor turbo od tego silnika był bardzo podobny względem tego który teraz robie.
powinieneś jednak zapodać wyjście z głowicy combo rurka+kolanko w rurkę główną bo takie prostopadłe uskutecznienie może się troszkę grzać, no chyba że źle widzę
Sekal - a czy po uspawaniu kolektora na gotowo będziesz rozcinał flanszę między poszczególnymi wylotami z cylindrów czy zostawiasz tak jak jest?? bo taka "sztywna" flansza lubi sobie szybko pęknąć z tego co widziałem w kilku projektach czy nie boisz się tego??
torell pisze:powinieneś jednak zapodać wyjście z głowicy combo rurka+kolanko w rurkę główną bo takie prostopadłe uskutecznienie może się troszkę grzać, no chyba że źle widzę
Nieno na tych fotach tak wygląda, ale tam będzie pod lekkim kontem, w zasadzie już jest
Drapek pisze:Sekal - a czy po uspawaniu kolektora na gotowo będziesz rozcinał flanszę między poszczególnymi wylotami z cylindrów czy zostawiasz tak jak jest?? bo taka "sztywna" flansza lubi sobie szybko pęknąć z tego co widziałem w kilku projektach czy nie boisz się tego??
Boję i potne go między kanałami jak skończe. Narazie tak jest bo łatwiej mi się na takim pracowało, miałem pewność że wszystko jest w tym samym kierunku a nie w różnych itd.
Dzisiaj też nie próżnowałem. Obspawałem pożądnie swoją spawarką i z grubsza oszlifowałem. O dziwo zciągneło mi flansze tylko na końcach. Zostało zrobić wyjście na turbinę i wastegate który będzie póki budżet nie pozwoli na zakup BOVa. A wygląda to tak:
skoro zostanie pocięty jak już będzie wyspawany to powinno być ok sam bym tak zrobił - i mam nadzieję że kiedyś będę miał okazję zrobić to u siebie.
podszlifuj dokładniej tylko trochę kolektor żeby bardziej "przejrzał" na oczy - chociaż z drugiej strony to ma działać a nie wyglądać